Welke muziek luister je vandaag?

Gestart door VlisChris, november 26, 2006, 20:16:57

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

The Jam: The Gift (vinyl)
Britpop

Mwoah. Niet hun beste album.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

jurrien1962

New Keepers of the Water Towers - Cosmic Child
Metal met psychdelische invloeden maar ook symfonische accenten ontbreken niet.

jurrien1962

Disperse - Living Mirrors (2013)
symfo met goed aardschok-gehalte.

Deleted member

Citaat van: Bas Akkerman op mei 21, 2013, 15:16:56
Via wat tips deze nu aan het beluisteren:

John Hopkins - Insides (electronisch)

AAAAHHHHH!!!! Wat een top album!!! Vooral de eerste twee tracks! Wat vond je ervan Bas?
Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Citaat van: technative op mei 22, 2013, 19:59:58
AAAAHHHHH!!!! Wat een top album!!! Vooral de eerste twee tracks! Wat vond je ervan Bas?
Ben er niet meteen van overdonderd, maar ga het nog een paar keer een kans geven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Je moet eens goed luisteren naar die strijker in het begin van track 1, hoe die open trekt... Die gaat van bijna mono naar meters buiten je luidsprekers! Zo heerlijk mooi melancholiek... En dan bouwt het zo prachtig op naar de agressieve climax in track 2 (Vessel)...

Er zit zo ontzettend veel detail in.. Je kunt het 100 keer luisteren en 100 kjeer hoor je weer iets nieuws. Die basskick bijvoorbeeld, luister eens goed hoe die loopt. Daar zit heel veel nuance in.

Ik heb echt bewondering voor hoe dat in elkaar geschroefd is!  :worship:
Stereo-fan for life!

Deleted member

Drie keer raden wat ik nu aan het luisteren ben...  :D

Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Citaat van: technative op mei 22, 2013, 20:04:54
Je moet eens goed luisteren naar die strijker in het begin van track 1, hoe die open trekt... Die gaat van bijna mono naar meters buiten je luidsprekers! Zo heerlijk mooi melancholiek... En dan bouwt het zo prachtig op naar de agressieve climax in track 2 (Vessel)...

Er zit zo ontzettend veel detail in.. Je kunt het 100 keer luisteren en 100 kjeer hoor je weer iets nieuws. Die basskick bijvoorbeeld, luister eens goed hoe die loopt. Daar zit heel veel nuance in.

Ik heb echt bewondering voor hoe dat in elkaar geschroefd is!  :worship:
Cello links en verplaatst zich langzaam naar rechts, viool links midden - aangevuld met harmonica (hoewel dat instrument een beetje het midden houdt tussen harmonica, doedelzak en een strijkinstrument) in het midden en rechtsmidden die weer naar links gaat, electrisch orgel of keyboard komt er bij in midden en gaat ook naar links. De instrumenten schuiven als het ware voor elkaar heen als een langzame dans. Zo hoor ik het tenminste.
Ik moet het, zonder de tv-geluiden uit de slaapkamer en de wasmachine in het washok, morgen nog eens goed beluisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Carbon Based Lifeforms - TwentyThree (ambient)

...en een van de betere platen in het genre van de afgelopen jaren...

Deleted member

Citaat van: Bas Akkerman op mei 22, 2013, 20:32:41
Cello links en verplaatst zich langzaam naar rechts, viool links midden - aangevuld met harmonica (hoewel dat instrument een beetje het midden houdt tussen harmonica, doedelzak en een strijkinstrument) in het midden en rechtsmidden die weer naar links gaat, electrisch orgel of keyboard komt er bij in midden en gaat ook naar links. De instrumenten schuiven als het ware voor elkaar heen als een langzame dans. Zo hoor ik het tenminste.
Ik moet het, zonder de tv-geluiden uit de slaapkamer en de wasmachine in het washok, morgen nog eens goed beluisteren.

... en daar zit dan nog zo'n Tomita-achtige zachtzweverige synth string achter... Kippevel!  :pompom:
Stereo-fan for life!

notoxus

uithijgen en dan rustig naar bed  :hehe:

The Bedlam in Goliath is the fourth studio album by the American progressive rock band The Mars Volta.

Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

Ernst Jan

garmtz

Carbon  Based Lifeforms - Interloper (dance/ambient)

Ook lekker... ;)

jurrien1962

My Dying Bride - The Manuscript (2013 - EP) - Doom metal (erg melancholisch)

Wat zwaar op de vroege ochtend maar wel mooi. Ik moet nl. zo weg maar wilde de nieuwe toch alvast even beluisteren.
Vertrouwde geluiden  :thumbs-up:

notoxus

Jumping Jack

De nieuwe van The National! Te vroeg voor een oordeel maar het klinkt als The National, en dat is nooit slecht...

De nieuwe van The Black Angels! Klink als The Jesus & Mary chain meets The Doors, psychedelische rock dus  :headbanging:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Nosferatu

Na een drukke dag bij thuiskomst eerst Slow Electric opgezet. Even rustig bijkomen. Daarna de zomer in huis halen met Laura Mvula. ;D
Nu: Rickie Lee Jones' debuut album in de MoFi vinyl uitgave. Net uitgekomen en klinkt veelbelovend. misschien straks nog even een vergelijk met de RTI uitvoering.  ::)
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Deleted Member 2

Blue Coast Collection E.S.E. Sessions

WickedGame

Citaat van: Jumping Jack op mei 23, 2013, 20:02:08

De nieuwe van The National! Te vroeg voor een oordeel maar het klinkt als The National, en dat is nooit slecht...

Ook aan het beluisteren, niet alles kan mij direct bekoren. Maar zitten wel weer pareltjes tussen.

Jumping Jack

Americana / rock, beetje clean en gepolijst maar aangenaam luistervoer zonder meer...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

notoxus

Citaat van: WickedGame op mei 23, 2013, 20:12:46
Ook aan het beluisteren, niet alles kan mij direct bekoren. Maar zitten wel weer pareltjes tussen.

Ik vind hem te gek!   Kaarten zijn besteld en deze houd me wel warm tot de zomer komt

tomvbugg

Citaat van: garmtz op mei 22, 2013, 20:41:33
Carbon Based Lifeforms - TwentyThree (ambient)

...en een van de betere platen in het genre van de afgelopen jaren...
Persoonlijk vind ik dan  Hydroponic Garden en World of Sleepers nog beter van hen. ;)

garmtz

Citaat van: Nosferatu op mei 23, 2013, 20:04:33
Nu: Rickie Lee Jones' debuut album in de MoFi vinyl uitgave. Net uitgekomen en klinkt veelbelovend. misschien straks nog even een vergelijk met de RTI uitvoering.  ::)

Graag!

magicbas

Citaat van: gerzom op mei 21, 2013, 21:21:08
Hoe bizar is dit, ik heb exact hetzelfde geluisterd vanmiddag op Spotify  :notify:

Lol, das wel spooky jah!
Aan de andere kant, het zijn 2 net uitgebrachte albums die dus even "hot" zijn ;)

Moet wel zeggen dat ik het album van de opposites wel errug lekker vind. Ze ontwikkelen zich goed imho
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10