Onno - Marantz Klipsch en een Optoma

Gestart door Onne, december 6, 2006, 16:01:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fastlex

gek is dat ja, of je kiest gemakkelijker speakers of een zwaardere versterker.....
Dit is een mooie keuze...

Zijn het blijverdjes denk je?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Onne

#326
Yep, ik ga een klipsch center in cherry erbij scoren! Die B&W's surround laat ik voorlopig wel staan.
Geluid bevalt erg goed. De hele dag heeft muziek aangestaan tot voetbal.
Vriendin heeft net de nieuwe speakers gezien en vroeg "hey nieuwe speakers?"
Dan zit dat wel goed. ;D

Plaatje voor de nieuwe pagina:

roland p

Citaat van: Onne op juni 12, 2010, 20:47:15
Yep, ik ga een klipsch center in cherry erbij scoren
Ojee, het einde voor de polk center....
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Onne

Citaat van: roland p op juni 12, 2010, 21:02:45
Ojee, het einde voor de polk center....
Hey ex eigenaar! Die heb ik in ieder geval heel lang gehad, met heel veel plezier!

Douma

Citaat van: Onne op juni 12, 2010, 13:44:49
@Douma - erik s, ik laat ze voorlopig zo ongeveer staan. Nog 10 cm naar voren staat gewoon niet zo mooi.
Van die toe inn klopt helemaal, klinkt goed als ze naar elkaar toe staan!
Er is nog wel erg veel bass op de luisterplek.

Veel laag op je luisterplek heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je de bank tegen de achterwand hebt staan. Ik snap dat je deze niet zomaar even naar voren haalt. Je zou kunnen proberen om het laag iets te dempen door een trui of iets dergelijks in de baspoort te stoppen. Met een sok red je het niet.:D
"Nothing lasts, but nothing is lost."

MLCinema

Mooie speakers die RF-3! Staat wel strak zo. Ook de centers van klipsch zijn het beluisteren meer dan waard O0
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Onne

@Douma, een sok zeker niet moeten zelfs oppassen als hier kleine kinderen rondkruipen.
Tot nu toe vind ik het niet zo erg, als de stereo zacht staat heb je namelijk al een vol geluid.
En van 30 naar 40 cm van de muur scheelde al behoorlijk wat.

@Kamidioblitz, ook een mooie ht met volledig Klipsch
Ik ga ook op zoek naar de RC-35 in cherry!!

fastlex

Precies, jij wou gemakkelijk aanstuurbare gevoelige speakers....  :P
Mooi hoor zo een hele klipsch set!
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

MLCinema

Citaat van: Onne op juni 13, 2010, 17:25:29
@Douma, een sok zeker niet moeten zelfs oppassen als hier kleine kinderen rondkruipen.
Tot nu toe vind ik het niet zo erg, als de stereo zacht staat heb je namelijk al een vol geluid.
En van 30 naar 40 cm van de muur scheelde al behoorlijk wat.

@Kamidioblitz, ook een mooie ht met volledig Klipsch
Ik ga ook op zoek naar de RC-35 in cherry!!

Thnx! Ja de RC-35 cherry heb ik hier staan. Worden redelijk goedkoop aangeboden 2e hands, maar nog steeds duurder als wat ik er nieuw voor betaalde. Op het eind was de RC-35 zelfs te koop voor 99!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Onne

Citaat van: Kamidioblitz op juni 14, 2010, 16:57:04
Thnx! Ja de RC-35 cherry heb ik hier staan. Worden redelijk goedkoop aangeboden 2e hands, maar nog steeds duurder als wat ik er nieuw voor betaalde. Op het eind was de RC-35 zelfs te koop voor 99!
Belachelijk, en ik zit zelfs 120 te bieden.
Wil je die van jouw niet verkopen voor 120?

Onne

EN de bijpassende center, :D




Denon Focal

Nice :worship: nu weer op zoek naar een nieuw kastje, zo blijf je lekker bezig :tongue2:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Onne

Citaat van: Denon Focal op juni 14, 2010, 23:04:56
Nice :worship: nu weer op zoek naar een nieuw kastje, zo blijf je lekker bezig :tongue2:
De center matched goed met de fronts bij film!!
Misschien moet de TV maar tegen de muur, en dan net 7 cm hoger om over de center heen te stralen!
De B&W's al rears voldoen ruimschoots, normaal zet ik rears op -3db, nu kunnen ze op -1 staan door niveau verschil.

Denon Focal

Als je de TV hoger (hangt) wat is dan de afstand tot de vloer?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Madhouse

#339
Ik heb mijn tv ook iets hoger moeten hangen door de center. Moet eerlijk zeggen dat hij nu beter hangt als voorheen. Het meubel bij ons is 60cm hoog en de center 14cm, de tv hangt nu op 75cm, dus 1cm boven de center en dit gaat perfect.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fastlex

Bij jou krijgt het gras geeneens tijd om te groeien!
Gefeliciteerd hoor! Ziet er goed uit, wat een grote speakers evengoed zo!

TV op je center kan niet?
En je center boven je tv?
Volgens mij is dat ook niet verkeerd.
Iedereen plaats hem er steeds onder maar erboven is niet onaardig denk ik voor het geluidsbeeld?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Onne

#341
Als ik de TV met voet op 2 ikea lack tafeltjes zet, komt de beeldbuis 3cm boven de center uit!
Maar eens proberen voor die 10 euro.

@Denon Focal
Onderkant van het beeld zou dan op 83 cm komen.

ajbeefde

Je kunt ook een lack plank nemen boven de tv en daar de center op plaatsen...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Onne

#343
Citaat van: ajbeefde op juni 15, 2010, 09:19:17
Je kunt ook een lack plank nemen boven de tv en daar de center op plaatsen...
Lack plank is 26 cm diep en de center 27.7 ... ken net zeg maar.

---
Meubel 60 cm hoog, plasma op voet beeld begint bij 13 cm, Center 20 cm hoog
Kastje + center = 60+20 = 80 cm
kastje + ikea lack 2x+ begin beeldbuis = 60+5+5+13 = 83 cm (net erover)
TV is 72.2 hoog / 2 = 36.1 cm +/- midden.
83 cm + 36.1 -/- 5 cm lijst = 114 cm

Dus het midden van de TV komt dan op 114 cm.
Misschien een beetje te hoog of zou dat wel kunnen?

MLCinema

Bekend gevoel wat betreft de center. Hier integreerd hij ook mooi met de fronts. Destijds bewust voor de 35 gekozen omdat deze woofers heeft die identiek zijn aan die van de fronts, terwijl de bijpassende RC25 kleinere woofers heeft... Het formaat van dat ding is echter niet normaal. 60 breed, 30 diep en 20 hoog ongeveer. Heel veel plezier ermee in ieder geval!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Douma

Mooie aanschaf man! Ik heb zo'n vermoeden dat binnen afzienbare tijd de B&W's ook vervangen gaan worden. :D
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Onne

Citaat van: Douma op juni 15, 2010, 12:06:49
Mooie aanschaf man! Ik heb zo'n vermoeden dat binnen afzienbare tijd de B&W's ook vervangen gaan worden. :D
Dat duurt nog minstens een dag hoor,  ;)
Nee grapje, geld is weer op voor deze maand. 

Zouden die B&W's nog wat opbrengen met zelfbouw stands? ::)

fastlex

Het zou mij niet verbazen als je zo kan ruilen (verkopen - kopen) voor een Klipsch!
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Xander32




Gaaf hoor :thumbs-up:. En idd.: de tv ff een stukkie hoger plaatsen(hangen/er wat onder plaatsen). Hier de tv ook iets hoger geplaatst i.vm. de center: ziet er veel beter uit en `t kijkt nog steeds relaxed.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Denon Focal

83 cm lijkt me een prima hoogte.
Als je hem aan de muur kan hangen boven dit kastje lijkt me dat de mooiste oplossing plus qua geluid staat de center dan ook prima, te laag vind ik minder klinken.
helemaal Klpipsch lijkt me wel erg gaaf klinken, de combi Klipsch B&W zou ik moeten horen maar spreekt me minder aan.
lijkt me een ooie volgende upgrade
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks