Onno - Marantz Klipsch en een Optoma

Gestart door Onne, december 6, 2006, 16:01:18

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Onne

Ik wil het best nog een keer door elkaar zetten als je wat nieuws wilt aanschaffen hoor,  ;D

De Sub klinkt in ieder geval super goed !! Gisteren iemand U571 laten horen en hij zei zelfs "Soms hoor je de sub niet eens maar voel je m alleen door de luchtverplaatsing"

En dat voor een 10" met fs van 30 hz,

ben benieuwd wat een 12" doet  :-X

Marsh

Citaat van: Onne op maart  5, 2008, 15:20:33
Ik wil het best nog een keer door elkaar zetten als je wat nieuws wilt aanschaffen hoor,  ;D

De Sub klinkt in ieder geval super goed !! Gisteren iemand U571 laten horen en hij zei zelfs "Soms hoor je de sub niet eens maar voel je m alleen door de luchtverplaatsing"

En dat voor een 10" met fs van 30 hz,

ben benieuwd wat een 12" doet  :-X


Hahaha vet, dat gevoel ken ik.
U571 blijft echt een van de beste films voor het LFE signaal.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Onne

#127
Project stopgezet

Sjors

Netjes Onno  ;)

Met wat ga je de kasten uiteindelijk afwerken ?




Groet, Sjors

Onne

Citaat van: Sjors op juli 22, 2008, 11:35:41
Netjes Onno  ;)

Met wat ga je de kasten uiteindelijk afwerken ?

Groet, Sjors
hey plaatsgenoot,

Ik heb werkelijk nog geen flauw idee, ik ga ook meestal voor functionaliteit i.p.v. uiterlijk.
Mocht ik echter gaan samenwonen dan moet er wel wat mee gebeuren anders mogen ze vast niet in
de woonkamer staan. Dus ik stel het een beetje uit,

Heb wel de goede tip gekregen om ze te laten spuiten, maar welke kleur ??

sj0er-D

Citaat van: Onne op juli 22, 2008, 13:26:21
hey plaatsgenoot,

Ik heb werkelijk nog geen flauw idee, ik ga ook meestal voor functionaliteit i.p.v. uiterlijk.
Mocht ik echter gaan samenwonen dan moet er wel wat mee gebeuren anders mogen ze vast niet in
de woonkamer staan. Dus ik stel het een beetje uit,

Heb wel de goede tip gekregen om ze te laten spuiten, maar welke kleur ??

hoogglans zwart of wit is wel nice :D met pianolak.. het is alleen wel een duur grapje.. 18 dunne lagen pianolak zijn niet goedkoop denk ik :)

Onne

#131
Ik ben bang dat ik niet netjes genoeg ben voor pianolak, als ik eenmaal de ruimte heb dan zou het moeten kunnen maar als ik dat topic zie van MrTC ....  ::)

Ik vind de kleur speakers van Jack's Place ook mooi, mat grijs.
http://www.htforum.nl/~showcase/usersetdetail.php?id=1

Onne

Heb trouwens al een paar weken deze subwoofer, 12" Vifa W300D in een hele zware kist met loodbitumen.


Maar ik ga ook verhuizen, een redelijk nieuw appartement uit 2004.
Ik ga daar samenwonen met mijn vriendin. Dan heeft de audio eindelijk de ruimte om een beetje te ademen.
Onder mij zit een bedrijf, rechts de lift dus ik heb links buren aan de lange wand van 7.5 meter en bovenburen.
Verder is het goed geisoleerd de buurvrouw heeft 3 kinderen en ik heb ze nog niet gehoord tijdens klussen.






Onne

Gisteren zijn de eltaxen opgehaald door een toekomstige HT-er  :D

De dag daarvoor heb ik nieuwe 2e hands rears gekocht, de JBL TLX-5000 van de eerste eigenaar. Speakers zagen er op de frontjes na goed uit, waren te grazen genomen door de kat. De geluidsdruk wat er van af kwam deed mij snel beslissen ze te kopen. Ze hebben iets wat de Infinity Reference 5 (fronts) ook hebben dus als het straks bij elkaar staat in het nieuwe appartement ben ik benieuwd hoe het klinkt!!


Mathijs Ansems

Citaat van: Onne op juli 16, 2009, 09:50:09
Gisteren zijn de eltaxen opgehaald door een toekomstige HT-er  :D

De dag daarvoor heb ik nieuwe 2e hands rears gekocht, de JBL TLX-5000 van de eerste eigenaar. Speakers zagen er op de frontjes na goed uit, waren te grazen genomen door de kat. De geluidsdruk wat er van af kwam deed mij snel beslissen ze te kopen. Ze hebben iets wat de Infinity Reference 5 (fronts) ook hebben dus als het straks bij elkaar staat in het nieuwe appartement ben ik benieuwd hoe het klinkt!!



Eltax Speakers klinken helemaal top Thanks Man

Onne

Citaat van: Mathijs Ansems op juli 17, 2009, 18:54:20
Eltax Speakers klinken helemaal top Thanks Man
Mooi!! Ook nog thuis gekomen ?  ;)

Onne

Nog een beetje leeg maar het geeft een idee,



Met een lege kamer is het geluid in ieder geval om te janken, stereo moet 2x zo hard staan voor 1/3 van de oude geluidsopbrengst. En de bas ben ik ook kwijt, zelfs met 12 inch en 250 watt versterker.
Hopen dat dat verandert wanneer er meubels staan zoals een bank bijvoorbeeld. :huh2:


stockxken

dat "bassprobleem" heb ik dus ook, vroeger in een slaapkamertje van 3.5 x 4 meter..
Nu een woonkamer van 7.5 x 4 meter.. ook veel minder hoor en voelbare bass nu  :crazy:

daar moet dringend een mouw aan gepast worden!! :D

mooi app. btw!!

ook fotos van de andere kamers toevallig?

grtz

yorkie13

bouw die 12 inch woofer van BK dan eens in een knappe kast, dat heb je in elk geval laag genoef
met de reckhorn erop

SpeedyAndré

Je kan de truc eens proberen met de sub op de luisterplek, je loopt dan rond tot je wel goed laag hoort van de sub en dan heb je de plek gevonden waar de sub het best presteert ;)
Vervolgens maar hopen dat de sub niet enorm in de weg staat  :hehe:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Onne

#140
12 Aug komt i.i.g. de bank,  ...


Onne

#141
24 Aug kwam de bank  :-X , de dingen krijgen een beetje vorm. De kamer blijft behoorlijk leeg, overal heb je meters vrije vloer om te lopen.
Maar het geluid is al enorm verbeterd door de komst van de bank. De grote ikea plaat hangt aan de muur en is opgevuld met noppenschuim.
Ook achter de front speakers zit noppenschuim.

Voor mijn gevoel is de bas al aardig op z'n plek, ik kijk nog uit voor een leuk kleedje om de ruimte iets op te breken.





Guester

Sonos - Spotify

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Onne

#144
Iemand nog tips om de laatste vouwen uit de bank te krijgen of is dat echt een kwestie van tijd?

Er komt trouwens een andere versterker, Marantz SR 5400 OSE


Valkyrie

Citaat van: Onne op augustus 27, 2009, 11:15:41
24 Aug kwam de bank  :-X , de dingen krijgen een beetje vorm. De kamer blijft behoorlijk leeg, overal heb je meters vrije vloer om te lopen.
Maar het geluid is al enorm verbeterd door de komst van de bank. De grote ikea plaat hangt aan de muur en is opgevuld met noppenschuim.
Ook achter de front speakers zit noppenschuim.

Voor mijn gevoel is de bas al aardig op z'n plek, ik kijk nog uit voor een leuk kleedje om de ruimte iets op te breken.






Mooie strakke woonkamer! :) Een kleedje zou inderdaad wel op z'n plaats zijn denk ik.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Onne

Hier trouwens de 2 jongens naast elkaar en ik ben er al uit, de Marantz klinkt beter met minstens net zoveel reserve en goede stereo weergave !!

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Onne

Hoop gebeurd in korte tijd!
Sony STR DA3000ES verkocht
Infinity Reference Five verkocht
Marantz SR5400 in overleg terug naar Sjaax

Dus ik heb geen goede fronts en geen surround receiver meer.  ???

Nou ga ik vanavond toevallig kijken naar Mission 753 F's, lijkt me een fantastische speaker!

"t zijn oudjes maar de wooferranden zijn van rubber dus ik vertrouw het wel.
Ze zien er ook fantastisch uit verder dus ik ben benieuwd. Wellicht een update,



Onne

#149