Epson TW700

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 1, 2006, 23:30:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PjotrrrNL

Citaat van: Thundax op augustus 14, 2007, 07:34:54
Nee, absoluut niet... Het was precies hetzelfde geluid als dat een pc cooler een beetje aan loopt af en toe... Als de kogellagers kapot zijn of iets dergelijks...

Maargoed, genoeg gezeurd over de problemen... De beamer is nu goed, en het is gewoon een prachtapparaat...
Het is niet nodig dat iemand er 'bang' van moet worden om er nu zoeen te kopen... Epson heeft maar liefst 3 jaar garantie op het apparaat en de lamp, in tegenstelling tot andere merken... Dat zegt toch wel wat...
Ik adviseer alleen wel om em bij een normale winkel die bekend staat om zijn goede service te kopen... Dat scheelt gewoon wat gedoe 'Als'...


Maar niet op de lamp mag ik aannemen?

Peppi

CitaatMaar niet op de lamp mag ik aannemen?

op de lamp geeft Epson 1700 uur geloof ik, en dat is erg veel
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

troje

Het is heel simpel. We geven 3 jaar garantie op zowel de (home cinema) projector als op de lamp. Voor de lamp geldt dan wel een maximum van 2000 branduren. Let wel, dit geldt sinds halverwege dit jaar en moet ook vermeld zijn op het garantiedocument dat bij de projector is geleverd.

Daarbij, dit doen we vanuit Epson Benelux, er zijn ook landen die minder garantie geven. Een goeie reden dus om voor een Nederlands model te kiezen.


PjotrrrNL

Dat is heel netjes!
Ik ken geen ander merk met zo'n goede lampgarantie...

DrDoo

Bedankt, ik zal hier eens naar kijken of dit inderdaad goed ingesteld staat.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 13, 2007, 18:42:27
Heb je hem wel op squeeze staan als zoomstand ?
Als je bv through etc. gebruikt dan kom je inderdaad veel te kort.



J.A.F._Doorhof

Het is in ieder geval op de nieuwe Epsons ook bij ons allemaal 3 jaar garantie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Thundax

#406
Citaat van: Melbury op augustus 14, 2007, 08:19:18
Fijn dat het nu allemaal ok is.  :)

Hier ben ik het zeker mee eens, maar bij mij gaf de inhoud van mijn portemonnee de doorslag.
De aanschaf bij een int. shop
scheelde me destijds maar liefst 300 euro.   :o

Een beamer zou ik niet zo snel kopen bij een internetwinkel... Ik heb mijn TW700 gekocht bij een webwinkel met eigen showroom en goede service... Voor mij was het erg handig dat de lokatie erg in de buurt was, en ik daar -toen ik nog nooit van het HTForum had gehoord- al een keer in de showroom naar beamers had gekeken en daar al bekend was... De doorslag kwam toen ik bij een HT-forum-er de TW700 had gezien en het apparaat dezelfde dag nog wilde hebben: Toen heb ik em om 16:45 nog daar gehaald... :D

En ja, er wordt 3 jaar garantie gegeven omdat het een Nederlands model is...

Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat ik de beamer niet bij Frank heb gehaald... Hij had hoogstwaarschijnlijk de 2 slechte exemplaren vooraf eruit gefilterd, en daarnaast zet hij zich ook in voor het forum wat voor ons ht-freaks toch erg mooi is...
Desondanks ben ik wel erg tevreden met de wijze waarop ik nu geholpen ben door mijn eigen dealer... Vanaf het moment dat ik daar voor het eerst binnen stapte tot en met de aankoop en de problemen die nu opgelost zijn ben ik goed geholpen... Daarover niets anders dan lof...

