Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 41 Guests are viewing this topic.

Contour

Wat zijn die houten boxen die op de grond liggen (met vaas erop) ??

op eigen verzoek verwijderd.

Het klinkt al beter dan de keer hiervoor.

:P


chansig

#3427
Quote from: Contour on August 28, 2016, 15:46:25
Wat zijn die houten boxen die op de grond liggen (met vaas erop) ??

Daar zitten de filters in van mijn andere speakers.

Quote from: Baardmannetje on August 28, 2016, 16:49:34
Het klinkt al beter dan de keer hiervoor.

:P

Check....nu de rest nog checken. Door mijn eigen geklooi ws het eea door elkaar geschopt. Filter instellingen zijn er allemaal...nu even zekerheid welke bij wat hoort. Kan ik de boel nakijken en aanpassen waar nodig. De kans (mezelf kennende) is groot dat ik het eea gehusseld heb toen ik vanochtend 2 subs gebalanceerd ging aansluiten. K*tje Hans actie dus weer.

Desondanks....de fronts zijn in het hoog veel terughoudender dan mijn andere speakers. Dat is zeker de eerste nummers erg wennen. Maar zoals ik al aangaf zit daar voor mij de grootste winst. De toename in rust ervaar ik als zeer prettig. Qua plaatsing, detaillering doen ze het gewoon erg goed. Maar dat deden mijn andere speakers idem. Het laag moet dus nog nagekeken gaan worden.

Fronts doen nu vanaf 71 Hz mee. Vanmiddag met Eelco nog even zonder subs geluisterd (zonder verdere correctie). Tsja.....als de boel later definitief staat maar 2 settings gaan maken: 1 met en 1 zonder subs. En dan maar gaan luisteren. Mijn gevoel zegt dat met subs beter is en me meer gaat aanspreken.

Dat multisubs optimizer is overigens een mooi programma....uiteraard moet je wel weten wat je doet. Maar het werkt prima.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Ik ben benieuwd. Ik wil morgen ook met dat programma bezig. Als ik het allemaal zo doorlees op die website lijkt het nog wel mee te vallen qua moeilijkheid, :pompom: maar dat zie ik dus verkeerd? :nopompom:

Groeten...

chansig

Het multioptimizer is een ander programma dan die van de minidsp.

Het gebruik van multioptimizer gaat wel wat meer vragen ben ik bang.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

De vraag zou moeten zijn , is dit nu een stuk beter dan wat je had. Is het de meerprijs waard?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

JeroenGRT

Zijn dat scan speak 23w subwoofers?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

chansig

Ik moet zeggen dat ik het type niet uit mijn hoofd weet. Maar het zijn inderdaad Scan Speaks.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: chansig on August 28, 2016, 17:42:19
Het multioptimizer is een ander programma dan die van de minidsp.

Het gebruik van multioptimizer gaat wel wat meer vragen ben ik bang.

Gr. Hans

Deze bedoel je toch?

Groeten...

chansig

Yep...wat ik er gister van heb gezien is dat het (als je het programma niet kent) je zeker 5 uur kost. Nu werd Martijn bijgestaan door iemand die het programma kent.

Maar goed...wie weet onderschat ik je en overschat ik Martijn. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Beide zijn goed mogelijk. ::) :laugh:

Maar ik ga er ook niet vanuit dat ik dat in een paar uurtjes helemaal klaar heb. Welnee, ik wil er natuurlijk wel een beetje lol aan beleven.

Groeten...

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Laat je de fronts trouwens ook via de miniDSP lopen? En zo ja, worden die ook gecorrigeerd?

Groeten...

chansig

Geen correctie..gaan meedoen vanaf 73hZ.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ik zit hier nu even een paar muziekjes te luisteren die ik vanmiddag bij jou ook draaide en... Ik zou je Sonos gewoon eens aan alleen de D&D's hangen.

Contour

Simpeler is vaak beter als het om hi-end gaat inderdaad...

op eigen verzoek verwijderd.

Heeft mijn inziens geen klap met High End te maken...

Het gaat hier tenslotte niet om het kistje waar de elektronica in huist maar het geluid dat je waarneemt.

Contour

Minder zooi/kabels/apparatuur in het signaalpad is altijd gunstig!

chansig

Quote from: Baardmannetje on August 28, 2016, 19:35:07
Heeft mijn inziens geen klap met High End te maken...

Het gaat hier tenslotte niet om het kistje waar de elektronica in huist maar het geluid dat je waarneemt.

Denk je dat de minidsp "iets" doet met het geluid?

Gr. Hanns
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sailor Jan

Ik zou wel verschillende manieren van afspelen proberen in deze week zoals door anderen is voorgesteld. Misschien is inderdaad een kortere signaalweg beter.

Buiten de krukjes zijn het mooie speakers!
Wees lief voor jezelf

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on August 28, 2016, 19:45:25
Denk je dat de minidsp "iets" doet met het geluid?

Ik krijg inderdaad het gevoel dat er ergens het of de befaamde iets niet klopt... Kan er ook zomaar helemaal naast hangen hoor! Ik denk trouwens niet dat het een apparaat is wat hoorbaar het geluid verslechterd ofzo, daar geloof ik niet in, eerder een instelling die 'verkeerd' staat.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Contour on August 28, 2016, 19:37:39
Minder zooi/kabels/apparatuur in het signaalpad is altijd gunstig!

Waarom?


morca

#3447
Quote from: Kwabbernoot on August 28, 2016, 18:13:36
Deze bedoel je toch?

Groeten...
Wat is het voordeel tov bv rew bij gebruik van dit progamma.
Uiteindelijk komt het er toch op neer dat de amplitude/fase / timing van alle woofers gelijk staat.
En je daaarna mocht nodig nog dsp toepast

Uiteindelijk gaat het toch om de kennis was je meet in te voeren.
En wat er daarna nog verkeerd gaat heb je enige kennis van dsp en een getraind oor bij nodig de puntjes op de I te zetten.

chansig

Quote from: Baardmannetje on August 28, 2016, 20:26:24
Ik krijg inderdaad het gevoel dat er ergens het of de befaamde iets niet klopt... Kan er ook zomaar helemaal naast hangen hoor! Ik denk trouwens niet dat het een apparaat is wat hoorbaar het geluid verslechterd ofzo, daar geloof ik niet in, eerder een instelling die 'verkeerd' staat.

Instelling is niet aan de orde als je de boel op bypass zet. Nu even zonder subs aan het luisteren. Klinkt inderdaad ook erg fijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ik zou het lijntje nog korter maken en gewoon de Sonos direct aan de monitoren hangen.