williams cinemascope theater

Gestart door williams, november 25, 2006, 13:30:25

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Heb je eerste opzet van de review net al gelezen in de test sectie.
Meteen aan mijn vrouw beschreven.
Helaas: ze begon meteen te dreigen met een scheiding.....
Veel plezier ermee!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

williams

CiteerHeb je eerste opzet van de review net al gelezen in de test sectie.
Veel plezier ermee!

Bedankt ,ik zal zo de review gaan posten.
trouwens mijn vrouw vond het wel cool.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

hifiman

Citaat van: clockwork op juli 23, 2010, 12:20:07
Heb je eerste opzet van de review net al gelezen in de test sectie.
Veel plezier ermee!
Mijn vrouw sneed de bank aan de onderkant open terwijl ik de bass shakers uitpakte  :D

Gefeliciteerd Williams, een leuke toevoeging aan je toch al mooie HT  :thumbs-up:

williams

CiteerMijn vrouw sneed de bank aan de onderkant open terwijl ik de bass shakers uitpakte 

Gefeliciteerd Williams, een leuke toevoeging aan je toch al mooie HT 
:clapping: :clapping:

Jouw vrouw wou zeker een nieuwe bank  :smile:

Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

reza

Hee Williams,

Feli met je nieuwe aankoop! Je had toch helemaal geen but-kickers nodig? Je hebt een Home-kicker staan, als je dat ding wat harder zet valt je hele huis inelkaar :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

CiteerHee Williams,

Feli met je nieuwe aankoop! Je had toch helemaal geen but-kickers nodig? Je hebt een Home-kicker staan, als je dat ding wat harder zet valt je hele huis inelkaar

Klopt maar in de avond zet ik altijd de sub uit .
Als ik terug ben van vakantie moet maar weer is langs komen .

reza

williams

Ik had al een tijd de wens om eens een elektrische masking te gaan aanschaffen ,maar daar dit vrij duur is kwam het er niet van en ik heb dan ook een tijd  een handmatige oplossing gehad ,dit werkte erg goed maar laten we eerlijk zijn een elektrische masking is toch leuker.

Een paar weken geleden kwam ik via marktplaats een advertentie tegen van een gordijnenwinkel die elektrische gordijnrails in zijn assortiment heeft voor de prijs van 99 euro.
Ik heb deze dan ook aangeschaft en ik ben der dan ook erg tevreden mee.
In plaats van dat ik gordijnen er aan hebt hangen heb ik er mijn masking panelen aan gemonteerd, ik kan er wel bij zeggen dat alles monteren wel een aardige klus was ,en ik ben der dan ook wel een paar uurtjes mee bezig geweest om het allemaal goed te krijgen.
De rails is standaard 2 meter en is via de meegeleverde extra rails dan ook uit te breiden tot 4 meter,natuurlijk zit er ook een afstandsbediening bij een voeding en de nodige montage onderdelen .

Hieronder wat foto's wat er allemaal meegeleverd wordt.

HTip

Lijkt als 2 druppels op een rail van autogordijn.nl. Heb ik ook. Alleen de motor is wat rumoerig, maar verder een goed systeem. Alleen werkt sinds kort de motor niet meer. Of dat aan de sensor of de motor zelf ligt weet ik niet. Ben benieuwd hoe de after-sales is ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

williams

CiteerLijkt als 2 druppels op een rail van autogordijn.nl. Heb ik ook. Alleen de motor is wat rumoerig, maar verder een goed systeem. Alleen werkt sinds kort de motor niet meer. Of dat aan de sensor of de motor zelf ligt weet ik niet. Ben benieuwd hoe de after-sales is

Bij mij maakt de motor ook wat meer herrie als gewenst is maar ja wat wil je voor 99 euro.
Ik hoop voor je dat de after sale inderdaad goed is .

Hier nog wat foto's

Atmoz

Erg mooi gemaakt :pompom:

Super systeem voor weinig geld :worship:

Veel plezier ermee!!

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

HTip

Ziet er inderdaad erg goed uit. Slim bedacht! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

Ik heb het genoegen gehad om het van de week ''live'' te aanschouwen en ik kan jullie vertellen dat het er  :tongue2: uitziet!

riwi

celerontje

Citaat van: HTip op januari 22, 2011, 12:29:05
Lijkt als 2 druppels op een rail van autogordijn.nl. Heb ik ook. Alleen de motor is wat rumoerig, maar verder een goed systeem. Alleen werkt sinds kort de motor niet meer. Of dat aan de sensor of de motor zelf ligt weet ik niet. Ben benieuwd hoe de after-sales is ;)
Welkom bij: Wat klopt hier niet? ;)

Ook al krijg je een nieuwe motor, dat ding gaat vroeg of laat toch weer kapot, ben ik bang.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

williams

Nadat ik de lambrisering in de woonkamer een ander kleurtje had geverfd ,had ik de smaak te pakken en ik dacht laat ik mij hometheater ook weer eens aanpakken .
Daar ik toch niet helemaal tevreden was met de rode kleur op de muur ,had ik besloten om hier is een andere kleur op te doen en wel in de kleur grijs.
Ook de kolommen die van kersenhout zijn heb ik aangepakt ,ik heb hier een behangetje op geplakt .

Hieronder wat foto's van het resultaat.

HTip

Erg mooie kleurstelling. Je ruimte wordt er nóg mooier van :thumbs-up:
Showcase - Topic

kermit

Mooi Man....... Ik ben benieuwd als ik er straks ben.... het zal de zwartwaarde zeker ten goede komen. Het blijft een fantastische HT om te zien.

hifiman

Lees nu pas over je nieuwe masking, mooi hoor!

Tot zo  ;)

Groetjes,

Ronald

burgers

Hallo,

Ziet erg mooi uit!! Wat voor een stoelen gebruik je? Toevallig ook bioscoopstoelen? Gebruik ik sinds kort en dat staat wel erg gaaf! Ik overweeg de muren bruin te maken (tegen het zwarte aan) maar dat grijs van jouw is ook erg mooi. Reflecteerd de witte koof boven het scherm niet?
I.i.g erg mooi!

Paul
Yamaha RXV 540 / Yamaha DVD 550s / Magnat Vector 77 / Heco Surround/ Magnat Center/Klipsch KSW-12 / Epson EH-TW3600 / Topfield 7700 HD-sat. / PS 3

williams

CiteerHallo,

Ziet erg mooi uit!! Wat voor een stoelen gebruik je? Toevallig ook bioscoopstoelen? Gebruik ik sinds kort en dat staat wel erg gaaf! Ik overweeg de muren bruin te maken (tegen het zwarte aan) maar dat grijs van jouw is ook erg mooi. Reflecteerd de witte koof boven het scherm niet?
I.i.g erg mooi!

Paul
Hoi  Paul ik heb gewoon een 4zits bankstel staan ,daar kan ik lekker in liggen als ik een filmpje kijkt.
Van het platfond heb ik geen last kwa blacklevel ,en ik kan je van harte de grijze kleur aanbevelen ,dit ziet er erg mooi uit .
De verf is van flexa puur en dit is een matte kleur .
Als je het precies wilt weten dan moet ik op het blik kijken.

Verder iedereen nog bedankt voor de mooie complimenten.

William

high-q

Op 2 dagen na even een schopje na een jaar lang geen activiteit in dit topic....

Hi Williams,

Complimenten voor je schitterende HT en het feit dat je al zo lang bezig bent met het hele cinemascope gebeuren!

Ik ben in mijn eigen HT ook bezig met het voorbereiden van een 2.35:1 opstelling. Ik heb hierbij hetzelfde railsysteem als jij en Htip gebruikt.
Momenteel hangen daar nog velours gordijnen aan, maar ik heb begrepen dat jouw panelen het scherm veel strakker maskeren. Welke panelen
heb je precies gebruikt om dit klusje te klaren?

Alvast bedankt

Grtz,
HQ
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge