Onno - Marantz Klipsch en een Optoma

Gestart door Onne, december 6, 2006, 16:01:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-madison-

Citaat van: Onne op september 25, 2009, 12:44:44
Zo keuze is gemaakt,

Morgen ga ik naar Smits om een SR5003 op te halen!



Mooi hoor! 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

sjaax

Nice, goede keuze!  :thumbs-up:
Ook in het zwart?
Arcam A32 & Dynaudio X12

denoontje

Zijn de kapjes van de tweeters niet gewoon los te bestellen?

Heb zelf ook ooit woofers en tweaters moeten bestellen van B&W omdat een bevriend stel ook kinderen bij had.....

fastlex

Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Onne

Hij staat al te spelen, klinkt super. Precies zoals ik gewend ben en zoals ik had verwacht.
Mooi apparaat met zeer veel instelmogelijkheden en aansluitingen. Heb nu de PS3 met HDMI geluid aangesloten,
Dus nu de TV nog! Ben bezig een paar foto's te maken.

Audessey setup heb ik maar niet opgeslagen, zag er zo raar uit ... Subwoofer stond 8 meter verderop etc.
Gewoon alles handmatig gedaan en de fronts bi-amped aangesloten door speaker A+C te gebruiken!


Onne

Speakerstand ontwerp voor de rears (B&W 602)





Onne

Zaterdagavond Hellboy 2 gekeken op een beschaafd niveau maar wat een bas komt er uit die speakes (+subwoofer)
Die Mission's blijven me verrassen! Tevens heb ik de M-Dax functie aanstaan bij analoog cd en dat klinkt super.
Maakt alles breed en diep! Echt een lekker apparaatje,

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Onne

#183
Salaris is er weer dus hup naar ikea,


migailov

Ziet er al echt mooi uit allemaal, goed werk!
Je speakers staan wel heel dicht op de muur lijkt zo, heb je wel eens geprobeerd om ze meer naar voren te plaatsen?
Kan me voorstellen dat die bas waar je het over hebt dan misschien iets minder overweldigend wordt maar wel gecontroleerder...

Onne

Citaat van: migailov op september 29, 2009, 10:43:35
Ziet er al echt mooi uit allemaal, goed werk!
Je speakers staan wel heel dicht op de muur lijkt zo, heb je wel eens geprobeerd om ze meer naar voren te plaatsen?
Kan me voorstellen dat die bas waar je het over hebt dan misschien iets minder overweldigend wordt maar wel gecontroleerder...
Met dat kleed is de huiskamer een stuk vriendelijker geworden, beetje aarde tint wat ook weer aansluit bij wat houten spulletjes zoals speakers. Taupe kleurtje, kussentjes. Die rode lockerkast wilde ik heel graag, aan de binnenkant van de kastdeurtjes ga ik allemaal foto's plakken van mijn vriendin en ik!

Ik zal stiekum eens de speakers een stukje naar voren schuiven, echter bevalt de bass tot nu toe wel.

yorkie13

mooie set zo bij elkaar
de missions een stuk naar voren zal vooral bij stereo het geluidsbeeld zeker ten goede komen
en is heel eenvoudig te testen

yorkie13

wat betreft de kasten voor de b&w dm602
maak ze zo zwaar mogelijk, dus lekker dik mdf gebruiken
de kasten zijn groot en als je erop klopt klinken ze erg hol
heb ik bij mijn huidige XTZ luidsprkers ook, maar die zijn van 18 mm buig mdf gemaakt

Onne

#188
Citaat van: RA SUBS op september 29, 2009, 14:15:56
wat betreft de kasten voor de b&w dm602
maak ze zo zwaar mogelijk, dus lekker dik mdf gebruiken
de kasten zijn groot en als je erop klopt klinken ze erg hol
heb ik bij mijn huidige XTZ luidsprkers ook, maar die zijn van 18 mm buig mdf gemaakt
Klopt ja klinkt heel hol, bij de mission's hoor je niks. Gewoon massief.
De wintermaanden komen er weer aan dus dan moet ook de monolith cloon er aan geloven!
PS die tekening was alleen voor stands, geen nieuwe kasten.

Onne

#189
Zo eindelijk tijd om wat mooie foto's te maken,








Starred

Waarom draai je de surround speakers niet wat meer in naar de luisterplek?

Onne

Citaat van: Starred op oktober  4, 2009, 17:20:48
Waarom draai je de surround speakers niet wat meer in naar de luisterplek?
Geen idee, klinkt best zo. Op de plaatjes moeten ze haaks op de luisterplek staan maar als ze achter je staan klinkt het nog steeds erg ruim.

Onne

Wensen lijstje voor 3e KW 2009 ,

Subwoofer, een BK Monolith kloon zonder concessies. Zie topic
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79478.0

Stands voor de B&W DM602 als rears.

Plasma TV 42"  ....   :confused:
(eerst zorgtoeslag 2008 maar terug betalen)


chansig

Ik ben een beetje snel door de pagina's heen gelopen en vooral naar de foto's gekeken..dus mogelijk een vraag welke al aan de orde is geweest (ik heb op een ander forum al iets gezegd over de kale inrichting. :)). Ik vroeg me af of het mogelijk is om je bank iets naar voren te zetten...Mijn ervaring met het zo dicht op de achterwand zitten is dat je een enorm aan laag ervaart en als je een halve meter vooruit schuift het een stuk aangenamer lijkt te klinken..

Voor de rest een mooie set en strakke inrichting..niet geheel (geheel niet ;D) mijn smaak...Maar ik zie dat er over nagedacht is..Dus complimenten.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

migailov

Citaat van: chansig op oktober  5, 2009, 17:34:37
Ik vroeg me af of het mogelijk is om je bank iets naar voren te zetten...Mijn ervaring met het zo dicht op de achterwand zitten is dat je een enorm aan laag ervaart en als je een

Haha, dit is waarschijnlijk waar het vrouwtje ongeveer de grens gaat trekken  ;D

Temminste, ik begreep dat je daar samenwoont Onno?
Je hebt het er mooi voor mekaar, de inrichting is wel redelijk volgens mijn smaak, vind het er top uitzien!
Verplaats je de centerspeaker als je film kijkt trouwens of staat die altijd naast de TV?

En een mooi wensen lijstje hoor!

Onne

#195
Citaat van: chansig op oktober  5, 2009, 17:34:37
Ik ben een beetje snel door de pagina's heen gelopen en vooral naar de foto's gekeken..dus mogelijk een vraag welke al aan de orde is geweest (ik heb op een ander forum al iets gezegd over de kale inrichting. :)). Ik vroeg me af of het mogelijk is om je bank iets naar voren te zetten...Mijn ervaring met het zo dicht op de achterwand zitten is dat je een enorm aan laag ervaart en als je een halve meter vooruit schuift het een stuk aangenamer lijkt te klinken..
Voor de rest een mooie set en strakke inrichting..niet geheel (geheel niet ;D) mijn smaak...Maar ik zie dat er over nagedacht is..Dus complimenten.
Gr Hans
Ik ga het echt snel proberen, echter laatst stond de bank 15 cm van de muur af en vroeg mijn vriendin waarom staat de bank niet tegen de muur.
Dus een meter van de muur wordt lastig, de speakers 30 cm naar voren lukt wel makkelijk!!!  ;D
Iemand een tip om die ruimte tussen muur en bank te overbruggen/op te vullen ??

Citaat van: migailov op oktober  5, 2009, 20:43:24
Haha, dit is waarschijnlijk waar het vrouwtje ongeveer de grens gaat trekken  ;D
Temminste, ik begreep dat je daar samenwoont Onno?
Je hebt het er mooi voor mekaar, de inrichting is wel redelijk volgens mijn smaak, vind het er top uitzien!
Verplaats je de centerspeaker als je film kijkt trouwens of staat die altijd naast de TV?
En een mooi wensen lijstje hoor!
Ja ik woon samen, dus soms een beetje concessies maken schijnt erbij te horen!
Centerspeaker zet ik rechtop voor het midden van de TV. Naar mijn idee werkt dat prima en in
de Auddessy setup kon ik niks raars ontdekken in de Freq equalizer etc. dus dan zal het wel goed zijn!

chansig

Plankje tussen muur en bank..Kan je je glazen opzetten, je ab's neerleggen (liggen ze gelijk uit het zicht...Heel handig dus. 50 cm kan al veel uitmaken..dus kijk maar..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Onne

#197
DIY Speakerstands

Begint al ergens op te lijken! 20.3 KG en zo dood als een pier !! ;D

Onne

Ben ondertussen begonnen met schilderen soort van, nu met iets nieuws bezig naast die Marlon Brando ...
Joker


Godfather


Amaryllis voor m'n moeder haar verjaardag, beter dan een tekening!  :-X


S@m

Citaat van: Onne op oktober 29, 2009, 11:25:44
Ben ondertussen begonnen met schilderen soort van, nu met iets nieuws bezig naast die Marlon Brando ...
Joker

Godfather


Je hebt de oplossing om de ruimte achter de bank op te vullen nu zelf aangedragen... :smile: