Verslagen demo van een High-End surround / stereo ervaring 27-01-2007 bij Kharma

Gestart door jan-rotterdam, november 7, 2006, 22:00:25

Vorige topic - Volgende topic

mikekiwi

Citaat van: Hipster op januari 28, 2007, 18:07:17
Nitin Sawhney vast.

Salut, Hipster.

Dat was ook wat ik vanmorgen na wat googelen voor mijn neus kreeg; zal eens wat op proef gaan beluisteren of het overeenkomt. Zag in de cd-covers niets voorbijkomen dat leek op wat ik in de luisterruimte even snel voorbij zag komen...

Thanks Hipster!

jan-rotterdam

Citaat van: renaat mattheus op januari 28, 2007, 21:21:31

We hebben goed met Peter kunnen doorpraten over de modaliteiten van een upgrade van onze luidsprekers, waarover ondertussen afspraken werden gemaakt. Het nuttige aan het aangename koppelen heet dat.

Renaat
mede namens Patrick

Ha Renaat,

goed om te lezen dat het upgraden eindelijk gaat plaatsvinden. Wat wordt het, de ceramische tweeters of gelijk een complete model upgrade ?

Groeten Jan

eric_audio

Ik wil Jan en de firma OLS ook hartelijk bedanken voor deze geslaagde demo. Helaas moest ik vanwege een andere afspraak vroeg weg, zodat ik slechts beperkt heb kunnen bijpraten met forumgenoten. In ieder geval heb ik een paar gezichten gezien bij bekende forummers.

Zoals de meesten hier vond ook ik set 4 het meest geslaagd. De mega set was erg indrukwekkend, maar ik vond alles eigenlijk "larger than life". Wel heel leuk gedemonstreerd, en ik kreeg bij de demo niet het gevoel een ingestudeerd commercieel verhaal voorgeschoteld te krijgen, integendeel.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

jan-rotterdam

Het duurt dit keer lang voordat de verslagen van sommige personen geplaatst worden  :-\
Tevens had ik al wat meer foto's verwacht ...

Groeten Jan

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op januari 30, 2007, 19:23:36
Het duurt dit keer lang voordat de verslagen van sommige personen geplaatst worden  :-\
Tevens had ik al wat meer foto's verwacht ...

Groeten Jan
Hoi Jan,
Je hebt gelijk :-[. Hieronder wat foto's van de verschillende sets, de verslagen voeg ik later bij (wilde het eigenlijk in 1 keer doen, maar dat gaat op zijn vroegst dit weekend worden)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

set 1

- Arcam DV-78 DVD speler
- Moon processor
- Kharma - Matrix eindversterkers, 5 stuks
- Ceramique CRM-2.3FE front luidsprekers
- Ceramique CE-CT 1.0 center speaker
- Ceramique CE-SR 2.0 surround luidsprekers
- Ceramique CE-SB 1.0 subwoofer
- Bekabeling - Kharma
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Set 3

- Ceramique 2.3 (met ceramische tweeter)
- CEC TL-51X2 loopwerk
- Weiss Medea DA-convertor
- Airtight ATC-2 voorversterker
- Airtight AT-3 mono eindversterkers
- Bekabeling - Kharma
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Set 4

- Exquisite Midi luidsprekers
- Metronome loopwerk
- Audionote DAC
- Audionote voorversterker
- Exquisite MP-350 mono eindversterkers
- Bekabeling – Kharma

[EDIT]: Damn... heb nog een paar andere leuke foto's, maar moet deze eerst op een server zetten i.v.m. de 190 [KB] restrictie ::)

De gastheer van de dag

Overzicht's foto van de set

De speaker! (erg mooi) 8)

De gebruikte electronica.

Het loopwerk! (deze zou ik direct mogen kopen van mijn vriendin) ;D

The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Set 5

- Exquisite Grand luidsprekers
- Exquisite subwoofer
- Krell KPS-20 loopwerk
- Audionote DAC-3 DA-convertor
- Continiuum platenspeler
- Paramount SE statement mono voorversterkers inclusief aparte voedingen
- Exquisite MP-350 mono eindversterkers
- Bekabeling - Kharma

Een overzicht van de set-up (very impressive!!!)

Om dat te benadrukken dezelfde set-up waarop tevens de fotograaf staat O0

De platenspeler van €90.000 (excl. demogever)

Een overzicht van de electronica

Last but not least... de monster subwoofer!!!
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

The Confidence Mansion

DA BoSS

Citaat van: Jean Sibelius op januari 31, 2007, 06:35:31
set 1

- Arcam DV-78 DVD speler
- Moon processor
- Kharma - Matrix eindversterkers, 5 stuks
- Ceramique CRM-2.3FE front luidsprekers
- Ceramique CE-CT 1.0 center speaker
- Ceramique CE-SR 2.0 surround luidsprekers
- Ceramique CE-SB 1.0 subwoofer
- Bekabeling - Kharma

mooie foto hoor :o
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Jenkins

Tjonge...  :-\

't begint toch aardig dunnetjes te worden, achterop...

::)

Jean Sibelius

Citaat van: Jenkins op januari 31, 2007, 10:46:27

haha, :D

Ik heb hierboven wat extra foto's toegevoegd bij set 4 en set 5 (daar heb ikzelf óók het langste kunnen luisteren)
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Afgelopen zaterdag was het dan zover. Reeds een hele tijd geleden was al afgesproken dat wij als Audioclub Oost Brabant tevens welkom waren op deze High-End surround ervaring die OLS werd verzorgd en door Jan was georganiseerd. Uiteindelijk waren er zo'n 20 aanmeldingen vanuit de club, dus dat is voor een club met zo'n 45 leden een erg goede opkomst (ik heb helaas niet na kunnen gaan of iedereen óók is gekomen, want ik ging natuurlijk zelf óók om van de muziek te genieten).

Ik had zelfs Angelie zover gekregen dat ze mee ging (overigens alle credits aan haar m.b.t. de foto's die hier boven staan want die heeft zij genomen en bewerkt). Met Charles is afgesproken dat ik binnenkort een CD-tje opstuur met alle foto's (als tegenprestatie krijgen wij dan vervolgens weer de foto's die genomen zijn door de professionele fotograaf)!

Overigens was dit tevens een mooie gelegenheid om wat mede-forummers te ontmoeten. Maar helaas ben ik er niet aan toegekomen om nog enkele voor mij onbekende mensen de hand te schudden. Misschien kunnen we de volgende keer naamplaatjes of zo organiseren, om dit proces wat te bespoedigen ;).

Op de VAD had ik al een mooie Kharma set gehoord en voor mijzelf was dit een uitgelezen kans om eens goed te gaan luisteren naar de duurdere lijn van dit high-end merk. Zoals al eerder is geschreven in dit topic was met name de ochtendsessie erg druk en moest verschillende malen een concessie gedaan worden qua luisterplek. Wel heb ik verschillende malen een eigen CD kunnen beluisteren, zodat ik wat referenties had. De meest gedraaide CD's in deze waren Nils Lofgren (Acoustic Live) – Keith don't go en Madonna (Ray of Light) – Substitute for Love.

Set 1
Helaas stond ik tussen de achterspeakers bij set 1 toen de goede maar helaas onbekende live DVD van Kane werd gedraaid. Wat direct opvalt was de enorme ruimtelijkheid die deze set laat horen. Erg mooi, maar bij de stereo weergave bleek met name de Arcam de bottleneck in het plaatje (qua resolutie een 'no-go'). Ik weet nu overigens wel waarom ik eerst naar een 5.1 systeem wil, dit was kicken!

set 2 / 3
Bij set 2 en 3 ben ik maar even binnengelopen.
Set 2 kon me niet bekoren en voor set 3 had ik achteraf nog te weinig tijd.

Set 4
In set 4 heb ik ruim 1 uur doorgebracht. Daar is dan ook het hele pakket met CD's tevoorschijn gekomen (Nils Lofgren / Madonna / Eric Clapton / George Michael). Dit was voor mij veruit de meest audiofiele set-up van deze demo. Voor mij klopte het plaatje qua plaatsing / diepte / resolutie en muzikaliteit (alles volgens de door mij gewenste proporties). Overigens vind ik dat de sound van deze set-up het meeste overeenkomt met die van mijn eigen set. Ik kon hier weinig fouten ontdekken afgezien van de enorm gevoeligheid van de plaats waar je luistert. Een halve meter maakte een enorm verschil. Daarnaast was het jammer dat je constant set 5 op de achtergrond hoorde. Wat ik tevens 'jammer' vond was dat ik geen duidelijke verbetering hoorde ten opzichte van mijn eigen set, wat het prijsverschil eigenlijk wel zou doen vermoeden c.q. zou rechtvaardigen. De grootste reden hiervan moet, naar mijn mening, gezocht worden in de beperkingen van de (te kleine) ruimte en de akoestiek. Overigens vond ik dat Metronome loopwerk wel geweldig om te zien! (qua WAF een 100 [%] score totdat Angelie hoorde wat dit loopwerk kost).

Set 5
Set 5 was op zich al een enorme ervaring om mee te maken. Wat een enorm indrukwekkende set-up was hier neergezet. Op het moment dat ik ging zitten waren we met slechts 3 personen en hebben we een stukje van Madonna gehoord. Op het moment dat het kritisch begon te worden (aan het einde van 'Substitue for Love' kan het erg hard / scherp klinken) en dat gebeurde hier dus óók! :-[ Meteen werd het nummer afgebroken en werd een ander nummer gestart. Een zware tegenvaller, want bij set 4 had ik dit niet gehoord. Qua stage was deze set-up ongeëvenaard, maar het geluidsbeeld vond ik zelf wat rommelig. Wat tevens jammer was de bas die terug kwam via de achtermuur. In deze zou ik toch eens serieus de ruimtes aan gaan passen, want de set-ups presteren hierdoor duidelijk minder als dat ze kunnen. Qua live gevoel was deze set subliem, maar ik vond deze aanzienlijk minder audiofiel dan set 4. Jammer dat de elektronica van set 4 niet in deze ruimte stond, want die was naar mijn idee beter voor elkaar. Uiteindelijk ben ik dus weer teruggegaan naar set 4 om nog lekker wat te genieten.

Al met al ben ik blij dat ik voorlopig nog mijn geld in mijn zak kan houden. Overigens besef ik me maar al te goed dat deze demo toch een momentopname is en dat je het merk pas echt goed kunt beoordelen na enkele uren intensief luisteren met de rest van je eigen componenten.

Bij deze wil ik OLS en Jan bedanken voor de organisatie en voor de catering!
The Confidence Mansion

Niet actief

Citaat van: Jenkins op januari 31, 2007, 10:46:27

Nee joh, dat ligt gewoon aan de belichting toch?  >:D

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jenkins

Citaat van: ThingMan op februari  2, 2007, 14:03:13Nee joh, dat ligt gewoon aan de belichting toch?  >:D

Oh ja. Jaja. Oooh ja... 

Veeeeeeel teveel flits.  :-*

:D   ::)

Niet actief

Erik van Voorst (in memoriam)

geweldig leuk om dit allemaal te lezen....leuk dat jullie al die moeite doen om het medeforummers te tonen 8)

Charles blijft toch samen met Patell en Wilson ....mijn favoriete top 3.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jan-rotterdam

Niet actief

Citaat van: jan-rotterdam op februari 16, 2007, 15:35:19
Kharma heeft ook wat foto's van de luistersessie op hun internet pagina geplaatst
http://www.kharma.com/new/wordpress/index.php
Groeten Jan

Nou, voor een bedrijf dat zo ver over de grenzen opereert mogen ze wel iemand laten schrijven die de Engelse taal een beetje beheerst, Jan!
Er staan zeker vier elementaire fouten in alleen al die korte aankondiging....

R

Idd, je zou toch denken dat MSc. G. van Ooijen dat beter zou moeten kunnen.

Citaat van: ThingMan op februari 16, 2007, 15:41:42
Nou, voor een bedrijf dat zo ver over de grenzen opereert mogen ze wel iemand laten schrijven die de Engelse taal een beetje beheerst, Jan!
Er staan zeker vier elementaire fouten in alleen al die korte aankondiging....

Nahpets

De man met de brede scheiding achterop op de foto's bij de Exquisite Midi's ben ik dus  ;D
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

DA BoSS

Citaat van: Enno op februari 16, 2007, 16:06:28
De man met de brede scheiding achterop op de foto's bij de Exquisite Midi's ben ik dus  ;D

links of rechts?

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.