williams cinemascope theater

Gestart door williams, november 25, 2006, 13:30:25

Vorige topic - Volgende topic

Boogi

ksi

hoop dat je de vloerbedekking nog niet hebt uitgekozen;
in dat geval, zowieso grijs. Grijs en rood is erg mooie combi en heel wat minder donker dan zwart rood.

williams

Het is de kleur bordeaux rood geworden .
Zodra de rest van mijn woning gespachtel poetst is gaat er nieuwe vloerbedekking op de trap en op mijn ht ruimte komen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

HTip

Prachtige ruimte 8) en mooie aanwinst :thumbs-up:

Ik zou voor een donkere kleur tapijt gaan, omdat je dat in je contrast gaat zien. Aan de voorkant heb ik alles zwart. Aan de achterkant de (felle) kleuren. Ik denk dat je ook veel winst kunt behalen door het witte deel van het plafond nog donkerder te maken, hoeft niet perse zwart te zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Goede tip van dat plafond, antraciet zou best mooi staan, dunkt me! :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

williams

CiteerIk zou voor een donkere kleur tapijt gaan, omdat je dat in je contrast gaat zien. Aan de voorkant heb ik alles zwart. Aan de achterkant de (felle) kleuren. Ik denk dat je ook veel winst kunt behalen door het witte deel van het plafond nog donkerder te maken, hoeft niet perse zwart te zijn.

De kleur die ik nu hebt uitgekozen is al vrij donker .

Het platfond zoals het nu is heb ik geen last van i.c.m het contrast .
Het is bij al pikdonker en het beeld ziet  er dan ook erg mooi uit .
Ik zal is kijken of ik wat nieuwe foto's van het beeld kan maken om een indruk van de jvc te geven.
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

golfg60

Citaat van: williams op mei 23, 2009, 18:53:52
De kleur die ik nu hebt uitgekozen is al vrij donker .

Het platfond zoals het nu is heb ik geen last van i.c.m het contrast .
Het is bij al pikdonker en het beeld ziet  er dan ook erg mooi uit .
Ik zal is kijken of ik wat nieuwe foto's van het beeld kan maken om een indruk van de jvc te geven.

Heb je al een beslissing genomen wat voor tapijt het gaat worden?

williams

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Sol

Feli met de JVC! ;)
En de nieuwe vloerbedekking uiteraard. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

williams

hierbij wat screenshots om een beetje de indruk te krijgen wat de jvc kan

williams

en nog een

williams

en de laatste

celerontje

Mooi hoor! :thumbs-up:
Is het niet een ideetje om die ISCO lens ook weg te kunnen klappen?
Want nu verspil je resolutie bij films die niet in cinemascope zijn.

reza

Citaat van: celerontje op mei 30, 2009, 20:59:56
Mooi hoor! :thumbs-up:
Is het niet een ideetje om die ISCO lens ook weg te kunnen klappen?
Want nu verspil je resolutie bij films die niet in cinemascope zijn.

Waar baseer je dat op? Als een film 16.9 is zet hij de strech toch uit, waardoor je gewoon 16.9 projecteerd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

celerontje

Nou, hij laat de lens ervoor zitten en ''compressed'' het beeld in horizontale richting, dus met een 1920x1080 signaal houdt je 1440x1080 pixels over, vanwege die zwarte balken om het 1:78:1 beeld binnen het gerekte 2:35:1 kader te krijgen.

williams

Als ik een gewone 16/9 film wilt kijken dan kan ik 2 dingen doen.
-De lens ervoor weg schuiven en de strech uitzetten ,dit is het meest voor dehand liggende zou je zeggen
Maar aangezien ik een curvedscreen hebt om de pincushion op te heffen die de isco 2 geeft ,resulteerd dit weer in een krom staand beeld zonder lens ervoor .

-De lens ervoor laten zitten en de strech uitzetten en dan vervolgens de beamer op 4/3 zetten ,op deze manier gooi je inderdaad wat resolutie weg maar blijf mijn beeld recht staan

Zelf speel ik met beide optie's

celerontje

Ik snap 'm!
Merk je het verschil tussen de 2 opties ook behoorlijk qua scherpte/detailering?

En heb je al elektronische masking?

williams

Ik heb geen elektronische masking.
Heb er wel is overnagedacht .

Zonder lens is het een klein beetje scherper ,maar dit is bijna niet te zien

Pas geleden was dvdfan  hierzo om te komen kijken naar de jvc en toen hebben we een testje gedaan met lens en zonder .

Eerst hadden we de jvc hellemaal gezoomd om het beeldvullend te maken op 235/1 .
Daarna hadden we alles weer terug gezet met de isco 2 ervoor op 235/1 .

Wat verbaasde ons dat we weinig verschil zaggen tussen de 2 oplossingen .

Zonder lens leek het iets scherper te spelen maar het was bijna niet waar te nemen .
Met lens ervoor gebruik je de vertical stretch en dit zou in theorie moeten betekenen dat je meer brightness zou krijgen daar  alle panelen mee gaan doen .
Je zou als het ware 30 procent meer licht moeten krijgen t.o.v. de zoom methode .
In de praktijk hebben we dit verschil niet zo groot gezien.
Aan de ene kant win je wat door dat alle pixels mee gaan doen maar aan de andere kant komt er ook weer een lens voor de licht bron dus dit heft mekaar  weer redelijk op .

Toch heeft de oplossing met de lens ervoor mijn voorkeur omdat er dan geen restlicht op of over het kader valt ,en ik niet iedere keer hoeft te zoomen tussen 16/9 en 235/1 .

kermit

Citaat van: williams op mei 31, 2009, 09:38:43
Ik heb geen elektronische masking.
Heb er wel is overnagedacht .

Zonder lens is het een klein beetje scherper ,maar dit is bijna niet te zien

Pas geleden was dvdfan  hierzo om te komen kijken naar de jvc en toen hebben we een testje gedaan met lens en zonder .

Eerst hadden we de jvc hellemaal gezoomd om het beeldvullend te maken op 235/1 .
Daarna hadden we alles weer terug gezet met de isco 2 ervoor op 235/1 .

Wat verbaasde ons dat we weinig verschil zaggen tussen de 2 oplossingen .

Zonder lens leek het iets scherper te spelen maar het was bijna niet waar te nemen .
Met lens ervoor gebruik je de vertical stretch en dit zou in theorie moeten betekenen dat je meer brightness zou krijgen daar  alle panelen mee gaan doen .
Je zou als het ware 30 procent meer licht moeten krijgen t.o.v. de zoom methode .
In de praktijk hebben we dit verschil niet zo groot gezien.
Aan de ene kant win je wat door dat alle pixels mee gaan doen maar aan de andere kant komt er ook weer een lens voor de licht bron dus dit heft mekaar  weer redelijk op .

Toch heeft de oplossing met de lens ervoor mijn voorkeur omdat er dan geen restlicht op of over het kader valt ,en ik niet iedere keer hoeft te zoomen tussen 16/9 en 235/1 .

Idd zie ik ook geen verschil in scherpte met of zonder lens. Wel pikt de lens wat contrast weg van de HD750. Zonder lens is de contrastwaarde net ietjes beter.

Maar dan heb je ook weer de zwarte balken die net buiten het scherm vallen wat ik als vervelend kan ervaren. En de zwarte balken zijn behoorlijk zwart maar mijn voorkeur gaat ook naar de lens combinatie.

williams

CiteerIdd zie ik ook geen verschil in scherpte met of zonder lens. Wel pikt de lens wat contrast weg van de HD750. Zonder lens is de contrastwaarde net ietjes beter.

Maar dan heb je ook weer de zwarte balken die net buiten het scherm vallen wat ik als vervelend kan ervaren. En de zwarte balken zijn behoorlijk zwart maar mijn voorkeur gaat ook naar de lens combinatie.

Ik heb zelf ook de indruk dat een lens iets met het contrast doet maar  dit is ook bijna niet te zien.

MIschien dat frank of garmt dit is een keer kunnen meten.

kermit

Citaat van: williams op mei 31, 2009, 18:34:48
Ik heb zelf ook de indruk dat een lens iets met het contrast doet maar  dit is ook bijna niet te zien.

MIschien dat frank of garmt dit is een keer kunnen meten.

Garmt zou het kunnen meten. Die hebben in Hilversum een 3.00 meter curved screen staan met een Prismasonic lens. Van de week ga ik even een kijkje nemen naar het scherm. :)

williams

CiteerGarmt zou het kunnen meten. Die hebben in Hilversum een 3.00 meter curved screen staan met een Prismasonic lens. Van de week ga ik even een kijkje nemen naar het scherm

En ben je al geweest ?

williams

Afgelopen zondag heb ik een handje geholpen bij robin (dvd fan) om zijn optoma hd 80 op te hangen ,en als beloning heb ik een mooie plaat van dolby digital gekregen .

Gisteren had ik even tijd om dit in mijn eigen hometheater op te hangen ,en ik ben der dan ook erg blij mee .

Thanks robin .

En hierbij een foto .

celerontje