Onno - Marantz Klipsch en een Optoma

Gestart door Onne, december 6, 2006, 16:01:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koen K

Mooi man! Die 753's zijn trouwens wel een stuk kleiner dan ik dacht!! ;)

Onne

#151
Ja vond ik ook, achteraf helemaal niet zo gek. Ze klinken heel rustig en beheerst. Geen scherpe randjes, lekkere droge bas.
Staan op spikes op zware tegels. Ik ga alleen wel wat aan de buitenkant doen, dit moet zwart worden ivm de inrichting.
De kast is enorm dood en verder wegen ze 22.8 kilo per stuk. Ik zoek even de specs op.

Ze doen het in ieder geval erg lekker, en precies rond een bedrag wat ik wilde uitgeven.
Toch maar weer voor oude speakers gekozen ipv nieuwe Jamo S606 dingen, ;D

Specs


fastlex

Ziet er goed uit!
Welke receiver komt er?
Waarom de SR5400 weg?
Toch iets onder de maat?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Onne

#153
Citaat van: fastlex op september 16, 2009, 07:30:51
Ziet er goed uit!
Welke receiver komt er?
Waarom de SR5400 weg?
Toch iets onder de maat?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=46044.msg1521740#msg1521740
Zie post,

De SR5400 OSE klonk boven verwachting goed !! Volgende wordt waarschijnlijk weer Marantz maar misschien 1 met HDMI erop.
Er moet tzt, liefst dit jaar ook nog een andere televisie komen namelijk.

Onne

#154
Heb de foto's bewerkt, maak vandaag wel andere.





-------------------------
Gelijk maar vragen, de buitenkant zit echt hout vineer op volgens de specificaties.

Is dit ligt op te schuren, te ontvetten en zwart te lakken met rollertje? Zo ja wat voor lak zou mooi zijn, dat je nog wel de houtnerf ziet? Of moet er eerst MDF grondverf op dan iets schuren en aflakken? Het moet wel een beetje strak worden natuurlijk, geen pauper afwerking.

sjaax

Citaat van: Onne op september 16, 2009, 09:22:41
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=46044.msg1521740#msg1521740
Zie post,

De SR5400 OSE klonk boven verwachting goed !! Volgende wordt waarschijnlijk weer Marantz maar misschien 1 met HDMI erop.
Er moet tzt, liefst dit jaar ook nog een andere televisie komen namelijk.


Ik ben blij dat je wel tevreden bent over Marantz  ;)
Ik moet nog horen wat Hobo wil doen. Als het me niet aanstaat, dan koop ik twee kleine speakers en wordt het een luxe radio op de hobbykamer. Een beetje overkill, maar ja   :P

Al een nieuwe receiver op het oog?
Arcam A32 & Dynaudio X12

MLCinema

ziet er goed uit hoor zo! Anders moet je even kijken naar de Marantz SR7002. Die is voor niet al te veel te krijgen.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Onne

#157
@ Sjaax, Marantz heeft een warm geluid en volgens mij past dat heel lekker bij de nieuwe speakers.
Misschien is zo'n 7002 wel wat, met het nieuwe salaris maar wat bijleggen en kijken of er ergens een overjarig model met HDMI te koop is.
(my god zag net dat de 7002 1300 euro is ... dan maar een 4... serie  :sigh:)

Nog meer foto's,







Onne

Deze vind ik ook wel erg mooi,



Wat ik nu zoek is, redelijke versterker voor 5.1 opstelling.
Fronts Large met bi-amp mogelijkheid
Rear en center small + LFE subwoofer
(HDMI 1080p passtrough in de toekomst) en True HD en DTS HD enz via PS3

En dan voldoet die 607 perfect en ook voor de meest schappelijke prijs,

fastlex

Volgens mij is een 7002 wel voor een stuk minder te krijgen hoor!
Rond de 700 a 800 euro moet wel lukken lijkt mij.
Specs van Onkyo zien er de laatste tijd erg goed uit ja!
Ben zelf niet zo erg onder de indruk van het uiterlijk, maar dat is persoonlijk.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Onne

Ik ben ook de Marantz SR6003 aan het overwegen, 7002 is er voor 800 euro inderdaad.




sjaax

De 6003 is er voor onder de 600 euro bij forumsponsor smits te koop.
Ik heb er mijn 4003 vandaan voor een erg goede prijs!
Arcam A32 & Dynaudio X12

Xander32

#162
Citaat van: sjaax op september 19, 2009, 12:39:00
De 6003 is er voor onder de 600 euro bij forumsponsor smits te koop.
Ik heb er mijn 4003 vandaan voor een erg goede prijs!
Mooi aparaat die SR6003 hoor: voldoende vermogen en controle, alle belangrijke specs en decoders en de Marantz sound.
Voor een prijs onder €600,-: doen :headbanging:. En allicht krijg je bij onze sponsor nog wel wat extra korting via dit forum ;).

Trouwens mooie en fijne speakers die Missions: deze heb ik toen die tijd ook uitgebreid kunnen beluisteren, naast Tannoy P40 en B&W CDM 7SE.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Onne

Ik heb de Mission 753's nu Bi-wired aangesloten met 4x 4mm2 draad per speaker op een Harman Kardon 970 stereo versterker (wegens ontbreken surround receiver). Ik kan niet anders zeggen dan dat ik ze heel rustig en vooral beheerst vind klinken. Een fantastische speaker voor dynamische achtergrondmuziek!!  Grappig is ook dat ze bij mij tegen de muur aan staan maar dat ik zowel op de bank als aan de eettafel bas hoor/voel.

Een vriend van mij vond ze erg gesloten/ingetogen klinken en ergens klopt dat ook wel maar daar komt de kwestie van smaak weer om de hoek.
Ik heb volgens mij nog nooit makkelijk aan te sturen speakers gehad als fronts. En deze klinken zo totaal anders dan de Infinity Reference speakers die ik had. Bij de infinity's had je meer hoge tonen die ook lang doorliepen. Tevens was dat een 10 inch woofer in gesloten kast en het levert een totaal andere bas op. Ik heb ook de JBL's TLX 5000 als fronts gehad nadat de Infinity's verkocht waren maar dan vind ik de Mission's er ver bovenuit steken qua geluid.

Het had niet veel gescheeld of er stonden hier 2 Jamo S606 speakers, maar toch weer oudjes op de kop getikt .... wat zou het toch zijn ?  ::)

Nu dan al dagen naar diverse receivers aan het kijken en ik heb het rijtje al aardig kunnen verkorten,
SR6003 op 1
Denon 1910 op 2
TX-SR607 op 3

Toch binnenkort Smits maar eens bellen !!!

stevefilmfreak54

Volgens WhatHiFi.com is de Denon 1910 een echte topper, 5 sterren. Misschien de moeite waard om te gaan lezen, kan geen kwaad, toch.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Xander32

#165
Citaat van: stevefilmfreak54 op september 20, 2009, 09:47:36
Volgens WhatHiFi.com is de Denon 1910 een echte topper, 5 sterren. Misschien de moeite waard om te gaan lezen, kan geen kwaad, toch.
@Onne: ik heb geen idee waar je woonachtig bent maar voor een Denon kan het zeer rendabel zijn om ff over de grens te shoppen: een Denon AVR 2809 voor €699,-, een receiver uit de klasse nog boven de SR 6003 en twee klasses boven de 1910. Zelf heb ik die serieus overwogen maar toen kwam er een 2e hands SR8002 voorbij welke ik niet kon laten lopen. Maar de AVR 2809 heeft al hetgeen dat je nodig hebt en is nu zo vriendelijk geprijst omdat z`n opvolger er is (3310).
Maar ik heb gemakkelijk praten daar ik op 10 minuten rijden van de grens woon :).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Onne

#166






Nieuwe speakers voor achter !!!! Was een beste operatie om de tweeter terug te drukken,
maar met beleid gelukt. Prijs was er ook naar om het zelf te proberen.  ;D

yorkie13

toch weer 44 euro bespaard
dat kost een dergelijke tweeter bij de importeur
overigens geen verkeerde surrounds
kijk of je de B&W lcr6 center erbij kan verkrijgen
of een passende mission natuurlijk

Onne

Citaat van: RA SUBS op september 22, 2009, 09:33:33
toch weer 44 euro bespaard
dat kost een dergelijke tweeter bij de importeur
overigens geen verkeerde surrounds
kijk of je de B&W lcr6 center erbij kan verkrijgen
of een passende mission natuurlijk
"t was vreselijk, de speakers waren beplakt met RVS look folie omdat ze anders niet in het interieur passen ...
k kinderen hebben eerst de woofers geprobeerd in te drukken maar dat kan niet dus daarna maar de tweeters.
Gelukkig heeft het geen blijvende schade veroorzaakt, ik ga vanavond even de andere tweeter proberen!

migailov

ik ben wel benieuwd hoe je het voor mekaar hebt gekregen, is eerder wel eens een topic over geweest.
toen werd er nog geopperd om het voorzichtig met een stofzuiger te proberen om de laagste stand (als je stofzuiger die heeft)

Hoe heb jij het gedaan, vanaf de achterkant gedrukt?

Mooie speakers trouwens, en voor een acht prijsje meer dan hun geld waard!

Onne

Ik heb gewoon de tweeter uit elkaar geschroefd en hij bestaat uit 2 delen. Het kapje en de magneet.
Daarna heel voorzichtig een beginnetje gemaakt in het terugduwen van het kapje met de achterkant van een ronde schroevendraaier.
Daarna in een korte gecontroleerde beweging het kapje terug geduwd en met goed resultaat.
Duw je te hard dan gaat de ophangrand van het tweeter kapje stuk of de ronde vorm wordt ovaal.
Bij terug plaatsen goed opletten of het kapje vrij loopt tov de magneet, cruciaal.
Maar ik geloof nu al dat het vaker fout gaat dan goed,

migailov

duidelijke uitleg, klinkt logisch, mooi werk!

Onne

#172
2e tweeter ging niet zo soepel, 3 vouwen in het kapje en deze geprobeerd eruit te wrijven met een zeer matig resultaat.
Hij staat wel de goede kant op te stralen, dat is het enige .... Ik kan zo op het eerste gehoor geen verschil in beide tweeters ontdekken.
Toch best blij met het resultaat !




Onne

#173
Zo keuze is gemaakt,

Morgen ga ik naar Smits om een SR5003 op te halen!


Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty