DIY audiomeubel

Gestart door arieB, januari 5, 2007, 15:49:30

Vorige topic - Volgende topic

Godtoh

Citaat van: arieB op oktober  4, 2007, 10:47:21
Thnx,

aan koeling ook gedacht, heb in de achterwand van het meubel een fancontroller en 3 ventilatoren ingebouwd.
Zijn allemaal achter mijn receiver en MCE geplaatst, kan met de fancontroller de snelheid waarmee de fan's draaien (en warme lucht moeten afvoeren) regelen.
1 grote van 120mm en 2 kleine van 60mm, grote ventilator en de controller kun je zien op de foto's, kleine helaas niet.

Subwoofer heb ik gelukkig niet nodig, mijn frontspeakers geven meeeeer dan genoeg 'laag' zowel bij muziek als films.
Ik houd het hier dus lekker bij 5.0, huidige setup is nu eigenlijk perfect afgestemd op deze ruimte  ;D

Overigens in de tussentijd nog wel DHZ speakerstands gemaakt voor mn rearspeakers.
Wilde eens testen hoe 5.0 zou klinken maar niet weer een vermogen uitgeven aan (rear)speakers, cheap-ass Wharfdale Diamonds gekocht om mee te laten spelen met mn Phonars en dat was eigenlijk gelijk raak, super veel geluk mee gehad denk ik...
Uiteindelijk maar gelijk speakerstands gemaakt.

Volgende klusexpiriment word waarschijnlijk de badkamer  ;D

Badkamer ook met audio ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

arieB

yep, badkamer uiteraard ook met audio  ;D

naast audio ook een waterdicht tftscherm en eigen mce.

moet wel wat te doen hebben als je in bad ligt toch  ;D
Onkyo TX-SR702 - Phonar Veritas P5 Front - Phonar Camparo 4P Center - Wharfdale Diamond 9.1 Rear - Bi-wired Oehlbach Silverstream Front - Bi-wired Oehlbach Streamline Rear - Profigold PGD4015 OxyPure Interlink - MCE 2005

Godtoh

Citaat van: arieB op oktober  4, 2007, 11:14:20
yep, badkamer uiteraard ook met audio  ;D

naast audio ook een waterdicht tftscherm en eigen mce.

moet wel wat te doen hebben als je in bad ligt toch  ;D

2 persoonsbad... zegt genoeg denk ik.
Ga je ook een topic maken over de badkamer? ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

arieB

Voor de liefhebber weer wat foto's  O0

toch maar besloten om de keuken en de huiskamer nog iets te verfijnen, badkamer kon nog ff wachten.

Keukenwand heeft een ingebouwde touchscreen-monitor en inwall-speakers gekregen.
Begon ooit als een dwaas idee, uiteindelijk toch maar gedaan, kookboeken zijn zoooooooo 2002, 'gewoon' dvdtje kijken of live van tv meekoken  ;)

Aansturing gebeurt via een standalone mce, welke radio, tv, muziek, etc, etc mogelijk maakt.
Software geschreven (en flink zitten hacken) om de andere mce in de huiskamer als een soort server te laten functioneren, vanuit de keuken is het nu dus ook mogelijk om mijn volledige HT-setup (+ alarmcentrale en x10 verlichting) in de huiskamer aan te sturen.

Nu stap voor stap alle software aan het verfijnen/uitbreiden om het gebruikersvriendelijk(er) te maken, houd je van de straat he.....

Onkyo TX-SR702 - Phonar Veritas P5 Front - Phonar Camparo 4P Center - Wharfdale Diamond 9.1 Rear - Bi-wired Oehlbach Silverstream Front - Bi-wired Oehlbach Streamline Rear - Profigold PGD4015 OxyPure Interlink - MCE 2005

snikkeltje

Zeer fraaie oplossing zo voor de keuken!
Amp + streamer: WIIM Amp Ultra, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

R

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

sj0er-D

dat is echt zo vet! heel strak gedaan. supermooi afgewerkt met dat RVS!

Atmoz

Sooow :o
Erg strak, mooi en super gemaakt!!
Heerlijk de klussen in je huis he?! 8)
Kan me voorstellen dat je (terecht) heel blij bent met het resultaat.
Keep up the good work. Ik vind het prachtig om naar je klusresultaten te kijken :)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Sol

Ziet er allemaal gaaf uit. ;)
Denk dat dat 'huis van de toekomst' straks geen bezoekers meer trekt, we kunnen beter met z'n allen over 2 jaar kijken wat Arie allemaal heeft gefixed in z'n woning. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.