Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

chansig

Ja..het blijft een fucking shame dat speakers, met deze prijs, zo opgesteld moeten zijn  gaan worden. Bah.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Is ook wat de audiofiel het meest vreest : geen doosjes meer hoeven kopen omdat het geluid telkens convergeert. :D

Gelukkig is er nog koffie om mee te prutsen.   ;) :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Koffie en honden.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

En een prima bos voor de deur!

:clapping:

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: i2Paq on March  4, 2018, 11:46:01
... Nou is DSP niet mijn ding ben ik bang...

Lees dit bericht nu pas, waarom is dat zo?

i2Paq

Quote from: Baardmannetje on March  5, 2018, 19:54:33
Lees dit bericht nu pas, waarom is dat zo?

Wat ik er van gehoord heb maakt het de muziek "dood", te klinisch. Als het grafiekje maar goed is.

Misschien heb ik bij de verkeerde geluisterd.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

De muzikaliteit is weg....ook zo'n mooie. :D

Zonder dsp kan ik eigenlijk weinig meer met een set. Liefst dan ook nog in combi met wat akoestische aanpassingen ed. Daarom schreef ik ook dat de sets van Baard, Doorf en mij behoorlijk op elkaar lijken. Een weergave waarbij de akoestiek/speaker gewoon hun vrije gang kunnen gaan, daar kan ik niet heel lang meer naar luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: i2Paq on March  6, 2018, 08:20:35
Wat ik er van gehoord heb maakt het de muziek "dood", te klinisch. Als het grafiekje maar goed is.

Misschien heb ik bij de verkeerde geluisterd.

Dat denk ik...

Welke sets, behalve die van Hans, waar gebruik werd gemaakt van een DSP heb je nog meer beluisterd?

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on March  6, 2018, 08:46:17
De muzikaliteit is weg....ook zo'n mooie. :D

Zonder dsp kan ik eigenlijk weinig meer met een set. Liefst dan ook nog in combi met wat akoestische aanpassingen ed. Daarom schreef ik ook dat de sets van Baard, Doorf en mij behoorlijk op elkaar lijken. Een weergave waarbij de akoestiek/speaker gewoon hun vrije gang kunnen gaan, daar kan ik niet heel lang meer naar luisteren.

Ik vind hete helegaar niet mooi als de muzikaliteit verdwijnt.... Zit je toch mooi naar niets te luisteren.

:blink:

Verder helemaal (verassing!!!) met je eens trouwens.

morca

Quote from: i2Paq on March  6, 2018, 08:20:35
Wat ik er van gehoord heb maakt het de muziek "dood", te klinisch. Als het grafiekje maar goed is.

Misschien heb ik bij de verkeerde geluisterd.
Dat het grafiekje goed moet zijn word alleen door jouw beweerd.
Dat is zwaar afhankelijk vd akoestiek.

Je oren zorgen uiteindelijk voor het afstellen van die dsp

chansig

Nee hoor...waarom zou ik het beter weten dan apparaat waar lang over nagedacht is door mensen die weten waar ze mee bezig zijn ? Je eigen gehoor is gewoon weer smaak toebrengen.

Wanneer mensen niet weten dat hier een actieve speaker staat te spelen met DSP etc. En ik een mooi verhaal ophang met versterkers zus en zo, zo duur, deze speciale bekabeling (welke er doodgewoon uitziet)...ik verwacht dat niemand het doods, afstandelijk vind klinken. De overtuiging van de mensen is namelijk behoorlijk sterk.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#5811
.

chansig

Bovenstaande posts moeten gewoon geliked worden. Gewoon omdat ik "niets" van sommige erg kan waarderen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666


morca

Quote from: chansig on March  6, 2018, 11:20:42
Nee hoor...waarom zou ik het beter weten dan apparaat waar lang over nagedacht is door mensen die weten waar ze mee bezig zijn ? Je eigen gehoor is gewoon weer smaak toebrengen.

Wanneer mensen niet weten dat hier een actieve speaker staat te spelen met DSP etc. En ik een mooi verhaal ophang met versterkers zus en zo, zo duur, deze speciale bekabeling (welke er doodgewoon uitziet)...ik verwacht dat niemand het doods, afstandelijk vind klinken. De overtuiging van de mensen is namelijk behoorlijk sterk.

Gr. Hans
Dat ligt aan je gehoor en smaak.
Ik noem het geen toevoegen.

Een apparaat wat zelf perfect inregeld zeg je  ;D
Dat bestaat niet.

Ivm je akoestiek die roet in de meting gooit.
Heeft niks met smaak te maken.
Maar met aanpassen naar gelang je akoestiek.
Een meting laat immers niet alles netjes zien wat je speakers  weergeven. Maar ook je akoestiek.

Beetje onkundige opmerking voor iemand die er zoveel van weet.....

chansig

#5815
Ik begrijp niet zo goed wat je wilt zeggen, maar dat zal mijn onkunde zijn.

Maar ik ga een poging doen het toch te begrijpen: Ik zeg nergens dat de DSP perfect inregelt, ik zeg dat de DSP dit beter doet dan het gehoor.

Waar ik je een beetje kwijtraak, maar dat zal wederom mijn onkunde zijn, is dat je zegt dat de akoestiek ook iets doet. Ja duh....dat is wat je meet op de luisterplek. En vervolgens zegt de DSP: dan gaan we dit, zus, zo aanpassen.

Overigens zal je mij nergens zien zeggen, schrijven dat ik er veel van weet. Ik ken mijn beperkingen en die zijn groot ook in deze materie.

Maar de ARC in de Paradigm doet het hier erg goed hoor. Geen idee wat je gehoormatig/smaaksgewijs nog aan zou willen passen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

#5816
Quote from: morca on March  6, 2018, 16:24:37
Dat ligt aan je gehoor en smaak.
Mm, interessant. Kun en wil je dat eens verduidelijken?


:)

@Hans;

Als er nog ongereserveerde zitplaatsen zijn, dan houd ik mij aanbevolen.  :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Je bent welkom...ruimte zat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

#5818
Quote from: chansig on March  6, 2018, 16:29:26
Ik begrijp niet zo goed wat je wilt zeggen, maar dat zal mijn onkunde zijn.

Maar ik ga een poging doen het toch te begrijpen: Ik zeg nergens dat de DSP perfect inregelt, ik zeg dat de DSP dit beter doet dan het gehoor.

Waar ik je een beetje kwijtraak, maar dat zal wederom mijn onkunde zijn, is dat je zegt dat de akoestiek ook iets doet. Ja duh....dat is wat je meet op de luisterplek. En vervolgens zegt de DSP: dan gaan we dit, zus, zo aanpassen.

Overigens zal je mij nergens zien zeggen, schrijven dat ik er veel van weet. Ik ken mijn beperkingen en die zijn groot ook in deze materie.

Maar de ARC in de Paradigm doet het hier erg goed hoor. Geen idee wat je gehoormatig/smaaksgewijs nog aan zou willen passen.

Gr. Hans
De automatische dsp beter als gehoor?
Garmtz heeft hier ook al eens aangegeven dat finetunen of grof bijregelen vaak op het oor gaat.

Topics vol met auto inregel systemen die de fout in gaan.
Dus kies maar welke er zo goed werkt in jouw ogen.
Edit je hebt een nieuwe dsp zie ik.
Voor de subs of de hele set?
Dat merk is idd erg goed. Daar mag je wel enig resultaat van verwachten.
Fijn dat hij zo goed bevalt.

Nee je raakte het niet kwijt.
Je zegt het percies goed.
Meeste dsp maken fouten door akoestische invloeden.
1e meer als de ander misschien .


Quote from: Markus2 on March  6, 2018, 16:41:24
Mm, interessant. Kun en wil je dat eens verduidelijken?


:)

@Hans;

Als er nog ongereserveerde zitplaatsen zijn, dan houd ik mij aanbevolen.  :)

Dat leg ik net uit.
Je meting is afhankelijk van je akoestiek.
De meting en de uitkomst/ bijregeling ook.
Niet zo ingewikkeld als je er vaak mee bezig ben.



Volle bak Hans. Gezellig is er nog plek  :)



Markus2

Quote from: chansig on March  6, 2018, 17:06:48
Je bent welkom...ruimte zat.

Gr. Hans

Dank u. Dan neem ik graag zitting.  O0
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Quote from: morca on March  6, 2018, 18:45:29
Dat leg ik net uit.
Je meting is afhankelijk van je akoestiek.
De meting en de uitkomst/ bijregeling ook.
Niet zo ingewikkeld als je er vaak mee bezig ben.

Oké. Ik dacht dat je wellicht nog wilde aanvullen, naast het feit dat ik zoiets als Hans' gedachte ook deelde.
Wat je hierboven aangeeft is geheel logisch.

De fouten in de uitwerking van de correctie, is dat op de uitgemeten luisterpositie of op andere plekken binnen diezelfde akoestiek?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Quote from: morca on March  6, 2018, 18:45:29
De automatische dsp beter als gehoor?
Garmtz heeft hier ook al eens aangegeven dat finetunen of grof bijregelen vaak op het oor gaat.

Topics vol met auto inregel systemen die de fout in gaan.
Dus kies maar welke er zo goed werkt in jouw ogen.
Edit je hebt een nieuwe dsp zie ik.
Voor de subs of de hele set?
Dat merk is idd erg goed. Daar mag je wel enig resultaat van verwachten.
Fijn dat hij zo goed bevalt.

Nee je raakte het niet kwijt.
Je zegt het percies goed.
Meeste dsp maken fouten door akoestische invloeden.
1e meer als de ander misschien .


Dat leg ik net uit.
Je meting is afhankelijk van je akoestiek.
De meting en de uitkomst/ bijregeling ook.
Niet zo ingewikkeld als je er vaak mee bezig ben.



Volle bak Hans. Gezellig is er nog plek  :)

Plek zat...en de mens wilt graag invloed hebben en kan het niet zo goed hebben als een machine apparaat het simpelweg overneemt. Dus ik ga niet lopen klooien op mijn gehoor...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Quote from: Baardmannetje on March  6, 2018, 10:43:42
Dat denk ik...

Welke sets, behalve die van Hans, waar gebruik werd gemaakt van een DSP heb je nog meer beluisterd?

Die van Hans tijdens de BBQ, maar die was nog niet "af".

Verder die van 2 "kennissen" die verder niet vertoeven op audioforums. Die waren vooral bezig met de grafieken meen ik mij te herinneren.
Verder niet veel aandacht aan besteed omdat ik het niet vond klinken.

Ik zou moeten navragen wat er speelt / gebruikt wordt.

Een andere set buiten bovengenoemd heb ik dus niet gehoord; dus hopelijk wordt ik nog eens blij verrast.   ::)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Goei....Xander32, Staaled, Baard, Markus2, Morca en ws Huub. Gezellig. Inloop vanaf een uur of 13.00. Mail met gegevens komt nog voor degene die niet weten waar ik woon.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: i2Paq on March  6, 2018, 20:37:10
Een andere set buiten bovengenoemd heb ik dus niet gehoord; dus hopelijk wordt ik nog eens blij verrast.   ::)

Ik vind het toch best grappig dat ik juist alle sets zonder DSP niet vind klinken, de gruwel van die onontkoombare staande golven.... Ik kan daar niet omheen luisteren.

Trouwens, toen jij bij Hans luisterde toen was er toch geen DSP die iets met de akoestiek deed, enkel die in de speakers zitten? Of was dat nog met de MiniDSP en die vier ScanSpeak subjes?