Wat betreft de prijs en calibraties... Het jammere is dat de unit nu nog niet gecalibreerd is bij uitlevering... Als je de losse calibraties meerekent die je bij Frank krijgt (4 geloof ik? 0, 200, 1000 en 2000 uur) dan is mijn dealer inderdaad duurder... De gesloten dooslevering is daarentegen wel een stuk goedkoper... De prijs van een gecalibreerde TW700 bij Frank komt overeen met de prijs van de TW700 bij mijn dealer+3 losse calibraties bij Frank... En die calibraties ga ik dan ook zeker laten doen, waarbij de eerste bij 200 uur...
Dus zet alvast het koffiezetapparaat maar aan, Frank :)

Melbury

CitaatDus zet alvast het koffiezetapparaat maar aan, Frank

Dat koffiezetapparaat...zal toch wel gecalibreerd zijn?  ;)

Major_Ton

Citaat van: Melbury op augustus 14, 2007, 19:28:57
Dat koffiezetapparaat...zal toch wel gecalibreerd zijn?  ;)


;D hahaha daar springen bij mij toch wel de tranen in de ogen van het lachen! Ik drink nooit koffie, maar uit een gecalibreerd apparaat wil ik het best eens proberen ;) Frank ziet mij ook over 170 lamp uren weer verschijnen!
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Erik

#409
Citaat van: troje op augustus 14, 2007, 13:52:54
Het is heel simpel. We geven 3 jaar garantie op zowel de (home cinema) projector als op de lamp. Voor de lamp geldt dan wel een maximum van 2000 branduren. Let wel, dit geldt sinds halverwege dit jaar en moet ook vermeld zijn op het garantiedocument dat bij de projector is geleverd.

Daarbij, dit doen we vanuit Epson Benelux, er zijn ook landen die minder garantie geven. Een goeie reden dus om voor een Nederlands model te kiezen.
Ok op die fiets ik heb nog een epson tw200 en daar zit volgens mij (helaas) maar 2 jaar garantie op.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

DrDoo

Op squeeze zetten heeft geholpen!
Bedankt voor de hulp :D

Gr Michiel

Marsh

Grr, ik kan echt niet wachten op dit hemels-apparaatje!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


spotmatic

#412
Citaat van: Marsh op september  8, 2007, 14:26:37
Grr, ik kan echt niet wachten op dit hemels-apparaatje!

Volgens mij heb ik nu al tig posts van jou gezien waarin je verzucht dat je er graag een gehad zou hebben. Dus schroom niet langer, ga op zoek naar de eerste de beste flappentap, stap in de auto (hoeft niet jouw auto te zijn  ;D) en rij als de wiedeweerga naar Emmeloord. Voorpret is leuk, maar het wordt tijd dat je er eentje gaat halen. Al jouw gezeur komt me onderhand de strot uit  ;D :P

;)

Edit: woei, dit is mijn 6000ste post! Ik had me daar toch wat anders van voorgesteld  :D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

spijtebijt

@Frank: hoe groot is het verschil met de TW1000 als je HD materiaal afspeelt? Oftewel: hoe goed kan de TW700 nog meekomen met zijn opvolger?
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

J.A.F._Doorhof

De TW1000 heeft betere schaduw details en is een flink stukje scherper.
Tevens kun je de TW1000 iets beter calibreren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Athome

Heb je met de TW1000 in het algemeen het idee dat je meer detail hebt doordat er bij de TW700 dingen wegvallen door de grotere pixels of valt dit erg mee.

J.A.F._Doorhof

#416
Bij digitale projectoren geldt sowieso dat upscaling van 576P beter naar 1920x1080 gaat dan naar 1280x720.
Tenminste in de meeste gevallen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

spijtebijt

Mijn vraag ging meer over het downscalen van HD-materiaal naar 720p op de TW700... Maar toch bedankt voor je antwoord. Het lijkt mij logisch dat je wat minder detaillering hebt, maar het resultaat zal toch al een stuk aardiger zijn dan dezelfde beelden van SD-kwaliteit?
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

Athome

1080P materiaal downscalen naar 720p geeft inderdaad minder detail maar is dit nou echt veel. Ik heb zelfs het idee dat bij echt HD materiaal (720p of 1080p) het screendoor op de TW700 beter zichtbaar is dan bij 576 materiaal. Vandaar ook de vraag of er bij 1080p materiaal veel detail verloren gaat door de grotere pixels (lagere resolutie)

J.A.F._Doorhof

Er gaat veel verloren.
Maar je moet ook de kijk positie en grote van het scherm meenemen.

Als je screendoor ziet bij 720P materiaal TOV 576P dan is het hoogstwaarschijnlijk meer een probleem van het downscalen, screendoor is namelijk bij beide EXACT gelijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

De screendoor wordt immers bepaald door het 1280 x 720 pixels op het paneel van de TW700.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 11, 2007, 20:13:26
Als je screendoor ziet bij 720P materiaal TOV 576P dan is het hoogstwaarschijnlijk meer een probleem van het downscalen, screendoor is namelijk bij beide EXACT gelijk.

Ivanzoomski

Zo, na het hele(!) topic te hebben doorgelezen, mijn eerste post met een paar vragen :)

Aangezien ik nogal graag race-games speel op mijn pc wil ik dit graag op een beamer gaan doen, zoiets als op dit filmpje http://youtube.com/watch?v=IRA5j1h72G8

Mijn scherm zal 1.70m breed worden en ik zit er 1.40m vanaf. Nu heb ik in een (korte) review http://www.homecinemacentral.com.au/epson_tw700_review.htm gelezen dat als je dichtbij het scherm zit een Panasonic (PT-AX100E in dit geval) de betere keuze is omdat het beeld "smoother" is. In z'n algemeenheid is de Epson de betere, maar juist op dit punt blijkbaar niet. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

De uitgang van mijn grafische kaart is DVI (Geforce 7900GTO) en er zijn verloopkabels van DVI naar HDMI. Wanneer je een goede kwaliteit kabel koopt heeft dit geen gevolgen voor de kwaliteit van het beeld begrijp ik, totdat ik ergens las dat een HDMI kaart in je pc wenselijk is om goede kwaliteit te behouden? Heeft iemand daar ooit van gehoord?

Alvast bedankt voor een reactie!

spotmatic

Citaat van: Ivanzoomski op september 14, 2007, 09:55:31
Mijn scherm zal 1.70m breed worden en ik zit er 1.40m vanaf. Nu heb ik in een (korte) review http://www.homecinemacentral.com.au/epson_tw700_review.htm gelezen dat als je dichtbij het scherm zit een Panasonic (PT-AX100E in dit geval) de betere keuze is omdat het beeld "smoother" is. In z'n algemeenheid is de Epson de betere, maar juist op dit punt blijkbaar niet. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Ik heb de TW520 (zelfde resolutie maar wat mindere specs) gebruikt om op te gamen. Kort en goed: dat gaat prima! Of je de "screendoor" (ruimte tussen de pixels) storend gaat vinden is persoonlijk. Gewoon uitproberen dus.

Citaat
De uitgang van mijn grafische kaart is DVI (Geforce 7900GTO) en er zijn verloopkabels van DVI naar HDMI. Wanneer je een goede kwaliteit kabel koopt heeft dit geen gevolgen voor de kwaliteit van het beeld begrijp ik, totdat ik ergens las dat een HDMI kaart in je pc wenselijk is om goede kwaliteit te behouden? Heeft iemand daar ooit van gehoord?

Dat is onzin. Qua beeldkwaliteit zal er geen verschil zijn tussen HDMI en DVI. Zelf zou ik de voorkeur geven aan DVI omdat mechanisch een mooiere oplossing is (DVI kun je vastschroeven, HDMI niet).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Douma

Ik zit er ook aan te denken binnen afzienbare tijd een TW700 aan te schaffen. Nou heb ik een vraag over de throwdistance. De projector zal bij mij maximaal 2,5m van het scherm komen te staan. Is het mogelijk vanaf deze afstand 1,8m breed te projecteren?
Volgens de distance calculator op projectorcentral wel, maar ik durf hier niet blindelings van uit te gaan.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Marsh

Citaat van: Douma op september 14, 2007, 10:27:46
Ik zit er ook aan te denken binnen afzienbare tijd een TW700 aan te schaffen. Nou heb ik een vraag over de throwdistance. De projector zal bij mij maximaal 2,5m van het scherm komen te staan. Is het mogelijk vanaf deze afstand 1,8m breed te projecteren?
Volgens de distance calculator op projectorcentral wel, maar ik durf hier niet blindelings van uit te gaan.

Ik had die vraag ook inderdaad. Waar kan je dat vinden?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema