Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

chansig

Twee weken geen muziek...tenminste niet via de set. Gister thuis gekomen en even geluisterd. Het klinkt toch wel erg fijn. Grappig dat het dus schijnbaar nog fijner kan.

Vandaag grotendeels met de Audeze...ook geen straf.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Vanochtend even naar Jerry gereden. In eerste instantie om een versterker op te halen en bij nader inzien ook even de andere condensatoren in het filter te laten zetten. Laatste was 10 minuten werk. Mijn dank is wederom groot. Dus vandaag maar eerder stoppen met werken..snel aansluiten en luisteren.

De versterker is de Luxman M 03. Woensdag neem ik hem mee naar iemand van het forum. Die wil eens ervaren wat bi-ampen gaat doen op zijn speakers. Ik verwacht niet veel..maar we zullen het horen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

djoeri

Luxman blijft toch een mooi merk in ieder geval die oude versies.

Gr Djoeri

Marino

Veel plezier bij Jonathan, ben benieuwd!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

chansig

Me to....Hij zal het wel laten weten.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


chansig

In dit geval is het niet zo belangrijk wat ik er van ga vinden. Het gaat meer om de gastheer die het eens wilt proberen. Uiteraard zal ik mijn oren spitsen.

Zojuist even kort geluisterd met de vernieuwde filters. Het lijkt minder scherp te zijn. Maar ik moet even wat meer tijd/rust hebben om er goed voor te gaan zitten.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/23w-4557t02.pdf

Nog 1 bij gekocht. Inmiddels ook wat hout besteld. Dat betekent dus naast dat de 2 Peerless woofers eruit gaan en ook 1 van de bestaande Scan Speak woofers vervangen gaat worden. 

Helaas heb ik geen ruimte om de andere Scan Speak ook te vervangen. De kist zou dan te groot worden en dan past deze niet meer op de plek waar hij komt te staan.

Over 2 weken komen Koen en Jerry langs en dan zal de boel opnieuw ingemeten worden met de minidsp. Daarvoor even de woofers vervangen en dan lekker luisteren.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Inmiddels de drie woofers thuis liggen.Twee zitten er in hun kistje. Alleen de Peerless was net iets groter. Dus er komen nog 2 nieuwe kasten bij. Worden ook iets groter dan de huidige.

Het speelt wel en grappige is dat ik het gevoel heb dat er laag verdwenen is. Maar dat zal niet het geval zijn. Het geheel klinkt ook schoner/rustiger. Zijn geen gigantische verschillen..maar toch. Zijn goede units...de specs zien er goed uit en als het goed is straks 10dB meer output op 30Hz. Lekkah.

Zaterdag over een week zijn Koen en Jerry dus hier...boel opnieuw inmeten. Ook benieuwd of de filters goed hun werk doen. Je kan het goed vinden klinken..maar ook wennen aan "verkeerd" geluid is mogelijk. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Minder vervorming. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Dat zocht ik....kon er even niet opkomen.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Vandaag maar vrij genomen. Als het goed is komt het hout (18mm berkenmultiplex) gezaagd en wel door zelfbouwcase. Schijnt de spullen goed gezaagd af te leveren. We gaan het beleven.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Quote from: chansig on August 21, 2015, 10:15:19
Vandaag maar vrij genomen. Als het goed is komt het hout (18mm berkenmultiplex) gezaagd en wel door zelfbouwcase. Schijnt de spullen goed gezaagd af te leveren. We gaan het beleven.

Gr Hans

als het hout nou niet komt, en dan? :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

chansig

He....ik ben gekke Henkie (woonde vroeger bij ons in het dorp...werd ook wel Henkie de vetertrekker genoemd) niet ...de postbode is onderweg.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#2364
Tsja....had je niet eerst een stukje kunnen proeflakken was de vraag van mijn vrouw. Euhhh..ja dat klopt. Vind je het niet mooi ? Nee...blank was mooier of anders een lichtere lak. Je hebt een hele binnenkant die je kan proeflakken ? Waarom stop je dan niet na de eerste ? Was je je handen na het plassen ? Tjezus wat een goede vragen zo op een zaterdag ochtend

Eerlijk gezegd ben ik het er wel mee eens. Op het potje leek het precies op de kleur van de meubels. Helaas Pindakaas..we doen het er maar mee.

Nu nog wachten op de post voor de speakon aansluitingen. Dan kan alles erin en gaan we zien hoe afschuwelijk het allemaal optisch is.

Toch maar even een plaatje:



Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Quote from: chansig on August 22, 2015, 12:11:28
Tsja....had je niet eerst een stukje kunnen proeflakken was de vraag van mijn vrouw. Euhhh..ja dat klopt. Vind je het niet mooi ? Nee...blank was mooier of anders een lichtere lak. Je hebt een hele binnenkant die je kan proeflakken ? Waarom stop je dan niet na de eerste ? Was je je handen na het plassen ? Tjezus wat een goede vragen zo op een zaterdag ochtend.

Niets zo fijn als de zaterdag goed beginnen!!  :coffee:

chansig

 :D

Het is gewoon mijn ongeduld. Natuurlijk had ik even een proefstukje moeten maken. Mijn vrouw laten kijken..en vervolgens een lichtere lak gaan kopen. Helaas.....allemaal niet gebeurd.

Het gaat wel heerlijk klinken. Dat is dan wel weer een groot voordeel. Deze woofers gaan een qua kwaliteit wel wat verder dan die Peerless woofers.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

DIY industriële look,ziet er nog best uit zo.
Van die lak was mij ook overkomen denk ik.
Het is weekend en denk even me klusjes doen,en dan gebeuren zulke dingen  ;D

Ik heb dan weer geen vrouw die erover zeurt,wat misschien ook maar goed is als je mijn industriële afwerking ziet  :clapping:

CZ79

Blijf maar komen met de foto's van de vorderingen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

#2369
Quote from: cz79 on August 22, 2015, 16:09:02
Blijf maar komen met de foto's van de vorderingen



De drie gebroeders...ze zijn inmiddels aangesloten en ze doen het. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Eg nie da ze blijve staan in de kleur.. :D

Goed...dus schuren en een likje verf er overheen ? Of is dit nog lichter te krijgen. Er zit nu lak op.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


chansig

Even kopieren van een ander forum:

Van de week 2 al aangesloten gehad. Tsja...het scheelt wel heel erg veel. Wederom meer rust. Bij John Hopkins (diamond mine) hoor ik nu bijna hoeveel centjes de persoon in het eerste nummer terugkrijgt. Kan zijn dat dit eerder ook al hoorbaar was, maar het me nooit opviel. Dat het me nu opvalt betekent ook dat ik weer wat aandachtiger zit te luisteren. Overall in ieder geval meer rust een schijnbaar minder laag. Dat laatste zal zeker niet het geval zijn...maar dat betekent dat het in ieder geval beter is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

Quote from: chansig on August 22, 2015, 18:24:26
Eg nie da ze blijve staan in de kleur.. :D

... Of is dit nog lichter te krijgen. Er zit nu lak op.

Gr Hans
Nee, lichter wordt het niet, wel donker en dan hooguit minder rood..

Maar waarom moet het uberhaubt de kleur van de meubels hebben?
Is meer een retorische vraag hoor... :P
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Hoeft niet perse die kleur te hebben...maar iets dichter in de buurt had wel gemogen. :D :

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.