williams cinemascope theater

Gestart door williams, november 25, 2006, 13:30:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: williams op december  6, 2009, 13:54:12
In de loop van volgend jaar wil ik ongeveer dezelfde oplossing nemen zoals Kermit dit nu heeft .
Dus het zal wel iets van paneelgordijnen worden i.c.m een motor en afstandsbediening.
Je bent niet de enige, al zat ik meer te denken aan VOOR eind van dit jaar  :D

Prachtig HT trouwens!  :thumbs-up:

Groetjes,

Ronald

celerontje

Citaat van: Audioloog op december  7, 2009, 11:24:39
Je bent niet de enige, al zat ik meer te denken aan VOOR eind van dit jaar  :D
Ik help je alvast op weg: http://www.google.nl/search?hl=nl&lr=lang_nl&um=1&q=ADD%20A%20MOTOR%20x10&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw
X10 zonweringschakelaar (SW10) eraan en de aansturing is in ieder geval klaar! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op december  7, 2009, 11:35:18
Ik help je alvast op weg: http://www.google.nl/search?hl=nl&lr=lang_nl&um=1&q=ADD%20A%20MOTOR%20x10&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw
X10 zonweringschakelaar (SW10) eraan en de aansturing is in ieder geval klaar! :pompom:
Dat was eigenlijk letterlijk en figuurlijk mijn laatste zorg, als het eerst (tijdelijk) "handbedienbaar" is ben ik al blij  :headbanging:
Maar nu eerst een winkel in de buurt vinden die paneelgordijnenspul maakt en verkoopt. Was al bij de Kwantum geweest maar die hadden alleen een vast aantal "designs", zwart was er bijvoorbeeld alleen verkrijgbaar met bloemetjes patroon  :-X

celerontje

Citaat van: Audioloog op december  7, 2009, 11:38:41
Was al bij de Kwantum geweest maar die hadden alleen een vast aantal "designs", zwart was er bijvoorbeeld alleen verkrijgbaar met bloemetjes patroon  :-X
*gets a Déja Vu of a painting bath...* :D
Je kan die panelen toch beplakken met Gé's mooie plakvilt?
Dan heb je meteen hetzelfde zwart als het kader van je scherm en goede lichtabsorbatie.
:headbanging: Never mind, dat kan dus niet! :-\
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

jaco

Citaat van: Audioloog op december  7, 2009, 11:38:41
Dat was eigenlijk letterlijk en figuurlijk mijn laatste zorg, als het eerst (tijdelijk) "handbedienbaar" is ben ik al blij  :headbanging:
Maar nu eerst een winkel in de buurt vinden die paneelgordijnenspul maakt en verkoopt. Was al bij de Kwantum geweest maar die hadden alleen een vast aantal "designs", zwart was er bijvoorbeeld alleen verkrijgbaar met bloemetjes patroon  :-X
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=paneelgordijn

Zit er wellicht 1 in de buurt. Heb het systeem niet zelf gezien, maar zag op AVS dat mensen het daar gebruikten.

Minder mooi dat het systeem wat Kermit heeft, maar dat kost meer dan 500 Euro nieuw..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hifiman

Citaat van: jaco op december  7, 2009, 12:12:13
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=paneelgordijn

Zit er wellicht 1 in de buurt. Heb het systeem niet zelf gezien, maar zag op AVS dat mensen het daar gebruikten.

Minder mooi dat het systeem wat Kermit heeft, maar dat kost meer dan 500 Euro nieuw..
Bedankt voor de tip, maar ik wil het eigenlijk van dezelfde kwaliteit als bij Kermit. Waar heb jij destijds de gordijntjes vandaan gehaald Jaco?

Groetjes,

Ronald

dvd-fan

ziet er goed uit William, maar is je buro nu helemaal verdwenen? en waarom zet je de receiver zo hoog? Past hij niet lager in het rek.
Hoop binnenkort het in levende lijve te zien.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

jaco

Citaat van: Audioloog op december  7, 2009, 13:24:41
Bedankt voor de tip, maar ik wil het eigenlijk van dezelfde kwaliteit als bij Kermit. Waar heb jij destijds de gordijntjes vandaan gehaald Jaco?
Locale huisinrichting zaak. Je moet het ook touw/ketting bediend hebben wil je het met X10 besturen.
Ik had ook zulke grote plannen, maar door mijn samenwonen is het allemaal veranderd. Ik heb Drapeboss motoren liggen met 8 instelbare posities..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

kermit

Citaat van: jaco op december  7, 2009, 13:34:29
Ik had ook zulke grote plannen, maar door mijn samenwonen is het allemaal veranderd.
Jaco,
Kan altijd nog. Toen ik gisteren bij je was zag ik een hele mooie grote zolderkamer op de 3e etage. Even met de vrouw goed overleggen............... :D moet lukken.

williams

CitaatRuimte wordt steeds mooier zo. Die BD-rekken komen me overigens bekend voor

Bedankt ,de rekken heb ik bij de ikea vandaan en kosten geloof ik 4,95 per stuk.

CitaatJe bent niet de enige, al zat ik meer te denken aan VOOR eind van dit jaar 

Prachtig HT trouwens! 

