Epson TW700

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 1, 2006, 23:30:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thundax

#350
Zoals in de vorige message van mij ben ik helemaal happy met mijn TW700... :D

Ik zie echter 1 dingetje dat mij niet aan staat. Misschien dat 1 van jullie gebruikers of misschien Frank het wel weet. Het beeld is perfect, maar als het erg donker is (bijvoorbeeld zwart) dan zie je rechtsonder 2 rondjes die een beetje groenig oplichten.. Het beeld komt wel door de rondjes, maar het is gewoon groenig zwart... Het lijkt wel of er soort druppeltjes of stofjes ofzo op de groene lens zitten... Op de lens aan de buitenkant zit het niet; Als ik lensshift doe of inzoom of wat dan ook gaan ze gewoon mee.. Als ik de lamp vanuit eco modus op volle modus zet is het nog beter zichtbaar...
Zodra er normaal beeld is (niet te donker) dan zie je het niet... Het is dus echt met donkere beelden... Het valt ook alleen op als het donker is in de kamer.. Het zijn perfecte rondjes, 2 schuin boven elkaar..
Kan het vuil zijn? Is het fout in het lcd-display panel, of ...?
Reacties zijn welkom... Verder is het een perfecte beamer.. :D

PjotrrrNL


J.A.F._Doorhof

Vreemd normaal worden alle projectoren bij ons daarop getest en indien ik ze vind worden ze retour gestuurd aan de fabrikant.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

spotmatic

Het is ongetwijfeld een "dust blob". Zie hier hetzelfde fenomeen bij mijn TW520.

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Thundax

#354
Citaat van: spotmatic op augustus  3, 2007, 09:31:14
Het is ongetwijfeld een "dust blob". Zie hier hetzelfde fenomeen bij mijn TW520.

Zo ziet het er ongeveer bij mij ook uit... Ik heb er 2 even grote schuin boven elkaar rechtsonder op het scherm.
Is dit ook het fenomeen wat hierboven in dat andere topic werd vermeld, en een garantie-issue? Of is dit gewoon vuil waar ik iets anders mee kan doen? Oftewel, wat wordt er aan zo'n dust blob gedaan?
Ik heb de projector net, en het lijkt mij niet de bedoeling dat je deze vlekken ziet.

PjotrrrNL

Dit kan dus gewoon onder garantie door Epson worden verholpen, lijkt geen stof maar een ander probleem, maar beide vallen onder garantie begrijp ik...

J.A.F._Doorhof

Als hij bij ons wegkomt even met me mailen dan regelen we dat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Thundax

Jammer dat mij zoiets weer moet overkomen.. Heb wel vaker pech met die dingen :(...
Nouja, het is weer iets om op te lossen... Maandag ga ik naar mijn lokale dealer bellen om te kijken hoe dit opgelost kan worden...
Los van dit gedoe ben ik echt superblij met de beamer... Het beeld is echt verbluffend mooi voor zo'n consumentenapparaat...
Ik houd jullie op de hoogte!

Thundax

Overigens...
Is bovenstaande Dust Blob hetzelfde als in http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52095.0 werd bedoeld?
En is het raadzaam om dit weekend even af te blijven van de beamer of kan ik gewoon kijken zonder dat het nog verder kwaad kan?

PjotrrrNL

Dat denk ik wel, maar als het stof is dan valt dat ook onder de garantie...

J.A.F._Doorhof

Stof niet als de projector ouder is dan een paar weken.
Maar soms doen ze het uit coulance.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marsh

Heeft iemand hier trouwens wat screenshots met de TW700 op HD 720p?
Ik ben namelijk wel benieuwd wat me voor moois te wachten staat.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Thundax

#362
Citaat van: Marsh op augustus  4, 2007, 00:56:16
Heeft iemand hier trouwens wat screenshots met de TW700 op HD 720p?
Ik ben namelijk wel benieuwd wat me voor moois te wachten staat.

