AUB LINK NAAR HET FORUM AANPASSEN !!!!

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 6, 2006, 15:27:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B.J.

Puur op traffic weet ik wel veel goedkopere maar geen idee hoe duur ze managed zijn. Leaseweb.nl heeft hele leuke pakketten die je goedkoper kan krijgen dan ze via hun site melden. Wie om korting vraagt krijgt het daar ook! Wat je zelf al aangeeft, jij hebt managed nodig en die prijzen weet ik niet uit mijn hoofd.

oud_account_1

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  7, 2006, 08:14:15
@Squadra, en je denkt serieus niet dat we daarnaar hebben gekeken.
XS4ALL kwam een kleine 50,00 per maand DUURDER uit.

Vergeet niet dat we het hebben over 400GB PER MAAND en niet per jaar :D
Daarnaast zijn er extra kosten als :
* Dagelijkse backup
* Server onderhoud
* Aanpassen scripts, inlogs, dB onderhoud, updates software
* 24 uurs 7 dagen per week helpdesk
Onze server is trouwens 3U hoog, de 1U hoge unit was geen optie.

Mevers is voor de large traffic sites gewoon de goedkoopste.
Probleem met de aanbieders is dat het gewoon zo troebel is als het maar kan als je goed kijkt komen er altijd veel kosten bij die je niet verwacht, of je betaald je helemaal scheel aan de extra MB's als je over je contract heen gaat.

Als ik 4000,00 per jaar kan besparen denk je dan serieus dat ik daar niet naar gekeken zou hebben.
En überhaupt zoveel verschil zit er niet meer tussen de aanbieders.

De kosten zijn trouwens wel doorgerekend naar alles, iets wat ook veel mensen vergeten.
De initiele installatie kosten van het geheel zat bv op rond de 700,00 dit is verwerkt in mijn berekening van de maand prijs.
Feit blijft gewoon dat je gemiddeld 2x per jaar flinke kosten hebt voor bv een flinke upgrade of een andere indeling, of hardware upgrade.

MvrGr.
Frank
Frank,

Bij XS4all gaat het om 1TB/maand, dus ruimte zat.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je met 1U niet uit kan, maar goed (b.v. een Dell 1950, 4 disks max, dual proc).
Een 2u hoge unit hang je daar in het rack voor 145 euro/maand.
Dat is nog steeds 300 euro goedkoper (per maand!).
Zelfs de aanschaf van een nieuwe server heb je er dus binnen een jaar uit.
Als ik jou was zou ik het nog eens uitrekenen.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Ejorne

Ik vind het jammer dat F5 je naar het hoofvenster van dit forum knalt.
Temeer ook omdat er een soort van "my active tipcs" ontbreekt.
Zodoende ben je al gauw een topic kwijt, wanneer je niet weet in welke subgedeelte van het forum deze topic precies staat... Dat brengt weer extra verkeer met zich mee omdat je dan maar een beetje gaat zoeken naar die topic...

Er is natuurlijk wel de "toon nieuwe reacties op jouw berichten" echter verdwijnt de topic in dat rijtje wanneer je deze na de laatste post geopend heb... Nu kan ik wel via mijn eigen profiel naar "toon berichten" gaan, maar da's ook niet echt een fijn overzicht...

Maarja, let maar niet op mijn geklaag... ik red me wel en ben erg tevreden over dit forum. Het zou uiterst tevreden worden als de navigatie ietswat zou lijken op bijvoorbeeld het forum van tweakers...

mvg
Jeroen

Martijn M

Vanaf 1024:768 vind ik de reclamebalk niet zo storend. Daar onder absoluut wel. Gelukkig werken de meeste pc's niet meer met lagere resoluties, maar tóch.
Heeft het ook met de verhuizing te maken dat het forum soms niet toegankelijk is of ongelofelijk traag is?
Dutch & Dutch

redfox001


Guido


redfox001

Citaat van: Guido op november  7, 2006, 18:24:17
een ban ook!  ;D

Niemand kan me verplichten om naar ads te kijken, ban me dan maar, ik heb de film Gandhi gezien!

Fransvis

Kan misschien al besproken zijn, heb niet hele topic gelezen. Maar kan het zijn dat door veranderen van de link naar forum, de links in de notification emails niet meer werken. Heb er net een paar gehad, klik op de link en kom gewoon op hoofdpagina van forum terecht ipv in het topic.

Fransvis

Citaat van: Jack van Dijk op november  7, 2006, 19:42:01
De links in de notification emails zouden nu weer gewoon moeten werken.

Jack

yep...zo te zien wel...want ik kwam meteen hier terecht...mooi Jack  ;) ;D

B.J.

Citaat van: Jack van Dijk op november  7, 2006, 19:42:01
De links in de notification emails zouden nu weer gewoon moeten werken.

Jack

Jack is Koning IT  ;D

Achiel

Is de rss feed ook veranderd? Die doet het namelijk niet meer en kan niet echt een nieuwe url ervan vinden.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Vampire

Wel noodzakelijk, anders krijg je een site zonder banners.. en dat wil niemand natuurlijk  ;D
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

DA BoSS

Citaat van: Vampire op november  8, 2006, 11:02:42
Wel noodzakelijk, anders krijg je een site zonder banners.. en dat wil niemand natuurlijk  ;D
da's klopt niet hoor, ik krijg met de oude links nu wel weer de banners te zien... ;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jasjenl

Citaat van: Achiel op november  8, 2006, 10:36:06
Is de rss feed ook veranderd? Die doet het namelijk niet meer en kan niet echt een nieuwe url ervan vinden.
De rss feeds op deze url:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?type=rss;action=.xml
doen het nog wel, alleen kom ik dan wel weer direct op het frame van het forum, zonder de scrollende banners dus, terecht. Niet dat ik dat nu erg vind  ;D maar toch, lijkt me niet helemaal te kloppen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Achiel

Ik zie het, de rss feed doet het nu weer wel. De feed is net als het forum af en toe behoorlijk onberijkbaar.

Banners of niet, ik zie ze toch niet. Ik ga niet schijnheilig verklaren dat ik addblock zijn werk niet laat doen op het forum.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

redfox001

Vooral mannen ogen zijn erg gevoelig voor beweging, probeer maar eens een tekst te lezen met een bewegende banner er boven, een beetje man kan dat niet, dan heb je steeds het gevoel dat je belaagd wordt door iets in je ooghoeken  ;D

DA BoSS

nog een keertje proberen:

Citaat van: DA BoSS op november  8, 2006, 10:59:55


is het nu nog steeds noodzakelijk mijn browser links naar het forum aan te passen, of is dat niet meer nodig?


mvg,

wie oh wie ?

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

J.A.F._Doorhof

Je moet gewoon de link aanpassen, dat is toch niet zo moeilijk ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

redfox001

Citaat van: Jack van Dijk op november  9, 2006, 09:21:37
Volgens mij is dit er een uit de categorie:

  ;) ;D

You would be paranoid too if everybody was after you!

jasjenl

En sinds vandaag werken rss feed links niet meer  >:( omdat je nu altijd geforceerd naar http://www.htforum.nl/yabbse/indexforum.php wordt geredirect als je direct naar een link op het forum doorklikt... En je kunt nu dus ook niet meer op een topic klikken en die in een nieuw window openen, want dan springt ie ook steeds automatisch naar de index page door.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Audiofiel

En sinds een paar minuten (uren?) is het niet meer mogelijk om een aantal links aan te klikken terwijl het hoofdscherm op dezelfde pagina blijft staan.

Dat betekent dus het einde aan tabulair browsen. Ik hoop toch niet dat het de bedoeling is dat iemand die de pagina met 'Ongelezen reacties' voor zich heeft, met de opdracht 'Open koppeling in nieuw tabblad' nu keer op keer een indexpagina voor zijn neus moet krijgen? Dat is echt geen werken. :-\

Ik zou overigens graag het verzoek willen indienen om niet continu de website aan te passen. Nu is een paar keer per dag opeens een functionaliteit verdwenen, veranderd, niet meer werkend of passend. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om eerst in een offline omgeving de hele website te testen? Zo gaat de lol van het browsen op htforum er namelijk wel een beetje af... :'(

Een beetje rust zou wel op zijn plaats zijn. De website werkte naar ieders genoegen en omdat er teveel traffic is gegenereerd, wordt nu ineens de hele 'look-and-feel' aangepast. Terwijl dat niets te maken heeft met de oorzaak van het probleem, namelijk die vermaledijde veel te grote en te vaak opnieuw ladende advertenties... >:(
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bart_M

Mijn opstartpagina is ook "ongelezen reacties". Lastig dat dit niet meer werkt.

jasjenl

Ik heb wel een tijdelijke workaround gevonden: scripts uitschakelen in de browser. Dan wordt je niet geforceerd naar de index pagina doorverwezen en werkt alles weer fatsoenlijk zoals voorheen. Alhoewel dit vast wel weer andere nadelen zal hebben..
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Audiofiel

Het stomme is dat ik in een nieuw tabblad eerst de juiste link zie laden en daarna alsnog de indexpagina.

Als we het hebben over extra veel traffic genereren, dan is dat een goede manier: iedereen laten klikken op een link, terug naar de index, terug naar de ongelezen reacties, en dan weer van voren af aan... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jasjenl

Citaat van: Audiofiel op november  9, 2006, 15:59:07
Het stomme is dat ik in een nieuw tabblad eerst de juiste link zie laden en daarna alsnog de indexpagina.

Als we het hebben over extra veel traffic genereren, dan is dat een goede manier: iedereen laten klikken op een link, terug naar de index, terug naar de ongelezen reacties, en dan weer van voren af aan... :-\
Klopt, dat probleem had ik ook. Vandaar dat ik scripts heb uitgeschakeld, dan heb je dit niet meer.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5