Onno - Marantz Klipsch en een Optoma

Gestart door Onne, december 6, 2006, 16:01:18

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Onne

Nieuwe stereo versterker voor erbij,

Technics SU-VX600 klasse AA
Stereo versterker met standaard Bi-wire mogelijkheid, 
Heel krachtig apparaat welke absoluut geen moeite heeft de Infinity Reference speakers aan te sturen !!! HEERLIJK!!

Deze versterker geeft het geluid van de Marantz speler heel goed weer zonder er iets aan toe te voegen maar hij laat ook niks weg,
Met John van Gent analoog aangesloten,

Klinkt veel beter dan de Sony ES,
En deze ,
Bowers & Wilkins DM 570 uit 1988
Tevens een zeer geruisloze Sony cd speler erbij gekocht; CDP-XE530


Echt leuk al die componenten en speakers, 10 jaar geleden was ik er ook altijd mee bezig...
O0



Onne

#76
Nog meer foto's voor de plaatjeskijkers onder ons;

De B&W speakers met stempel "Worthington 1988"
De stereo setup staat dus de andere kant op maar klinkt fantastisch als ik achter de PC zit  :D
De Pioneers heb ik als large rears neergezet maar nog niet echt getest.
De kamer is in ieder geval te klein voor de pioneers, op de gang hoor je meer bass namelijk  :-X
------------------------
Voor de Eltax Monitor III wil ik nog 2e hands Atacama stands kopen.
Daarna maar eens beslissen waar ik wat wil hebben en misschien bij mijn vriendin
een setje neerzetten die momenteel zonder zit,

Groeten Onno

Sjors

Nog een Amersfoorter  :D



Heb zojuist even je hele topic doorgenomen (toch weinig te doen hier  ;D ) erg leuk om te lezen.

De Technics is inderdaad een erg goede amp  ;)




Groet, Sjors

Mrwhoopie

Citaat van: Onne op april 18, 2007, 09:11:40
Ik heb sinds gister een digitaal ding,



Knutselplek:


Groeten Onno



Wat ziet mijn oog daar?

Tourist trophy en een BMC green filter,motorfanaat?

Onne

Citaat van: Sjors op oktober  4, 2007, 10:34:28
Nog een Amersfoorter  :D
Heb zojuist even je hele topic doorgenomen (toch weinig te doen hier  ;D ) erg leuk om te lezen.
De Technics is inderdaad een erg goede amp  ;)
Groet, Sjors
Ik woon vlak achter het station op de berg, ik krijg per 1 december de kamer van mijn overbuurman en dan gaan we de hele set omdraaien,
Dan heb ik ook meer ruimte om alle spullen leuk neer te zetten enz..  We zouden eigenlijk eens bij elkaar moeten kijken en luisteren als je zo dicht bij elkaar woont,

Onne

Citaat van: Mrwhoopie op oktober  4, 2007, 11:26:35
Wat ziet mijn oog daar?
Tourist trophy en een BMC green filter,motorfanaat?
BMC was voor de auto, Ik heb nog wel een set K&N's en een powerkit liggen voor de carbs van de Gixxer 1100.
In het motortopic (afterhours) staat op de laatste pagina mijn motor, maar inderdaad motorfanaat.
Die PS2 staat er voor 2 spellen TT en GT4 !! Onmisbaar voor een race gamer,


Sjors

#81
Citaat van: Onne op oktober  4, 2007, 11:43:31
Ik woon vlak achter het station op de berg, ik krijg per 1 december de kamer van mijn overbuurman en dan gaan we de hele set omdraaien,
Dan heb ik ook meer ruimte om alle spullen leuk neer te zetten enz..  We zouden eigenlijk eens bij elkaar moeten kijken en luisteren als je zo dicht bij elkaar woont,



Ha ! in de luxe Vila wijk van Amersfoort ,ik woon precies aan de andere kant van het Station  ;) dan weet je de wijk ook wel, ik zeg dit liever niet openbaar i.v.m de mensen met andere gedachten.


Precies ! je bent altijd welkom  ;)




Groet, Sjors

Mrwhoopie

Citaat van: Onne op oktober  4, 2007, 11:48:30
BMC was voor de auto, Ik heb nog wel een set K&N's en een powerkit liggen voor de carbs van de Gixxer 1100.
In het motortopic (afterhours) staat op de laatste pagina mijn motor, maar inderdaad motorfanaat.
Die PS2 staat er voor 2 spellen TT en GT4 !! Onmisbaar voor een race gamer,



Idd

En de alom beruchte 1100 waar is de tijd :),altijd wel spektakel om daar mee te rijden.

Onne

#83
.


Ghosty J

Citaat van: Onne op oktober  4, 2007, 12:56:21
Ja inderdaad, ik ben er echt blij mee en hij rijdt als een tiet! Zoveel vermogen beschikbaar en
het koppel bij 4000 toeren is ook fenomenaal. Ik denk dat ik 0-200 wel in een seconden of 8 a 9 red.
Probleem is het voorwiel aan de grond houden...  ;D , nou ja probleem ! ?
http://home.casema.nl/onno.bras/gsxr.html (mijn site)






leuke site, ik heb niet eens bij gehouden wat mijn eerste auto's zijn volgens mij is dat wel leuk om terug te lezen :)
wat mij niet helemaal duidelijke is geworden je hebt in je impreza een nieuwe versnellingsbak laten plaatsen ?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Onne

#85
. moet die tot 6900 RPM moet gaan. Voor ombouw naar 4x4 zou er wel een andere bak in moeten maar dat is toekomst.