Ik denk niet dat je aan de hand van foto's kan zien hoe mooi de kwaliteit is van zo'n beamer :)
Mijn beamer is nog niet gecalibreerd, maar daarvoor ga ik na 200 uur naar Frank in Emmeloord toe om dit te laten doen.
Tot nu toe zoals ik de beamer als boerenleek ervaar is:

- De lichtopbrengst is erg goed. Het beeld is fel, en springt mooi van het doek af. Als het donker is, is het beeld gewoon vergelijkbaar met een lcd-televisie of plasma scherm in mijn beleving. Dit overtrof mijn verwachtingen die ik had.
- Het beeld is enorm scherp. Op een doek van 170x97 zie ik op 2m70 afstand de pixels zitten met 1280x720 resolutie
- De kleuren zijn erg mooi en contrastrijk. Of het nou rood, groen, blauw, of een combinatie is. Het komt erg natuurlijk over
- Het zwart is wel grijzig. Komt door de lcd-techniek waar er bij zwart toch licht op het doek komt. Hopelijk verbetert dit iets met een calibratie
- Bij enorm egaal beeld, bijvoorbeeld bij grijs van Windows bij een pc signaal, zie ik een heeeeel licht kleurverschil in de hoeken (groenig, rodig). Nu ben ik nogal een enorme zeur op dat gebied en zie al snel dingen. Het is echter mijn vrienden en familie niet opgevallen. Komt door net een fractie verkeerde beeldoverlapping van het beeld van de 3 kleuren lcd-panelen.
- Het beeld is enorm stabiel en rustig voor je ogen. Het staat als een dia.
- Snelle bewegingen op het scherm of flitsen tussen donker en licht zijn erg mooi. Geen last van bij-effecten of wat dan ook
- Met auto-iris aan zie ik dat het beeld langzaam donkerder of lichter wordt (zwart wordt iets grijzer bij lichte beelden, en zwarter bij donkere beelden). Misschien dat ik eraan moet wennen, maar ik ervaarde het nogal als hinderlijk. Ik heb het uitgezet, zodat het constant blijft.
- De gebruiksvriendelijkheid van het apparaat vind ik super. De meest voorkomende knoppen zitten handig op de afstandsbediening en de menu's zijn duidelijk.
- Het geluid dat het apparaat maakt valt enorm mee. Wel valt het me op dat ik 2 geluiden hoor. 1 geluid van de ventilator, die ook als de lamp uitgezet wordt, nog even doorgaat. En daarnaast een iets hogere pieptoon die je hoort als het beeld wordt weergegeven/lamp aan staat. Die laatste vind ik iets hinderlijker dan het ventilatorgeluid. Komt iemand dit bekend voor?

Zoals ik al zei kan ik iedereen deze beamer aanraden. Los van die rondjes die ik nu nog heb waarvoor ik terug ga, denk ik dat hetgene dat mij het meeste opvalt het geluid is dat hij maakt, en dat het beeld wat grijzer is door de lcd-techniek. Beide dingen zijn voor mij echter zeer ondergeschikt aan de kwaliteit en fun van het prachtige kleurrijke beeld wat je voor zo'n prijs als consumentenapparaat in huis haalt. De WOW-factor van zo'n beamer+scherm heeft voor mij veel meer dan een televisie. En samen met een goede geluidsset haal je echt de bioscoop in huis.
Nu alleen de popcorn nog ;)

J.A.F._Doorhof

gebruik je wel de theater standen ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Thundax

#364
Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  4, 2007, 08:46:15
gebruik je wel de theater standen ?

Ja, zoals eigenlijk hier ook altijd wordt aangegeven de Theater Black 1 stand zonder dat ik verder nog settings heb aangepast. Waarom?

Als het gaat om het ventilatiegeluid vind ik em niet hinderlijk. Dat is nogal een lage frequentie geluid.. Daarbij hoor ik echter een zacht pieptoontje als het beeld aan staat (lamp/electronisch circuit) dat ik soms als hinderlijk ervaar.. Beetje te vergelijken met het testsignaal van een televisiezender, alleen heel zacht.. Het valt mij door de 'irritantere' hogere frequentie meer op dan het ventilatorgeluid, ondanks dat het ventilatorgeluid harder is.. Komt je dit bekend voor?
Het is te testen door de beamer op standby te zetten.. Zodra het beeld uit gaat, maar de ventilator door blijft draaien, komt er bij mij een pieptoontje minder uit het apparaat..
Maargoed, misschien is het muggenziften, omdat het op zich allemaal wel mee valt en het gewoon een stille projector is (ik heb veel luidere gehoord).. Maar die 2-deling in het geluid viel me gewoon op (ventilatorgeluid en piep) en doet me eraan denken om em toch zo ver mogelijk van mij vandaan neer te zetten of op te hangen..

