Rob's stereoset

Gestart door Rob_H, september 22, 2006, 21:17:25

Vorige topic - Volgende topic

Audiopaul

Citaat van: Rob_H op september 25, 2007, 20:16:11
Dat zijn ze inderdaad   ;D.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik al vele uren op Paul zijn website heb liggen rond te loeren. ;)
Via zijn site ben ik eigenlijk bij Callas Audio terecht gekomen met de bestelling als gevolg. :)

Ben echt eens benieuwd naar het resultaat.

Mvg. Rob

Hoi Rob,

Ik denk dat je geen spijt van je aankoop zult krijgen, de soundboards gaan een hoop rust en precisie in je set brengen!
Ron is een echte perfectionist die weet waar hij mee bezig is. Ik neem aan dat je bij hem op bezoek gaat om de bestelling af te halen?  ;)
WWW.AUDIOREVIEW.NL

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Audiopaul

Citaat van: molle op september 25, 2007, 20:18:14
Gave set Audiopaul, juist de Thiels zijn niet aanwezig op de foto O0

De Thiels staan in de lengterichting van de kamer opgesteld, in de breedterichting had ik te veel resonantieproblemen. Nu klinkt het fantastisch. Het ziet er nu zo uit:

WWW.AUDIOREVIEW.NL

molle

Citaat van: Audiopaul op september 25, 2007, 20:33:04
De Thiels staan in de lengterichting van de kamer opgesteld, in de breedterichting had ik te veel resonantieproblemen. Nu klinkt het fantastisch. Het ziet er nu zo uit:

Mooi 8)

Nu ik de Thiels zo ver weg van je rack zien staan heb ik ook geen bang meer.
Ga weldra een ander audiorack aankopen en die komt ook tegen de zijwand in mijn living te staan.
Dan moet ik natuurlijk ook langere speakerkabels kopen want nu staat alles gewoon in het midden gestapeld.
Het zal dan gaan over de lengte van elk 5 meter( 1 kant toch, andere is maar 1 meter van rack verwijderd maar de kabels kunnnen het beste even lang zijn). Had toch een beetje bang dat deze afstand een invloed op mijn geluid zouden hebben, maar ben gerustgesteld nu ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Rob_H

Citaat van: Audiopaul op september 25, 2007, 20:30:07
Hoi Rob,

Ik denk dat je geen spijt van je aankoop zult krijgen, de soundboards gaan een hoop rust en precisie in je set brengen!
Ron is een echte perfectionist die weet waar hij mee bezig is. Ik neem aan dat je bij hem op bezoek gaat om de bestelling af te halen?  ;)

Ik denk het ook niet dat ik spijt zal hebben  ;D, maar ik ga ze waarschijnlijk laten opsturen want het is bijna 2 uur rijden (enkele rit) van mijn thuis naar Lelystad. Maar ik heb het volste vertrouwen in Ron.

p.s.: je hebt echt wel een top set hoor  :o

Mvg. Rob

Audiopaul

Citaat van: molle op september 25, 2007, 20:57:15
Mooi 8)

Nu ik de Thiels zo ver weg van je rack zien staan heb ik ook geen bang meer.
Ga weldra een ander audiorack aankopen en die komt ook tegen de zijwand in mijn living te staan.
Dan moet ik natuurlijk ook langere speakerkabels kopen want nu staat alles gewoon in het midden gestapeld.
Het zal dan gaan over de lengte van elk 5 meter( 1 kant toch, andere is maar 1 meter van rack verwijderd maar de kabels kunnnen het beste even lang zijn). Had toch een beetje bang dat deze afstand een invloed op mijn geluid zouden hebben, maar ben gerustgesteld nu ;D

Ik zie dat je Thiel CS2.2 hebt, ook een erg mooie speaker die zeker wat ruimte rondom kan gebruiken anders gaat het laag overheersen.
Ik heb door de huidige opstelling m'n Nirvana's van 2,5 meter per kant helaas moeten verkopen maar ben voorlopig zeer tevreden met 2x9 meter InAkustik Black&White Reference LS1102. 
WWW.AUDIOREVIEW.NL

Audiopaul

Citaat van: Rob_H op september 25, 2007, 21:07:06
Ik denk het ook niet dat ik spijt zal hebben  ;D, maar ik ga ze waarschijnlijk laten opsturen want het is bijna 2 uur rijden (enkele rit) van mijn thuis naar Lelystad. Maar ik heb het volste vertrouwen in Ron.

p.s.: je hebt echt wel een top set hoor  :o

Mvg. Rob

Ik benijd de postbode niet die de soundboards bij jou aan de deur komt brengen, ze zijn op door de contructie, de bekleding aan de binnenzijde en de vulling met zand buitengewoon zwaar.  ;D
Jouw set is ook niets mis, Rob. Enkele componenten uit je set heb ik nooit gehoord maar op papier en op de foto's ziet het er veelbelovend uit. Je hebt ook erg veel aandacht aan bekabeling en accessoires besteed. Goed bezig!  8)
WWW.AUDIOREVIEW.NL

molle

Citaat van: Audiopaul op september 25, 2007, 21:19:07
Ik zie dat je Thiel CS2.2 hebt, ook een erg mooie speaker die zeker wat ruimte rondom kan gebruiken anders gaat het laag overheersen.
Ik heb door de huidige opstelling m'n Nirvana's van 2,5 meter per kant helaas moeten verkopen maar ben voorlopig zeer tevreden met 2x9 meter InAkustik Black&White Reference LS1102. 

Inderdaad :D

Ze staan vrij goed geplaast denk ik. Ongeveer op een dikke meter van de zijwand en een 80 cm van de achterwand.
Het geluidsbeeld is wel ENORM bij Thiel :o En het laag is zeker niet overheersend. Maar dat zal wel een groot verschil zijn tussen de 2.2 en de 3.6.
Ben er dan ook zeer tevreden mee, maar zou later graag upgraden naar de grote broer. De CS 3.6 ;D
Als speakerkabel gebruik ik de Canare 4S11. Thiel vraagt volgens mij een goede koperkabel.

Sorry van de topic vervuiling Rob :-\
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Audiopaul

Citaat van: molle op september 25, 2007, 21:51:25
Inderdaad :D

Ze staan vrij goed geplaast denk ik. Ongeveer op een dikke meter van de zijwand en een 80 cm van de achterwand.
Het geluidsbeeld is wel ENORM bij Thiel :o En het laag is zeker niet overheersend. Maar dat zal wel een groot verschil zijn tussen de 2.2 en de 3.6.
Ben er dan ook zeer tevreden mee, maar zou later graag upgraden naar de grote broer. De CS 3.6 ;D
Als speakerkabel gebruik ik de Canare 4S11. Thiel vraagt volgens mij een goede koperkabel.

Sorry van de topic vervuiling Rob :-\

Hopelijk vergeeft Rob ons dat?  ;) Als je je aan die (ruime) opstelregels houdt zul je beslist een superstrakke en ongekleurde bas hebben met je CS2.2. Thiel doet het inderdaad erg goed met koper van bijvoorbeeld Audioquest. Intern zijn diverse Thielmodellen ook bekabeld met Audioquest.  ;) Maar ik heb o.a. CS2.2, 2.3, 2.4 en CS3.6 ook heel goed horen klinken met G3-bekabeling van Siltech (LS100 G3 op CS3.6 en FT12 G3 op CS2.2 en 2.3) Hangt gewoon helemaal af van de rest van de set en de luisterruimte.
WWW.AUDIOREVIEW.NL

Rob_H

Citaat van: Audiopaul op september 25, 2007, 21:49:05
Ik benijd de postbode niet die de soundboards bij jou aan de deur komt brengen, ze zijn op door de contructie, de bekleding aan de binnenzijde en de vulling met zand buitengewoon zwaar.  ;D
Jouw set is ook niets mis, Rob. Enkele componenten uit je set heb ik nooit gehoord maar op papier en op de foto's ziet het er veelbelovend uit. Je hebt ook erg veel aandacht aan bekabeling en accessoires besteed. Goed bezig!  8)

Ik zal er dan toch maar eens over nadenken om naar daar te rijden  ;D
Merci voor het compliment, bijna elk component heb ik eerst getest vervolgens ze aan te schaffen.
Nu begin ik stilaan tevreden te worden over de muziek dat mijn setje produceert.

En ik vind het helemaal niet erg dat jullie onderling woorden wisselen in deze topic, dan is er wat meer animo.  ;)

Mvg. Rob

molle

Citaat van: Rob_H op september 25, 2007, 22:10:43
Ik zal er dan toch maar eens over nadenken om naar daar te rijden  ;D
Merci voor het compliment, bijna elk component heb ik eerst getest vervolgens ze aan te schaffen.
Nu begin ik stilaan tevreden te worden over de muziek dat mijn setje produceert.

En ik vind het helemaal niet erg dat jullie onderling woorden wisselen in deze topic, dan is er wat meer animo.  ;)

Mvg. Rob

Thx Rob ;)

Peerless Monster

Citaat van: Rob_H op september 25, 2007, 19:04:58
Hey,

Juist mij een bestelling geplaatst van 2 Callas Audio Soundboards XL (45mm x 50 mm) in Esdoorn.
Het zal nog wel even duren vooralleer ze hier zijn want via hun site heb ik vernomen dat de levertijd kan oplopen tot 2 maanden.

I'll keep you posted, voorlopig blijven de JC1's dan maar op de grond staan.

Mvg. Rob

Je brengt me zo ook op ideeen Rob... ;D.
De Callas Soundboards zijn prachtig om te zien alleen kan ik er zo weinig over vinden google.
Mijn powerplant staat nu ook op de grond aangezien er geen plek meer is op mij E12 signature.
Deze soundboards kan je ook zelf samenstellen?
Ik wil namelijk een brede plank (70 cm) met de normale diepte, maar dan in het zwart mat.
Wat zou zoiets moeten kosten zonder er exotisch hout voor te gebruiken?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

frank2

Als je echt iets goeds wilt zonder er kapitalen voor te betalen: keukenbladen, massief berken te koop bij de ikea en dan zwart overspuiten. NB: Ikea Duitslans, osnabruck bijvoorbeeld is met deze keukenbladen wel aanmerkelijk goedkoper, scheelt gauw enkele tientjes
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Rob_H

Citaat van: Peerless Monster op september 27, 2007, 18:58:53
De Callas Soundboards zijn prachtig om te zien alleen kan ik er zo weinig over vinden google.
Mijn powerplant staat nu ook op de grond aangezien er geen plek meer is op mij E12 signature.
Ik wil namelijk een brede plank (70 cm) met de normale diepte, maar dan in het zwart mat.

Hey,

Je vind er inderdaad weinig informatie over, en het is geen enkel probleem om je maten te veranderen. (heb ik ook gedaan)
Misschien is de prijs dan wel iets duurder als je een groter soundboard wil?

Maar ik wou eerst opteren voor twee FE pagode signature amp stands,
maar die kosten €600/per stuk terwijl de Soundboard XL (58mm dikte met esdoorn fineer) €370/stuk
Wanneer je opteert voor de standaard versie (48mm) zonder fineer dan ben je €170/stuk kwijt.
Dit vind ik nu nog schappelijke prijzen, zeker als je da afwerkinggraad ziet.

En door de jaren zijn er voortdurend verbeteringen aangebracht, Ron van callas audio heeft er weinig commerciële belangen bij, vandaar je er misschien minder informatie over terug vind.

Mvg. Rob

Rob_H

Citaat van: frank2 op september 27, 2007, 19:10:34
Als je echt iets goeds wilt zonder er kapitalen voor te betalen: keukenbladen, massief berken te koop bij de ikea en dan zwart overspuiten. NB: Ikea Duitslans, osnabruck bijvoorbeeld is met deze keukenbladen wel aanmerkelijk goedkoper, scheelt gauw enkele tientjes

Dat is misschien wel een oplossing, maar zo een soundboard is niet alleen van hout, er zitten allerlei materialen in verwerkt die de demping ten goede komt.
Maar jou oplossing is in ieder geval goedkoper. ;)

Mvg. Rob

Rob_H

Citaat van: Audiopaul op september 25, 2007, 21:49:05

Het zou €33 euro kosten om ze tot hier te brengen, dat ga ik ook doen, dat bespaard me een rit van 350 km  ;D

Mvg. Rob

blue-eyes

Citaat van: Rob_H op september 27, 2007, 20:33:02
Het zou €33 euro kosten om ze tot hier te brengen, dat ga ik ook doen, dat bespaard me een rit van 350 km  ;D

Mvg. Rob

Ach, gelukkig maar een paar honderd meter rijden vanaf hier ;D. Nu ik weet waar hij woont snap ik ook de prijzen ;D . Geintje. Ik hoor alleen maar goede berichten over deze boards. Martin_M heeft een rack van Ron. Hij is er zeer over te spreken.

Citaat van: Peerless Monster op september 27, 2007, 18:58:53

Er staan 2 stuks "plankjes van 45 * 60cm " voor 330 euro (demo of inruil) te koop. Kleus esdoorn uit mijn hoofd. Het is dat ik nu zelf even het geld niet heb ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op september 27, 2007, 20:42:01
Ach, gelukkig maar een paar honderd meter rijden vanaf hier ;D. Nu ik weet waar hij woont snap ik ook de prijzen ;D . Geintje. Ik hoor alleen maar goede berichten over deze boards. Martin_M heeft een rack van Ron. Hij is er zeer over te spreken.

Er staan 2 stuks "plankjes van 45 * 60cm " voor 330 euro (demo of inruil) te koop. Kleus esdoorn uit mijn hoofd. Het is dat ik nu zelf even het geld niet heb ;)

En dan zwart spuiten?
Ik vind ze net te smal.
Ik wil eerst mijn Denon verkopen en zal dan eens mailen met Ron.
Prachtig om te zien in ieder geval.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

frank2

Ik wil niet gaan zeuren of zo, maar heeft iemand wel eens de moeite genomen om te luisteren of het verschil maakt zo'n soundboard of een massief berken plank die 60 euro kost ipv 330 euro? Ik vind het een nogal groot prijsverschil.
Ik vraag dit omdat ik duidelijk verschil hoorde toen ik mijn berkenhouten rack klaar had tov. het kwantum kastje. Zou zo'n soundboard nog beter klinken, hoorbaar beter klinken dan massief berken van 3,8 cm?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op september 27, 2007, 20:50:51
Ik wil niet gaan zeuren of zo, maar heeft iemand wel eens de moeite genomen om te luisteren of het verschil maakt zo'n soundboard of een massief berken plank die 60 euro kost ipv 330 euro? Ik vind het een nogal groot prijsverschil.
Ik vraag dit omdat ik duidelijk verschil hoorde toen ik mijn berkenhouten rack klaar had tov. het kwantum kastje. Zou zo'n soundboard nog beter klinken, hoorbaar beter klinken dan massief berken van 3,8 cm?

Het is natuurlijk ook goed mogelijk.
Maar ik denk dat zo'n Callas soundboard heel erg uitgwogen is na jarenlang van experimenteren en ontwikkelen. Dan wordt het prijsverschil wel wat kleiner door...

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk wat betreft een vergelijking.
Misschien dat Martin hier iets over kan en wil zeggen?

Rob_H

Citaat van: Blue-Eyes op september 27, 2007, 20:42:01

Ik heb het ook gezien, maar ze waren wat klein 46cm op 42cm. :-\
Ik heb nu ook het XL model besteld, die zijn van dikte 58mm ipv de standaard 48mm.

Mvg. Rob

Rob_H

Citaat van: Peerless Monster op september 27, 2007, 20:53:37
Het is natuurlijk ook goed mogelijk.
Maar ik denk dat zo'n Callas soundboard heel erg uitgwogen is na jarenlang van experimenteren en ontwikkelen. Dan wordt het prijsverschil wel wat kleiner door...

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk wat betreft een vergelijking.
Misschien dat Martin hier iets over kan en wil zeggen?

Ik ben gewoon op mijn gevoel afgegaan, er zijn verschillende mensen die me de soundboards hebben aangeraden.
Nu ben ik ook niet zo een held in houtbewerking, ik heb trouwens de middelen ook niet. Anders was er de mogelijkheid om zelfbouw te doen. En om eerlijk te zijn vind ik die soundboards in esdoorn goed passen bij mijn rack.  ;D

Mvg. Rob ;)

Audiopaul

Citaat van: Rob_H op september 27, 2007, 22:47:22
Ik ben gewoon op mijn gevoel afgegaan, er zijn verschillende mensen die me de soundboards hebben aangeraden.
Nu ben ik ook niet zo een held in houtbewerking, ik heb trouwens de middelen ook niet. Anders was er de mogelijkheid om zelfbouw te doen. En om eerlijk te zijn vind ik die soundboards in esdoorn goed passen bij mijn rack.  ;D

Mvg. Rob ;)

Ron weet echt waar hij mee bezig is, ik ken 'm inmiddels al jaren. Hij heeft gewerkt als ingenieur bij Fokker en zich enorm verdiept in de materie rondom resonantie-absorbie in de audio. Het idee van het superclamprack bestond toen al maar hij heeft het naar eigen inzicht wel sterk verbeterd, zowel qua effectieve werking maar ook visueel. Dat laatste is natuurlijk persoonlijk. Alles wordt ambachtelijk gebouwd in eigen werkplaats, vandaar de lange wachttijden.
De bezitters van de soundboards en superclampracks kennen de effecten, zeker als je ook gebruik maakt van de footerpucks om je apparatuur tussen de schappen te klemmen zodat ze hun eigen-resonantie kwijt kunnen én de speciale steunen waarmee je het rack ook nog eens aan de muur koppelt.
Ik ben benieuwd wat jouw bevindingen zullen zijn.

Groet, Paul
WWW.AUDIOREVIEW.NL

neverywhere

Citaat van: Audiopaul op september 29, 2007, 13:37:41
Ron weet echt waar hij mee bezig is, .

Groet, Paul

Inderdaad, een waar kunstenaar....voor 25 euro plankjes voor 388 euro verkopen is een prestatie van wereldformaat. Chapeau!
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Audiofiel

Citaat van: neverywhere op september 29, 2007, 15:48:25
Inderdaad, een waar kunstenaar....voor 25 euro plankjes voor 388 euro verkopen is een prestatie van wereldformaat. Chapeau!

Tel eens de uren op die hij bezig is met maken van de planken, de vulling en de complete racks en het wordt ineens goedkoop. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Citaat van: neverywhere op september 29, 2007, 15:48:25

Op dit soort reacties zitten we niet in dit topic te wachten. Het is goed dat je een eigen mening hebt, maar geef deze als deze gevraagd wordt of in de topics die daar voor bedoeld zijn.

@rens: 2 maand levertijd las ik net op de site. Teveel klanten ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;