Johan,s Arcam set.

Gestart door brimbrammer, september 20, 2006, 14:39:12

Vorige topic - Volgende topic

thur

Hoi brimbrammer,

Citeerdie kast is nu eenmaal een vast gegeven

Tsja, dat zat er wel in, uiteraard.

Ik ken dat, hoor. Bij mij staat een grote Loewe Xelos tussen de boxen: logisch als 'thuisbios' maar voor het stereo-gedeelte beslist onwenselijk. Laten staan dan maar.

Groet,

Thur.

garmtz

Inderdaad heeft de kast hier een gigantische invloed (weet je pas als je hem weghaalt!). Je krijgt hierdoor eigenlijk geen echte diepte in het geluid en je focus in een stuk minder. Er is wel een remedy voor: elektrostaten! Die stralen bijna niet af naar de zijkanten en hebben dus minder (ik zeg minder, niet géén) last van de kast. Heb je ook de MartinLogan Clarity al overwogen? Waanzinnig lekkere speaker vind ik zelf! Ook binnen je budget: €3500.

MartinLogan Clarity:

garmtz

Citaat van: brimbrammer op september 21, 2006, 07:43:17
Naar mijn gevoel staan de speakers door de kast ook tever uit elkaar maar.................die

Hoe ver staan ze uit elkaar en hoe dicht zit je erop?

brimbrammer

Citaat van: garmtz op september 21, 2006, 08:20:01
Inderdaad heeft de kast hier een gigantische invloed (weet je pas als je hem weghaalt!). Je krijgt hierdoor eigenlijk geen echte diepte in het geluid en je focus in een stuk minder.
Het is wel zo dat de speakers nu voor de kast staan eigenlijk, dus de voorkant van de speakers staan verder de kamer in dan de voorkant van de kast.
CiteerHeb je ook de MartinLogan Clarity al overwogen? Waanzinnig lekkere speaker vind ik zelf! Ook binnen je budget: €3500.
Heb wel aan ML (en Final) gedacht maar ik dacht dat deze juist veel ruimte achter de speaker nodig hadden (minimaal 1 mtr) en leveren deze niet een minimaal laag ?
Uiteraard zijn ze ook het overwegen waard, sta immers open voor alles.

CiteerHoe ver staan ze uit elkaar en hoe dicht zit je erop?
De afstand tussen de speakers is 2,15 mtr en de afstand voorkant speaker tot luisterplek is 2,90 mtr.

Garmt (of iemand anders uiteraard), kan jij toevallig de sound van Onix speakers, dit ivm de speakers van Rody omdat dat wellicht ook een (goedkopere) optie is.

(het lijstje wordt met de dag langer :-\)

Rody

Johan, ik denk dat de sound je best kan gaan bevallen maar,
denk er wel om dat dit niet-zo-standaard grote speakers zijn (2x kef Q5 ;D)
Ze komen dus een behoorlijk stuk boven je kast uit :)

De afwerking is echt 'unreal' mooi  (zeker in deze prijsklasse)  :)

Het zijn behoorlijk krachtige en dynamische speakers, beetje 'Amerikaans' maar wel met verfijning en zonder scherpte in het hoog (wat je bij Paradigm nog wel eens kan hebben).

Ik denk echter dat je kamer zelf de bepalende factor is of deze Rockets iets voor jou zijn.
Ze hebben namelijk ruimte nodig om goed tot hun recht te komen.
Als deze te groot zijn, maar ben je wel geinteresseerd in Rockets dan zijn er kleinere modellen zoals de RS450 (PM indien interesse).

Citeer
Rocket:

Gorgeous. I have never owned anything so pretty. Imposing for sure. I let the Yamaha do the work and it made some pretty poor decisions, so the first day impressions were good, but not I just spent nearly 2k good. The next day I bypassed all the Yammie EQ (-12dB at 80Hz people!!) and let them run electronically naked.

WOW! Wow factor has gone up 100x. No sub is needed for stereo music, these guys go pretty low and do it at a very high level! Imaging is ridiculous, soundstage is as big as the room...maybe bigger! YOU ARE THERE!! I have heard the ring of cymbals and drum hits all the way around me, the singer is in your face (or kicked back behind a piano, depends on what youre jamming!) and they do it loud and smooth.

Everything is there and is there in the right proportions. I didn't find anything extremely lacking.

Movies: Same thing. Unbelievable. Old movies, new movies all is good. I got these things thursday and have watched: House of Flying Daggers, Serenity, Apocalypse Now Redux, Silent Hill and clips from 5th Element, Desperado and Saving Private Ryan. These things will pull you downstairs.

Ik vond de Rockets met een Lyndorf een erg mooie combinatie.
Hoe dat met jouw Arcam zal gaan weet ik niet, kwestie van smaak.

brimbrammer

De afmetingen van de speaker zelf is geen probleem, de Q7 komt nu immers ook boven de kast uit.
Ik hou ze zeker even in gedachten. :)

Rody

Citaat van: brimbrammer op september 21, 2006, 09:31:59
De afmetingen van de speaker zelf is geen probleem, de Q7 komt nu immers ook boven de kast uit.
Ik hou ze zeker even in gedachten. :)
De RS850 is nog zo'n 20 cm hoger, 5cm dieper en 4cm breder :)

http://av123forum.com/showthread.php?s=&threadid=12598

brimbrammer

Interesant die link, misschien toch maar eens een afspraak maken met je.

De prijs is immers ook aantrekkenlijk en heb ik gelijk wat budget over om door te gaan voor een Velodyne DD. ;)

Rody

Zo'n DD-10/12 is erg  8)

Ik hoor het wel :)

garmtz

Citaat van: brimbrammer op september 21, 2006, 09:04:11
Het is wel zo dat de speakers nu voor de kast staan eigenlijk, dus de voorkant van de speakers staan verder de kamer in dan de voorkant van de kast.

Toch heeft de kast dan nog erg veel invloed.

CiteerHeb wel aan ML (en Final) gedacht maar ik dacht dat deze juist veel ruimte achter de speaker nodig hadden (minimaal 1 mtr) en leveren deze niet een minimaal laag ?

Met de ruimte erachter valt het wel mee... ML adviseert dat de voorkant van het paneel 2-3 feet (60-90 cm) afstaat van de wand erachter. Final is inderdaad wel erg beperkt in het laag, omdat het een full-range elektrostaat is. De ML heeft echter wel degelijk een prima laag, omdat het een hybride is, dus met een 'normale' laag-sectie. Zie hier een recentie:

http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1708

CiteerUiteraard zijn ze ook het overwegen waard, sta immers open voor alles.

Als je serieuze interesse hebt, wil ik best eens langskomen met een drietal modellen:
- Sonus Faber Concerto/Grand Piano
- Living Voice Auditorium
- MartinLogan Clarity

CiteerDe afstand tussen de speakers is 2,15 mtr en de afstand voorkant speaker tot luisterplek is 2,90 mtr.

Vind ik zeker niet overdreven, zelfs een prima verhouding!

CiteerGarmt (of iemand anders uiteraard), kan jij toevallig de sound van Onix speakers, dit ivm de speakers van Rody omdat dat wellicht ook een (goedkopere) optie is.

Ik heb de Onix speakers gehoord. Veel waar voor het geld, zeker qua afwerking. Persoonlijk vond ik dat het middengebied niet helemaal uit de verf kwam met de Reference (?), er was sprake van een wat 'commerciële' afstemming, met vrij veel laag en vrij veel hoog. De 850 daarentegen was weer wat minder open van klank en wel erg vol in het laag, wat gaat betekenen dat je voorzichtig moet zijn met de plaatsing in een kleinere kamer dicht tegen de wand.

brimbrammer

Citaat van: garmtz op september 21, 2006, 10:06:21
Toch heeft de kast dan nog erg veel invloed.
Dat ben ik me zeker bewust maar helaas is hier niet aan te ontkomen vrees ik.
Wat dat betref hebben we een vreselijke kamer om dit te veranderen zoniet onmogelijk ivm daargangen naar andere ruimtes.
Er zit niet veel anders op dan in deze luister opstelling te werken. :-\

CiteerMet de ruimte erachter valt het wel mee... ML adviseert dat de voorkant van het paneel 2-3 feet (60-90 cm) afstaat van de wand erachter.
Die 60cm gaat zeker lukken, de Q7 staat nu ook met zijn voorkant 60cm vanaf de muur.

CiteerAls je serieuze interesse hebt, wil ik best eens langskomen met een drietal modellen:
- Sonus Faber Concerto/Grand Piano
- Living Voice Auditorium
- MartinLogan Clarity
Hiervoor neem ik zeker nog contact met je op, naast dat ik zelf die speakers graag wil horen kun je ook direct zelf luisteren ivm de akoestiek er dergelijke.
Zo slaan we twee vliegen in één klap en kan je voorstel dan ook erg waarderen en neem zeker op korte termijn contact met je op.
Wel wil ik ook nog wat andere modellen gaan beluisteren en wil daar dit weekend al mee gaan beginnen.

CiteerIk heb de Onix speakers gehoord. Veel waar voor het geld, zeker qua afwerking. Persoonlijk vond ik dat het middengebied niet helemaal uit de verf kwam met de Reference (?), er was sprake van een wat 'commerciële' afstemming, met vrij veel laag en vrij veel hoog. De 850 daarentegen was weer wat minder open van klank en wel erg vol in het laag, wat gaat betekenen dat je voorzichtig moet zijn met de plaatsing in een kleinere kamer dicht tegen de wand.

Ok juist het midden gebied vind ik ook zo belangrijk, er zijn niet veel speakers die hierin echt slagen naar mijn smaak.
Het hoog en laag lijken ze gemakkelijker voor elkaar te kunnen krijgen maargoed, zal eens een afspraak maken met Rody voor een luister test zodat ik er ook een eigen beeld bij heb.

garmtz

Citaat van: brimbrammer op september 21, 2006, 10:51:10
Dat ben ik me zeker bewust maar helaas is hier niet aan te ontkomen vrees ik.
Wat dat betref hebben we een vreselijke kamer om dit te veranderen zoniet onmogelijk ivm daargangen naar andere ruimtes.
Er zit niet veel anders op dan in deze luister opstelling te werken. :-\

Ach, geen enkele luisteropstelling is vrijwel perfect... ;)  Zoals ik zei, ik denk dat de ML er nog het minste last van heeft.

CiteerDie 60cm gaat zeker lukken, de Q7 staat nu ook met zijn voorkant 60cm vanaf de muur.
Hiervoor neem ik zeker nog contact met je op, naast dat ik zelf die speakers graag wil horen kun je ook direct zelf luisteren ivm de akoestiek er dergelijke.
Zo slaan we twee vliegen in één klap en kan je voorstel dan ook erg waarderen en neem zeker op korte termijn contact met je op.

Lijkt me een goed plan!

CiteerWel wil ik ook nog wat andere modellen gaan beluisteren en wil daar dit weekend al mee gaan beginnen.

Mooi werk!

CiteerOk juist het midden gebied vind ik ook zo belangrijk, er zijn niet veel speakers die hierin echt slagen naar mijn smaak.
Het hoog en laag lijken ze gemakkelijker voor elkaar te kunnen krijgen maargoed, zal eens een afspraak maken met Rody voor een luister test zodat ik er ook een eigen beeld bij heb.

Ik ben ook van mening dat het middengebied het meest belangrijk is van een speaker! En veel luisteren naar heel veel verschillende speakers is erg belangrijk om een beeld te krijgen van wat je mooi vindt.

brimbrammer

Hmm.....m,n computer doet erg raar. >:(

brimbrammer

Inmiddels een nieuwe computer gekocht omdat die andere niet veel meer deed, die kan ik nu rustig in orde maken voor de kids. :D
Nadeel is wel dat dit weer van mijn speaker budget is gegaan.... >:( :-\

garmtz

Wat was er stuk dan? Kwamen er vlammen uit? Shit man...

Jammer van dat budget... :-\  Maarja, je kunt je geld maar 1x uitgeven...

brimbrammer

Na het opstarten deed ie het ongeveer 10 seconden waarna is vanzelf weer ging herstarten, echter na deze handeling bleef het beeld geheel zwart en was er niks meer mee te beginnen.
Maargoed, dit heeft geen nadelige gevolgen voor de speakers want de plannen blijven hetzelfde.
In het ergste geval duurt het iets langer, moet ff die pc terug verdienen..... ;D

Voordeel is dat de kids straks gelijk een pc hebben nadat is weer in orde is gemaakt. :)

Ook heb ik inmiddels de cd speler onder de versterker staan maar dit is echt even wennen, zit steeds te zoeken nu bij het wisselen van de cd.
Kwestie van even wennen..... 8)

brimbrammer

Vandaag naar de eerste speakers wezen luisteren, de Anthony Gallo Acoustics Nucleus® Reference 3.1.
Apart design en klein, erg klein van formaat.
Eerste vlugge indruk van het geluid is opzich niet verkeerd, het hoog en midden (vocals,een erg belangrijk gebied waar veel merken een steekje laten vallen naar mijn idee) klonken rustig, mooi helder en open en rijkelijk voorzien van details.
Het laag echter kon me niet helemaal bekoren en kwam een beetje rommelig op me over, jammer.

Al met al zijn de speaker nog niet afgeschreven maar er zijn er nog vele te beluisteren.

Als versterking werd Musical Fidelity gebruikt en Xindak bekabeling, daarnaast bood de dealer aan om de speakers thuis te beluisteren zoals je van een goede dealer mag verwachten. :D

Naast diverse merken speakers stonden ook de Pioneer S-1EX speakers en bijbehorende center is en deze speakers zijn groot, erg groot.
De center komt al net zo groot over als mijn Kef Q7 speakers, de lengte zal wat kleiner zijn maar de omvang is groter dan de Q7. :-\
Echter niet beluisterd deze speakers omdat ze 1- nog niet aan gesloten stonden en 2- mijn parkeertijd voorbij was.

kippekop

Leuke set, wat betere speakers op dat prachtige arcam setje en dat kastje er tussenuit zullen wonderen doen. (iets meer ruimte om je speakers ook...). Ik vind zelf de atacam equinox av set ergggg mooi. Lekker laag en stylish..
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

brimbrammer

Citaat van: kippekop op september 23, 2006, 17:36:43
Leuke set, wat betere speakers op dat prachtige arcam setje en dat kastje er tussenuit zullen wonderen doen. (iets meer ruimte om je speakers ook...). Ik vind zelf de atacam equinox av set ergggg mooi. Lekker laag en stylish..
Speakers word aan gewerkt en de kast zal helaas moeten blijven staan.
Die Atacam,s zijn inderdaad wel mooi maar onpraktisch voor ons. :-\

FrankB

He Johan,

Mooie strakke Arcam set hoor! En inderdaad veel winst te behalen door die kast er tussenuit te halen, maar ja het blijft een woonkamer met alle compromissen van dien.

Spreken we nog een keer af, volgens mij zouden we dat een hele tijd geleden doen maar is het er nooit van gekomen...

Gr, Frank
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

brimbrammer

Citaat van: FrankB op september 23, 2006, 22:40:54

Spreken we nog een keer af, volgens mij zouden we dat een hele tijd geleden doen maar is het er nooit van gekomen...

Dat gaan we inderdaad nog een keer doen en was het nog niet vergeten. ;)
Er is echter één probleem...............ik durf niet naar jouw set te luisteren. ::) ;D

Hier nog een plaatje met de cd speler onder de versterker.

brimbrammer

Zodra de speakers een feit zijn heb ik nog de volgende upgrades in gedachten:

- een subwoofer als toevoeging bij de films maar wellicht kan het ook bij stereo wat betekenen.
- een Isol-8 CleanLine² voor een schone stroom voorziening.
- upgrade speakerkabels naar vermoedelijk Nordost Blue Heaven/Red Dawn.

Tot zover mijn upgrade gedachten op het vlak van stereo.

Daklem

Citaat van: brimbrammer op september 24, 2006, 11:26:35
Zodra de speakers een feit zijn heb ik nog de volgende upgrades in gedachten:

- een subwoofer als toevoeging bij de films maar wellicht kan het ook bij stereo wat betekenen.
- een Isol-8 CleanLine² voor een schone stroom voorziening.
- upgrade speakerkabels naar vermoedelijk Nordost Blue Heaven/Red Dawn.

Tot zover mijn upgrade gedachten op het vlak van stereo.

Ik heb net ook naar de Isol-8 Clearline zitten te kijken, maar ik kan geen dealer vinden in de buurt.  :'(

brimbrammer

Citaat van: Daklem op september 24, 2006, 17:08:26
Ik heb net ook naar de Isol-8 Clearline zitten te kijken, maar ik kan geen dealer vinden in de buurt.  :'(
Hmm.....ik had een document geprint (in het nederlands overigens) en ik dacht dat daar een adres bijstond.
Het probleem is nu dat ik die vanmiddag in de papier versnipperaar heb gedaan :-\ en de betreffende site niet meer terug kan vinden.
Had het via Google gevonden maar helaas....... :-\

Daklem

Citaat van: brimbrammer op september 24, 2006, 17:19:49
Hmm.....ik had een document geprint (in het nederlands overigens) en ik dacht dat daar een adres bijstond.
Het probleem is nu dat ik die vanmiddag in de papier versnipperaar heb gedaan :-\ en de betreffende site niet meer terug kan vinden.
Had het via Google gevonden maar helaas....... :-\

de website: http://www.hnny.nl/indexhnny.html