Onne

Zo ik heb van het weekend een set Cerwin Vega speakers gekocht!!
En ze knallen werkelijk als een achtelijke!! Dus voor lekker agressief
gamen en film kijken zijn ze uitmuntend!!!

Freq 38hz - 20khz
200 watt max
10 inch woofer
94 DB , makkelijk aan te sturen

En plaatsing komt erg precies, er zit nu een mega verschil tussen links
en rechts omdat de ene in de hoek staat en de ander niet.
Wel een leuke aanwinst!

HTR

lol, mooie dingen! maar wel erg groot!
ik hoor t al zeggen:" ja hoe groot is je kamer?"
" ja die is 8 m2, maar 1/5e word ingenomen door mijn speakers duss heb maar 6.4 m2 over!"

Ghosty J

Citaat van: HTR op oktober 30, 2007, 20:05:02
lol, mooie dingen! maar wel erg groot!
ik hoor t al zeggen:" ja hoe groot is je kamer?"
" ja die is 8 m2, maar 1/5e word ingenomen door mijn speakers duss heb maar 6.4 m2 over!"

:D :D :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Onne

Nou... in feite woon ik nog steeds op een kamer van 18m2 met keukentje
En ja, ik heb

Speakers:
Infinity Reference 5
Cerwin Vega E-310B
B&W DM 570
Eltax monitor III
Polkaudio center
Yamaha YST 320 subwoofer
Versterkers:
Sony STR DA3000ES
Technics SU-VX600
Kenwood A-63
Pioneer A225
Spelers:
Marantz DV4200
Sony CD speler
Playstation 2
Xbox 360

En een 82 cm philips breedbeeld CRT televisie!   O0
Dus ik heb weinig loopruimte en de hoogslaper was cruciaal!  ;D

HTR


Onne

Heb ook geen rekening te houden met WAF omdat mijn vriendin en ik allebei nog op kamers wonen ,, lekker uitstellen zeg ik !!!  ;D

HTR

aaah nu word het begrijpelijk:P ja ik zit er al wel wat rekening me ete houden, maargoed ik vind het dna zelf ook mooi als het netjes en mooi is ingericht.... de logans passen er ook nog es goed in! duss heb niks te klagen... (zie mijn eigen topic voor foto)

Onne

Ik krijg zelf per 1 dec een andere kamer waardoor ik beter mijn spullen kwijt kan. Dan kan ik ook kijken of ik een audio rack kan maken voor veel componenten. Dat die niet bij elkaar passen alla, maar het wordt netter!!!!

Dat komt dan wel,


Onne


Onne

#95
Foto's werken niet meer,

Onne

#96
Citaat van: TearS op november 14, 2007, 09:07:57
Ziet er goed uit!  O0 Hoe vind je dat de Yamaha klinkt tov de Sony?
Minder, de Sony was veel krachtiger, veel bredere soundstage (ook in DD/DTS) maar uiteindelijk 500 euro weggegooid geld. (heeft het 1 maand gedaan) Deze Yamaha kost maar een fractie daarvan maar laat samen met de subwoofer wel weer de kopjes rinkelen.
En eigenlijk had ik niet verwacht dat een 5*80watt versteker nog zo krachtig speeld, maar de tests liegen er ook niet om;

http://www.homecinemachoice.com/reviews/hccreviews/Amplifiers/Yamaha/YamahaRX-V520RDS.php?action=sethighlight&Highlight=

RESULTS
1. YAMAHA RX-V52ORDS
2. HARMAN KARDON AVR 2000
3. KENWOOD KRF-V7050D
4. TECHNICS SA-DX1050
5. DENON AVR-1602

--
Ik heb stereo en film gescheiden dus de Yamaha wordt alleen gebruikt waarvoor hij bedoeld is, = film  :)

Onne

#97
Om op de vintage tour verder te gaan !

Nikko NA 950  / 2*60 watt



Mission 760i





Deze combinatie klinkt erg goed,, 

Ook komen er binnenkort een paar BNS speakers welke ik ga proberen te restaureren,.

MLCinema

Lijkt ondertussen wel een museum joh. Wel grappig om te zien, hoeveel apperatuur kan een mens kwijt op een steeds kleiner wordende ruimte. Maar Nikko? Die zijn toch van die radio grafische autotjes?? Klinkt dat uberhaupt ergens naar?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Onne

Citaat van: Marc.Visser op november 23, 2007, 00:22:18
Lijkt ondertussen wel een museum joh. Wel grappig om te zien, hoeveel apperatuur kan een mens kwijt op een steeds kleiner wordende ruimte. Maar Nikko? Die zijn toch van die radio grafische autotjes?? Klinkt dat uberhaupt ergens naar?

Vanavond komen daar 2 BNS speakers bij ...
NIkko heeft van 1965-1970 t/m 1991 kwalitatief goede spullen gemaakt die volgens meerdere gebruikers welke jaren meegaan. Mijn Nikko NA 950 komt ongeveer uit 1986 en deed het perfect na tig jaren stil te hebben gestaan. Alle ledlampjes en knoppen en schuiven werken optimaal (build to last) In 1991 is Nikko failiet gegaan helaas,

Ik heb m gisteren aangesoten op de Infinity's reference en die klinken toch wel heel heel mooi op deze oude versterker. Ook op wat zachtere volumes heb je een heel vol geluid!