HTMIMIC - het kriebelt

Gestart door mimic, november 6, 2006, 21:23:05

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

The Eels...
Niet allerlaatste CD's beluisteren, maar die van voor 2005...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

mimic

Kijk daar heb ik nog nooit wat van beluisterd! Ga ik eens proberen.

Even om een indruk te geven, Stevie Ray Vaughn vind ik leuk met riviera paradise, maar gelijk veel minder met de uptempo nummers.

Edit, wat maakt het ook uit. Ik zoek gewoon wat leuke muziek :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Ik vind toevallig een cd van Ronnie Earl, misschien moet ik me toch eens verdiepen in Jazz ( heet het zo? :))

Ik dacht altijd dat ik dat zenuwachtige gepingel verschrikkelijk vond maar er is dus ook een rustigere ontspannen stroming. Hoe noemen we dat?

Kingpin

Ronnie maakt over het algemeen "blues".
Als je niet van 'gepingel' houdt in de jazz genre dan zou je eens kunnen zoeken op 'smoothjazz', misschien is dat wat voor je.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

mimic

Kijk zo erg niet thuis ben ik blijkbaar in de materie :)

Ronnie vind ik iig leuk :)

botsen

mimic

Even een stapje opzij:

Zoals jullie wellicht weten gebruik ik de dedicated HT niet meer. De barco hangt er maar ik heb er geen zin meer in. De ruimte krijgt een andere bestemming, een barco in de huiskamer ziet er niet uit. Ik heb al een beetje rondgekeken naar beamers maar heb wat hulp nodig.

Nee de huiskamer word geen donkere grot, sterker nog een sfeerlicht tijdens de film vind ik prettig. Mijn 46" pana is toch echt te klein voor een film beleving. Ik mis mijn trouwe G808s ( vooral 220cm breed beeld!) eigenlijk kan ik geen bredere tv kwijt, met veel moeite een 55" die dan een stukje voor de ramen hangt. Lelijk maargoed.... Een andere optie is een beamer, genoegen nemen met wat mindere zwartwaardes maar wel lekker groot beeld.

Zijn er ex barco mannen die zeggen, ach joh een JVC hd100 maakt gehakt van je barco?

SpeedyAndré

Mijn dikke 1080p Sony hangt gewoon in de huiskamer, of er nou een grote reiskoffer hangt of een kleine trolley, er hangt altijd iets  :D
Verdiep je eens in lcd's en dlp's, beide hebben voor- en nadelen.
Zwart zal misschien gaan lukken maar het soepele smoothe zonder bewegings onscherpte wordt erg lastig 'voor weinig'.
Zelfs 3D doe ik nu met m'n Sony, dat ding is nergens te oud voor  :clapping:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

mimic

Bewonderenswaardig, mijn G808s komt er niet te hangen. Punt uit :) ( citaat van de wederhelft).

Ik zelf heb er ook geen zin in, veel fannoise, veel gedoe, beetje burn begint in zicht te komen enz enz enz. Kortom ik wil gewoon zo'n klein stil dingetje boven op de kast zetten.

Budget blijft even net onder de 2k voor alleen de projector. Daar moet ik toch een leuke 2d projector voor kunnen krijgen. ( 3D mag hoor).

Xander32

Citaat van: mimic op september 14, 2012, 07:55:01
Bewonderenswaardig, mijn G808s komt er niet te hangen. Punt uit :) ( citaat van de wederhelft).

Ik zelf heb er ook geen zin in, veel fannoise, veel gedoe, beetje burn begint in zicht te komen enz enz enz. Kortom ik wil gewoon zo'n klein stil dingetje boven op de kast zetten.

Budget blijft even net onder de 2k voor alleen de projector. Daar moet ik toch een leuke 2d projector voor kunnen krijgen. ( 3D mag hoor).
... een wijs man die z`n partner ook tevree weet te houden 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mimic

Juist :)

Gelukkig krijg ik er veel voor terug.

Ik heb inmiddels een aantal leuke occasion optie 's. Er staan een aantal mooie JVC' s te koop.

Weet iemand of ik met de JVC X3 / RS40 ( zelfde machine) 21:9 CIH kan gaan projecteren?

mimic

Nou de beamer is er nog niet, scherm wel!

Ik ga gelijk doorpakken, de audio komt minder prominent in de kamer en moet dus minder ideaal geplaatst worden. Als ik moet kiezen, 4 meter lange XLR interlinks tussen pre en eind, of 4/5 meter lange Ls Kabels...

Wat is minder erg?

Dirk

Citaat van: mimic op november 28, 2012, 07:52:57
Ik ga gelijk doorpakken, de audio komt minder prominent in de kamer en moet dus minder ideaal geplaatst worden. Als ik moet kiezen, 4 meter lange XLR interlinks tussen pre en eind, of 4/5 meter lange Ls Kabels...

Wat is minder erg?
5m XLR's is geen probleem, maar speakerkabels van 5m evenmin, dus ik zou eerder de verwerkbaarheid en kost in overweging nemen om tussen die 2 te kiezen.
maar...in je signature lees ik de SPA20 en Jungson, beide zover ik weet niet van gebalanceerde (XLR) in- en uitgangen voorzien, of praat je over andere apparatuur ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

mimic

Oké dat is fijn om te weten! Ls kabels hebben mijn voorkeur, dan hoeft ook de eindtrap niet in het zicht.

Mijn sig moet nodig geüpdate worden. Inmiddels is het classe :)

mimic

mimic

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

mimic

Aangezien mijn beugel niet geschikt blijkt voor de JVC heb ik hem even in de kast gezet en aangesloten..

Wauw! Wat een dynamiek, scherpte en wat een formaat! 258cm breed is echt niet te breed ( daar twijfelde ik over).

Fantastisch!

simsalabim

Is het de x3?
Heb je nu trouwens een 16:9 scherm, ik vraag het omdat je iets vroeg over 21:9?
2:58 is wel wow:)
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

mimic

Nee ik heb een nieuwe X30 gekocht en projecteer nu op een 258cm 16/9 tab tensioned scherm.

De JVC x30 heeft een automatisch lens geheugen. Super handig, bij 21:9 films laat ik het beeld gewoon zakken tot precies onder op het zwarte kader van het doek. Met 1 druk op de knop.

Fantastisch!

simsalabim

Dat klinkt goed!
Lijkt me heel handig dat lensgeheugen, stoor je je nu niet aan dat de bovenzijde bij 21:9 dan geen zwart kader heeft? (je kan niet alles hebben natuurlijk haha)

mimic

Het bovenkader is natuurlijk wel zwart in dit geval, echter dubbel zo groot :)

simsalabim

Ah zo n tab tensioned is dus geen spanscherm, snap m..
wel mooi strak zo een scherm?

mimic

Nou die van mij is niet helemaal strak maar daar word aan gewerkt :)

Even wat anders: het zwarte plafond uit mijn dedicated HT is absoluut geen optie. Ik merk bijnhet huidige witte plafond dat er vooral in de buurt van het scherm erg veel licht weerkaatst. Dat was te verwachten. Ik dacht ( maar heb dit thuis nog niet geventileerd) :

Goh wat zou het mooi zijn als ik de eerste meter donker zou kunnen schilderen, of minder definitief iets zou kunnen ophangen. Daar heb ik even over geslapen. Stel dat ik een sport kreukvrij ( elastisch) doek/plastic achting materiaal heb in een donkere kleur. En dat doek kan ik rete simpel aan het plafond vast klikken ( daar is wel wat op te verzinnen).

Zou dat effect hebben? Vast wel. Een stuk van 1.5 bij 3 meter. In de hoeken een soort drukknoopje en in het plafond 4 kleine witte bevestigingspunten... Alleen inzetbaar wanneer ik dat wil ( donkere sf film ofzo).

Denken jullie even mee?

P. S ik heb een grijs scherm, dat is gewoon tof bij strooilicht. Minder punch ( meer dan mijn barco) maar veel diepere kleuren.

diceman

Citaat van: mimic op december 13, 2012, 16:27:04
Nou die van mij is niet helemaal strak maar daar word aan gewerkt :)

Even wat anders: het zwarte plafond uit mijn dedicated HT is absoluut geen optie. Ik merk bijnhet huidige witte plafond dat er vooral in de buurt van het scherm erg veel licht weerkaatst. Dat was te verwachten. Ik dacht ( maar heb dit thuis nog niet geventileerd) :

Goh wat zou het mooi zijn als ik de eerste meter donker zou kunnen schilderen, of minder definitief iets zou kunnen ophangen. Daar heb ik even over geslapen. Stel dat ik een sport kreukvrij ( elastisch) doek/plastic achting materiaal heb in een donkere kleur. En dat doek kan ik rete simpel aan het plafond vast klikken ( daar is wel wat op te verzinnen).

Zou dat effect hebben? Vast wel. Een stuk van 1.5 bij 3 meter. In de hoeken een soort drukknoopje en in het plafond 4 kleine witte bevestigingspunten... Alleen inzetbaar wanneer ik dat wil ( donkere sf film ofzo).

Denken jullie even mee?

P. S ik heb een grijs scherm, dat is gewoon tof bij strooilicht. Minder punch ( meer dan mijn barco) maar veel diepere kleuren.

Volgens mij heeft Frank ( Doornhof) een patroon grijs geschilderd op zijn plafond, althans en gedeelte.
Goed effect begreep ik.

Edit, gefeliciteerd met de nieuwe Jvc ;D
Zie hier kan je het lichtelijk zien.
http://www.itccomp.nl/site/itc-home-theater/onze-kracht-2/