Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: Kwabbernoot op mei 16, 2026, 06:46:22Je wordt oud Hans.  :tounge:

Oud en doof  :D
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

chansig

Hier gebeurt er niet veel. Volop in de verhuizing. Eind juli gaan we over. Dus volop aan de klus.

Sinds anderhalve week behoorlijk last van mijn rug. Wel 3 wkn vrij, dus alle ruimte en tijd om bezig te zijn. Frustrerend maar werken helpt ook gewoon om de spieren stram te houden.

Aannemer is druk bezig. Nog 2,5 week tot de bouwvak. Dus er gaat nog een hoop gebeuren.

Zaterag naar DEUS. In Zeist.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

blue-eyes

Beterschap en succes!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

brt

Nog ff doorbikkelen Hans, hopelijk houdt je rug het, sterkte en succes!
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Church of Noise

Beterschap en verzorg je he, 
en goed dat er ondertussen vooruitgang is met de hele verhuis(voorbereiding)! 

Misschien zien we elkaar dit weekend wel, we komen vrijdag naar Zeist voor Tamino en Aõ (ik zie de ironie in van naar NL te komen voor Belgische bands), voor zaterdag geen tickets meer bemachtigd dus dat wordt een avondje Utrecht of zo. 
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger 1/53  |  Rythmik E15HP  |  Electrocompaniet AW180  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Audio Analogue Paganini  |  Bluesound Vault 2

chansig

Doorbikkelen is wel het woord. Gister begonnen met schuren en, naar bleek, 3m3 grint van het dak scheppen.

Gelukkig vandaag een handige hardwerkende dakdekker (die gister, eergisteren al 250 m2 had weggeschept) die de laatste 60% heeft gedaan. Ging iets sneller.

Vanochtend begonnen met plinten, gaatjes, vloer in appartement van dochter.

Als ik beweeg dan is het wel oké. Geen onverwachte bewegingen en het gaat zelfs prima.

Zitten is funest.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

chansig

Iemand nog in de markt voor een elektrische garagedeur. Compleet gedemonteerd...roept u maar.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

chansig

Niemand ? Jammer.  :D

Status:

Geschuurd, 5m2 grint van dak geschept, keuken half gesloopt, laminaat gekocht.

Te doen:

Keuken er helemaal uit slopen, vloer eruit en leggen, muurtje eruit, stucen hier en daar.

Gelukkig hebben we hulp van handige Harries.

Aannemer is goed bezig. Gaat niet volgens planning, maar niet verwonderlijk.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

dickster1

Citaat van: chansig op juli  8, 2026, 21:47:10Doorbikkelen is wel het woord. Gister begonnen met schuren en, naar bleek, 3m3 grint van het dak scheppen.

Gelukkig vandaag een handige hardwerkende dakdekker (die gister, eergisteren al 250 m2 had weggeschept) die de laatste 60% heeft gedaan. Ging iets sneller.

Vanochtend begonnen met plinten, gaatjes, vloer in appartement van dochter.

Als ik beweeg dan is het wel oké. Geen onverwachte bewegingen en het gaat zelfs prima.

Zitten is funest.

Gr. Hans
Heb je 250 vierkante meter dakoppervlak????? Dat is een serieuze oppervlakte!!!!

grt Dick
Adam classic column mk3.
Terrazzo art fidelity royal excalibur.
Hifi Rose RS-520.
Douglas Verhaaf platenspeler.

blue-eyes

Citaat van: chansig op juli 12, 2026, 15:47:28Niemand ? Jammer.  :D

Status:

Geschuurd, 5m2 grint van dak geschept, keuken half gesloopt, laminaat gekocht.

Te doen:

Keuken er helemaal uit slopen, vloer eruit en leggen, muurtje eruit, stucen hier en daar.

Gelukkig hebben we hulp van handige Harries.

Aannemer is goed bezig. Gaat niet volgens planning, maar niet verwonderlijk.

Gr. Hans

Dus liever een Harry dan een Hans, die schrijf ik even op :D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

chansig

Zeker. Handige Harries zijn gewoon heel
handig. Een Hans is gewoon irritant, laat staan als je er meerdere van rond hebt lopen.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

chansig

Citaat van: dickster1 op juli 12, 2026, 16:10:09Heb je 250 vierkante meter dakoppervlak????? Dat is een serieuze oppervlakte!!!!

grt Dick

Nee, sorry. Staat er ook niet duidelijk. Hij had dit, eerder die week, elders weggeschept.

Ons garagedak is maar 60m2.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

dickster1

Citaat van: chansig op juli 12, 2026, 16:26:39Nee, sorry. Staat er ook niet duidelijk. Hij had dit, eerder die week, elders weggeschept.

Ons garagedak is maar 60m2.

Gr. Hans
Dat is alsnog een vorstelijke hoeveelheid grind om weg te scheppen.

grt Dick
Adam classic column mk3.
Hifi Rose RS-520.

chansig

5 a 6 m3.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

Kwabbernoot

Dat is een laag van 8 tot 10 cm dik aan grind.  :blink:
Of was het bij jullie nu 3 kuub?

Groeten...

chansig

5 tot 6 kuub. Dikke stenen.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

dickster1

Ik weet nog van mijn vakantiewerk bij mijn opa's dakdekkersbedrijf dat het T*r*ingwerk was. Ik kan me zelf voorstellen dat je blij was dat het klaar was.

grt Dick
Adam classic column mk3.
Hifi Rose RS-520.

chansig

Ach zo voor een keer is het prima. Maar dit iedere week doen. Mwah...

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

Peerless Monster

Bij ons op dak ging ze er met een grote stofzuiger over heen. In een mum van tijd was het grind weg (met hier en daar wat restjes).

Beterschap voor je rug Hans, hopelijk gaat het al wat beter?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

chansig

Grint zat ook gedeeltelijk vast in het dak. Tegenwoordig gebruiken ze geen grint meer. Ik snap wel waarom.

Maar gek genoeg was het scheppen van het grint niet heel verkeerd.

Vandaag nog verder met slopen. Woensdag/donderdag komen ze stucen. Vandaag ook de vloer eruit.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

chansig

En vandaag is het huis officieel verkocht. Wat een langdurig proces is dat zeg.

Eind juli over en eind augustus de sleuteloverdracht.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

gerard123

Eind goed al goed. Wat zijn nu je plannen qua luisteruimte?
Ik heb al heel vaak naar de Toccata en Fuga in d-moll geluisterd, maar sinds de laatste software update van mijn streamer hoor ik pas dat er een kerkorgel meespeelt.

AudioEnZo

Gefeliciteerd, een zorg minder.

Citaat van: chansig op juli 14, 2026, 17:35:23Eind juli over en eind augustus de sleuteloverdracht.
Niet andersom?

chansig

Als alles klaar is is het de bedoeling dat ik op zolder ga zitten. Beetje hetzelfde als nu.

Groot zat, panelen er allemaal weer in en gaan.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon