Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

morca

Quote from: chansig on March  4, 2017, 11:50:26
Vannacht om 00.00 uur thuis aangekomen. Nou...niet de beste vakantie die je maar kan wensen. Maar gelukkig wacht thuis de muziek. Dus nu zonder dekbed aan het forummen. Rug gaat niet echt lekker, maandag maar even een afspraak met de manueel therapeut maken. Paar jaar terug goede ervaringen mee gehad.

Voor de rest maar een beetje schaatsen gaan kijken en lezen wat ik allemaal gemist heb.

Gr. Hans
Beterchap met je rug,je word ouder he  ;D

chansig

Gezellig...zaterdag komt Huub luisteren naar de Dutch & Dutch speakers (incl en excl dekbed).

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zo het laatste tuig is net verdwenen uit mijn huis. Weer een erg gezellige middag gehad. Niet alleen Huub kwam langs maar ook Koen, Baardmannetje en Doorofnight. Eigenlijk is muziek dan ondergeschikt op dit soort bijeenkomsten..maar diegene die willen luisteren naar de set hebben dat ook kunnen doen. Ik hoop dat ze iets willen schrijven. Iets waar je niet tussen de regels door hoeft te lezen... ;D ;) :clapping: :headbanging: :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Hey Hans, was gezellig zoals altijd.  :)

Wow wat zien die D&D's er prachtig uit zeg. Best groot ook. Als het om uiterlijk gaat kan er eigenlijk niets fout gaan.

Wat betreft het geluid werd voor mij maar weer eens bewezen hoe belangrijk smaak is. Zoals ik had aangekondigd wilde ik eerst thuis weer even luisteren om beter te kunnen aanvoelen wat de verschillen zijn. Ik heb snel wat nummers gehoord die ik bij jou ook had gedraaid en ik weet het denk ik.

Waar de D&D's heel sterk in zijn is het neerzetten van een 'plaatje'. Ik weet dat je dat belangrijk vindt dus dat is gelukt. De instrumenten zijn heel precies aan te wijzen en de speakers verdwijnen volkomen. Het geluid is spatzuiver, ook als het veel harder gaat.

Daarna komt al snel de smaak naar boven. Het lijken me monitors die prima professioneel te gebruiken zijn. Het geluid doet me een beetje denken aan de K&H 300's die ik heb gehad, die klonken ook zo droog en precies. Altijd beheerst.

Wat betreft de weergave van instrumenten en stemmen had ik je al gezegd dat ik daar iets over vind: het gewicht daarvan vind ik te mager. Misschien een kwestie van afstemming in de dsp, misschien is de plaatsing midden in de kamer niet zo handig. Wellicht is dat ook de reden dat ze in mijn oren wat afstandelijk klinken en er wat weinig autoriteit lijkt te zijn. Let wel, alles kan te maken hebben met smaak. Bovendien merkte ik nadat je wat dempend materiaal had opgehangen, dat er gelijk iets in het geluid verbetert.

Bij mij thuis is het geluid momenteel nogal indringend, het lijkt je te willen grijpen en je bent gedwongen te blijven luisteren. Je krijgt de speakers als het ware in je gezicht gesodemieterd met de versterker erachteraan. Maar de plaatsing is stukken minder en het is zeker geen monitor-kwaliteit. Niet per sé beter dus maar wel compleet anders. Dat is dus een erg groot contrast en zal de oorzaak zijn van mijn misschien wat voorzichtige oordeel.

Kortom, als je het nu al goed genoeg vindt prima natuurlijk. Maar ik zou ze eerst eens dichter tegen een muur zetten, dat zou ze misschien wat presenter kunnen laten klinken met wat meer gewicht en autoriteit. Dan weet je in ieder geval wat het effect daarvan is en kun je de verbouwingsplannen met vrouwlief gaan bespreken. Als dat niet lukt (of als je dat niet wil) zou ik het middengebied en/of mid-laag in de dsp wat opschroeven. Mogelijkheden zat en de speakers zijn prima dus daar zal het niet aan liggen.

En wat mij betreft geen subwoofers... ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Het was weer gezellig ondanks dat ik er was... De rest van het gezelschap was ook alleraardigst. Leuk!

Goeie kippenpoten ook! En, grote hamvraag, wanneer ga je weer aan de subs?

Ik vind je setje zo eigenlijk gewoon al weinig vervelend, dus prima. Valt in ieder geval een hoop aan te verprutsen...

;D

chansig

Het wat kan ik er aan verprutsen gehalte is mijn inziens erg laag....maar toch wil ik wel weer eens een sub proberen.

Huub...ik weet dus niet wat je wilt horen..of wat wat je mist. Van de week naar Antonio Forcione zitten luisteren en dan meen ik de gelaagdheid te horen die jij meent te missen. Dus dat blijft een gegeven waarover we in hopelijk gesprek kunnen blijven.

Voor de rest heeft vanmiddag nogmaals bewezen dat audio een mooie hobby is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on March 12, 2017, 18:31:47
Het wat kan ik er aan verprutsen gehalte is mijn inziens erg laag....maar toch wil ik wel weer eens een sub proberen.

Leuke zin!

:clapping:

Maar dan ga je de sub toch wel filteren via de 8m?

chansig

Dat lijkt mij gezien de mogelijkheden wel het meest logisch.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on March 12, 2017, 18:31:47

Huub...ik weet dus niet wat je wilt horen..of wat wat je mist. Van de week naar Antonio Forcione zitten luisteren en dan meen ik de gelaagdheid te horen die jij meent te missen. Dus dat blijft een gegeven waarover we in hopelijk gesprek kunnen blijven.


Als jij het goed vindt klinken is het natuurlijk helemaal ok, het is jouw feestje. Kom een keer hier langs misschien hoor je dan wat ik bedoel. Niet beter, wel heel erg anders.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Dat lijkt me een zeer goed plan..zet Antonio naar vast in je playlist.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#4610
Was een leuke en gezellige middag, eerst bij Hans en daarna nog even bij BM.

De D&D-s van Hans wil ik thuis ook wel maar dan wel met mijn twee subwoofers ter ondersteuning van het laag. Heel fijn dat afstraalgedrag waardoor de focus goed is, en er toch een mooi ruimtelijk beeld neergezet wordt. Het midden is minder laid-back dan bij mij, wat ook zijn charme heeft.

De zelfgemaakte mooi vormgegeven actieve (met DSP*) luidsprekers van BM hebben een volwassen laag, wat geholpen door de kamer, en een warm midden maar door de gezelligheid links van me heb ik maar heel even geluisterd en ook niet goed kunnen luisteren naar ruimtelijkheid en galm. Ander keertje misschien weer. Eerste indruk is goed.

Vandaag ook mooi twee uurtjes kunnen sturen in mijn pas aangeschafte auto. Wat wel wennen is aangezien hij flink breder en langer is dan de vorige en een iets andere draaicirkel heeft. De tweede poging tot fileparkeren ging prima :) Je went snel.
Verder reed de wagen zoals ik wilde. Gerieflijk, prettig verend en ook heel erg stil bij 140 kms per uur. Heerlijke reisauto.

*DSP stond uit.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Ik lees het al, DON.

:smile:

Ik heb, na vandaag, toch in ene best zin om de DSP in mijn speakertjes te gaan eens te gaan aanspreken...

HuubF

Quote from: doorofnight on March 12, 2017, 19:37:53
Was een leuke en gezellige middag, eerst bij Hans en daarna nog even bij BM.

De D&D-s van Hans wil ik thuis ook wel maar dan wel met mijn twee subwoofers ter ondersteuning van het laag. Heel fijn dat afstraalgedrag waardoor de focus goed is, en er toch een mooi ruimtelijk beeld neergezet wordt. Het midden is minder laid-back dan bij mij, wat ook zijn charme heeft.

De zelfgemaakte mooi vormgegeven actieve (met DSP*) luidsprekers van BM hebben een volwassen laag, wat geholpen door de kamer, en een warm midden maar door de gezelligheid links van me heb ik maar heel even geluisterd en ook niet goed kunnen luisteren naar ruimtelijkheid en galm. Ander keertje misschien weer. Eerste indruk is goed.

Vandaag ook mooi twee uurtjes kunnen sturen in mijn pas aangeschafte auto. Wat wel wennen is aangezien hij flink breder en langer is dan de vorige en een iets andere draaicirkel heeft. De tweede poging tot fileparkeren ging prima :) Je went snel.
Verder reed de wagen zoals ik wilde. Gerieflijk, prettig verend en ook heel erg stil bij 140 kms per uur. Heerlijke reisauto.

*DSP stond uit.

Wat voor auto?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Een Volvo als ik me niet vergis. Mooie bak...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Een paar jaren oude S60
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Clio....

Jongens wel opletten he... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Huh?!

Een Twingo toch..?

:wacko:

chansig

Nee...die rij ik. Ook wel de Sjakie genoemd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: Baardmannetje on March 13, 2017, 18:19:04
Rijdt jij nog steeds in de Up?

Een Clio station. Die is 4,3 mm langer dan zo'n gewone.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K

Het was een leuke middag inderdaad  :)  Ik vond de speakers erg goed klinken (duh) en verder waren de discussies en het geleuter aangenaam. Graag tot een volgende keer (wellicht bij mij?).

chansig

Yep....lijkt me leuk. Maar heb je wel een aansprekende set staan dan ? Of gaan we dan alleen maar leuteren ?

:D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#4622
 :clapping: heerlijk  :D

Heb je de D&D's (indien mogelijk, ken de woonkamer niet) een kwartslag in de kamer gedraaid spelend gehad?

Hoe ervaarden de andere heren de zwaarte van het geluid?  Excl en incl dekbed :)

chansig

Nee..maar waarom zou ik dat gaan doen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#4624
Horen hoe ze tegen een muur presteren. Niet dat het nut heeft door de vaste plaatsing maar is leuk om wellicht het verschil te horen. Waarbij ik benieuwd ben of dat redelijk gelijk is aan het gebruik van het dekbed.