williams cinemascope theater

Gestart door williams, november 25, 2006, 13:30:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

williams

Hoi jongens op dit moment draai ik gewoon met de lens memory stand op de JVC X35 (zoom methode) dit werkt ook erg mooi en ben daar dan ook tevreden mee .
Op deze manier kan ik wat sneller schakelen tussen 16/9 en 235/1.
Misschien dat ik in de toekomst weer een lens neem in de vorm van Prismasonic ,maar op dit moment lag mijn prioriteit bij nieuwe speakers.

Mijn Isco gaat wel een mooi plekje krijgen bij Werner in zijn hometheater en ik hoop dan ook dat hij er net zo veel plezier aan gaat hebben als ik.
Mijn surround set is nu helemaal compleet en het ziet er niet alleen mooi uit maar het klinkt het verschrikkelijk mooi.
Ik ga binnenkort de bekende jongens weer is uitnodigen om wat te eten en gelijk is naar mijn nieuwe aanwinsten te komem kijken en luisteren.


JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Lijkt me lekker leuk william :)

Je signature/onderschrift is nu wel hopeloos gedateerd :) Volgens mij meer spullen die je niet meer hebt dan wel :)

williams

CitaatLijkt me lekker leuk william :)

Je signature/onderschrift is nu wel hopeloos gedateerd :) Volgens mij meer spullen die je niet meer hebt dan wel :)

Oeps ,dit klopt ik zal dit later even aanpassen .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Kjelt

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. Had ik nou ergens anders gelezen dat jij een Dolby Atmos demo had bijgewoond en wilde gaan overstappen of is dat op de lange termijn?

kermit

#305
Gefeliciteerd William het ziet er weer erg mooi uit! Ik ben benieuwd naar de Focals en ook naar de calibratie van de X35! Maar we zien elkaar woensdag!

williams

Ik had inderdaad een demo gehad van dolby atmos bij Werner van Cinedream ,en dit klonk weer erg goed .
Ik wil zeker hier in gaan upgraden ,maar dit is iets voor volgend jaar .

Kermit ik zie je Woensdag .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Zo ik denk dat het een mooi moment is op mijn topic weer is op te halen.
Ik was  aanvankelijk aan het sparen voor een nieuwe receiver met Atmos maar gezien het feit dat er nog niet zoveel content op is  en ik het ook niet zo gemakkelijk kon plaatsen ,had ik maar besloten om door te sparen voor een nieuwe beamer .
Na enkele demo's gezien te hebben van diversen beamers had ik besloten om voor de jvc x5000 te gaan .
Zoals in mijn topic te zien is draai ik al jaren met verschilende jvc (hd350 2x jvc x35) ,en ik ben hier altijd tevreden mee .
Het enige wat me stoorde was dat ik altijd wat meer licht op het doek wilde ,en dat is nu met mijn nieuwe aanwinst opgelost .
Vanmiddag kwam mijn x5000 binnen  :pompom: :pompom:

Ik zal morgen wat  foto' posten .
Williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Harry HT

Citaat van: williams op december 31, 2015, 19:06:22
Zo ik denk dat het een mooi moment is op mijn topic weer is op te halen.
Ik was  aanvankelijk aan het sparen voor een nieuwe receiver met Atmos maar gezien het feit dat er nog niet zoveel content op is  en ik het ook niet zo gemakkelijk kon plaatsen ,had ik maar besloten om door te sparen voor een nieuwe beamer .
Na enkele demo's gezien te hebben van diversen beamers had ik besloten om voor de jvc x5000 te gaan .
Zoals in mijn topic te zien is draai ik al jaren met verschilende jvc (hd350 2x jvc x35) ,en ik ben hier altijd tevreden mee .
Het enige wat me stoorde was dat ik altijd wat meer licht op het doek wilde ,en dat is nu met mijn nieuwe aanwinst opgelost .
Vanmiddag kwam mijn x5000 binnen  :pompom: :pompom:

Ik zal morgen wat  foto' posten .
Williams
Gefeliciteerd, laat de JVC met z'n grote lichtopbrengst maar lekker knallen op je schermdoek   ;D

Veel kijk plezier !