Major_Ton

Ik heb nu sinds 6 dagen ook een TW700 staan. Natuurlijk bij ITC gekocht en ISF gecalibreerd. Bij mij (nog) geen Dust Blobs en ook geen rare piep of zoem toon door het ventilator geluid heen. Wegens plaatsing problemen staat de beamer nog geen meter bij mijn oor vandaan, dus dan zou het wel op moeten vallen ;)

De beamer staat met z'n lens zo'n 4 meter (tevens de kijkafstand) van het 1,70 meter breede doek en dankzij de manier van plaatsen lijkt het doek een stuk groter. Ik wilde eerst nog op 2,10 meter breed gaan projecteren, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. In combinatie met een Denon 3910 DVD speler kan ik kijken naar een erg plezierig plaatje. Wel ben ik nog een beetje aan het rommelen of ik liever naar 720p of 1080i kijk. Zelfs als ik gewoon progressive via de component uitgang stuur, moet ik bekennen dat ik met DVD kijken vrij weinig verschil zie. Al met al lijkt 1080i toch te winnen met digitaal opgenomen films als Star Wars II en III. Het ziet er allemaal net wat scherper uit. Alleen is het te merken dat je naar een interlaced beeld kijkt, maar geheel tegen mijn verwachting in vind ik dat niet zo storend.
Het beeld is, mits de opname dit toelaat, vol van kleur en waarbij ook de kleurbalans opzich als zeer positief opvalt. Dit is echt velen malen beter dan menig LCD TV. Wat daarbij ook een goed gegeven is, is dat slechter opgenomen bronnen of analoge TV uitzendingen er nog heel redelijk uitzien. Het doet me een beetje denken aan de vertrouwde CRT TV  :)
Voor verdere bevindingen gaan mijn gedachte eerst bijna 2 jaar terug... De aanschaf van mijn eerste beamer, de Epson EMP TW10H. Een prettige beamer die als instap model mij erg wist te overtuigen over wat het plezier van projecteren allemaal inhield. Zeker toen er na een jaar een Denon DVD 2900 op aangesloten werd. Redelijke diepte en prima kleuren verzorgde een prima beeld. Echter, de aanwezigheid van Vertical Banding (VB) en het Screen Door Effect (SDE) begonnen steeds meer een bron van ergenis te vormen. Tevens oogde het beeld, mede dankzij de lage resolutie van 854 x 480, vrij hard en 'onnatuurlijk'. Dit is moeilijk te omschrijven en pas nu wanneer de TW700 z'n werk doet voor m'n ogen, snap ik wat ik toen 'miste'. Ik zie (nagenoeg) geen beeld lijnen en geen pixels meer! Het beeld is nu 'één'. De hogere resolutie geeft mij meer het gevoel bij de opnamen aanwezig te zijn. Er zit meer diepte en 'echtheid' in het beeld. Zoals te verwachten heeft de TW700 ook wat minpuntjes die genoemd moeten worden. Zo behoort VB nogsteeds niet geheel tot de verleden tijd. En hoewel het nu wel erg minimaal is tov de TW10H, heb je bij grote lichte vlakken in het beeld toch het idee alsof je door een pantie kijkt. Jammer, maar naar mijn idee zo minimaal dat ik me er (nog) niet aan stoor. Verder zie ik bij hele drukke beelden toch wat Mpeg compressie artifacts en ik merk dat ik daar dan wel vrij gevoelig voor ben. Als ik bijvoorbeeld aan anderen probeer uit te leggen wat ik zie, word ik met een grote vragende blik aangekeken alsof ik gek ben. En misschien is dat laatste dan ook wel waar...  ;D En natuurlijk, zoals verwacht! Het zwart is niet zwart bla bla bla... Ja helaas, maar over een paar jaar als ik weer een nieuwe beamer koop, wil ik wel verbetering zien en het zou zonde zijn als er nu geen ruimte meer is voor die verbetering ;)

Al met al... voor de huidige aanschaf prijs en met een ISFje er overheen is dit simpelweg een perfecte beamer. Eigenlijk een zogehete No-brainer. Ik ben voorlopig meer dan tevreden met mijn exemplaar!


Adieu...  O0
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Thundax

Citaat van: Major_Ton op augustus  9, 2007, 14:50:57
Al met al... voor de huidige aanschaf prijs en met een ISFje er overheen is dit simpelweg een perfecte beamer. Eigenlijk een zogehete No-brainer. Ik ben voorlopig meer dan tevreden met mijn exemplaar!

Ook gefeliciteerd met je TW700!

En inderdaad; Het is een geweldige beamer. Het is dan dat ik net het ongeluk had van die plekken, maar los daarvan ben ik helemaal tevreden met het prachtige beeld.
Ik heb inmiddels een mailtje gehad van mijn dealer dat er nieuwe TW700's zijn binnengekomen en ik mijn exemplaar om kan komen ruilen voor een nieuwe. Morgen ga ik even langs, en dan gaan we er vanuit dat ik dan wel een goede krijg. :D

Major_Ton

Citaat van: Thundax op augustus  9, 2007, 15:14:05
Ook gefeliciteerd met je TW700!

En inderdaad; Het is een geweldige beamer. Het is dan dat ik net het ongeluk had van die plekken, maar los daarvan ben ik helemaal tevreden met het prachtige beeld.
Ik heb inmiddels een mailtje gehad van mijn dealer dat er nieuwe TW700's zijn binnengekomen en ik mijn exemplaar om kan komen ruilen voor een nieuwe. Morgen ga ik even langs, en dan gaan we er vanuit dat ik dan wel een goede krijg. :D

Prima regeling lijkt mij! We gaan er maar van uit dat je morgen een goed exemplaar hebt staan!
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

master30

Gisteren had ik een vastloper met de Epson, ik had de beamer aan staan en moest mijn scaler (pep) nog aanzetten voor het beeld, meestal hoor je hem dan overschakelen en wordt ie stiller, nu bleef hij hard fluiten (iris geluid?)
Alleen met de knop achterop kon ik hem uitkrijgen, verder niks aan de hand.

marcel
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Major_Ton

Hmmm, ok, dan toch even een vraagje over wat mij enigzins zorgen maakt... Wat mij opvalt zijn heeele dunne, maar heel veel zwarte lijnen die horizontaal door het beeld lopen (op de rechter helft van het beeld zakken de lijnen iets af naar benenden) en goed zichtbaar zijn bij erg lichte beelden. Ik heb geprobeerd hier een foto van te maken, maar zoals verwacht is het effect erg moeilijk zichtbaar.





Iemand een idee wat dit kan zijn? Problemen of is dit een eigenschap waar ik aan moet wennen?

Gr, Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Major_Ton

Mensen, mijn excuses!!! Het probleem ligt niet aan de Epson. Het komt door het doek wat gebruikt wordt om op te projecteren. Ik heb zojuist nog even een A4 vel papier in de hoek van het scherm vast gezet en daar was niks raars op te zien. Dus, totdat er een ander scherm komt (wat nu zeker gaat gebeuren  ;D) moet ik er maar even 'doorheen' kijken...
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

J.A.F._Doorhof

En hij mag wel eens terug voor een hercalibratie :D
Of je camera is niet helemaal lekker, maar de kleuren kloppen niet echt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Major_Ton

#372
Terug voor een hercalibratie ??? Die beamer heb ik 8 dagen terug bij je opgehaald ;) en heeft nog geen 20 uur gedraaid. Of drink je graag een flesje wijn bij het calibreren? ;D
Laten we het maar op een slechte camera houden  :-[ Wanneer de beamer 180 uur verder is, sta ik weer bij je op de stoep!
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

J.A.F._Doorhof

#373
Dan is het een hele slechte camera of een verkeerde witbalans  :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DrDoo

#374
Ook ik heb deze beamer niet al te lang geleden aangeschaft.
Ik heb met de distance calculator die hier op pagina 7 gepost is (van de epson website) uitgerekend op welke afstand de beamer moest
komen te hangen om een beeld van 234 bij 132 te kunnen projecteren.
Volgens de epson calculator zou dit 340m moeten zijn.
Dit paste precies in mijn setup....helaas blijkt dit dus niet zo te zijn :(
De beamer staat precies op 3.40m (begin van de lens staat op 3.40m)..
Ik kom behoorlijke stukken te kort aan de zijkanten en ook aan de bovenkant....
Zijn er nog dingen die ik hier speciaal voor moet instellen ofzo?