Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 33 Guests are viewing this topic.

Raphie

De gebruikte kabel gaat het verschil niet maken, wanneer je veel vervuilers hebt de apparte groep wel
Ik heb 3 fases waarvan een er geen witgoed of keuken op heeft
Heb nergens last van zie ook geen noodzaak om de vdh kabel te vervangen
JBL PRX Power!

chansig

De groep gaat ws verhuizen naar de andere kant van het meterkast gebeuren en dan komt er een aardlekschakelaar tussen. Vind ik wel handig met vakantie...schakelaar om en klaar.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Quote from: chansig on November  1, 2014, 11:13:27
Dove en niet dove mensen ?

Gr Hans

Ik denk niet dat je het zo rigoureus moet omschrijven Hans.. :D

Mijn persoonlijke ervaring is dat het herkennen van verschillen die naar voren komen door wijzigingen in (net)bekabeling beter naar voren komen na het veelvuldig experimenteren hiermee.  Veel mensen drukken de verschillen die ze horen vaak alleen uit in: meer/minder hoog, meer/minder laag etc. maar er zijn m.i. meer aspecten (zoals het beter kunnen volgen van melodielijnen en informatie in de muziek, ruimtelijkheid, etc.) die hoorbaar kunnen zijn  ;)

Ondanks het feit dat het allemaal niet volledig technisch onderbouwd kan worden door metingen of wat dan ook blijf ik het verbazingwekkend vinden dat er soms toch wel grote hoorbare verschillen naar voren komen.
Zelfde verhaal met voedingen, ook hier recentelijk erg opmerkelijke dingen mee ervaren die ik van tevoren nooit had verwacht; een Netgear switch die gevoed werd door het simpele standaard geschakelde 12 volt DC wall wart voedinkje en als ''distributiepunt'' geldt voor digitale signaalvoorziening van o.a. SBT en Synology NAS en voorzien van afgeschermde Belden cat. 7 bekabeling met Telegartner connectoren.
Het plaatsen van één Akiko universal stick tegen de switch liet al een dusdanige impact ophet gehele beeld horen waar je gewoon niet omheen kan. Toen de wissel van het standaard geschakelde voedinkje naar een goede 12 volt DC lineaire voeding aan de switch; wederom een aanzienlijke verandering (verbetering) waarneembaar...

Zeg het maar wat dit verklaart: is het de puur vervuilende verstoring die het geschakelde standaard prutsvoedinkje van de Netgear geeft op het dig. signaal of......?


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

Ik wist dat ik vanzelf eens jouw avatar tegen zou komen: Blunderbuss - Jack White :) In de spotify-Dali lijst.

Ik zag op het te kleine plaatje een in de tijd verdwaalde Victoriaanse dame met een te wit gezicht en een grote capuchon. Het is net net Depp in Alice in Wonderland.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Na een leuke bijeenkomst van een buurforum is Jerry vervolgens even met mij meegereden om een hapje te eten en de set aan te horen. Altijd spannend want Jerry heeft zo'n berg aan ervaring dat ik een oordeel/tip/advies van hem uitermate serieus neem. Ik had hem al iets verteld over mijn ervaringen met de Perreaux...deze herkende hij ook in de set. Gaat tijdens het chansigproof maken (door Jerry) wel veranderen.

Stemmen vond Jerry wat aan de lage kant plaatsen..klopte is iets waar ik al jaren een "probleem" mee heb. Door ze iets te kantelen is dat beeld dus iets omhoog geschoven en is de plaatsing verder naar achter gegaan. Simpele ingreep groot plezier.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig


Een minidsp 4 x in 10 X out.

Dus nog ruimte voor 4 subs... :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


chansig

 :D

Nee hoor 4 subjes zijn voldoende. Gaat ws niets meer bijkomen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


chansig

EV ?

Dit is geen EV...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


chansig

Nee...ik ga niet meer wachten. Besloten om de Synergy niet te kopen hoe positief mijn ervaring ook was.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: chansig on November 16, 2014, 14:39:05

Een minidsp 4 x in 10 X out.

Dus nog ruimte voor 4 subs... :D

Gr Hans

Da's een handig ding, maar dan DSP je enkel het laag... Waar stel je de crossover in? Of nee, dat doe je toch niet? Hoe neemt die DSP dan je fronts mee in de berekening, als die ze niet aanstuurt?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

 :dontgetit: :dontgetit:

Van hier uit gaat er een stereo RCA naar EV van de fronts en dus ook naar de 2 Crown versterkers welke op de subs zitten. Dus eigenlijk hetzelfde als dat de bedoeling was van Synergy.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Mooi dat het allemaal kan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Alles kan in deze wondere wereld. Ook een Spotify gebeuren afgesloten. Werkt ideaal.

Eens zien of er een manier is om te testen wat nu beter klinkt: FLAC of 320k VBR

Vandaag ook nog wat aan het stoeien geweest met de Crowns. Ze wat verder door laten lopen. Meet technisch zag het er veelbelovend uit, gehoormatig vond ik het tegenvallen.

Wel grappig dat de diepte en hoogte van het plaatje behoorlijk is toegenomen. En dat alleen door de speaker een klein beetje naar achteren te kantelen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Kan je horen hoe belangrijk die plaatsing is van elke speaker of sub.
Dat heb je nu wel mooi ervaren het laatste jaar  :music:

chansig

#1917
Wat doe ik niet goed ?

Spotify is toch gewoon via de Touch af te spelen zonder dat de NAS aan moet staan ?

Als bij mij de NAS niet aanstaat dan werkt Spotify ook niet. Ik bedien Spotify via de logitech media server (via de laptop...net zoals de NAS die bedien ik ook via de laptop met LMS). Overigens een erg tegenvallend uiterlijk..maar goed.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#1918
Och och als ik Jerry toch niet kende. Het leek er lange tijd op dat de Kenwood M2 (stevig aangepast door Jerry) het niet meer zou gaan doen. Jammer want ook de Perreaux haalt het qua klank niet bij deze stevig aangepakte M2.

Maar wat schetste mijn verbazing: Hans, de Kennie doet het weer. Gr Jerry

Vandaag ruimte gemaakt om hem op te halen en net terug en aangesloten. 1 kanaal was kapot, torren zijn niet meer te krijgen maar dat maakt voor Jerry niets uit. Verder vertelde dat hij nog wat extra kleine verbeteringen had doorgevoerd en nu dus luisteren:

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Dus de Perreaux gaat een nieuw baasje krijgen (heeft deze inmiddels al gevonden).

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Feli Hans. Je oude liefde terug!
Stereo-fan for life!

remco320

Jeeeh! (Zoekt het plaatje van de headbangende banaan, maar is sinds Hyves weg is spoorloos)

chansig


Sennheiser HD 650

Beetje erg een impuls aankoop. Voor de late uurtjes en de momenten dat anderen niet gestoord willen worden.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Quote from: chansig on November 22, 2014, 14:31:49
Och och als ik Jerry toch niet kende. Het leek er lange tijd op dat de Kenwood M2 (stevig aangepast door Jerry) het niet meer zou gaan doen. Jammer want ook de Perreaux haalt het qua klank niet bij deze stevig aangepakte M2.

Maar wat schetste mijn verbazing: Hans, de Kennie doet het weer. Gr Jerry

Vandaag ruimte gemaakt om hem op te halen en net terug en aangesloten. 1 kanaal was kapot, torren zijn niet meer te krijgen maar dat maakt voor Jerry niets uit. Verder vertelde dat hij nog wat extra kleine verbeteringen had doorgevoerd en nu dus luisteren:

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Dus de Perreaux gaat een nieuw baasje krijgen (heeft deze inmiddels al gevonden).

Gr Hans
Cool !!  :headbanging:

chansig

Quote from: chansig on November 20, 2014, 11:18:50
Wat doe ik niet goed ?

Spotify is toch gewoon via de Touch af te spelen zonder dat de NAS aan moet staan ?

Als bij mij de NAS niet aanstaat dan werkt Spotify ook niet. Ik bedien Spotify via de logitech media server (via de laptop...net zoals de NAS die bedien ik ook via de laptop met LMS). Overigens een erg tegenvallend uiterlijk..maar goed.

Gr Hans

Dank voor jullie meedenken...het probleem is opgelost. En ik ga lekker niet vertellen hoe.. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Eh... Moeten we nu gaan smeken ofzo? [emoji15]
Stereo-fan for life!