Rob's stereoset

Gestart door Rob_H, september 22, 2006, 21:17:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob_H

#75
Voor de geïnteresseerden

Mijn review over de Resolution Audio Opus 21 + XS-module:

http://www.audioforum.be/article1204.html&mode=nested

Have fun  ;)

Mvg. Rob

FrankB

Leuk verhaal. Ik heb beide spelers ook thuis gehad natuurlijk, dus extra leuk om te lezen wat een ander ervan vind :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

#77
geen kanttekeningen bij de Opus?
en raakte de muziek je persoonlijk nu meer met de Opus of toch met de Northstar?
En wat gaf de doorslag in je persoonlijke beleving/ruimte/set/smaak?

verder leuk om te lezen dat je zo'n plezier met de speler hebt gehad 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Rob_H

Citaat van: DA BoSS op december  3, 2006, 12:39:12
geen kanttekeningen bij de Opus?
en raakte de muziek je persoonlijk nu meer met de Opus of toch met de Northstar?
En wat gaf de doorslag in je persoonlijke beleving/ruimte/set/smaak?

verder leuk om te lezen dat je zo'n plezier met de speler hebt gehad 8)

Hey,

Ik kan niet echt negatieve dingen zeggen over de Opus, zeker niet klankmatig.
Misschien is is de koppeling tussen XS-module en de Opus wel sneu, maar zo zit concept van RA ineen.
Wat ik al eerder in dit topic aanhield is dat ik gerust beide speler in huis wou hebben. Dit omdat ze toch zo verschillend zijn.
Ik luister voornamelijk klassieke muziek, en daar is North Star toch iets precieser en fijnzinniger. Dit is wat ik zoek. De Resolution Audio leek daarentegen meer laag tegen geven dan de North Star, klonk afgeronder en vrijgegevingsgezinder zonder in te boeten in details.

Maar de muziek raakt(e) me zowel bij de North Star als bij de RA. Het had niet zo zeer met doorslag te maken omdat ik de North Star al gekocht had. Puur uit interesse omdat ik op dit forum al meer gehoord had over de Resolution. Deze review was ook leuk voor mezelf maar het is ook de bedoeling dat andere mensen daar iets aan hebben.

Mvg. Rob

   

garmtz



DA BoSS

Citaat van: Rob_H op december  4, 2006, 14:58:51
Hey,

Ik kan niet echt negatieve dingen zeggen over de Opus, zeker niet klankmatig.
Misschien is is de koppeling tussen XS-module en de Opus wel sneu, maar zo zit concept van RA ineen.
Wat ik al eerder in dit topic aanhield is dat ik gerust beide speler in huis wou hebben. Dit omdat ze toch zo verschillend zijn.
Ik luister voornamelijk klassieke muziek, en daar is North Star toch iets precieser en fijnzinniger. Dit is wat ik zoek. De Resolution Audio leek daarentegen meer laag tegen geven dan de North Star, klonk afgeronder en vrijgegevingsgezinder zonder in te boeten in details.

Maar de muziek raakt(e) me zowel bij de North Star als bij de RA. Het had niet zo zeer met doorslag te maken omdat ik de North Star al gekocht had. Puur uit interesse omdat ik op dit forum al meer gehoord had over de Resolution. Deze review was ook leuk voor mezelf maar het is ook de bedoeling dat andere mensen daar iets aan hebben.

Mvg. Rob
   

Hoi Rob,

bedankt voor de aanvullende info...

(begrijp maar al te goed dat het lastig kiezen is met twee spelers van dergelijke kwaliteit 8) )
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Rob_H

#82
Beste,

Na wat research heb ik besloten om mijn Parasound versterking onder handen te laten nemen door Louis Raatjes van Artspeak.
Het zal nog wel eventjes duren (februari 2007) maar ik ben zeer benieuwd over het resultaat.

Zijn er nog mensen met ervaringen met Artspeak modificaties?

Mvg. Rob

molle

#83
Citaat van: Rob_H op december 11, 2006, 16:04:54
Beste,

Na wat research heb ik besloten om mijn Parasound versterking onder handen te laten nemen door Louis Raatjes van Artspeak.
Het zal nog wel eventjes duren (februari 2007) maar ik ben zeer benieuwd over het resultaat.

Zijn er nog mensen met ervaringen met Artspeak modificaties?

Mvg. Rob

Ik heb een gemodde 1206 van Louis. Echt een beest van een amp hoor O0 Destijds de test met men 1095 gedaan. Blaast ie even gewoon weg ;D
Louis en Parasound zijn wel 2 handen op 1 buik ;)
Je mag met een gerust hart gaan slapen :D

EDIT: Ook heb ik een zwaar gemodde Tjoeb Ultra van Louis overgenomen en deze is ook erg O0
Juist de interlinks van hem was ik minder over te spreken. The scherp klinkend vond ik. Maar heb ze dan ook alleen maar op mijn Klipschen geprobeerd, dus mag ik er geen oordeel over maken eigenlijk :-\
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Rob_H

Na een telefoongesprek met Louis wordt je vanzelf gerust ;D, jammer dat de modicatie niet eerder kan doorgaan  :( maar begin februari ga ik hem eens een bezoekje brengen.

Hij wist me ook te vertellen dat er een nieuwe website online kwam. :)

Mvg. Rob

El Penumbra

Citaat van: Rob_H op december 13, 2006, 16:06:19
Hij wist me ook te vertellen dat er een nieuwe website online kwam. :)

Mvg. Rob

Wat uitgebreider dan de huidige... :D

www.artspeak.nl


Rob_H

Zoals verwacht heb ik nu 3 Kimber powerkords om even mee te experimenteren.

Het gaat over de volgende Kimber Powerkords

- PK 14 Gold (aangesloten op de voorversterker)
- PK 10 Gold (aangesloten op de eindversterker)
- PK 14 Palladian ( aangesloten op de DAC)

Hier wat foto's









Eerste indruk, WOW, wat een ruimtelijkheid, microdetail, stage, en veel meer.
Ik denk persoonlijk dat de Palladian voor het merendeel voor deze winstaandeel zorgt.
Dit is heel wat anders als mijn huidige Kemp Elektroniks netsnoeren, maarja misschien is het ook appelen met peren vergelijken.

Een upgrade gaat het op termijn zeker worden, maar ik ga toch nog afwachten op de netkabels van Shunyata vooralleer ik de beslissing neem. Misschien zijn er ook nog andere interessante merken...
Waarschijnlijk heeft mijn enthousiasme wel te maken dat het gewoon goed klikt tussen de rest van mijn Kimber bekabeling...

Mvg. Rob

molle

#88
Wel een aardig sommetje aan kabels daar ;D Alle Kimberkabels te samen zullen wel voor een bepaalde synergie zorgen.
Totaal wel een vette set als je alles zo bekijkt 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Rob_H

Ik heb zojuist de volgende Kimber PowerKords besteld.

3 x PK 10 GOLD (voor het loopwerk en de voor -en eindversterker)



1 X PK 10 Palladian (voor de DAC)



Na het testen van deze powercords was er voor mij geen weg meer terug.

Mvg. Rob

Del member

Die zwarte worst in 't middengedeelte, fungeert dat als een soort filter ?

Rob_H

Citaat van: ub4b op januari 20, 2007, 18:09:39
Die zwarte worst in 't middengedeelte, fungeert dat als een soort filter ?

Ik zou het begot niet weten, ik vind het er ook maar vies uitzien eigenlijk  ;D
Maar het doet zijn ding.

Mvg. Rob

Audiotwin

Niet lullig bedoeld maar is de P3 voorversterker niet een zwakke schakel(mindere) in deze set en kan je beter niet investeren in vervanging hiervan?
Tevredenheid!!!

Rob_H

Citaat van: Audiotwin op januari 20, 2007, 18:35:26
Niet lullig bedoeld maar is de P3 voorversterker niet een zwakke schakel(mindere) in deze set en kan je beter niet investeren in vervanging hiervan?

Waarschijnlijk wel, volgende maand gaan de versterkers binnen voor een Artspeak modificatie. Hiermee zou normaal gezien het niveau van de P3 naar omhoog worden gebracht. Ik hoorde ook al nieuws rond een nieuwe voorversterker uit de HALO reeks genaamd JC2. Deze zou gemaakt zijn als aanvulling op de JC 1 monoblokken. Misschien is wel interessant om in de nabije toekomst die eens te testen.

Mvg. Rob

jan-rotterdam

#94
Citaat van: Rob_H op januari 20, 2007, 18:41:06
Ik hoorde ook al nieuws rond een nieuwe voorversterker uit de HALO reeks genaamd JC2. Deze zou gemaakt zijn als aanvulling op de JC 1 monoblokken. Misschien is wel interessant om in de nabije toekomst die eens te testen.

Mvg. Rob

CitaatJohn Curl's At It Again

Posted Sun Jan 8, 2006, 7:42 PM ET — By Larry Greenhill




High-end amplifier guru John Curl, well-known for his early designs at Mark Levinson Audio Systems and for the Vendetta phono preamplifier—some regard this as the finest head amp ever made— was at the Alexis Park to discuss his latest design for Parasound, the JC-2 preamplifier. [The price of the JC-2 has not been determined yet, but will be somewhere in the vicinity of $3200.] John was particularly pleased to point out that he had worked with the same circuit-board designer from the Vendetta days. He also pointed out the preamp's "D-core" power transformer, which has an oval core at right angles to the winding. John believes that this is much quieter than a conventional toroidal transformer. However, he had persuaded Parasound to omit a phono stage because even the D-core transformer wasn't quiet enough for him. That brought up an obvious question—would he reintroduce the Vendetta? Although nothing was definite, he noted, "I'll probably have to do something because everyone is bugging me to bring it back." 


Link naar de bron



En dit zou een foto zijn van het prototype





Groeten Jan


Del member

Wellicht dat die worst een soort filterende werking heeft en daardoor meer troep van het net haalt dan de andere kabels.

Persoonlijk wil ik voor alle componten gewoon dezelfde netkabels - of toch dat alle componenten even propere stroom krijgen.

Ik doe dus een andere aanpak :

- eerst alles 2x opkuisen (1x actief voor alles en daarna nog eens passief voor de broncomponent en voorversterker)

Voordeel is dat de netspanning gebalanceerd eruit komt en dat er altijd mooi 220V opstaat ook al fluctueert de netspanning hier lichtjes.
Als klasse-d hoogfrequent troep zou geven op 220V dan geraakt het niet eens terug in de broncomponent (principe van een firewall met DMZ functie).

- tussen opkuis en toestellen zorgen dat er het cleane signaal niet terug vuil wordt, dmv dubbel afgeschermde 4x 2,5mm2 kabel (motorflex)

Audiotwin

Citaat van: Rob_H op januari 20, 2007, 18:41:06
Waarschijnlijk wel, volgende maand gaan de versterkers binnen voor een Artspeak modificatie. Hiermee zou normaal gezien het niveau van de P3 naar omhoog worden gebracht. Ik hoorde ook al nieuws rond een nieuwe voorversterker uit de HALO reeks genaamd JC2. Deze zou gemaakt zijn als aanvulling op de JC 1 monoblokken. Misschien is wel interessant om in de nabije toekomst die eens te testen.

Mvg. Rob

Ben benieuwd wat eruit komt na de ingreep van Art Speak,want de P3 past optisch wel mooi in jou set.
Tevredenheid!!!

Rob_H

#97
@ Jan: Dank je voor de aanvullende info, de aansluitingen aan de achterzijde van het apparaat zien er toch al veelbelovend uit.

@ Frederick: Ik ben zelf eigenlijk nog nooit bezig geweest met netfiltering, toen ik de Palladian bestelde heb ik er ook niet bij stil gestaan dat dit eigenlijk een filter is.

@ Audiotwin: Ik hou jullie zeker op de hoogte omtrent de Artspeak modificatie.

Mvg. Rob

Rob_H

#98
Morgen ga ik mijn kabeltjes ophalen, het zal een slapeloze nacht worden  ;D
Ook neem ik meteen een Shunyata Hydra 8 mee om te testen.
Hiervan kan je weer een review verwachten op www.audioforum.be

Mvg. Rob

R