Groetjes,

Ronald


Thanks voor het compliment .
Zelf ben ik bijna potje los en de de HD-I dune staat wat hoger op mijn verlanglijstje .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

jaco

Citaat van: kermit op december  7, 2009, 16:44:21
Jaco,
Kan altijd nog. Toen ik gisteren bij je was zag ik een hele mooie grote zolderkamer op de 3e etage. Even met de vrouw goed overleggen............... :D moet lukken.
Niet zo groot. 300x500x260 cm ongeveer.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

williams

Citaatziet er goed uit William, maar is je buro nu helemaal verdwenen? en waarom zet je de receiver zo hoog? Past hij niet lager in het rek.
Hoop binnenkort het in levende lijve te zien.
Robin

Hoi Robin alles goed met je gezin ?

Het bureau is niet hellemaal weg ik heb nog een klein stukje staan en hierin heb ik mijn pc ingebouwd .
De pc gebruik ik eigenlijk alleen nog met downloaden ,en verder heb ik de mogelijkheid om met mijn labtop de pc op zloder over te nemen met behulp van teamviewer.

Het audio meubel heb ik van mijn broer zijn zwager gekregen en is  ongeveer een jaar of  10 oud ,en in die tijd waren de recievers nog niet zo groot .
Omdat het er dus niet tussen paste moest ik het er wel bovenop zetten.
Ik zal je vandeweek je even bellen om af te spreken.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

HTip

Citaat van: williams op december  7, 2009, 17:00:26
Bedankt ,de rekken heb ik bij de ikea vandaan en kosten geloof ik 4,95 per stuk.

Ze lijken precies op de RVS BD-rekken die Raymen gemaakt heeft en die ik heb hangen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op december  7, 2009, 17:19:58
Ze lijken precies op de RVS BD-rekken die Raymen gemaakt heeft en die ik heb hangen ;)
*Wat zou Philip nou toch denken...* :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

williams

CitaatZe lijken precies op de RVS BD-rekken die Raymen gemaakt heeft en die ik heb hangen
Klopt ik had ze inderdaad ook in de powerby gezien bij Raymen en vond ze toen ook erg mooi.
De rekken van Ikea zijn natuurlijk niet van rvs maar zien er toch redelijk mooi uit en dat voor geld .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

HTip

Citaat van: williams op december  7, 2009, 17:31:39
Klopt ik had ze inderdaad ook in de powerby gezien bij Raymen en vond ze toen ook erg mooi.
De rekken van Ikea zijn natuurlijk niet van rvs maar zien er toch redelijk mooi uit en dat voor geld .
Zien er zeker goed uit :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

williams

Ik heb even gekeken op de site van Ikea bij de paneelgordijnen en zie dat ze er niet in zwart zijn ,maar alleen in bruin en grijs .
Ze zijn in iedergeval wel betaalbaar .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Hoi HTip ik had ze ook bij jouw in je topic gezien en daar vond ik ze ook erg mooi staan .
Je hebt trouwens ook niet te klagen ,erg mooi ht bios heb je thuis  :smile:
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

HTip

Citaat van: williams op december  7, 2009, 17:46:19
Hoi HTip ik had ze ook bij jouw in je topic gezien en daar vond ik ze ook erg mooi staan .
Je hebt trouwens ook niet te klagen ,erg mooi ht bios heb je thuis  :smile:
Thanks! Ik heb inderdaad niet te klagen en dat doe ik dan ook niet :pompom:

Wat je maskingoplossing betreft zou je zwart fluwelen gordijnen kunnen combineren met een rail van bijv. autogordijn.nl. De motor is niet zo stil, maar het werkt prima. Ik heb de codes van de AB in mijn Marantz AB (Pronto van Marantz) geprogrammeerd en macro's gemaakt voor de verschillende standen (16:9 en 4:3). Als je weet hoelang je de motor moet aanzetten, kan je die vertraging inbouwen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

williams

Een kennis van me heeft een winkel waar ze deze rail ook verkopen en ik heb dit wel is in zijn winkel opgehangen als demo.
Toen was ik er al van onder de indruk hoe mooi dit werkte ,allen de prijs was erg duur .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

jaco

Citaat van: williams op december  7, 2009, 17:41:49
Ik heb even gekeken op de site van Ikea bij de paneelgordijnen en zie dat ze er niet in zwart zijn ,maar alleen in bruin en grijs .
Ze zijn in iedergeval wel betaalbaar .
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10160286
Die is wel in het zwart, hoe goed dat zwart is weet ik niet, maar het lijkt me wel mogelijk een ander stofje te gebruiken.
HEt gaat denk ik meer om de kwaliteit van het mechaniek.

Dat systeem wat Kermit heeft hangen zit ook niet al te moeilijk in elkaar maar kost wel de hoofdprijs nieuw.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

williams

Daar had ik dan overheen gekeken .
Ik denk dat ik van het weekend is een kijkje gaat nemen bij Ikea om te zien hoe het er in het echt uitziet.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

celerontje

Btw, waarom paneelgordijnen, Williams?
Je hebt al mooie gordijntjes, dus als je een elektrische gordijnrail (van autogordijn.nl) neemt i.c.m. timer (kan in met een Pronto o.i.d. of met wat losse elektronica), dan ben je er al!
Neemt bovendien veel minder ruimte in, zeker omdat jij een heel groot scherm hebt (3m breed, toch?), heb je flinke panelen nodig.
Bovendien kan d.m.v. het ''timen'' op een zeer eenvoudige manier verschillende aspect ratio's inprogrammeren, beetje ''trial en error'' met de motortijd en that's it!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jaco

Paneelgordijnen kunnen tot 4 lagen of zo. Die Kermit heeft hangen zijn 30 cm breed. Je hebt dus 30 cm ruimte naast je scherm nodig.
Daar kun je mee maskeren tot 1.33:1
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm