Media Portal (gebruikers en informatie)

Gestart door lampie1979, november 22, 2006, 03:11:25

Vorige topic - Volgende topic

Hakker

Citaat van: lampie1979 op december 19, 2007, 21:40:29
Aangezien dit topic toch interesse geniet, topic uitgebreid met relevante links en informatie, b.v. Series Fan art, Populaire skins, nieuwe plug-ins.

Nieuwe aparte sectie CODECS aangemaakt, aangezien er veel informatie in de sectie plugins stond. Links naar betreffende onderdelen en software toegevoegd. Ook aantal typefouten gecorrigeerd. Nog tips om toe te voegen?
1 tip... links naar de officiele sites zouden fijn zijn zeker ivm nieuwere downloads. Zoals een Foobar link die al letterlijk verjaard is ;) Voor de rest een hele mooie topic start met veel info.

lampie1979

Die foobar link is express verjaard omdat deze met de http plugin werkt. De nieuwere kunnen dit niet. Welke links naar officiele sites? kun je misschien 1 en ander aandragen dan pas ik dit aan.
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

Ramon84

Ik ben ook een zeer tevreden mediaportal gebruiker.

Wat een verademing tegen over xp mce, gewoon lekker alles kunnen veranderen. ;D

Ik ben wel een avondje zoet geweest om me'n imon afstandsbediening en vfd display werkend te krijgen.
Maar als het dan werkt, gaat het als een zonnetje.

Op dit moment heb ik nog 1 probleem.
En dat is het volgende.

Ik krijg geen stereo bij hd films met ingebakken 5.1 geluid.

Is dit mogelijk of wil ik nou iets teveel? :-\

Deleted member

Citaat van: Ramon84 op december 29, 2007, 18:02:44

Ik ben wel een avondje zoet geweest om me'n imon afstandsbediening en vfd display werkend te krijgen.
Maar als het dan werkt, gaat het als een zonnetje.

Vreemd, die display heb ik ook (althans degene die in de Antec Fusion kast is ingebouwd) maar de display plugin die met MP meekomt ondersteunt deze standaard en werkt "out of the box". Wel moet je de originele "Windows" VFD software disablen.

Ramon84

Klopt, ik had eerst een oude versie van mediaportal gedownload en dan werkt de display niet.
Na 4 uurtjes kloten en zoeken kwam ik daar via de site van tweakers.net achter.

Dit is trouwens een mooie pagina met veel informatie over mediaportal.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29249146#29249146

W

Ik gebruik inmiddels ook een tijdje mediaportal en heb nog een aantal vraagjes mbt. de bediening via een logitech harmony 525 remote:

Is mediaportal ook alsvolgt met een Logitech Harmony 525 te besturen: activities aanmaken op de 525(kan dat?) bijvoorbeeld 'Muziek luisteren'. Heb ik dan in die activity nog de mogelijkheid om zelf een album(die in mediaportal staat) te kiezen, of begint hij automatisch bij het eerste album? Wordt de lijst van albums dan ook op het scherm van de 525 weergegeven, zodat ik mijn tv niet aan hoef te zetten om te kiezen?

Bestaat er een losse infrarood ontvanger om de logitech met mijn computer te laten communiceren? en is er ook een mogelijkheid om met de 525 naar een infrarood ontvanger het signaal over te zetten naar RF zodat ik mijn lampen aan en uit kan schakelen(en dimmen) met de 525?

Dan nog een laatste vraag, kan de 525(of eventueel een andere harmony) een Mac mini of een andere computer van apple bedienen?

Alvast bedankt!!

edit: ik zie net dat er een heel board home automation bestaat :o De enige vraag blijft of ik met de Harmony dus mediaportal volledig kan bedienen, en of ik op het scherm van de harmony feedback krijg van welke muziek of dvd of radiozender ik kan kiezen? Welke IR ontvanger zou ik bij mijn pc nodig hebben( en is die op USB aan te sluiten?)

Deleted member

Citaat van: W op januari  9, 2008, 14:34:30
edit: ik zie net dat er een heel board home automation bestaat :o De enige vraag blijft of ik met de Harmony dus mediaportal volledig kan bedienen,

Ja, geen enkel probleem.

en of ik op het scherm van de harmony feedback krijg van welke muziek of dvd of radiozender ik kan kiezen?

Nee, dat is niet mogelijk met de Logitech's.

Welke IR ontvanger zou ik bij mijn pc nodig hebben( en is die op USB aan te sluiten?)

Het makkelijkst is die van Microsoft. Die is letterlijk plug&play, USB en kost zo'n 25 euro.

W

Citaat van: Antoine op januari  9, 2008, 16:27:22
Ja, geen enkel probleem.

Nee, dat is niet mogelijk met de Logitech's.

Het makkelijkst is die van Microsoft. Die is letterlijk plug&play, USB en kost zo'n 25 euro.

Ik zal dus altijd mijn tv aan moeten hebben staan om muziek of een film te kiezen? Tsja, dan moet dat maar denk ik.

Binnenkort maar eens zo'n AB aanschaffen!

Deleted member

Yep, voor MediaPortal is dit meen ik nog niet mogelijk, ook niet met andere merken. Voor MediaCenter onder Vista heb je de "Sideshow" apparaten en Logitech is voor de Sqeezebox ook bezig met een dergelijke oplossing meen ik.

Xstream

Zo, nu ik eindelijk m'n 2e Videokaart (8400GS) binnen heb en m'n PC eindelijk weer dicht zit ga ik me ook 's verdiepen in MP. Al wat skins gedownt, zal m'n bevindingen wel posten later.

Even een vraagje over het volgende uit de TS:

CiteerAangeraden systeeminstellingen:

- Haali splitter
- CoreAVC of FFDSHOW als X264 decoder (Multi core CPU support)
- FFDSHOW voor Xvid en Divx
- Nvidia Puremotion voor Mpeg2
- AC3 filter voor geluid Digitaal versturen richting receiver

Die Haali Splitter staat erbij, maar waarvoor gebruik je die? Voor zover ik weet voor HD video, maar dat geef je min of meer ook als bij CoreAVC aan. Ik zie alleen geen Nvidia Puremotion in m'n lijstje staan, moet ik nog wat installeren daarvoor? Lijkt me dat het bij de drivers hoort te zitten van Nvidia?

Ook heb ik die Foobar Plugin gedownload en geinstalleerd, alleen ik zie 'em niet in m'n Audio Player lijstje staan ... ?

Ook krijg ik MP niet fullscreen op m'n TV (3e monitor). Zodra ik fullscreen kies gaat hij weer naar m'n primary monitor. Fullescreen met task bar gaat wel, maar dat ziet er niet uit natuurlijk. Iemand de gouden tip?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Deleted member

Citaat van: Xstream op januari 18, 2008, 00:01:49
Die Haali Splitter staat erbij, maar waarvoor gebruik je die? Voor zover ik weet voor HD video, maar dat geef je min of meer ook als bij CoreAVC aan. Ik zie alleen geen Nvidia Puremotion in m'n lijstje staan, moet ik nog wat installeren daarvoor? Lijkt me dat het bij de drivers hoort te zitten van Nvidia?

De Haali splitter heb je nodig om MKV bestanden (containers) te kunnen afspelen. MKV is een containerformaat en kan alle soorten video en geluid bevatten dus naast HD ook SD video.

Xstream

Ja, psies ... wat ik al vermoede. Miss wel aardig om dat in de TS te verwerken. Ik d8 miss zit er nog meer achter :)

Alleen dat Fullscreen wordt ik wel gek van. Zodra ik full screen ga, gaat ie altijd naar m'n primary monitor.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Deleted member

Waarom MediaPortal dat doet weet ik niet eigenlijk, zelf weinig ervaring met multi-monitor. Heb je in Media Portal wel ingesteld waarop MediaPortal weergegeven dient te worden?

Oh, ik vergeet je vraagje over NVidia Purevideo te beantwoorden. Iemand noemde het PureMotion maar dat bestaat niet. PureVideo is naast bepaalde functionaliteit in de NVidia drivers ook de naam van de MPEG-2 codec van NVidia. Dit is echter een stukje commerciele software, je kunt wel een trial downloaden bij NVidia.

Xstream

Citaat van: Antoine op januari 18, 2008, 13:31:02
Waarom MediaPortal dat doet weet ik niet eigenlijk, zelf weinig ervaring met multi-monitor. Heb je in Media Portal wel ingesteld waarop MediaPortal weergegeven dient te worden?

Ik heb nog niet kunnen vinden waar ik dat aan kan geven. Ik heb me suf gezocht bij configuraties. Meestal sleep je de window naar een monitor, zet je hem fullscreen en herkent hij de monitor. Vervolgens zal die altijd op die monitor openen mits je weer gaat slepen, maar MediaPortal is daar behoorlijk eigenwijs in :( Media Player Classic om een voorbeeld te geven doet dit wel goed. Anders zou ik nog bij de Nvidia opties kunnen kijken, maar ligt toch echt aan MP neem ik dan maar aan.

CiteerOh, ik vergeet je vraagje over NVidia Purevideo te beantwoorden. Iemand noemde het PureMotion maar dat bestaat niet. PureVideo is naast bepaalde functionaliteit in de NVidia drivers ook de naam van de MPEG-2 codec van NVidia. Dit is echter een stukje commerciele software, je kunt wel een trial downloaden bij NVidia.
Ah, ok ... die ga ik 's opzoeken :) Thanks

Xstream

Ah, kheb het gevonden ;)

Laatste optie bij "general" aanvinken, "Use Screenselector" en vervolgens monitor kiezen daaronder :D

lampie1979

Preciesss :) In release 2.3.0 is dit mogelijk :)
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

Xstream

Ik begreep dat ze Xbox MediaCenter wilde gaan migreren met MediaPortal. Zou een dikke winst zijn. Ik ben nog niet helemaal bekend met de mogelijkheden van MP, maar zo goed als XBMC is het nog zeker niet. Maargoed, er is ook geen ene MediaCenter die zo goed en compleet is als XBMC. Wachten tot het realiteit wordt :) Ik kan niet wachten iig.

Ejorne

kick.

Na zo'n 5 jaar is er dan de 1.0 release.
Ik heb de afgelopen 2 jaar verschillende releases gebruikt en ben meer en meer enthousiast geworden.

Binnenkort maar eens versie 1.0 installeren.  8)

Ik ben benieuwd of versie 2.0 nu wat meer prio krijgt... Er is een hele poos geleden eens een preview online gezet, welke tot op vandaag volgens mij niet echt veel veranderd is.

Maar op een gegeven moment is versie 0.x ook eens vrijwel geheel opnieuw geschreven, iets wat volgens mij juist versie 2.x toe bedicht was. Misschien is de uiteindelijke versie 1.0 wel een samensmelting van wat ideeen uit versie 2.x en de stabiliteit uit versie 0.x... Maar dat is enkel en alleen speculatie van mijn kant...

Leeft MP hier nog een beetje?

Deleted member

Hier een nog dagelijks tevreden gebruiker!  :) Ik draai inmiddels ook met versie 1.0, helaas werkt een aantal van m'n plugins (PureSound bijvoorbeeld) nu niet meer maar daar wordt ongetwijfeld aan gewerkt.  8)

TubeKees

Draai er nu enkele maanden heel tevreden mee en ga komend weekend versie 1.0 proberen (mits ik mijn 2e Digital Everywhere DVB-C kaart binnen heb).

Ejorne

Citaat van: Antoine op december 26, 2008, 13:58:02
Hier een nog dagelijks tevreden gebruiker!  :) Ik draai inmiddels ook met versie 1.0, helaas werkt een aantal van m'n plugins (PureSound bijvoorbeeld) nu niet meer maar daar wordt ongetwijfeld aan gewerkt.  8)

Heb je ook een voorgaande versie van Puresound geprobeerd?
Ik heb tot nu toe 3 versies gebruikt, 141, 646 en 990. Ik heb problemen met de laatste twee versies gehad maar versie 141 is hier altijd stabiel gebleken...

Deleted member

Citaat van: Ejorne op december 27, 2008, 00:19:08
Heb je ook een voorgaande versie van Puresound geprobeerd?
Ik heb tot nu toe 3 versies gebruikt, 141, 646 en 990. Ik heb problemen met de laatste twee versies gehad maar versie 141 is hier altijd stabiel gebleken...

Het lag toch aan mij en niet aan MediaPortal of PureSound/ASIO Music Player, ik had het verkeerde outputdevice gekozen!  :blush:

Ik gebruik overigens versie 0.2.0.1 beta 2 die je via het MP forum kunt downloaden. (http://forum.team-mediaportal.com/asio-music-player-245/version-0-2-0-1-beta-2-a-46921/)

Ejorne

Citaat van: Antoine op december 27, 2008, 09:14:11
Het lag toch aan mij en niet aan MediaPortal of PureSound/ASIO Music Player, ik had het verkeerde outputdevice gekozen!  :blush:

Ik gebruik overigens versie 0.2.0.1 beta 2 die je via het MP forum kunt downloaden. (http://forum.team-mediaportal.com/asio-music-player-245/version-0-2-0-1-beta-2-a-46921/)

Ja, daar haalde ik mijn (latere) versies ook vandaan, maar de laatste had ik nog niet geprobeerd. Nu wel. En deze doet het nu wel op mijn PC.
Voorheen had ik met versie 0.2.0.1 het probleem dat MP-configuratie niet meer wilde starten, soms dan startte die wel door maar was het gehele plugin gedeelte leeg... Nu werkt het wel...

:-)

Thanks...

Rob-

Ook ik ben overgestapt naar mediaportal
Alles draait goed , maar helaas toch een probleem

Als ik een film afspeel is de bovenkant van het beeld zeg maar 20 procent en daar weer gedeeltes van , tja hoe moet ik het uitleggen .
het lijkt net of niet overal het beeld gelijktijdig opgebouwd wordt
Dit is vooral als het beeld wat sneller gaat .
in geen van de andere mediaplayers heb ik hier last van alleen in mediaportal

Iemand een idee

Ik zie wel een instelling bij scherm instellen staan >rolsnelheid
die staat op 8.2 25
maar weet eigenlijk niet of dit wel goed is en of het er wat mee te maken heeft .

iemand een idee

rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

Ejorne

Citaat van: Rob- op januari 23, 2009, 19:23:42
Ook ik ben overgestapt naar mediaportal
Alles draait goed , maar helaas toch een probleem

Als ik een film afspeel is de bovenkant van het beeld zeg maar 20 procent en daar weer gedeeltes van , tja hoe moet ik het uitleggen .
het lijkt net of niet overal het beeld gelijktijdig opgebouwd wordt
Dit is vooral als het beeld wat sneller gaat .
in geen van de andere mediaplayers heb ik hier last van alleen in mediaportal

Iemand een idee

Ik zie wel een instelling bij scherm instellen staan >rolsnelheid
die staat op 8.2 25
maar weet eigenlijk niet of dit wel goed is en of het er wat mee te maken heeft .

iemand een idee

rob

Die instellingen hebben te maken met de rolsnelheid van (informatie)tekst die over je beeld loopt. Zal dus waarschijnlijk niet van invloed zijn op jouw problemen.

Mogelijk moet je eens naar je codecs kijken die gebruikt worden. Er bestaat een programmaatje die laat zien welke codec in gebruik is tijdens het spelen van een film in mediaportal. Ik weet zo even niet de naam.

Verder lijken veel gebruikers goede beeldkwalteit te verkrijgen met FFDShow en voor het geluid eventueel AC3filter? Gebruik jij ook andere codecs dan standaard geintalleerd gebruikt worden? Ik heb met deze settings geƫxperimenteerd maar kreeg het niet lekker draaiend. Ik denk dat mijn geluidskaart het probleem vormt. Het beeld is veel te schokkerig en langzaam en het geluid hapert enorm. Dit overigens alleen met ac3 en/of dts. Met stereo mpg/pcm geluid draait het wel perfect.

Iets mindere beeldkwaliteit maar erg makkelijk en doeltreffend instelbaar is de plugin M-player die dan je m-player gebruikt (moet je die wel (naast mediaportal zelf) geĆÆnstalleerd hebben. Ook is er een dergelijke plugin voor VLC-player. Ook afspeelsoftware die vrijwel alles speelt. Ik weet echter niet hoe mplayer en vlc met hd-video/codecs omgaan...