Gegroet,

Harry

ps is het verschil met een x500 nu erg groot? (afgezien lichtopbrengst)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

kermit

Citaat van: williams op december 31, 2015, 19:06:22
Zo ik denk dat het een mooi moment is op mijn topic weer is op te halen.
Ik was  aanvankelijk aan het sparen voor een nieuwe receiver met Atmos maar gezien het feit dat er nog niet zoveel content op is  en ik het ook niet zo gemakkelijk kon plaatsen ,had ik maar besloten om door te sparen voor een nieuwe beamer .
Na enkele demo's gezien te hebben van diversen beamers had ik besloten om voor de jvc x5000 te gaan .
Zoals in mijn topic te zien is draai ik al jaren met verschilende jvc (hd350 2x jvc x35) ,en ik ben hier altijd tevreden mee .
Het enige wat me stoorde was dat ik altijd wat meer licht op het doek wilde ,en dat is nu met mijn nieuwe aanwinst opgelost .
Vanmiddag kwam mijn x5000 binnen  :pompom: :pompom:

Ik zal morgen wat  foto' posten .
Williams

Gefeliciteerd met een mooie upgrade  :pompom:

riwi

#310
Citaat van: williams op december 31, 2015, 19:06:22
Vanmiddag kwam mijn x5000 binnen  :pompom: :pompom:

Gefeliciteerd williams  O0 Net na de kerst maar nog net in 2015   :pompom:
Ik denk dat je er erg blij van gaat worden :)

Kjelt

Erg mooie projector Williams, feli en veel kijkplezier gewenst.
Ik heb hem bij  demo's en Riwi gezien, daar moest het iris behoorlijk dicht vanwege het vele licht.
Hoe breed is jouw scherm dat je te weinig licht had met je vorige projector?

williams

Citaatps is het verschil met een x500 nu erg groot? (afgezien lichtopbrengst)

Zelf heb ik nooit de x500 gehad ik had namelijk de x35 ,maar ik kan je zeggen dat de x5000 heel wat meer licht aan board heeft.
De x500 heb ik ook regelmatig gezien bij mijn maatje Kermit en ook daarvan kan ik zeggen dat het verschil in lichtopbrengst groot is in het voordeel van de x5000..
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

CitaatGefeliciteerd williams  O0 Net na de kerst maar nog net in 2015   :pompom:
Ik denk dat je er erg blij van gaat worden :)

Ik ben inderdaad heel blij met mijn nieuwe aanwinst . Ik heb gisteren een paar uurtjes zitten kijken en wat was dit genieten .
Vandaag ga ik wat met de settings spelen om te kijken wat me het beste bevalt .
Met welke waardes draai jij in de MPC en blur motion ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

CitaatGefeliciteerd met een mooie upgrade  :pompom:

Thanks ,kom je binnenkort ff kijken ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

CitaatErg mooie projector Williams, feli en veel kijkplezier gewenst.
Ik heb hem bij  demo's en Riwi gezien, daar moest het iris behoorlijk dicht vanwege het vele licht.
Hoe breed is jouw scherm dat je te weinig licht had met je vorige projector?

Hoi Kjelt bedankt ,mijn scherm is 260 breed en de x35 had moeite om dit goed te vullen ,nu met de x5000 gaat dit probleemloos .
Mijn iris setting staat nu rond de 6 op auto 2.

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Van harte gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst  :pompom: Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet en kom graag binnenkort een kijkje nemen  :popcorn: :coffee:

Ben je ook al klaar met het ophangen, afstellen en calibreren?

williams

CitaatVan harte gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst  :pompom: Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet en kom graag binnenkort een kijkje nemen  :popcorn: :coffee:

Ben je ook al klaar met het ophangen, afstellen en calibreren?

Hoi Ronald thanks.
De jvc hangt op zijn plek ,alleen ik moet nog wat spelen met de settings .
Het kalibreren moet ik nog doen alleen ik vertrouw mijn meter niet meer daar die al wat jaartjes oud is .
Dus misschien een leuke gelegenheid om dit is samen te doen met jouw meter . 
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Citaat van: williams op januari  1, 2016, 11:21:59
Vandaag ga ik wat met de settings spelen om te kijken wat me het beste bevalt .
Met welke waardes draai jij in de MPC en blur motion ?

Ik varieer mijn iris af en toe. Maar kom meestal uit zo rond de -6, -8 of -11. En ik houd hem manueel. Met auto iris zie ik af en toe het pompen en denk dat er wat black crush te zien is. En de projector heeft native al goed genoeg blacklevel dat ik de auto iris niet zo nodig vind en dus manueel laat.

E-shift staat uit bij mij en andere MPC settings in het midden gelaten nog. Ik geloof op 5 allemaal. Hier heb ik nog niet veel mee gespeeld.
Kwa motion staat de CMD op Low en die tweede setting voor Motion (kan de naam niet onthouden? Smooth motion?) die heb ik uit gezet. Met die setting op Low zie ik rare contouren bij beweging

Veel plezier met kijken en afstellen :)

hifiman

Citaat van: williams op januari  1, 2016, 12:13:55
Het kalibreren moet ik nog doen alleen ik vertrouw mijn meter niet meer daar die al wat jaartjes oud is .
Dus misschien een leuke gelegenheid om dit is samen te doen met jouw meter .
Waarschijnlijk terecht, die van mij gaf na calibratie destijds een groenig beeld. De i1pro die ik nu heb is voorzover ik kan beoordelen nog helemaal correct.
Ik kom binnenkort wel even buurten bij je met mijn sensor.  :coffee:

flakkees

hee will , heb je de 700 blokken nog ?
vergeet niet mij te mailen als je weer gaat upgraden

veel kijk plezier
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

williams

Citaathee will , heb je de 700 blokken nog ?
vergeet niet mij te mailen als je weer gaat upgraden

veel kijk plezier

Hoi Kees ik heb inderdaad de Marantz eindbakken nog .
Ik heb pas geleden samen met Audioloog er nieuwe speaker terminals ingezet en dit ziet er weer top uit ,en tevens heeft Ronald (audioloog )gelijk ook even naar de rest van de componenten gekeken ,en dit zag er allemaal goed uit.
Volgens mij heeft die toen ook de rust spanning weer afgesteld .

Voorlopig gaan ze niet weg daar ik er erg tevreden mee bent ,maar mocht het zover komen dan ben jij de eerste die ze mag komen ophalen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Hier wat eerste foto's van mijn aanwinst.
Ik zal later op de dag ook nog wat screenshot's maken.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

HTip

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Lees veel goeds over de JVC X5000, maar ben op zich nog blij met mijn HD950. Bovendien is de positie van de lens van de 950 niet centraal, dus dat wordt lastig met ophangen. Maar dat probleem heb jij al gehad toen je van de HD350 naar de X35 ging.

Veel kijkplezier :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

flakkees

Citaat van: williams op januari  1, 2016, 15:08:04
Hoi Kees ik heb inderdaad de Marantz eindbakken nog .
Ik heb pas geleden samen met Audioloog er nieuwe speaker terminals ingezet en dit ziet er weer top uit ,en tevens heeft Ronald (audioloog )gelijk ook even naar de rest van de componenten gekeken ,en dit zag er allemaal goed uit.
Volgens mij heeft die toen ook de rust spanning weer afgesteld .

Voorlopig gaan ze niet weg daar ik er erg tevreden mee bent ,maar mocht het zover komen dan ben jij de eerste die ze mag komen ophalen .
:thumbs-up:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx