Rob's stereoset

Gestart door Rob_H, september 22, 2006, 21:17:25

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: henk93 op september  2, 2007, 22:08:52
Deze vloerstaanders komen denk ik wel iets boven de buurt uit ;D

Mooie foto's

;D ;D Mag ook wel eigenlijk hé , als ik de prijs zie. ;D ;D , ik zie op internet een leuk bedrag staan ;)
Zal niet goed zijn als deze niet beter waren , in het laagweergave zeker , hoe hij zo speelt ga ik geen oordeel geven omdat ik dit merk nog niet gehoord heb.Dus ik ga er geen vooroordelen over doen.
In de prijs waar deze LS zitten komen andere monitor LS in andere prijsklasse zich mee bemoeien.MBL121 radialstrahler of de nieuwe SF  ;)

P.S over schoonheid van de LS , gelukkig hebben we allemaal een andere smaak  ;) , maar de hoofdzaak is als ze maar goed spelen.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rob_H

Off the record, de Parasound Halo A21 eindversterker heeft een nieuwe eigenaar gevonden  ;D

Mvg. Rob

Del member

Citaat van: Maximus_Aurelius op september  3, 2007, 11:30:02
In de prijs waar deze LS zitten komen andere monitor LS in andere prijsklasse zich mee bemoeien.MBL121 radialstrahler of de nieuwe SF  ;)

Ik denk dat in z'n huidige set de N805 zowat de limiting factor aan 't worden is. De ene upgrade die de andere meetrekt. Zulke versterkers smeken ook om een hogere prijsklasse monitors. Vlot veel Nautilus concurrentie id 3000 tot 5000 eur prijsklasse voor een nieuw paar monitors met betere eigenschappen.

Rob_H

Citaat van: 4G op september  4, 2007, 01:10:50
Ik denk dat in z'n huidige set de N805 zowat de limiting factor aan 't worden is. De ene upgrade die de andere meetrekt. Zulke versterkers smeken ook om een hogere prijsklasse monitors. Vlot veel Nautilus concurrentie id 3000 tot 5000 eur prijsklasse voor een nieuw paar monitors met betere eigenschappen.

Gelijk heb je, maar ik zou toch graag kiezen voor een vloerstaander.
Maar ik zit een beetje met het volgende dilemma:

- huidige luisterruimte best klein voor grote tot middelgrote vloerstaanders
- Toekomstige ruimte vermoedelijk wel groot genoeg
(ik zal in ieder geval trachten rekening te houden met de ruimte (afmetingen, akoestiek, enz...))

Dus vandaar de toch wat afwachtende houding.
Niets moet, alles mag.

Mvg. Rob

Jean Sibelius

Hoi Rob,

Gefeliciteerd met deze nieuwe powerblokken! Kun je al iets vertellen over de verschillen met je oude A21?

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Rob_H

Citaat van: Jean Sibelius op september  4, 2007, 17:14:53
Hoi Rob,

Gefeliciteerd met deze nieuwe powerblokken! Kun je al iets vertellen over de verschillen met je oude A21?

Groetjes, Jan

Merci Jan,

Het verschil tussen de A21 en de JC1's is enorm, met name meer rust. Je merkt dat de versterkers zorgen voor meer ademruimte.
Ook het laag is veel droger, sneller en strakker. Bij drukke passages overstemd het laag de rest niet.
Vroeger had ik wel eens moeite met een instrument zoals bv. een fluit, toen kreeg ik de indruk dat dit scherp en schel klonk.
Eerst dacht ik dat dit lag aan de akoestiek, maar die klanken zijn allemaal zachter geworden en dit zonder in te boeten aan resolutie.

Met de A21 kreeg ik het gevoel dat mijn geluidsbeeld een grote wazige bol was, nu is dit als het ware één groot canvas waar alles duidelijk te waarnemen valt.

Je zou het niet durven zeggen maar de N805's weten wel raad met de vermogen van JC'1s  ;D

Als ik me niet vergist staat jou topset nu te prijken op de hoofdpagina van Hifi.nl?

Mvg. Rob

Jean Sibelius

Citaat van: Rob_H op september  4, 2007, 17:39:42
Het verschil tussen de A21 en de JC1's is enorm, met name meer rust. Je merkt dat de versterkers zorgen voor meer ademruimte.
Ook het laag is veel droger, sneller en strakker. Bij drukke passages overstemd het laag de rest niet.
Vroeger had ik wel eens moeite met een instrument zoals bv. een fluit, toen kreeg ik de indruk dat dit scherp en schel klonk.
Eerst dacht ik dat dit lag aan de akoestiek, maar die klanken zijn allemaal zachter geworden en dit zonder in te boeten aan resolutie.

Met de A21 kreeg ik het gevoel dat mijn geluidsbeeld een grote wazige bol was, nu is dit als het ware één groot canvas waar alles duidelijk te waarnemen valt.

Je zou het niet durven zeggen maar de N805's weten wel raad met de vermogen van JC'1s  ;D
Ik herken hetgene wat je hierboven schrijft volkomen. De A21/A51 ziet er van de buitenkant bijna identiek uit, maar is qua versterker niet te vergelijken met de JC-1's.

Mooi om te lezen dat 'slechts' monitors óók gaan zingen bij deze upgrade. Ik ga in december Dynaudio Special 25's bestellen en ben erg benieuwd hoe deze presteren op de A51 v.s. JC-1.

Als je straks gewend bent aan de JC-1's raad ik je hierbij aan om eens te gaan luisteren naar het effect van powercords.
Alhoewel het volslagen onzin lijkt, maakt dat óók op deze versterkers een groot verschil.

Citaat van: Rob_H op september  4, 2007, 17:39:42
Als ik me niet vergist staat jou topset nu te prijken op de hoofdpagina van Hifi.nl?
Hij staat er inderdaad al weer een paar weken op, maar dat is de set waar ik het voorlopig mee moet doen ;)

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Rob_H

Citaat van: Jean Sibelius op september  4, 2007, 17:50:22

Als je straks gewend bent aan de JC-1's raad ik je hierbij aan om eens te gaan luisteren naar het effect van powercords.
Alhoewel het volslagen onzin lijkt, maakt dat óók op deze versterkers een groot verschil.

Op de JC1's heb ik voorlopig 2 Kimber PK10 Gold netsnoeren aangesloten, ik zoek dat toch nog zo te houden.
Maar wanneer ik nog eens de mogelijk krijg om andere netsnoeren te testen zal dit zeker wel eens doen.

Citaat van: Jean Sibelius op september  4, 2007, 17:50:22

Hij staat er inderdaad al weer een paar weken op, maar dat is de set waar ik het voorlopig mee moet doen ;)

Groetjes, Jan

Zal geen straf zijn om naar te luisteren  ;D (déjà vu gevoel)
We hebben toch een leuke hobby ... ;)

Mvg. Rob

Rob_H

Foto's geupdate op pagina 1

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49679.0

Mvg. Rob

R

Oef... impressive. Het wordt toch tijd voor een breder rack ;)

Het is ook niet te passen als je dac + loopwerk stapelt of zo? Zijn die planken verstelbaar? Of versterkers gewoon te zwaar?

Rob_H

Citaat van: R op september 12, 2007, 16:43:20
Oef... impressive. Het wordt toch tijd voor een breder rack ;)

Het is ook niet te passen als je dac + loopwerk stapelt of zo? Zijn die planken verstelbaar? Of versterkers gewoon te zwaar?

Het volgende zou super zijn maar toch wat prijzig  :-\

De planken zijn verstelbaar, onder mag men componenten plaatsen van 50 kg maar op de bovenste planken maar 25 kg.
De JC1's wegen een dikke 30 kg dus dat gaat niet gaan.

Maar ik ga weldra een bestelling plaatsen voor 2 Callas Audio Soundboard zodat de JC1's van de grond af zijn.
Voor de vrije plaats in mijn rack, misschien ga ik mijn draaitafel terug in de Pagode zetten. Voorlopig stond deze in mijn oude rack.
Ofwel kan ik deze plaats op termijn gebruiken voor een power conditioner...

Mvg. Rob

Del member

Ivm jouw nieuwe JC1's hoop ik dat je binnenkort de finals van Marco niet overneemt.
De match tussen de JC1's en die Final monsters was in het hoog niet echt aan te horen ik liep op de demo eigenlijk heel snel weg.

Rob_H

Citaat van: 4G op september 12, 2007, 19:12:33
Ivm jouw nieuwe JC1's hoop ik dat je binnenkort de finals van Marco niet overneemt.
De match tussen de JC1's en die Final monsters was in het hoog niet echt aan te horen ik liep op de demo eigenlijk heel snel weg.

Waarom zou ik in godsnaam die finals moeten overnemen?
Ik vond de demo zelf ook niet hoogstaand, maar ik weet beter.

Mvg. Rob

Audiofiel

Citaat van: Rob_H op september 13, 2007, 06:45:38
Waarom zou ik in godsnaam die finals moeten overnemen?

4G's wegen zijn ondoorgrondelijk. ;D

Ik zou me geen zorgen maken. Die JC1's sturen alles aan wat los of vast zit. Met dit soort versterkers weet je 1 ding zeker: het ligt niet aan de eindversterkers! ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Del member

Citaat van: Audiofiel op september 13, 2007, 07:37:27
4G's wegen zijn ondoorgrondelijk. ;D

Idd  O0

Citaat van: Audiofiel op september 13, 2007, 07:37:27
Ik zou me geen zorgen maken. Die JC1's sturen alles aan wat los of vast zit. Met dit soort versterkers weet je 1 ding zeker: het ligt niet aan de eindversterkers! ;)

Als het dus niet aan de JC1's lag in een 'all-parasound' op de beurs met de finals dan vraag ik me af wat er wel fout zat. Iets in die set zorgde voor een zeer ongebalanceerde klank.

Rob_H

Citaat van: 4G op september 13, 2007, 10:37:19
Idd  O0

Als het dus niet aan de JC1's lag in een 'all-parasound' op de beurs met de finals dan vraag ik me af wat er wel fout zat. Iets in die set zorgde voor een zeer ongebalanceerde klank.

Wat me was opgevallen was dat de finals naar buiten gedraaid stonden i.p.v. recht of naar binnen. (reden?)
Ook was de afstand van speakers t.o.v. de achterwand veel te klein, zeker voor een elektrostaat.

Ik weet welke resultaten ik boek met de JC's in mijn set en daar zal het zeker niet aan gelegen hebben.

Mvg. Rob

Rob_H

Hey,

Juist mij een bestelling geplaatst van 2 Callas Audio Soundboards XL (45mm x 50 mm) in Esdoorn.
Het zal nog wel even duren vooralleer ze hier zijn want via hun site heb ik vernomen dat de levertijd kan oplopen tot 2 maanden.

I'll keep you posted, voorlopig blijven de JC1's dan maar op de grond staan.

Mvg. Rob

R

Audiopaul

Zo te zien wel. Ik heb dit soundboard, is ook in esdoorn.

Ron neemt er inderdaad alle tijd voor maar dan heb je ook wat. Ik heb het rack en soundboard inmiddels al zo'n 5 jaar maar het ziet er nog steeds perfect uit!  8) Op de foto lijkt het board en rack overigens iets donkerder/geliger dan het in werkelijkheid is. 
WWW.AUDIOREVIEW.NL

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Audiofiel

Mooi rack en mooie set, Audiopaul! :P :D

Is het middelste apparaat de CD-speler?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rob_H

Dat zijn ze inderdaad   ;D.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik al vele uren op Paul zijn website heb liggen rond te loeren. ;)
Via zijn site ben ik eigenlijk bij Callas Audio terecht gekomen met de bestelling als gevolg. :)

Ben echt eens benieuwd naar het resultaat.

Mvg. Rob

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op september 25, 2007, 20:13:55
Mooi rack en mooie set, Audiopaul! :P :D

Is het middelste apparaat de CD-speler?

Roksan...
Prachtig!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

molle

Gave set Audiopaul, juist de Thiels zijn niet aanwezig op de foto O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Audiofiel

Audiopaul

Citaat van: Audiofiel op september 25, 2007, 20:19:33
Nee, dat is een phonotrap (onderste). De middelste is vast een Sphinx. ;)

Klopt, het middelste apparaat is een Sphinx Project 5 tuner, er boven staat een Project 32 cd-speler en er onder een Mark Levinson No. 380s voorversterker. Op de onderste plank staat een Roksan Roksan Phono Reference. Ik heb overigens nog een schap in reserve, kan altijd nog van pas komen.  ;D
WWW.AUDIOREVIEW.NL

It's nice to be important, but it's more important to be nice!