Epson TW700

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 1, 2006, 23:30:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

zoom functie geprobeerd?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

PjotrrrNL

Die staat dan al vol open, met mijn TW-520 red ik het ook niet zo breed op die afstand.
Bij 'zoomen' gebruik je ook meer oppervlak (=bolling) van de lens, zo ver weg mogelijk plaatsen in 'Tele' is dus altijd beter.

DrDoo

Zoomen is alleen als hji te ver zou hangen. Hij staat
inderdaad al vol open.
Beetje jammer alleen dat een officiele calculator er gewoon helemaal
naast zit. Dan had ik wel een maatje kleiner scherm gekocht.

Maar goed, kan hem eventueel ook in de lengte van de woonkamer hangen...
moet ik alleen wel weer opnieuw gaten boren etc. Beetje jammer.

PjotrrrNL

#378
Dat is balen, ik heb het inmiddels afgeleerd om blind te vertrouwen op verkopers of webinformatie. ::)
En jij nu ook denk ik...
Mijn kamer is 4.80m breed en ik was wel blij dat deze projector bij de muur kan staan, mijn oude TW10 moest op 3.50m boven de bank hangen...

DrDoo

Ja zeker weten...maar goed, waar moet je dan op afgaan voor jet het aanschaft....
Zo ding op bruikleen krijg je ook neit zomaar even om het te proberen.
Maar goed, toch een les geleerd :P

J.A.F._Doorhof

#380
Heb je hem wel op squeeze staan als zoomstand ?
Als je bv through etc. gebruikt dan kom je inderdaad veel te kort.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Thundax

#381
Jongens... Ik ga weer even verder met mijn soap over de beamer met de groene rondjes en het zachte irritante piepje :D

Ik vrijdag naar mijn dealer geweest... Zonder ernaar te kijken is direct de unit omgeruild voor een nieuwe in doos...
Ik thuisgekomen... Geen groene rondjes... Wel een ventilator die af en toe resoneert bovenop het blaasgeluid (soort ratelende harde schijf geluid)... Ik heb een paar vloeken uitgesproken die ik niet hier zal neerzetten ;), maar ik had er wel even de pest over in... Maargoed, het kan gebeuren... Alleen jammer dat het weer bij mij gebeurt :(
Ik vandaag weer mijn dealer gebeld en ik kon vanmiddag meteen in hun showroom langskomen... Nu hebben ze wel even 2 minuten gekeken en geluisterd... En meteen liepen ze naar achter om te kijken of ze er nog eentje hadden staan, en gelukkig hadden ze nog 1 nieuwe in doos staan... Deze direct meegenomen...

Inmiddels het ding thuis aangesloten, en het ziet er toppie uit... Ik zie geen groene rondjes, het apparaat maakt geen gekke geluiden als rateltjes en piepjes... De hoeken waar vaak wel eens een roder of groener beeld is of aan de linker of rechterkant iets kleurverschil heeft is erg minimaal... Ik zie geen rode en groene lijntjes op een wit beeld... Eindelijk een unit waar ik helemaal happy mee ben... De kleuren kunnen wellicht nog wat verbeterd worden tijdens de calibratie die ik over een uurtje of 198 wil doen... Maar dat komt vanzelf :)
Ik ben in ieder geval blij met de service die ik gehad heb... Ik heb wel eens anders meegemaakt...


Melbury

Citaat(soort ratelende harde schijf geluid)... 

Is dat niet de Auto iris die je hoorde?

Marsh

zijn er nou echt zoveel problemen met de TW700? Ik hoor bijna niet anders?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


ole_ole

nergens last van, heb hem ook bij Frank vandaan ;)

J.A.F._Doorhof

Ik vraag me wel eens af waar inderdaad de series vandaan komen die problemen hebben.

We leveren er echt ENORM veel af (meestal tussen de 2-5 per week), ik heb op dit moment 3 TW700's direct bij nieuw afgekeurd, en een stuk of 5-6 via de klant.

Het is absoluut belachelijk dat je 3e machine pas goed is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Peppi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 13, 2007, 23:14:08
Ik vraag me wel eens af waar inderdaad de series vandaan komen die problemen hebben.

We leveren er echt ENORM veel af (meestal tussen de 2-5 per week), ik heb op dit moment 3 TW700's direct bij nieuw afgekeurd, en een stuk of 5-6 via de klant.

Het is absoluut belachelijk dat je 3e machine pas goed is.

Zat daar niet een tw700 bij met een convergentie probleem ;), mede daar door en de betere zwartwaarde heeft me voor de themescene hd73 doen besluiten, deze gaf mij toch een stuk fraaier beeld.

Peter
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

Thundax

Citaat van: Melbury op augustus 13, 2007, 22:45:58
Is dat niet de Auto iris die je hoorde?

Nee, absoluut niet... Het was precies hetzelfde geluid als dat een pc cooler een beetje aan loopt af en toe... Als de kogellagers kapot zijn of iets dergelijks...

Maargoed, genoeg gezeurd over de problemen... De beamer is nu goed, en het is gewoon een prachtapparaat...
Het is niet nodig dat iemand er 'bang' van moet worden om er nu zoeen te kopen... Epson heeft maar liefst 3 jaar garantie op het apparaat en de lamp, in tegenstelling tot andere merken... Dat zegt toch wel wat...
Ik adviseer alleen wel om em bij een normale winkel die bekend staat om zijn goede service te kopen... Dat scheelt gewoon wat gedoe 'Als'...

Thundax

#388
Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 13, 2007, 23:14:08
Ik vraag me wel eens af waar inderdaad de series vandaan komen die problemen hebben.

We leveren er echt ENORM veel af (meestal tussen de 2-5 per week), ik heb op dit moment 3 TW700's direct bij nieuw afgekeurd, en een stuk of 5-6 via de klant.

Het is absoluut belachelijk dat je 3e machine pas goed is.

Epson weet dat jij kritisch bent, en zoekt gewoon de beste units uit om naar jou toe te sturen ;D
En de rest wordt 'gedumpt' bij de andere winkels :P

Melbury

Fijn dat het nu allemaal ok is.  :)

CitaatIk adviseer alleen wel om em bij een normale winkel die bekend staat om zijn goede service te kopen... Dat scheelt gewoon wat gedoe 'Als'...

Hier ben ik het zeker mee eens, maar bij mij gaf de inhoud van mijn portemonnee de doorslag.
De aanschaf bij een int. shop
scheelde me destijds maar liefst 300 euro.   :o

J.A.F._Doorhof

Reken daar je calibraties bij en het verschil verdwijnt als sneeuw voor de zon :D

Ik heb van de TW700, 2 convergentie probleem machines gehad inderdaad, waaronder 1 vorige week :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Melbury

Gerekend heb ik destijds als de beste. 
Het prijsverschil was toen echt 300 en daar zou de calibratie nog bijkomen.  :o
De huidige prijzen liggen gelukkig een stuk dichter bij elkaar.

PjotrrrNL

De prijs bij ITC is inclusief calibratie en een paar hercalibraties...
Ik zou het wel weten als ik een nieuwe projector aanschafte!  ;D

Rielplayer

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 14, 2007, 10:36:36
De prijs bij ITC is inclusief calibratie en een paar hercalibraties...
Ik zou het wel weten als ik een nieuwe projector aanschafte!  ;D

heb er vorige week ook 1 opgehaald bij ITC. Ben er wel tevreden mee, moet alleen wel wennen aan de beeldruis op de achtergrond, kan mss ook nog liggen aan een brakke dvi-hdmi kabel?

zal straks eens proberen of ik er op de xbox met component ook last van heb.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Melbury


CitaatDe prijs bij ITC is inclusief calibratie en een paar hercalibraties

Daar zie ik de meerwaarde ook wel van, hoor.
En ik wil ook zeker hierover geen prijsdiscussie beginnen. ;)
Mijn vergelijk was toen : prijs internetshop tegenover prijs bij ITC zonder calibratie.
Naar mijn idee heb ik geluk gehad, geen ratels, piepjes en mooi beeld.
Uit de doos wel wat teveel groen, dat heb ik middels de instellingen weg kunen werken.

Erik

Citaat van: Thundax op augustus 14, 2007, 07:34:54Epson heeft maar liefst 3 jaar garantie op het apparaat en de lamp, in tegenstelling tot andere merken... Dat zegt toch wel wat...
Hoe kom je daarbij? ik weet niet beter dan 1 of 2 jaar garantie op epson in ieder geval de mijne
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rielplayer

Citaat van: Erik op augustus 14, 2007, 11:53:18
Hoe kom je daarbij? ik weet niet beter dan 1 of 2 jaar garantie op epson in ieder geval de mijne

omdat ht zo is. bij mij wel iig.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Erik

Citaat van: Rielplayer op augustus 14, 2007, 11:56:23
omdat ht zo is. bij mij wel iig.
Ben ik wel benieuwd naar waar staat dat dan op de epson site of heb jij bij een speciale winkel gekocht? Ik wil ook wel 3 jaar garantie :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

reza

Epson geeft 3 jaar garantie!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rielplayer

http://www.epson.nl/content/NL/nl_NL/products/video_projectors/product_spec/NLD_Product_Specification_EMP-TW700_NL.ilocal.htm

Citaat van: Erik op augustus 14, 2007, 13:13:54
Ben ik wel benieuwd naar waar staat dat dan op de epson site of heb jij bij een speciale winkel gekocht? Ik wil ook wel 3 jaar garantie :)
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5