Onno - Marantz Klipsch en een Optoma

Gestart door Onne, december 6, 2006, 16:01:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MLCinema

Okee gaaf. Zo leer je weer eens wat bij op het forum. Maar hoe komt het dat je zo snel speakers en dergelijke vergaard? Voorderest wel een leuk topic om alles door te lezen en dergelijke.

MVG Marc Visser

PS: was verder niet negatief bedoeld, om enige constenatie te voorkomen:)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Onne

Ik houd marktplaats goed in de gaten, en koop eigenlijk alleen dingen die in een straal van 15km van mijn huis staan. Soms kom je gewoon spullen tegen voor echt heel weinig geld, ene keer heb je veel geluk, andere keer iets minder. (die Nikko mocht ik gratis meenemen... ;) )

Ik weet ook nog niet helemaal wat ik nou mooi vind klinken, die oude B&W speakers doen het helemaal fantastich bijvoorbeeld.

Die komen gewoon uit 1988 en het geluid is erg goed voor het formaat en de leeftijd. Net of het een stukje meer brengt ... ze hebben voor mij meer waarde dan de 3x zo dure Cerwin Vega speakers zeg maar.


----------------





Deze heb ik gisteren opgehaald voor een appel en een ei, ik wil de randen van de Vifa units vervangen en kijken of er verder nog iets aan moet gebeuren. De kast en dempingsmateriaal (apart spul) zijn ok, tweeters werken op het eerste gehoor niet zoals het moet. Filters moet ik ook nakijken en misschien interne bekabeling aanpassen als ik er toch bij moet,

Ik probeer het even bij te houden aan de hand van foto's!

Onne

Ben al even bezig geweest met de speakers,

Allebei de tweeters zijn helemaal stuk, heb er 1 open gemaakt en daar bleek het dunne draadje gebroken te zijn, dit gesoldeerd maar dat mocht niet baten. Heb ze zachtjes geprobeerd te testen maar allebei 0.0 geluid. Type D19TD-00

Woofers zijn op zich wel te reconen maar zonder tweeters is het lastig natuurlijk.
Na een tijdje bezig te zijn geweest,




En zo goed als schoon!!


Nu even kijken waar ik degelijke randen kan vinden, dan heb ik in ieder geval een
set goede drivers!!

Sjors

Citaat van: Onne op november 26, 2007, 09:31:39


< knip >




< knip >



Ik had een tijd terug een set luidsprekers van Wharfedale in de hobby kamer, die woofers lijken zeer sterk op die in de B&W ! heb jij hier ervaring mee ? waren trouwens ontzettend goede luidsprekers  8)






Groet, Sjors

Onne


Hier zie je ze beter,

Deze woofers zijn wel 3 a 4 kg per stuk met een stevig frame en dikke zware magneet. Bij mijn B&W's staat er netjes een stempel op, "Worthington 1988"

Ik heb geen idee of deze ook in Wharfdale speakers zijn gebruikt,
Maar het is wel een hele mooie driver!


Sjors

Als ik de foto zo zie dan zou ik zeggen dat het 'm is ! Baal d'r van dat ik het weg gegooid heb  :-\ anders had ik jou er wel blij mee kunnen maken, waren echt ontzettend goede luidsprekers.. een gedateerde look van de kast.. maar een ontzettend goede klank, ook een ontzettend stevige en diepe bas.



Groet, Sjors

Onne

Citaat van: Sjors op november 28, 2007, 11:04:00
Als ik de foto zo zie dan zou ik zeggen dat het 'm is ! Baal d'r van dat ik het weg gegooid heb  :-\ anders had ik jou er wel blij mee kunnen maken, waren echt ontzettend goede luidsprekers.. een gedateerde look van de kast.. maar een ontzettend goede klank, ook een ontzettend stevige en diepe bas.
Groet, Sjors
Ik zou er best blij van worden maar heb onderhand echt geen plek meer.  ;D
Ben nu wel op zoek naar een bepaald type tweeter voor die BNS speakers, ik ga ze toch helemaal restaureren ben ik bang...

Onne


hitman333

Leuk al die dingen! Lekker veel uitproberen enzo, altijd leuk! Maar maakt zon marmere plaat onder je sub echt veel uit? en hoeveel kost zoiets nou?

Mooi hoor!

Onne

Die plaat is een parasolvoet van grafiet, bij de gamma/praxis € 24.95 (seizoensartikel dacht ik) Hij weegt 21 kilo en zorgt zeker voor minder dreunen die door worden doorgegeven aan de parketvloer. Hij draait nu zelfs standaard mee in de set, ook in stereo.
Maar als ik iets rustig wil luisteren dan heb ik nog zat andere versterkers en speakers. Dus lekker knustselen en proberen inderdaad.

Groeten Onno

Sjors

Geweldig die twee foto's  ;D

Gooi de boel eens op hoog volume, dan luister ik even of ik iets opvang aan de andere kant van het spoor  :D




Groet, Sjors

Onne

#111
Het staat nu alweer volledig ingbouwd helaas maar een weekje 2 kamers hebben was wel leuk!
Ik heb eerst alle audio/video verhuisd en heb daarna de kamer eromheen verder volgezet (prioriteiten).
Eigenlijk moet ik op korte termijn nog een ander meubel kopen zodat ik wat makkelijker van set kan
wisselen.




Hij doet het weer !!!  ;D O0 :D

Onne











Subwoofer staat dus links in de hoek en de lamp staat erop!


Nieuwe foto's ,

Ik weet het, het is klein en ziet er druk uit maar ik kom heerlijk tot rust tussen mijn spulletjes en als het lekker weer is dan gaan de balkondeuren open en heb ik 12m2 meter erbij !!!!


Onne

#113
DIY LS kabel!!  (oud nieuws)






Gisteren een analoge interlink (subwooferkabel) van 6 meter in elkaar geknutseld en een mooie LFE splitter erbij gekocht!!

Alleen dan van 6 meter!

Dit alles om vanaf mijn zitplek met een Pioneer versterker de Aura Bass Shakers te kunnen bedienen. En het werkt !! Toch wel weer apart, heb ze 4 maanden niet aangesloten gehad!!

Merk vooral met de Xbox 360 bij "Gears of War" of "Tom Clancy" spelletjes dat de trillingen in de bank wel meewerken aan de spanning!!

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Onne

Citaat van: roland p op januari 22, 2008, 10:15:02
En hoe bevalt dat nu, 11.1 Surround? ;D
Ik heb de speakers staan en de interlinks maak ik zelf wel, nu het formaat nog, maar eens een mail naar Dolby sturen.

De meeste speakers staan weer anders sinds vorige week dus de foto's kloppen niet meer. Momenteel gebruik ik de Cerwin Vega's nergens voor, behalve als speakerstands voor de Eltax monitor III (rears)

Ik wilde graag mijn 2 aura's normaal op de receiver aansluiten (als 2 speakers L+R) maar het LFE kanaal is maar 1 kant Links of Rechts en ik had geen splitter... , lekker makkelijk: LFE signaal op Tape in R aangesloten en dan 1 interlink van tape out R naar Tape in links ! Voila

Onne

Gisteren voor het eerst eens mijn TV ingesteld zodat deze het RGB signaal goed kan ontvangen !
De kleuren zien er echt fantastisch uit, jammer dat het op de foto soms net niet goed overkomt.






Even wat testwerk tussendoor:



En de nieuwe subwoofer plannen:




Sjors


Bart_M


Interficior

Take it or lease it

Sjors


Onne

OUD


VS

NIEUW





Het zwabberding doet het !!  ;D

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Atmoz


Mooie sub/leuke foto's. Zal wel lekker klinken!!

Goed bezig 8)

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Bornin7ty2

OMG wat een hoop apparatuur. ik heb je topic maar even aan mijn vriendin laten zien. Die zal nu niet meer zeuren dat ik doorschiet in mijn hobby.

Bedankt Onno!!!! :D