williams cinemascope theater

Gestart door williams, november 25, 2006, 13:30:25

Vorige topic - Volgende topic

williams

Hierbij nog wat foto's van de laatste status van mijn bioscoopje.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Citeer.   Leuk verslag Leo.

Ik ben er kort geleden ook even geweest en ik vond het zeer prettig binnen komen. Hele fijne sfeer en leuk ingericht. Ook een leuke set bij elkaar en Wil mag zeker niet mopperen.   

Thanks Vic en je zult mij dan ook zeker niet horen klagen en ben  dan ook blij dat mijn vrouw me me gang laat gaan op zolder  :)
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Citeer. Leuk verslag Leo.
Ik ben het ook helemaal met je eens over de thuis bioscoop van Will. Die is in de puntjes afgewerkt!
Beeld en geluid zijn altijd referentie bij de cinescoop van William   

Thans mannen voor de positieve feedback . :)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Citeer.   We hebben ook nog wat testjes gedaan...

Zo heeft hij én de ATV 4k (2017) én ook de nieuwe ATV 4k hij beweerde dat de oude atv een beter beeld zou neerzetten tov de nieuwe uitvoering hij had dit al met een ander HTforum lid getest...ik wilde dit dan ook wel eens zien/meemaken dus namen we de proef op som dus sloot hij beide ATV's aan en zette de settings in beide apparaten synchroon.
Na een paar keer dezelfde scenes gezien te hebben kwamen we beide tot de conclusie dat ik,maar nu ook Wil geen verschil zag...we hebben de scenes nog meerdere malen bekeken maar het bleef moeilijk om aan een van de atv's het voordeel te geven...
Wil kon het niet geloven dat het nu niet duidelijk zichtbaar was geworden.....uiteindelijk bleek er een 'logische' verklaring voor....hij had in zijn eerdere test niet dezelfde instellingen gebruikt in de 'oude' atv stond de Choma-upsampling namelijk op 4:4:4 en in de nieuwe 4:2:0 daar zat en zit het verschil met Chroma op 4:4:4 is het beeld inderdaad mooier met wat meer licht,scherper en wat meer (pop) kleur....dit verklaart dat zijn eerdere onderlinge vergelijk niet meer opging. 

Dit was inderdaad een manco van mijn kant want ook ik kon nu geen verschil zien tussen de 2 Apple tv's met de tests die we deden  :wacko:\
Wat waarschijnlijk het geval was geweest is dat bij mijn vorige vergelijking de nieuwe Apple TV 4K op 4.2.0 en de oude op 4.4.4. stond .
Nadat Leo en ik hiermee dus een test deden was er opeens wel weer een zichtbaar verschil tussen de oude en de nieuwe en de conlusie is dus dat beiden exact hetzelfde spelen kwa beeld maar (mits je HDMI kabels het aankunnen ) het dus aan te raden is om de chroma op 4.4.4 te zetten ipv 4.2.0.

Mocht je in het bezit zijn van een externe scaler in de vorm van een Lumagen of Envy dan is het waarschijnlijk het beste om deze de chroma upscaling voor zijn rekening te laten nemen .

williams

Citeer. Mooie foto's Will   

Genomen met de laatste iPad Pro  :)

papaleo

Mooie foto's Wil al moet ik zeggen dat het in werkelijkheid er nog mooier uitziet...

Citaat van: williams op juni 20, 2021, 22:17:46
Genomen met de laatste iPad Pro  :)

Oohja dat was ik nog vergeten te vermelden je nieuwe iPad Pro welke een prachtig mooi scherm heeft ,deze heeft hij pas cadeau gekregen van zijn vrouw 👩🏾
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

CiteerOohja dat was ik nog vergeten te vermelden je nieuwe iPad Pro welke een prachtig mooi scherm heeft ,deze heeft hij pas cadeau gekregen van zijn vrouw 👩🏾     

Ik heb wel zo'n gevoel dat deze ook binnenkort in  casa Leo te vinden is 😊

hifiman

Citaat van: williams op juni 20, 2021, 22:16:37
Dit was inderdaad een manco van mijn kant want ook ik kon nu geen verschil zien tussen de 2 Apple tv's met de tests die we deden  :wacko:\
Wat waarschijnlijk het geval was geweest is dat bij mijn vorige vergelijking de nieuwe Apple TV 4K op 4.2.0 en de oude op 4.4.4. stond .
Nadat Leo en ik hiermee dus een test deden was er opeens wel weer een zichtbaar verschil tussen de oude en de nieuwe en de conlusie is dus dat beiden exact hetzelfde spelen kwa beeld maar (mits je HDMI kabels het aankunnen ) het dus aan te raden is om de chroma op 4.4.4 te zetten ipv 4.2.0.
Aha, mysterie opgelost  :D

MLCinema

Leuk om je mooie set zo te kunnen bekijken! Mooi voor elkaar zo.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

williams

Bij deze maar is mijn eigen topic reanimeren met wat info van mijn updates van afgelopen jaren en gelijk een mini review van de Panamorph DCR - j anamorphische lens die ik een aantal weken geleden hebt overgenomen van Werner 😊
Zoals de meesten hier op het forum met dezelfde afwijking ( upgrade virus ) heb ook ik afgelopen jaren aardig wat aankopen / upgrades gedaan in mijn hometheather en ik heb dit gaan in de vorm van .

-PANASONIC UHD 9000
-Rel HT5008 predator
-B&W CT 7.5 ( 5 stuks )
-Nieuwe HTPC met madVR
-Stewart Studio Tek 130 G4
-PANAMORPH DCR-j

Alles bij elkaar heeft het mijn audio en met name het video naar een hoger niveau getild en ik ben dan ook altijd net een klein kind wat altijd uitkijkt naar weer wat nieuws waar ik dan een tijdje voor spaart 😊
Ondanks dat het best veel geld kost en het dus naar een hoger niveau gaat kwa audio en video maakt het als ik eerlijk bent niet veel uit in het verschil kwa filmbeleving als je eenmaal lekker gaat zitten om je favoriete series of films te bekijken ,want jaren terug kon ik ook genieten van de content die er toen was met de set up die ik toen had .
Voor mezelf is de hobby dan ook een groot deel lekker tweaken en klooien met de hardware en software die ik ter beschikking hebt en ik schat ongeveer dat het 50% is en de andere 50 % echt films en series kijken .
En ondanks dat ik erg trots bent op mijn bioscoopje en er van geniet kijk ik net zo veel zo niet meer gewoon op mijn Sony TV in de woonkamer de series en zelfs op mijn iPad .

Terug naar de aankopen en updates .

Van de aankopen die ik gedaan hebt waren de meesten puur op basis van reviews van het internet zonder ze zelf gezien of gehoord te hebben .

En dit gold met name voor het Stewart screen de studiotek  130 g4
Ik had hier wel huiswerk van gemaakt door veel te lezen op het AVS Forum en ook Kris Deering gebruikt dit scherm dus ik dacht het zal wel goed zitten maar het was best een gok hoe dit zou uitpakken .
Toen het scherm er na een maand of 3 eindelijk was werd ik toch wel erg blij op het moment dat ik er een film op zetten .
Had natuurlijk wel verwacht dat het beter zou zijn als mijn 20 jaar oude trouwe Carada scherm maar het verschil was groter als ik had gedacht .
Met name de scherpte en lichtopbrengst was best aanzienlijk en dit komt natuurlijk door de gain van 1,3 wat best aanzienlijk is .
Mijn oude scherm had ook een opgeven gain van 1,2 maar of dat ook echt zo was had ik mijn twijfels bij daar bepaalde fabrikanten zeker jaren terug hier nog wel is sterk mee overdreven.
Neemt niet weg dat ik hier 20 jaar met plezier van genoten hebt en het had zijn geld opgebracht en ik heb deze dan ook hier weer op het forum verkocht .

Ook mijn andere aankoop in de vorm van de Rel subwoofer was een blinde of dove 😉
Ik had hiervoor de focal SW 1000 BE wat ook echt beest van een sub was met een geweldig laag en veel druk wou ik ook hier weer is wat anders voor in de plaats na ruim 15 jaar .
Daar ik jaren terug al bekend was met Rel en ook hier erg tevreden mee was heb ik dan ook mijn oog en oor laten vallen op de Predator HT 1508 .
Kwa voetprint en inhoud is deze kleiner dan de Focal maar de driver is 2 inch groter ( 13 t.o.v. 15 )en ook het vermogen is wat meer .
Nu zocht ik het sowieso niet in meer output maar wat met aansprak van de review van de Rel is dat deze erg snel en strak is .
Daar waar de Focal een gepoorte sub is die erg laag doorloopt is de Rel gesloten maar dit neemt niet weg dat deze ook serieuze klappen kan geven .
Ik hou zeker zelf ook van best wat laag maar alles onder de 20 zh hoeft van mij niet zo nodig en een film als Godzilla vind ik soms erg storend en opdringerig worden waar continu je gehele huis staat te trillen .
Ik heb de Rel dan ook gekozen op basis van de snelheid van de driver en dit gaat verdomd goed kan ik zeggen .
Ook kwa looks vind ik hem mooier staan hier dan de Focal die een beuken kleur had en de Rel zwart is .
Ben ook hier zo tevreden mee dat ik denk dat er best nog wel is een 2e bij zou kunnen komen ,niet omdat het moet maar omdat het zo cool staat 😊

Over mijn Panasonic aankoop kan ik erg kort zijn daar dit 1 van de beste uhd players is die er te koop is .
Heb deze dan via een erg mooie prijs op MP kunnen kopen van een meneer die in financiële problemen was gekomen .
Kwa beeld en geluid is dit echt de top maar ga deze speler niet kopen als je wat content wilt streamen van je NAS of iets dergelijks want dat is echt matig en ook Netflix of andere streamingdiensten kun je beter via een Apple TV bekijken .
Aangezien ik eigenlijk niet zo veel UHD Disc 's koopt of hebt liggen wil ik toch ook wel graag een speler in mijn set hebben staan .

En ook op MP ben ik begonnen met mijn speakers upgraden.
Het was een beetje mix and match met mijn speakers tussen fronts en surrounds en later ook nog atmos erbij dat ook wat aangedaan mocht worden .
Ik was dan ook nooit echt tevreden met de surroundbubble als ik dat vergelijk met een aantal maatjes van me hier op het forum .
Ik had dan eerst vrij grote fronts staan van Focal maar doordat ik mijn scherm iets moest verplaatsen kwam dit in de knoei te zitten .
Dus toen ben ik voor kleinere speakers gaan zoeken die goed betaalbaar waren en goed zouden klinken .En waar een ieder hier op het forum tevreden is over de MK' s vond ik deze iets te duur t.o.v. andere merken .De B&W CT serie had al een tijdje mijn aandacht nadat Shane van Spare Change deze gereviewed had en ook onze oosterburen spraken er goed over.
Na een tijdje MP in de gaten te hebben gehouden werden er 2 aangeboden voor een goede prijs en ik heb deze dan ook opgehaald .
En wederom was ik weer tevreden met de upgrade en heb dan ook later dat jaar de set compleet gemaakt met dezelfde center en surroundspeakers .
En ik kan dan ook niet genoeg benadrukken hoeveel verschil het maakt in homogeniteit als je de grondlaag kwa speakers hetzelfde hebt .
Ik had dit al gehoord bij mijn maatje Reza die een geweldige aankoop had gedaan door 5 gelijke Theufels te kopen .
Voor nu heb ik dus als grondlaag 5 stuks B&W CT 7.5 ( die ook in stereo aardig spelen ) en voor Atmos nog 4 stuks Klipsch met als Sub dus de Rel .
Mogelijke upgrade in de toekomst zou zomaar kunnen zijn dat er nog een 2e Rel bijkomt of dat ik eerst de voorkeur gaat geven om ook de Klipsch te vervangen voor de B&W 's ccm 7.5 die Teejoo ook aan zijn plafond heeft hangen .

Tussendoor ook nog de bestaande HTPC vervangen voor een nieuwe met een wat zwaardere Grafische kaart erin om wat meer overhead te hebben kwa settings in madVR .

En als laatste upgrade en misschien wel de mooiste kwa looks ,de Panamorph DCR -j lens .
Jaren geleden was ik al in bezit van één anamorphische lens in de vorm van de ISCO II maar hebt hier nooit erg goede resultaten meegehad daar de throwratio bij mij gewoon te kort was en ook het ansi contrast kreeg een knauw .
En ik heb ook nog een paar weken de oude Prismasonic in huis gehad maar ook hier gold eigenlijk hetzelfde voor .
Maar de liefde voor de anamorphische lenzen was wel altijd gebleven .
Een tijdje terug had ik een jongen (Arno) leren kennen van het forum hier die recentelijk de laatste nieuwe versie van Prismasonic cilindrische had gekocht en deze gaf wel een geweldig resultaat op een vrij korte throwratio dus mijn oude liefde begon weer op te leven en ook de prijs lag aanzienlijk lager dan van Panamorph.
Het had dan ook niet veel gescheeld om deze lens gaan bestellen totdat Buckler van het forum hier mij erop attent op maakte dat Werner nog een Demo model van de Panamorph te koop had staan .
Toch had ik nog wat twijfels of dit niet hetzelfde probleem zou geven kwa throwratio daar de fabrikant aangeeft niet onder 1.4 te gaan en bij mij hangt het er net om .
Na wat PM 's met Martin ( Buckler ) en Werner was ik overtuigd dat het allemaal goed moest komen .En nu ongeveer 2 weken geleden kwam Wener dan ook langs om mijn laatste aankoop te monteren .
En wederom kreeg ik weer een smile op mijn gezicht van oor tot oor na de eerste beelden .

Ik zal morgenavond is wat foto's posten en een stukje review / bevindingen schrijven van de Panamorph .

reza

Mooi geschreven Will.

Je hebt het heel mooi voor elkaar en het ziet en klinkt waanzinnig bij je.
Op beeld niveau het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien, alles stukjes vallen als een mooie puzzel in elkaar.
Het is altijd jammer dat een bezoekje aan jou mij vaak een hoop geld kost  ;D

williams

CiteerMooi geschreven Will.

Je hebt het heel mooi voor elkaar en het ziet en klinkt waanzinnig bij je.
Op beeld niveau het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien, alles stukjes vallen als een mooie puzzel in elkaar.
Het is altijd jammer dat een bezoekje aan jou mij vaak een hoop geld kost  ;D 

Je bent altijd welkom maar ik voel met niet verantwoordelijk voor enige vorm van kapitaal vernietiging van derden 😊

Ben ondertussen druk bezig met de review en heb nu als opzet een beetje tekst en uitleg gegeven over de werking van anamorphische lenzen ( ik had dit al een aantal jaren terug ook gedaan 😉)
En morgen volgt dan deel 2 met specifiek alleen de DCR lens .
Vind het erg leuk om te doen maar hier gaat best wat tijd in zitten om dit netjes op papier te krijgen en hoop dan ook dat anderen dit leuk vinden om te lezen .

Mr. A

Leuk om te lezen Wil!

Ik kan alleen beamen wat Reza al heeft geschreven. Op beeld niveau inderdaad één van de beste thuisbioscopen die ik heb gezien en altijd een feest voor het oog en oor ;D .
Herkenbaar wat Reza zei dat een bezoekje aan jouw de neiging tot meer updaten bevorderd ;) , ook ik zoals jullie weten ben weer aan het nadenken wat ik kan verbeteren.

papaleo

Hoi Wil ik heb met plezier en interesse je review gelezen het maakt mij alleen maar nog nieuwsgieriger hoe dit alles er in levende lijve uit zou zien en natuurlijk zal klinken. :music:  8)

Ik heb natuurlijk ook de reactie van Reza gelezen waar hij zegt dat een bezoekje bij jouw hem altijd veel geld kost...
Is hij de enige die intree-geld moet betalen dan als hij bij je langs komt?  :D
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

williams

Citeer.   Leuk om te lezen Wil!

Ik kan alleen beamen wat Reza al heeft geschreven. Op beeld niveau inderdaad één van de beste thuisbioscopen die ik heb gezien en altijd een feest voor het oog en oor ;D .
Herkenbaar wat Reza zei dat een bezoekje aan jouw de neiging tot meer updaten bevorderd ;) , ook ik zoals jullie weten ben weer aan het nadenken wat ik kan verbeteren.

Hoi Arno ik zal wat minder bezoekjes plannen met je om je financiën op orde te houden 😉

Ben erg benieuwd welk scherm het gaat worden bij je .
En ik kom natuurlijk ook graag weer kijken naar je samples .

williams

Citeer.     Hoi Wil ik heb met plezier en interesse je review gelezen het maakt mij alleen maar nog nieuwsgieriger hoe dit alles er in levende lijve uit zou zien en natuurlijk zal klinken. :music:  8)

Ik heb natuurlijk ook de reactie van Reza gelezen waar hij zegt dat een bezoekje bij jouw hem altijd veel geld kost...
Is hij de enige die intree-geld moet betalen dan als hij bij je langs komt?  :D

Thanks Leo ik zal is bellen om langs te komen bij me en ben dan ook benieuwd naar jouw bevindingen 😊

Reza heeft nog nooit wat betaald hier maar dat zou ik eigenlijk wel moeten laten doen daar ik hem al 20 onderhoud 😉

williams

riwi

Mooi verhaal Wil.
Ik vond de stap met het Stewart doek groter dan ik op voorhand had verwacht. En ik dacht dat het eigenlijk niet beter kon kwa beeld. Totdat ik de DCR lens had gezien, dat was weer een behoorlijk verschil. Enorme hoeveelheid licht en scherpte winst. Zeker vergeleken met mijn N5 met 3800 uur op de lamp  ;D

williams

Citeer.   Mooi verhaal Wil.
Ik vond de stap met het Stewart doek groter dan ik op voorhand had verwacht. En ik dacht dat het eigenlijk niet beter kon kwa beeld. Totdat ik de DCR lens had gezien, dat was weer een behoorlijk verschil. Enorme hoeveelheid licht en scherpte winst. Zeker vergeleken met mijn N5 met 3800 uur op de lamp  ;D 

Thanks .
En ja de stap met het Stewart scherm was ook al aanzienlijk en met de lens nu weer een flinke upgrade daarover heen .
Ik weet even niet wat ik nu nog moet gaan verzinnen voor de volgens stap 😉

Denk dat ik dan maar een tijdje gaat genieten .

Vik

Geniet van al je mooie upgrades en fijn om te lezen dat de Stewart nog steeds bevalt.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

williams

CiteerGeniet van al je mooie upgrades en fijn om te lezen dat de Stewart nog steeds bevalt.  8) 

Hoi Vic ik ben nog steeds erg tevreden met het screen en deze gaat zeker de eerste decennia niet meer weg hier .
En zoals ik schreef is de combi JVC , Stewart , madVR en als laatste de Panamorph lens een gouden combi 😊

papaleo

Afgelopen vrijdagavond, na uitnodiging van Williams een bezoekje gebracht in zijn Cinemascope Theater ook Reza was van de partij.
Ik had vernomen dat Wil weer aardig huisgehouden had op het gebied van beeld verbeteringen...
mijn nieuwsgierigheid was daardoor getrickert dus wilde ik dit wel van dichtbij meemaken.
Aangekomen rond 19:00 uur bij Wil werd er thee met roze koeken geserveerd  :coffee: waar we eerst even wat gingen bij kletsen.

Het was al weer n tijdje geleden dat ik in zijn bioscoop was geweest en was daarom reuze benieuwd hoe zijn beeld er met zijn nieuwe StudioTek 130 G4  8) icm zijn Panamorph lens 8)  er nu zou uitzien.
Na diverse 4k/FHD scenes van films gezien te hebben kan ik hier kort op antwoorden... 'Jaw-dropping :inlove: ' alles klopt, de kleuren spatten van het scherm en alles is en blijft heel natuurlijk ogen de beelden zijn ragscherp maar niet 'digitaal-scherp' en waarschijnlijk wel het belangrijkste gemis in HDR beelden is het ontbreken van voldoende licht ook hier kan ik kort in zijn...er komt echt een bak licht op je af niet normaal  8)
Williams dit is een van de beste en wellicht wel dé beste thuisbioscoop die ik heb mogen zien ik heb een geweldige en bijzondere ervaring mee mogen maken bij je en wil je dan ook feliciteren met dit geweldige resultaat die je heb mogen creëren. :worship:  8)

Bedankt voor de gezellige en indrukwekkende avond...zo samen met Reza heb ik er echt van genoten.  ;)  ik heb dan ook de hele avond met een brede grijns zitten genieten ;D

buckler

Nou Leo... ik neem aan dat je ook op de DCR/MadVR/Stewart trein over stapt?  :headbanging:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)