HTMIMIC - het kriebelt

Gestart door mimic, november 6, 2006, 21:23:05

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

Citaat van: mimic op september 22, 2011, 18:15:58
1  Ik ben dan absoluut geen expert maar volgens mij zeggen we allemaal globaal het zelfde;
2  een gordijn zorgt voor absorptie, al is dat slechts gering en alleen hoogfreq.
3  Duffusie zorgt zonder te absorberen voor een vermindering van reflectie`s?
4  Ik heb diffusie ( GIK ), en vrijwel geen absorptie in de kamer. Gordijnen hebben volgens mij een beetje het zelfde effect al een vloerkleed? ( hoop ik dan ).
1  Nee, HTip zei echt iets anders dan S@m en ik.
2  Gordijnen kunnen best veel absorberen maar het zijn idd geen basstraps.
3  Diffusie is reflectie, maar zorgt voor meer gelijkmatige spreiding.
4  Ja.

S@m

mimic

Ik ook, maar nou blijft de vraag;

Welke kleur gordijnen :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

S@m

Citaat van: mimic op september 22, 2011, 18:47:52

Da's nou een mooie 'opdracht' voor je partner... ;)

Lex Groningen

Citaat van: S@m op september 22, 2011, 17:40:16
Oneens, en lees het topic van Alex er nog maar eens op na: 'sound baffles' ;)

Een kleine investering waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds geen spijt van heb.
Wil er binnenkort zelfs nog 3 of 4 bij gaan kopen om te kijken of ik er nog wat vooruitgang mee kan krijgen.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

mimic

Wie weet ooit!

Eerst even een gordijn :) Niet als akoestisch wondermiddel; gewoon een gordijn. Leuk meegenomen als het een beetje helpt :)

mtissink

Citaat van: mimic op september 22, 2011, 18:47:52
Waarschijnlijk die moeten gaan matchen met witte speakers :P
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mimic

mimic

Zo even gordijnen wezen kijken, schik me wild. Een stuk stof kost me al snel 2 a 300 euro! En dan heb ik het niet over een speciaalzaak; gewoon de leenbakker & Kwantum!

S@m

Citaat van: mimic op september 23, 2011, 21:04:43
Zo even gordijnen wezen kijken, schik me wild. Een stuk stof kost me al snel 2 a 300 euro! En dan heb ik het niet over een speciaalzaak; gewoon de leenbakker & Kwantum!

Wat heb je voor je kabels betaald?

En bedenk dat de upgrade zeer waarschijnlijk een stuk groter is met gordijnen...  ;)

mimic

Ik denk idd dat het best een slok op een borrel scheelt; ik dacht alleen voor tientjes werk klaar te zijn :)

Geeft niet, maar er komt wellicht een nieuwe dac en sub aan... Alles op zijn tijd!

S@m

denoontje

krijgen we nog een foto van mark die zwijmelt bij het horen van de ap's?

mimic

denoontje

mtissink

Citaat van: mimic op september 25, 2011, 00:13:50
Met een uurtje of 10 :)
We hebben de nacht overleefd..., nog even een kopje koffie, beetje sightseeen en dan eindelijk waar we voor gekomen zijn..!

mimic

denoontje

Martijnst1990

Spannend hoor, veel plezier met de luister sessie zo :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

mtissink

Jep..., geen foto's met kwijlbakjes, maar zeker blij! Leuk om weer een forumlid te ontmoeten. Een lekkere bak koffie en een keuveltje over de hobby.
Trouwens ook voor het eerst van mn leven dat ik een Barco heb gezien. WOW! It's huge!!!

mimic

Was gezellig! De Barco, tja als ik hem zo zie vind ik het weer zonde dat ik hem niet gebruik.

Bij mij is er ook weer een upgrade binnen; een Wadia dac. Mooi spul, en way better dan de geintegreerde dac in de Primare!

mimic

Zo die dac klinkt echt goed!

OP de Wadia 26 zit een optische ingang, een coaxiale ( bnc, dus nog een verloopje nodig ), en een "glass optical" TS? aansluiting. Kent iemand dat?

LordoftheLints

Heb je een foto van je wadia dacje? ik ben benieuwd!  :)
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

mimic

Nog even niet, ik ga alles eerst eens netjes neerzetten. Daarvoor heb ik echter wel de juiste kabels nodig, dus ter verduidelijking een internet fototje.

Fantastisch klinkend apparaat, heb nu een aantal modernere dacjes ( en oude ) thuis gehad. De Wadia wint alles met overtuiging, op ELK gebied.