Rob's stereoset

Gestart door Rob_H, september 22, 2006, 21:17:25

Vorige topic - Volgende topic

Rob_H

Citaat van: Ruben op februari  7, 2007, 16:17:42
Is het zo erg... ha ha. Mooi hoor O0 O0

Zal wel meevallen denk ik  :)
Ik heb na het testen ook zonder moeten doen, toch een gemis.

Mvg. Rob

Rob_H

Gisteren dus in miezerige weersomstandigheden mijn Kimber kabels gaan afhalen. :(
Ook heb ik ineens een Shunyata Hydra 8 en wat powercords meegenomen om te testen/reviewen. ;D

Als ik eens tijd heb neem ik wel eens een fototje. ;)

Mvg. Rob

Del member

Citaat van: molle op december 11, 2006, 16:13:14
Destijds de test met men 1095 gedaan. Blaast ie even gewoon weg ;D

Ik veronderstel dat je met 1095 de Rotel 1095 bedoeld ?

BTW: id laatste Guido Tent workshop kwam naar voor dat alvorens je gaat modificeren een toestel intrisiek goed moet zijn, dat heb ik met de 1095 nooit zo ervaren, veel vermogensreserve zelfde geld met de 1090 maar geen verfijning wat je verwacht van high-end en redelijk gekleurd, laid back en een klank die gelijk gemaakt is voor B&W. Ooit werd door een Rotel dealer de 1090 beschreven als een PA versterker nu na zoveel gehoord te hebben geef ik die man groot gelijk (toen had ik niet de kennis en ervaring om die man gelijk te durven geven).

FrankB

Citaat van: Rob_H op februari  9, 2007, 16:29:49
Gisteren dus in miezerige weersomstandigheden mijn Kimber kabels gaan afhalen. :(
Ook heb ik ineens een Shunyata Hydra 8 en wat powercords meegenomen om te testen/reviewen. ;D

Als ik eens tijd heb neem ik wel eens een fototje. ;)

Mvg. Rob

Kom op met die foto's ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Rob_H

Citaat van: FrankB op februari  9, 2007, 17:50:49
Kom op met die foto's ;D

Omdat gij het zijt  ;D

De fototjes:

Ik ben wel voorlopig alleen met de Kimber aan het spelen, de Shunyata volgt nog.

Mvg. Rob

Del member

Citaat van: Rob_H op februari  9, 2007, 18:20:22
Omdat gij het zijt  ;D

De fototjes:

Ik ben wel voorlopig alleen met de Kimber aan het spelen, de Shunyata volgt nog.

Mvg. Rob

Waarvoor dienen die potjes ?

molle

Net een tuinslang :o

Feli hoor ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Rob_H

Citaat van: ub4b op februari  9, 2007, 18:33:39
Waarvoor dienen die potjes ?

Tegen het doorhangen van de kabel, dat aluminium overgangstuk is best zwaar.
En omdat ik Cerabase gebruik komen mijn speakeraansluitingen ook hoger, waardoor de kabel anders gespannen staat.
Dus puur voor praktische redenen, geen voodoo in iedergeval. ;D

Mvg. Rob

Rob_H

Citaat van: molle op februari  9, 2007, 18:38:35
Net een tuinslang :o

Feli hoor ;)

idd, qwa uiterlijk zijn het zeker niet de mooiste kabels, maar het is toch de klank dat telt of niet soms. ;)

Mvg. Rob

molle

Citaat van: Rob_H op februari  9, 2007, 19:05:32
idd, qwa uiterlijk zijn het zeker niet de mooiste kabels, maar het is toch de klank dat telt of niet soms. ;)

Mvg. Rob

Dat is waar, maar bedoelde eigenlijk de dikte ervan  ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Del member

Citaat van: molle op februari  9, 2007, 19:25:33

Dan heb je van die superdikke slangen en dan moet je eens je tweeter van je Nautilus losvijzen en kijken wat daar naartoe zit  ;D
M'n Hyperions zijn op interne bekabeling niet veel beter hoor.

Rob_H

Citaat van: molle op februari  9, 2007, 19:25:33

Valt wel mee, ik heb ooit dikkere gezien.  :)

Mvg. Rob

Del member

Eerlijk gezegd 't zal me worst wezen hoeveel cosmetica errond zit. Mooie dingen strelen wel beetje m'n ego, initieel.
Maar eenmaal je gaat luisteren dan komen er andere aspecten dan het visuele uiterlijk van dingen naar boven.

Vroeger toen de vier runs naar de speakers los hingen dan kreeg ik altijd reacties genre "wow wat een kabels heb je daar" maar esthetisch was dat minder en de kans op kortsluiting was veel groter.
Nu heb ik vier van die twisted pairs reference quest met kabelspanners aan mekaar gezet dan valt het gelukkig niet zo op en dus geen reacties meer :) Komt ook niet meer los en kan de speakers veel sneller verzetten.

Rob_H

Donderdag heb ik een afspraak bij Artspeak, dan zullen mijn versterkertjes worden gemodificeerd. ;D
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
I'll keep you posted. ;)

Mvg. Rob

Rob_H

Zoals eerder vermeld ben ik donderdag naar Ommeren geweest om bij Artspeak mijn versterkers te laten modificeren.

Na een rit van ongeveer 1u20 min kwam ik bij Louis aan.  Meteen kreeg een kopje koffie onder mijn neus geduwd
wat ik wel apprecieer als je zo even in de auto gezeten hebt.  Louis en zijn compagnon bleven niet lang bij de
pakken zitten en ze beluisterden meteen mijn versterkercombinatie op hun vertrouwde set.  Even  daarna schroefden
ze mijn versterkers open en wezen me meteen de mindere componenten/aspecten van de versterkers aan. 
Na een kleine uitleg gingen ze aan het werk en omdat ze zo geconcentreerd mogelijk tewerk wilden gaan vroegen
ze mij om me even te ontspannen/vermaken.

Ze stelde me voor om naar Rhenen te gaan.  Dat heb ik dus ook gedaan en zo heb ik daar een goede 2 uur in een trendy
restaurant/lounge genaamd "Tanteloes" gezeten.  Voorzien van een natje en een droogje met uitzicht op de Rijn. 
Niet lang nadat mijn buikje vol was belde mij Louis op om te zeggen dat de versterkers klaar waren. 
Vol ongeduld ging ik terug naar Ommeren om mijn versterkers te aanschouwen en jawel te beluisteren.

Wat hebben ze nu zo allemaal veranderd?  Het meeste werk hebben ze in de P3 voorversterker gestoken.   
Hiervan hebben bijna het complete voedingsgedeelde voorzien van andere componenten. 
Ook hebben ze de bufferelco's die in de signaalweg zitten veranderd door hoogwaardigere elco's. 
De interne bekabeling is ook praktisch volledig vervangen door betere afgeschermde kabels.
Naast de kabels zijn ook alle zekeringen vervangen.  Maar waar ik nog het meeste van tevreden was is
dat ze de zogenaamde "loop" (outputs voor bv een equalizer op te hangen) intern hebben gebrugd.
Zo heb ik die marginale brugjes achteraan mijn voorversterker niet meer nodig.

Omdat ze het kostenplaatje voorlopig niet de spuigaten wilden doen laten uitlopen hebben ze zicht
beperkt met de modificatie van de A21 eindversterker.  Dit omdat bij deze versterker het niet zo makkelijk
is om dat PCB eruit te halen.  Hier was al een uur werk mee om ze enkel te demonteren.
Dus hebben ze zicht hier beperkt met het veranderen van bekabeling, zekeringen, signaalweg.

Maar nu het belangrijkste:  het RESULTAAT !!!!

Thuis terug aangekomen sloot ik vol ongeduld de versterkers terug aan. 
Deze keer niet met mijn huidige kimber powercords maar met voedingkabels van Artspeak zelf die ik ook had meegenomen.
Ik herinner mij het nog goed, de eerste noot na de modificatie.  De cd was Nils Lofgren Acoustic Live.
Ik stond werkelijk versteld van het resultaat.  Voor het eerst had ik echt het gevoel dat ik in de zaal zat.
Zo veel oplossend vermogen zonder gekleurd te klinken, het laag had een andere dimensie gekregen. 
Maar ook is er veel meer diepte en grootsere staging. Van luistermoeheid is geen sprake meer. 
Elke cd die ik in de lade van North Star steek klink als nooit te voren.  Ik hoor bij elke cd wel iets nieuws dat ik voordien
niet gehoord had.

Spijt? Zeker niet, aanrader? Zeker weten.
Zeker als je het kostenplaatje bekijkt. Dit bedraagt €440, dat is het bedrag samen met de 2 powercords van artspeak zelf.
Misschien ga ik op termijn de A21 wel grondiger laten onderhanden nemen door Louis.
Maar eerst genieten van de MUZIEK dat mij setje nu produceert.
Mvg. Rob

blue-eyes

Gefeliciteerd Rob. Altijd mooi zo'n goed gelukte modificatie!

Vraagje

Had Louis deze appartatuur vaker onderhanden genomen daar ze binnen enkele uren klaar waren? Ik weet van mijn modificatie dat dit dagen heeft geduurd. Niet wegens het werk maar omdat de Sebastiaan niet tevreden was en alle beschikbare componenten wilde testen, in elke bezetting en variatie van verschillende componenten. Ook was niet elk vervangen component de beste, sterker nog, zelfs theoretische betere onderdelen klonken wel eens minder in een bepaalde setting. Om dan het maximale er uit te halen duurde dat dagen van testen, dagen laten liggen bezinken, etc.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

FrankB

Gaaf resultaat Rob!!

Nog een vraagje: hoe klinken de powercords in vergelijking met de Kimber's?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Rob_H

Citaat van: Blue-Eyes op februari 18, 2007, 16:22:29
Gefeliciteerd Rob. Altijd mooi zo'n goed gelukte modificatie!

Vraagje

Had Louis deze appartatuur vaker onderhanden genomen daar ze binnen enkele uren klaar waren? Ik weet van mijn modificatie dat dit dagen heeft geduurd. Niet wegens het werk maar omdat de Sebastiaan niet tevreden was en alle beschikbare componenten wilde testen, in elke bezetting en variatie van verschillende componenten. Ook was niet elk vervangen component de beste, sterker nog, zelfs theoretische betere onderdelen klonken wel eens minder in een bepaalde setting. Om dan het maximale er uit te halen duurde dat dagen van testen, dagen laten liggen bezinken, etc.

Louis staat bekend om zijn Parasound modificaties, dus zal het hem wel in de ervaring zitten zeker  ;D
Ook hebben ze er ongeveer 2,5 uur met 2 mensen over gedaan, dus dat maakt ook eigenlijk 5 uur werk om te veranderen en te testen.

Over het resultaat ben ik toch zeer tevreden, hoewel het allemaal nog beter kan waarschijnlijk.
Maar hij wou zorgen dat de prijs/kwaliteitsverhouding mooi in balans beleef.

Mvg. Rob

Rob_H

Citaat van: FrankB op februari 18, 2007, 16:32:40
Gaaf resultaat Rob!!

Nog een vraagje: hoe klinken de powercords in vergelijking met de Kimber's?

Eerst en vooral vermelden dat de draden die ze gebruiken voor de modificatie dezelfde zijn als die in hun netsnoeren zit.
Wat ik vooral opmerkte met de powercords van artspeak is dat ze zorgen voor een heel open geluidsbeeld.
Je hoort echt de lucht rond de instrumenten. De Kimbers op de Parasounds klinken daarintegen braver, warmer.
Maar ook was het net of de kimbers alles op één lijn zetten terwijl de artspeak kabels alles ruimtelijk voorstelden.

Met artspeak netsnoeren is het geluid wat brutter maar precies ook wel echter.
Tja het was eigenlijk een no-brainer vermits ze maar per stuk €49/1,5m kosten.

Mvg. Rob

molle

Del member

Citaat van: Rob_H op februari 18, 2007, 18:15:57
Met artspeak netsnoeren is het geluid wat brutter maar precies ook wel echter.
Tja het was eigenlijk een no-brainer vermits ze maar per stuk €49/1,5m kosten.

Mvg. Rob

Je bent bijna een alternatieve high-ender aan 't worden Rob :)

Je bent erin geslaagd om voor minder geld iets goeds te vinden, beetje filosofie zoals hier

http://www.diest-audio.com/About%20cables.htm

altijd al mijn filosofie geweest trouwens :)

Rob_H

Citaat van: ub4b op februari 19, 2007, 14:40:31
Je bent bijna een alternatieve high-ender aan 't worden Rob :)

Je bent erin geslaagd om voor minder geld iets goeds te vinden, beetje filosofie zoals hier

http://www.diest-audio.com/About%20cables.htm

altijd al mijn filosofie geweest trouwens :)

Het is het resultaat dat telt hé  ;)

Mvg. Rob

molle

Richi

Leuk om te lezen dat jouw reactie dezelfde was als die van mij toen ik mijn set na de modificatie hoorde.

Veel luisterplezier gewenst,
Richard
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto