Onno - Marantz Klipsch en een Optoma

Gestart door Onne, december 6, 2006, 16:01:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Onne

Citaat van: Madhouse op mei 31, 2010, 07:39:48
Tja wel mooi idd, maar doe het voorlopig maar even met de Panasonic BD80, voldoet voor mij prima als CD speler.
Als er dan toch ooit nog een andere speler komt zou ik eerer voor een Marantz BD5004 of een Oppo gaan.
Uiteraard werkt dat altijd prima, ik heb zelf echter altijd naast beeldspelers ook een CD-speler op analoog gehad.

Madhouse

Citaat van: Onne op mei 31, 2010, 09:00:01
Uiteraard werkt dat altijd prima, ik heb zelf echter altijd naast beeldspelers ook een CD-speler op analoog gehad.


Ik heb mijn Pana ook analoog aangesloten voor CD en vind het echt lekker klinken. Ok, het kan natuurlijk niet tippen aan een CD speler, maar ben tevreden zo.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fastlex

Ik weet niet of het panasonic eigen is maar ik vind de panasonic hdd recorder ook niet slecht klinken met een audio cd.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Onne

#278
Gisteren de boel weer los gehad, ik heb nu de CD650 en CD5003 als vaste cd spelers staan.
Heb mijn vriendin gezegd dat ze de CD5003 mag gebruiken om cd's te draaien.
Ze heeft altijd muziek aan staan als ik niet thuis ben daarom had ze een eigen CD600 van 15 euro  ;D
Erg he!

fastlex

Heel erg ja! Maar ook wel erg herkenbaar!
Heb er toevallig ook wel eens aan gedacht om een goedkope speler voor de kids, als moeder er een cd in doet, te gebruiken...
Is ook sneller dan een multiplayer...
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Onne

Citaat van: fastlex op juni  1, 2010, 12:04:58
Heel erg ja! Maar ook wel erg herkenbaar!
Heb er toevallig ook wel eens aan gedacht om een goedkope speler voor de kids, als moeder er een cd in doet, te gebruiken...
Is ook sneller dan een multiplayer...
CD600 http://i43.tinypic.com/1qqx7a.jpg
Grote stevige lade en die philips dingen spelen altijd alles, cd /-r-rw
Mijne kwam van een rommelmarkt en doet het alweer een paar jaar perfect!
Nu min of meer overbodig.

S@m

Je zou ze eens 1 op 1 moeten vergelijken. Ben ik benieuwd welke je laat staan (de CD5003 ken ik)....

Onne

Citaat van: S@m op juni  1, 2010, 14:41:45
Je zou ze eens 1 op 1 moeten vergelijken. Ben ik benieuwd welke je laat staan (de CD5003 ken ik)....
Gisteren al gedaan, geluid lijkt erg veel op elkaar. Kan niet zeggen dat de Philips minder klinkt, kan ook niet zeggen dat de CD5003 veel beter is.
Weer zo'n gevoels kwestie dus. Maar 't staat wel mooi.
In de praktijk zal die CD650 een rustig leventje krijgen, mag ook wel voor een oud beestje!

S@m


Onne

[algemeen]
Als iemand in de komende maanden zijn of haar zwarte Marantz PM5003 voor een schappelijke prijs weg doet dan hoor ik dat graag!  ;)
[/algemeen]

Onne

#285
Ik heb een dilemma,

Gisteravond heb ik mijn rears als fronts geinstalleerd. B&W 602
En dat klinkt erg goed ....  

Wat moet ik nu met die Mission's ?



Bas is anders maar zeker niet onaardig, maar het hoog is veel beter en het geluid komt
meer los van de speaker zoals ze dat zeggen.

fastlex

Ik de marktsectie gooien en opzoek naar bijpassende rears of fronts?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Onne

Citaat van: fastlex op juni  8, 2010, 14:02:45
In de marktsectie gooien en opzoek naar bijpassende rears of fronts?
Er is al een geïnteresseerde voor de mission's, mijn broer  ;D
Een setje 604's S2 zou niet misstaan denk ik .... 

fastlex

Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Onne

#289
Wat voor speakers zouden er nog meer in categorie vallen "Relatief makkelijk aan te sturen"
Versterking is SR5003 90 watt per kanaal. Budget zou neerkomen op 500 a 600 euro.

De B&W's DM602 zijn makkelijker aan te sturen dan de Mission 753 speakers toch ?
Is dat de reden dat het geluid van de B&W's dynamischer klinkt op mijn Marantz?


------
Of
DM602 ook weg doen en 4x dezelfde boekenplank ervoor terug?
Film wordt nooit bekeken zonder sub.

fastlex

Klipsch?
Weet alleen niet hoe dit matched met Marantz.

B&W blijft echter mooi....
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

MLCinema

Klipsch vind ik zelf mooi matchen met Marantz, alleen Klipsch is heel anders als B&W. Dan over het wegdoen, ik zou er voor kiezen om 4 gelijke speakers aan te schaffen, dus of nog een paartje erbij van de B&W die je al hebt, of gewoon 4 andere identieke speakers aanschaffen.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Onne

Ik heb zitten rondneuzen,

B&W 604 S2 - +/- 550 euro PP (OUD)

Jamo Studio S608 +/- 420 euro PP (nieuw)

Indiana Line Arbour 5.2 +/- 558 euro PP (nieuw)


Wat voor 2e hands of nieuwe vloerstaanders zouden nog meer passen bij Marantz?

Martijnst1990

#293
Kef een idee? Madhouse heeft de combinatie van Kef vloerstaanders met Marantz en die is er zeer over te spreken.

Kef C5 voor 460 euro PP (Nieuw)


Kef C7 voor 600 PP (Nieuw)
Zie net dat de C5 en C7 hetzelfde uiterlijk hebben, dus moet je de specs maar even vergelijken ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

#294
Ik heb idd de combi Marantz en KEF. Heb de IQ50's die ik persoonlijk erg lekker vind klinken met Marantz. Heb ook naar B&W CM7's geluisterd en vond die match ook wel lekker alleen vond ik de KEF's persoonlijk lekkerder klinken. Smaak blijft natuurlijk iets persoonlijks en ik denk dat je gewoon eens moet gaan luisteren naar combi's. Vaak kun je je eigen receiver wel meenemen als ze dit model niet hebben staan, of je kunt ze thuis proberen.

De KEF IQ serie is wel een klasse hoger als de C serie die hier boven genoemd word. Het design van de IQ serie sprak me ook erg aan.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Onne

#295
Ik vind design het minst belangrijk, mijn conclusie (door die 602's) is dat kleinere speakers (dan die mission 753's) beter klinken op de SR5003. Meer rendement als het ware. Ik sta momenteel open voor alles.  :D

Madhouse

Citaat van: Onne op juni  9, 2010, 15:42:45
Ik vind design het minst belangrijk, mijn conclusie (door die 602's) is dat kleinere speakers (dan die mission 753's) beter klinken op de SR5003.
Meer rendement als het ware. Ik sta momenteel open voor alles.  :D

Je mag best een keertje komen luisteren  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fastlex

Die jamo 608's...  :wub:
Mooi hoor!
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Onne

Is de Klipsch RF-3 wat? staat een setje op MP ....
Hoog rendement, specs zijn gunstig!
Natuurlijk totaal geen match met de rest van de speakers.

fastlex

Ik zou zeggen ga eens luisteren?
Geen gekke speaker denk ik...
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster