Een nieuwe AB (alternatieven voor Logitech Harmony 895)?

Gestart door Jean Sibelius, december 12, 2006, 19:52:07

Vorige topic - Volgende topic

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Ik heb hier ondertussen zo'n 8 afstandbedieningen liggen met daarop een groot aantal knoppen die ik nooit gebruik :(. Zojuist al even gekeken op de site van Logitech en volgens mij heeft deze een groot deel van de functionaliteit die ik zoek zoals;
- vormgeving;
- functionaliteit;
- flexibiliteit;
- moet huidige afstandbedieningen kunnen vervangen;

Wat moet er allemaal met de AB aangestuurd kunnen worden:
1. Parasound T3
2. Denon DVD-3910
3. Arcam FMJ AV8
4. Sony CDP XA7ES
5. Samsung LCD26R71
6. Sony VPL-HS20
7. Velodyne DD-18
8. Projectscherm

Nummers 1 tot en met 6 heb ik terug kunnen vinden op de site (die andere 2 nog niet).

Qua vormgeving vind ik de Logitech erg mooi, maar voor circa €300 vraag ik me af of er nog andere alternatieven zijn en zo ja welke (maximale budget ± €500)? Graag jullie reacties!

Groetjes, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

heb m zelf net besteld voor 228 euri ofzo....check even tweakers.net in de pricewatch ;)

phLew

Ik ben ook wel geinteresseerd in een alternatief voor de logitech harmony. Op remotecentral.com wordt veel gesproken over remotes van 'universal remote control' http://www.universalremote.com/. Ik vind dat die er een een stuk degelijker uit zien. Heeft iemand hier ervaring met die remotes? Ze zijn wel te krijgen op ebay, maar in een nederlandse shop ben ik ze niet tegengekomen.

Kijk ook eens hier: http://www.oneforallonline.com/kameleon_uk/ . dat is de nieuwe generatie kameleon's. Zien er een stuk beter uit dat die harmony's vind ik.

Arcam | Sonus Faber | Nordost | Xindak

Jean Sibelius

Citaat van: denoontje op december 22, 2006, 08:49:13
heb m zelf net besteld voor 228 euri ofzo....check even tweakers.net in de pricewatch ;)
Heb zojuist nog eens gekeken op de site (inclusief bezorgingskosten circa €240).

De kameleon ziet er inderdaad erg strak uit, maar ik kan nergens gedetailleerde informatie vinden.

Gezien de vele (positieve) ervaringen hier op het forum met de Harmony 895, zojuist een bestelling weggedaan (want ik word een beetje simpel van het feit dat ik allereerst 4 of 5 afstandbedieningen vast moet hebben gehouden als ik 1 DVD-tje wil kijken) ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

donaldk

Afhankelijk naar welke criteria je kijkt is Universal Electronics de grootste of de op een na grootste fabrikant van afstandsbedieningen. All For One is het (een van de) merk voor de universal remotes. Zitten o.a. in Enschede.

john elbers

Ik heb zelf de HK tc30 ben er zeer tevreden over is gebaseerd op de Harmony serie. Alleen iets goedkoper staat bij Stassen voor 149 in de aanbieding en ziet er mooi uit met een docking station.

svmnb

Citaat van: john elbers op januari 21, 2007, 09:47:30
Ik heb zelf de HK tc30 ben er zeer tevreden over is gebaseerd op de Harmony serie. Alleen iets goedkoper staat bij Stassen voor 149 in de aanbieding en ziet er mooi uit met een docking station.

Gebaseerd op is een understatement. Gebruik van activities, devices, etc. Zo te zien is het voor 99% jatwerk. ;D
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

phLew

Citaat van: svmnb op januari 21, 2007, 12:02:02
Gebaseerd op is een understatement. Gebruik van activities, devices, etc. Zo te zien is het voor 99% jatwerk. ;D

Deze is volgens mij gemaakt door harmony. Geen jatwerk dus, maar hetzelfde binnenwerk.
Arcam | Sonus Faber | Nordost | Xindak

squeek

dit weekend heb ik de philips sru 9600/10 aangeschaft voor 90 euro. mooi toestel waarmee je 8 componenten mee kunt bedienen. erg tevreden over.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |