Onno - Marantz Klipsch en een Optoma

Gestart door Onne, december 6, 2006, 16:01:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: Onne op januari 14, 2010, 02:23:58
Was pas om 23.30 thuis met TV, (hij past in een Subaru Legacy zonder achterbank)
Daarna hele meubel en alle snoeren overhoop gehaald,

Hier een shabby foto waarover de meningen nog best verdeeld zijn. (digitenne scart)


Echter met PS3 op 1080P is dit toch wel een hele enorme grote stap  :pompom:
Ook normale DVD gekeken naast 1080P materiaal en dat is ook om te smullen!!
Alle digitale meuk staat nu uit en de balkjes tussen de 25 - 30,  (tot 50%)

Ik ga eens uitvogelen hoe ik mooie foto's kan maken!
Ik heb nog ergens referentie-instellingen voor de PG10 - zal deze ff opzoeken en je pm-en.
De eerst juiste stappen heb je al gezet: alle digi-auto-aanpassingen-meuk uit gezet 8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MLCinema

Mooie tv hoor! Staat hier in de huiskamer ook, mijn pa wilde een nieuwe tv, meegenomen naar mijn werk en gezegd, kijk daar staat ie. Nog nooit zo snel een tv gekocht met mijn ouders... Ga je veel plezier aan beleven!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Ghosty J

ik zit er 2.30m vanaf, heerlijk.
mocht de tv in de slaapkamer stuk gaan gaat deze naar de slaapkamer en komt er in de woonkamer 50"
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Onne

#228
Ik ben er erg blij mee!!!! Hier wat betere foto's, voor zover dat lukt













Kijkafstand is hier ongeveer 4 meter, dus extra scherp beeld! ;D

mikeske

Mooi man  O0

uit welke film komt die "still" waar de man de camera vastheeft ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Onne

Citaat van: mikeske op januari 14, 2010, 23:15:33
Mooi man  O0
uit welke film komt die "still" waar de man de camera vastheeft ?
Midnight meat train, (( niet de beste film vind ik )) wel volledig beeld 16:9 en 1080P.

Deze plasma sluit echt mooi aan op het CRT beeld waar ik al die jaren naar heb gekeken.
Kleuren en zwartwaarden zijn ongeveer hetzelfde alleen dit formaat met die scherpte is echt een beleving!!

JeKa

Citaat van: Onne op januari 14, 2010, 23:19:40
Midnight meat train, (( niet de beste film vind ik )) wel volledig beeld 16:9 en 1080P.

Deze plasma sluit echt mooi aan op het CRT beeld waar ik al die jaren naar heb gekeken.
Kleuren en zwartwaarden zijn ongeveer hetzelfde alleen dit formaat met die scherpte is echt een beleving!!


Understatement van de dag!  :-X


Strak plaatje hoor, ziet er goed uit! Denk je er nog over na om de tv op te hangen?

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Onne

Citaat van: mikeske op januari 14, 2010, 23:21:44
en die kale man  ?
"Rendition" 
Ik zal binnenkort even een vergelijkje maken van stills tussen Transformers DVD met PS3 upscale naar 1080P en de BR 1080P.

WilcoL

Strak scherm hoor, scherp beeld & wat 'n prijzen voor een 46" FullHD Panasonic tegenwoordig zeg! Dat je er maar heel veel plezier aan mag beleven!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

fastlex

Mooi voor elkaar hoor!
Mooi beeld én geluid! Ziet er netjes uit!
Merk je duidelijk verschil met dts en de dts-hd sporen?
Dat heeft die transformers Blu-ray toch?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Onne

#236
Citaat van: fastlex op januari 15, 2010, 07:45:34
Merk je duidelijk verschil met dts en de dts-hd sporen?
Duidelijk nee, ik denk dat ik wel iets hoor maar duidelijk zeker niet.

EDIT, je moet eigenlijk wel verschil horen wanneer je gewoon naar de bytes kijkt.
DTS HD gaat over de 5 MB heen aan alleen geluid terwijl DTS vaak de 1.5 MB niet haalt.
Er zit dus blijkbaar een veelvoud aan data in het geluidsspoor!

donaldk

Citaat van: WilcoL op januari 14, 2010, 23:45:38
Strak scherm hoor, scherp beeld & wat 'n prijzen voor een 46" FullHD Panasonic tegenwoordig zeg! Dat je er maar heel veel plezier aan mag beleven!

PZ8 46" hadden ze in Rotterdam een paar weken terug in een advertentie verlaagd naar 799,-, maar ja een NeoPDP is dan mooier en zuiniger in gebruik.

Onne

#238
Nu een paar dagen verder, (heb nog niet langer dan een half uur naar hetzelfde beeld gekeken)
Maar erg mooi! Zeker wanneer je van digitenne naar 1080P via de PS3 schakelt  :clapping:

Hier nog een plaatje van GT5 de demoversie,

speelt echt super!

donaldk

Citaat van: Onne op januari 18, 2010, 09:13:56
Maar erg mooi! Zeker wanneer je van digitenne naar 1080P via de PS3 schakelt  :clapping:

KPN TV is hier zelfs op een 14" CRT niet om aan te zien, een kennis van in Eindhoven verbaasd zich echter over hoe clean het beeld is op zijn 56" 21:9 LCD.

mikeske

en mooie reclame in de achtergrond voor panasonic  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Onne

#241
Citaat van: mikeske op januari 19, 2010, 07:23:50
en mooie reclame in de achtergrond voor panasonic  ;D
;)


Digitenne is wel lelijk maar niet ondraaglijk, kijkafstand is nog altijd 4 meter.
HDTV zou wel leuk zijn maar op korte termijn verandert er niets.

Ben alleen aan het uitdokteren wat ik met de center moet doen.
Heb gisteren de TV op 19 CM Center speaker gezet maar dan komt ie te hoog.
En als ie op het kast zou staan mag de center maar 14 hoog mogen zijn,

Toch de TV ophangen dus...

Marsh

Citaat van: Onne op januari 19, 2010, 09:13:29
;)


Digitenne is wel lelijk maar niet ondraaglijk, kijkafstand is nog altijd 4 meter.
HDTV zou wel leuk zijn maar op korte termijn verandert er niets.

Ben alleen aan het uitdokteren wat ik met de center moet doen.
Heb gisteren de TV op 19 CM Center speaker gezet maar dan komt ie te hoog.
En als ie op het kast zou staan mag de center maar 14 hoog mogen zijn,

Toch de TV ophangen dus...

Digitenne is enkel alleen leuk als je nog kijkt op een oude beeldbuis.
Verder is het echt een stront uitvinding. Weer zoiets van KPN wat het nét niet is.. ik begrijp niet dat ze niet inzien dat 9 van de 10 mensen tegenwoordig op een LCD/Plasma televisie kijkt.
10 jaar geleden was het perfect geweest.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Mathijs Ansems

Ej onno ik ben weer Trg van weg geweest, en ben maar eens in dit forum gedoken, en zo te zien heb jij ook niet stil gezeten, gezien de kamer waar je eerst woonde.
De Eltax symphony 8.2 Speakers die ik van je overgenomen heb spelen nog steeds vol glorie, maar gaan ergens in dit jaar wel aan de kant voor een ander paar speakers, wat het word ben ik nog aan het uitzoeken, maar dat merk je dan wel.

Als je mijn opstelling wilt bekijken : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=96806.0

Greets Mathijs

Onne

Toevallig kwam ik vandaag in mijn woonplaats via MP een nieuw in doos Panasonic BD60 tegen voor een leuk prijsje.
Een exemplaar van de actie t/m dec 2009. Toevallig was ik al op zoek naar een Blu-Ray/DVD speler om de PS3 een beetje te ontzien.
Dus dat kwam mooi uit.







Apparaat werkt prima, t.o.v. van de PS3 Slim vind ik het geluid vele malen beter.
Soundtracks worden veel dynamischer weergegeven. Ook van oude DVD's met DD of DTS track
komt het geluid beter over.

In het beeld zag zo even geen verschil. TV staat nog wel ingesteld ivm eerste 200 uur etc.

Voor het geluid is het nu al super. Apparaat is stil en werkt perfect via de Viera link, mooie aanwinst dus.
Laadtijden kan ik me niet druk over maken, PS3 is wel merkbaar sneller. ;D



----------------

HDMI kabels, 25 euro in totaal en gold plated....
Van PS3 naar Marantz 1.8m no-name blokker
Van Pana naar Marantz 1.5m no-name Aldi
Van Marantz naar 46G10 1.8m no-name blokker

Misschien op den duur naar zelfde lengte HDMI kabels van gerenomeerd merk.
Heb nu absoluut geen problemen met 1080P of iets dus twijfel nog aan de meerwaarde.
Iemand tips (goede prijs kwaliteit op korte lengte 1.5m) ?

Onne

Na overleg met Fastlex toch maar besloten deze HDMI kabel 3x te bestellen!

Lijkt me veel bang for the buck! En nog bij een forumsponsor ook,

Martijnst1990

Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd wat je dan voor zo'n kabel betaald, aangezien je eerst geen "dure" kabel wou :D Hij ziet er iig mooi uit en het oog wil ook wat hé. (Als de kabel in zicht is natuurlijk)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Onne

#247
Citaat van: Martijn90 op januari 28, 2010, 15:59:42
Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd wat je dan voor zo'n kabel betaald, aangezien je eerst geen "dure" kabel wou :D Hij ziet er iig mooi uit en het oog wil ook wat hé. (Als de kabel in zicht is natuurlijk)
Forumsponsor Kabeltje.com
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=88217.0
http://kabeltje.com/konig-highend-hdmi-13c-2160p-quad-hd-aansluitkabel-15-meter-p-1301.html
Een volkomen acceptabel bedrag, en ik ben moeilijk wat dat betreft.  ;)


fastlex

Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Martijnst1990

Is zeker betaalbaar. Ben benieuwd wat je bevindingen zijn, of je verschil gaat merken. Zo ja, ben ik ook wel geïnteresseerd.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT