Media Portal (gebruikers en informatie)

Gestart door lampie1979, november 22, 2006, 03:11:25

Vorige topic - Volgende topic

Micha2

dan zou ik mediaportal gewoon ook even proberen. Installatie is supersimpel.
Mijn website is compleet vernieuwd: http://www.studio-immo.nl

LittleNinja

Citaat van: Micha2 op september  4, 2007, 14:22:46
dan zou ik mediaportal gewoon ook even proberen. Installatie is supersimpel.

Ik wil dat ook wel doen, echter als ik de vereisten zie.... begrijp ik er geen  :P van...

Ofwel: geen idee of het zal werken bij mij. Kwestie van proberen dan maar...  ::)

Micha2

bij de vereisten staan linkjes naar bestanden die geinstalleerd moeten worden, als je die volgt moet het helemaal goed komen.
Mijn website is compleet vernieuwd: http://www.studio-immo.nl

LittleNinja

Citaat van: Micha2 op september  4, 2007, 21:39:42
bij de vereisten staan linkjes naar bestanden die geinstalleerd moeten worden, als je die volgt moet het helemaal goed komen.

Thanks. Ik ga het eens proberen!

wimck55

Kan iemand mij vertellen hoe ik Foobar in MediaPortal kan gebruiken ?

kuiperik

Heb het hier draaien met foobar 2000 V0.8.3. Heb in een MP Forum topic gelezen dat je het beste deze versie kunt gebruiken.

In Media Portal moet je de foobar plugin installeren/activeren.
In Foobar moet je de httpserver plugin installeren (foohttpserverb1).

Hiermee zou je het werkend moeten krijgen.

Indien je met foobar gaat werken zou je ook eens naar de Secret Rabbit Code moeten kijken.  ;)
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Dibbus

Ik haak ff in om dit topic te volgen.

gr Dibbus

FredBeamer

Citaat van: lampie1979 op november 22, 2006, 03:11:25
Zijn er hier veel media portal gebruikers op het forum aanwezig? ikzelf heb gisteren eindelijk mijn HTPC afgerond (wat een gepiel met de codecs :) ). Maybe een leuk idee om in dit topic handige plug-ins en eventuele tips voor instellen te geven. Zo kunnen we wat van elkaar leren en zo een handige gids opstellen.

Media Portal?

Media portal is een open-source media center. Deze is uitgebreider en meer actief ontwikkeld dan Microsoft Media Center. Media portal is echter meer geschikt voor de mensen die wat meer tijd willen steken in het configureren van hun HTPC. Indien je bereidt bent dit te doen kun je voor jezelf het ultieme HTPC platform samenstellen.

http://www.team-mediaportal.com/

Essentiele tools:

- Graphedit (hiermee kun je zien welke filters er actief zijn bij het decoderen van media);
- Radlight filter manager (hiermee kun je handmatig filters een prioriteit geven/ verwijderen of uitschakelen);
- port95nt (benodigd voor LCD displays);
- foobar2000 v0.8.4 (audio weergave met een superieure processing engine);
    - Secret rabbit code plugin voor foobar2000 (geeft een aanzienlijk betere audio weergave);
- Puremotion software voor geschikte Nvidia videokaarten (hardware video acceleratie (momenteel MPEG2 en X264), en audio decoder);
- HDTV to MPEG (voor het samenvoegen van .TS bestanden, welke vaak zijn gedownload via nieuwsgroepen);
- FFDshow (voor he tdecoderen van XVID / DIVX en andere formaten);
- AC3filter (decoderen / doorgeven van SPDIF naar receiver);
- ??????

Media portal plug-ins:

- MP-TVSERIES (handige plugin voor het archiveren en weergeven van tv-series);
- Daemon-tools (voor het automatisch mounten van .ISO, .BIN etc.. bestanden).
- ???????

Skins
16:9

Replicant (erg mooi en verschillend van de standaard blauwe)
Project Mayhem 3 (van XBMC)
SteelTwo wide (Zelfde als Bluetwo maar dan in een andere "prettigere" kleur (zwart geel)

Tips voor configuratie:

- Indien u beschikt over een NVIDIA grafische kaart en deze heeft ondersteuning voor puremotion, gebruik deze software dan ook. Puremotion zal de beste beeld kwaliteit geven t.o.v. alle andere filters. Ook zal de processor belasting dramatisch zakken. De GPU (grafische processor) zal namelijk het grootste deel voor zijn rekeneing nemen.
- Bij deinterlacing van b.v. 1080i materiaal gebruik hier ook de Puremotion software.
- Gebruik foobar2000 voor het weergeven van audio. De audio kwaliteit van foobar incl. SRC plugin is de beste in zijn soort.
- Koop een MCE remote voor het bedienen van media portal. Dit biedt u een hoop gemak en meer heeft u verder ook neit nodig voor de bediening van de HTPC.
- Verzamel bestanden met verschillende codecs. Dus XVID's, DIVX met en zonder AC3 geluid, 720p, 1080p .TS bestanden en normale DVD's met DTS en DD5.1. Door deze te testen met graphedit kun je precies zien welke filters welke bestanden decoderen. indien je niet tevreden bent (b.v. een DSCALER filter die je DVD's decodeerd) kun je d.m.v de radlight filter manager de prioriteit veranderen van de codec die jijzelf voor ogen hebt. Zo kun jezelf sturen welk filter welk bestand dient te decoderen voor een optimaal resultaat.
- ????

Aangeraden systeemeisen:

Bij 720p en 2080p resoluties
- Intel Core2Duo of een AMD X2;
- Puremotion ondersteunde Nvidia of geselecteerde ATI kaarten (X1600 en hoger);
- 1024MB geheugen;
- Non resampling SPDIF soundcard (te herkennen aan een niet te bedienen SPDIF slider in het voolume paneel);
- MCE remote.

Optionele systeemeisen:

- Raid 5 opslag (b.v. 4x300GB);
- MCE keyboard;
- 2e monitor voor inregelen MP (bij gebruik beamer);
- Waterkoeling voor de CPU, northbridge en Grafische kaart (om de HTPC extra stil te maken);
- Marmitek PowerMid XL (omzetten van IR in RF en vice versa. Zo kun je de PC dus ergens anders in huis plaatsen)

Hoor wel aan de reacties of dit een interessant topic gaat worden :)

Groetjes xander

Hallo heb je misschien een link van puremotion .

Grt

Fred
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

richardnl

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Carlos

Erg goed programma, gebruik het zelf nu een maandje of 2.. Het draait bij mij op een Mac Mini met WindowsXP (bootcamp), heb op de mac nog geen mediaplayer kunnen vinden die de mogelijkheden evenaart of zelfs maar in de buurt komt: allemaal hebben ze hun beperkingen.
Je bent wel even bezig met alle installeren en configureren maar als het eenmaal draait draait het en heb je er geen omkijken meer naar..
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

Jeroen_S

Ik heb m ook geinstalleerd, i.c.m. een floppydtv kaart met alphacrypt cam. Nu vind ik wel alle tv zenders, en krijg ik ook de EPG door, alleen heb ik zwart beeld bij alle zenders? Ik heb purevideo geinstalleerd (voor mpeg2 mee te decoderen) en geen verdere filters nog toegepast. Dvd's afspelen werkt gewoon.
Kan dit komen omdat ik media player 11 heb (10 is vereist volgens de website), of doe ik iets anders verkeerd?

[edit]Blijkt dat ik toch bij enkele zenders beeld heb, tot nu toe alleen ned1 en comedy central. Heb nog niet alle zenders getest. Ik dacht net heel even beeld te hebben op ned2 maar dat krijg ik niet meer terug.  ???[/edit]

Deleted member

Hier nog een leuke link om een dedicated Music Player PC te bouwen: http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=pcaudio&m=23886

En sowieso een mooie plugin voor Media Portal om audiofiel verantwoord ASIO te gebruik i.s.m. de BASS player in Media Portal, werkt perfect! http://forum.team-mediaportal.com/asio_music_player_plugin-t28046.html

Dergert

Zijn er hier nog meer mensen die de nieuwste release gebruiken van MediaPortal, en een probleem hebben dat sommige bestanden niet meer worden afgespeelt ?
Gisteren mijn backup terug moeten zetten... >:(

Jeroen_S

Ik krijg intussen wel alle zenders door (nu met TV Engine 3 of hoe dat ding heet), alleen heb ik het probleem dat hij vaker niet meer wil zappen. Erg frustrerend is dat, ook het programma herstarten heeft dan geen effect. Soms krijg ik ook de melding 'Unable to start timeshifting, no free card available' als ik wil zappen..
Ik kijk het nog even aan met dat media portal maar ga toch voor een alternatief op zoek als het zo buggy blijft.

Dergert

Zelf gebruik ik de tv optie ook niet meer van mediaportal. Daarvoor gebruik ik mediacenter van windows zelf. Intussen terug gegaan naar de vorige build van mediaportal en mijn afspeel probleem is weg.

kuiperik

Heb hier pas de laatste release geinstalleerd, de 2.3.0. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Ben er zelfs erg blij mee, aangezien deze nu ook 5.1 voor WMV HD films ondersteund via AC3-filter.  ;D Dit functioneerde nog niet in de RC3 versie van deze release.

Wel heb ik eerst de oude versie(s) gedeinstalleerd.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Xstream

Hoe doen jullie dit met meerdere schermen? Ik heb een monitor en HDTV. De TV staat als secundairy in dual view mode, hoe kan ik dan zorgen dat mediacenter ook op m'n tv opent? Nu opent hij hem elke keer op m'n monitor (primary).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Durk

ik het mediacenter venster ooit versleept naar secundair.. sindsdienst start hij daar op.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

astrobart

ik had hier ook mediaportal draaien.
Superhandig alleen wel even alles goed installen (codecs en zo)
Met de AB van xbox360 alles vanaf de bank bedienen.  die is overigens helemaal verlicht.(die werkt prima via mijn muur naar de ontvanger achterin de kamer!!)
(helaas moet ik alles weer opnieuw installen, of eigenlijk wel leuk ook, omdat ik mijn PC opnieuw aan het installeren ben

op een barco d808s wel lekker film kijken

Xstream

Citaat van: Durk op december 16, 2007, 09:31:34
ik het mediacenter venster ooit versleept naar secundair.. sindsdienst start hij daar op.

Hm, mja, die had ik al geprobeerd ... misschien op een andere manier doen :) Kijk jij fullscreen met MP menu bar (die grijze bovenin) of echt helemaal beedvullend?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Maurits

Citaat van: kuiperik op november 20, 2007, 19:03:26
Heb hier pas de laatste release geinstalleerd, de 2.3.0. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Ben er zelfs erg blij mee, aangezien deze nu ook 5.1 voor WMV HD films ondersteund via AC3-filter.  ;D Dit functioneerde nog niet in de RC3 versie van deze release.

Wel heb ik eerst de oude versie(s) gedeinstalleerd.

Hallo Kuiperik,

Hoe heb je dit werkend gekregen? Ik heb de nieuwste MP en ook de nieuwste AC3-filter.
Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd in de codec. Helaas zonder succes.
Welke instelligen heb jij gedaan?
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

kuiperik

Mijn Instellingen in MediaPortal zijn als volgt:

Movies
- Movie Player
    - Audio Decoder : NVidia Audio Decoder (Hier dus geen AC3Filter)
- Movie Post Processing
    - AC3Filter

De instellingen van het AC3 Filter heb ik daarna gedaan aan de hand van een voorbeeld op Internet. Kan dit echter zo snel niet meer terug vinden.
Enkele instellingen op SPDIF tabblad
3/2.1
PCM 24 Bit
Use SPDIF
Passthrough: AC3, DTS
Mode: Padded DTS
Conversion: Convert to DTS14

Mocht het met bovenstaande instellingen niet lukken, laat even iets weten dan kijk ik even verder.

lampie1979

Aangezien dit topic toch interesse geniet, topic uitgebreid met relevante links en informatie, b.v. Series Fan art, Populaire skins, nieuwe plug-ins.

Nieuwe aparte sectie CODECS aangemaakt, aangezien er veel informatie in de sectie plugins stond. Links naar betreffende onderdelen en software toegevoegd. Ook aantal typefouten gecorrigeerd. Nog tips om toe te voegen?
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

Xstream

Settings die goed werken vind ik interessant, wat zijn goede instellingen, welke programma's gebruik je hiervoor, welke trucjes kun je toepassen etc ...

Kortom, gebruikers ervaringen en leuke weetje zijn altijd prettig ... daar heb je dan wel gebruikers voor nodig die het willen delen :D