Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


dre73

Welke Peerless woofers heb jij er nu in dan? :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Citaat van: morca op juni 26, 2015, 22:41:04
Al met al op de goeie weg Hans,de weg naar genieten ;)
6 woofers  :blink: .... cool  :clapping:

Nee...geen 6. De peerless gaat eruit en de Scan Speak (23w) komt erin.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Toch maar even snel....het is een prototype. Dus er gaat ws nog wel wat veranderen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Dat noemen ze in goed Duits "Freiverdrahtung" Hans :D

chansig

Volgens google translate gratis bedrading. Vooruit vertel..geen idee wat je ermee wilt zeggen/bedoelt en ik wil wel mee kunnen lachen. ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#2331
Citaat van: chansig op juni 26, 2015, 23:28:29
Volgens google translate gratis bedrading. Vooruit vertel..geen idee wat je ermee wilt zeggen/bedoelt en ik wil wel mee kunnen lachen. ;D

Gr Hans

De Zandvoorste Google vertelt heel iets anders :D.  En verder kan ik er ook geen zak mee....

Kjelt

Air wiring.
Mooi kistje  :thumbs-up:
Meer verschillende kleuren draad fleurt het op en is makkelijker om fouten te voorkomen.

chansig

Ik ga er toch nooit zelf in lopen klooien...maar was inderdaad handig geweest. Had je dus wel wat eerder kunnen zeggen. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Citaat van: Kjelt op juni 27, 2015, 10:08:01
Meer verschillende kleuren draad fleurt het op en is makkelijker om fouten te voorkomen.
maar we moeten natuurlijk ook aan Jerry denken...straks heeft hij niks meer te doen  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Gelukkig heeft die het heel erg druk. Goed teken.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Scan Speak23W4557/T02

Deze jongens komen dus in 2 van de nu al aanwezige subjes.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


chansig

Van het weekend uitgebreid kunnen luisteren. Het klinkt goed, maar het kan zeker beter. Mn de stemmen klinken wat dun. Aan de andere kant klinken ze wel mooi dun... ;D Het laag is voor mijn gevoel beter geworden en daarnaast is er een toename in rust die ik erg prettig vindt.

Hierover (dunne stemmen) al met Jerry in conclaaf geweest. Hij is er van overtuigd dat de 150 uF condensatoren in de mid sectie voor dit dunne geluid zorgen. Hij noemt ze kleine groene smurfen. Inmiddels zijn er al andere condensatoren besteld en komt er een compensatie weerstandje bij. Dat zou het probleem op moeten lossen.

Vervolgens me wat aan het oriënteren hoe de speakers in optisch mooie staat te krijgen. Fineren is een optie. Alleen dan loop ik weer tegen mijn onkunde met dit soort zaken aan. Grootste vaardigheden die ik mis op dit gebied zijn: rust, geduld en netjes kunnen werken.

Laten wrappen in Esdoornfineer is ook een optie. Daarvoor al een mail gestuurd naar een bedrijf. Wat mij betreft zijn er niet meer opties.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Kutje Hans in actie... ;D

Een van de speakerdraden die het filter ingaat verkeerd om in de speakon bevestigd. Klassiek foutje...zeker van mij.

Tsja....hoor je wel wat er gebeurt als de boel niet absolute fase staat.

Alle plusjes en minnetjes zitten in de filters allemaal hetzelfde. Dus zit dan ook geen verschil en dus ook geen fout.

Stemmen klinken in ieder geval weer zoals het hoort.

Als klap op de vuurpijl is nu ook AC/DC op Deezer te vinden.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

KillerbeeNL

mooie dunne stemmen en rust in het geluid :)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

chansig

De rust hoorde je er wel doorheen. Die dunne stemmen en mooi dun..was met een smiley erachter. Ook hierin hoorde je de potentie wel.

Maar goed...binnen een minuut dus een ander geluid. Wel de rust, ook in het laag. Komen nog andere condensatoren in. Worden morgen geleverd (audio.nl....die is tenminste snel  :D).

Ik hoor dat het nog beter kan...dus dat is een mooi vooruitzicht.

EA zou overigens het bedrag terugstorten. De eerste mail in de afgelopen 4 weken. Op de vraag wat er nu aan de hand is geen antwoord gekregen. Dus blijft een butt zaak.

Gr Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

KillerbeeNL

als de aanpassingen een verbetering zijn dan is dat okay.

fijne dag
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

chansig

Dat is zeker waar...jij ook een fijne dag.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

KillerbeeNL

Aan het weer ligt het niet , lekker avondje buiten zitten 👌
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

pameijer

Citaat van: chansig op juni 30, 2015, 10:30:26
Vervolgens me wat aan het oriënteren hoe de speakers in optisch mooie staat te krijgen. Fineren is een optie. Alleen dan loop ik weer tegen mijn onkunde met dit soort zaken aan. Grootste vaardigheden die ik mis op dit gebied zijn: rust, geduld en netjes kunnen werken.
.

Gr Hans

Er is maar 1 manier om onkunde in kunde om te zetten. Dus gewoon proberen en bedenk dat het mis mag gaan.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

morca

Het zou wel cool zijn Hans als je zelf gaat fineren.
Heb je zelf ook een deel in het Diy gebeuren aan je speakers  :thumbs-up:

chansig

Hoezo zou dat cool zijn ?

Tsja als het lukt..maar ik ben behoorlijk pragmatisch ingesteld: Waarom zelf iets doen als anderen het vele male beter kunnen ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.