Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

jan-rotterdam

Citaat van: kippekop op maart 31, 2007, 18:24:37
Heel erg mooi (en dat terwijl ik normaal helemaal niet van piano lak houd :))

Afwerking heet "Diamond black" en is in feite zwarte pianolak met een extra laag waarin de "spikkeltje's" zitten. Door deze laag zie je minder snel stof op de luidsprekers en heeft als bijkomend voordeel dat de laklaag sterker wordt zodat je hem minder snel beschadigd mocht je er langs lopen / tegenaan stoten

Groeten Jan

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

El Penumbra

TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

jan-rotterdam

Citaat van: El Penumbra op maart 31, 2007, 20:17:11
Bijzonder mooi! Geniet ze!  :D

Ga ik zeker doen (ga zo nog even naar de nieuwe woning terug om nog even een uurtje te gaan luisteren).

Groeten Jan

sj0er-D

Citaat van: jan-rotterdam op maart 31, 2007, 18:48:02
Vanmiddag wat apparatuur meegnomen naar de nieuwe woning t.b.v. wat achtergrond muziek tijdens het klussen en het gelijktijdig inspelen van de luidsprekers (de CRM-3.2 FE's hebben pas een kleine 50 uur gespeeld en hebben tot wel 1000 uur nodig om helemaal los te komen).

Onderstaande apparatuur staat op een tijdelijk meubel (achtergelaten door de vorige bewoners) opgesteld:

• Lexicon MC-8 pre/pro
  • Goldmund Eidos-18 combi speler
  • Goldmund SR-3.3 eindversterker
  • Van den Hull - The Bridge (2 * ca. 10 meter) luidsprekerkabels
  • Siltech - Compass Lake interlinks
  • Siltech - Golden Ridge digitale interlink
  • Standaard powercords voor alle apparaten

Na het aansluiten toch even gaan zitten voor de allereerste indruk van het geluid in de woning:

• geen gebrek aan laag !
  • laag bevat zeer veel energie
  • zeer ruimtelijke indruk
  • na diverse nummers / CD's te hebben beluisterd tot de conclusie gekomen dat er wel een overheersende bas resonantie in de woonkamer is. Na het afkappen/beperken op de Lexicon MC-8 van de lage tonen was het acceptabel maar dit probleem moet verder uitgezocht worden. Er komt nog wel een vloerkleed van 2.5 * 2.5 voor de luidsprekers op de grond en de glazen salontafel wordt ook nog vervangen door een houten versie die tevens ook wat lager zal zijn

Ik hoef zeker niet uit te leggen dat er verder totaal niet geklust is  ;)

Groeten Jan

dat is nog eens iets anders dan een bouwvakkers radio;)

DA BoSS

dat kastje met apparatuur buigt lekker door zeg ???
zal de bas geen goed doen ;-)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jan-rotterdam

Citaat van: DA BoSS op maart 31, 2007, 20:42:43
dat kastje met apparatuur buigt lekker door zeg ???
zal de bas geen goed doen ;-)

Heeft jaren een TV van een kleine 60 Kg op gestaan dus hij zal het wel houden denk ik, klankmatig niet de beste oplossing  ;)

Groeten Jan

jan-rotterdam

Ik ga nog even muziek luisteren en daarna maar een biertje kopen in de kroeg.

Groeten Jan

jan-rotterdam

Gisterenavond nog even wezen luisteren en weer een hoop mooie dingen gehoord  ;D

Groeten Jan

kippekop

Jan, wat typeertd een beetje de klank van Kharma? Ik vond het op de beurs richting het kille aan, maar is dat de gewenning aan totaal geen kleuring? De mate waarin een instrument en/of instrument werd neergezet was beangstigend echt... klinken slecht opgenomen cd's dan nog wel een beetje?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

visitor

Heel mooie speakers! Proficiat.

Robbo

jan-rotterdam

Citaat van: kippekop op april  1, 2007, 15:03:36
Jan, wat typeertd een beetje de klank van Kharma? Ik vond het op de beurs richting het kille aan, maar is dat de gewenning aan totaal geen kleuring? De mate waarin een instrument en/of instrument werd neergezet was beangstigend echt... klinken slecht opgenomen cd's dan nog wel een beetje?

De klank karakteristiek van Kharma zou ik omschrijven als gedetailleerd maar toch wat minder "steriel" dan b.v. Wilson Audio luidsprekers, de luidsprekers gaan niet superdiep in het laag maar het laag bevat wel zeer veel energie. De luidsprekers reageren behoorlijk op wat je er voor zet om ze aan te sturen.

Slecht opgenomen cd's klinken wel wat minder maar er blijft goed naar te luisteren

Groeten Jan

jan-rotterdam

Zondag de Goldmund - Mimesis 29 eindversterker aangesloten in plaats van de SR-3.3. Aangesloten met de Van Den Hull - The Bridge luidspreker kabels een toename in de breedte / hoogte van het weergegeven podium.

Stroomvoorziening nog standaard, via een 5 Euro verlengsnoer zonder aarde op een groep waar ook nog eens een tweetal licht dimmers op zitten. Leuk om het licht te zien reageren als de versterker even wat stroom moet leveren  ;D  ;D  ;D
Ik hoop komende week de aparte AHP groepen werkend te krijgen m.b.v. een familielid, ben benieuwd wat dat voor effect heeft.

Zal trachten maandag even een foto'tje te maken

Groeten Jan

jan-rotterdam

En een foto van de Mimesis 29 in de opstelling (maar niet op het houten meubel gezet vanwege het gewicht)

Groeten Jan

TheSpeedSkater

Mooie set hoor!

Hoelang duurt het voordat je helemaal in je nieuwe huis gaat wonen en je dus je set helemaal kunt afstellen?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

jan-rotterdam

De Lexicon MC-8 met versie 1.0 software staat te koop voor een bedrag van € 3.200,- (vraagprijs) wegens een hernieuwde poging om te upgraden naar een MC-12

Link naar verkoop topic

Groeten Jan

jan-rotterdam

Citaat van: TheSpeedSkater op april 10, 2007, 23:20:40
Mooie set hoor!

Hoelang duurt het voordat je helemaal in je nieuwe huis gaat wonen en je dus je set helemaal kunt afstellen?

Er is wat vertraging met meubels, zal nog wel een ruime maand duren  :-\

Groeten Jan

TheSpeedSkater

Citaat van: jan-rotterdam op april 10, 2007, 23:22:46
Er is wat vertraging met meubels, zal nog wel een ruime maand duren  :-\

Groeten Jan

Nouja, dan ga je gewoon alvast veel klussen ehh muziekluisteren.. :D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

jan-rotterdam

Citaat van: TheSpeedSkater op april 10, 2007, 23:24:07
Nouja, dan ga je gewoon alvast veel klussen ehh muziekluisteren.. :D

;D  ;D  ;D

Blauwoogje

Citaat van: jan-rotterdam op april 10, 2007, 23:17:57
En een foto van de Mimesis 29 in de opstelling (maar niet op het houten meubel gezet vanwege het gewicht)

Groeten Jan

Mooie set hoor,
maar wat zie ik daar, heb je zo een dure set staan en nergens op bezuinigd en dan alles voorzien van stroom via een simpele bouwmarkt verlengsnoer  ::)

Hitachi 42PD7200
Harman Kardon AVR435
Harman Kardon DVD 23 B&W M1 B&W AS2

LexiconLogan

dit vraagt om een discussie over het nut van netkables.. >:D
ik denk dat Jan de opstelling nog niet helemaal definitief heeft..
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Raphie

Dat weet ik wel zeker gezien wat er achter de set hangt en de Belden activiteiten een paar weken geleden ;)
JBL PRX Power!

BuSpu

Citaat van: Blauwoogje op april 11, 2007, 10:29:09
Mooie set hoor,
maar wat zie ik daar, heb je zo een dure set staan en nergens op bezuinigd en dan alles voorzien van stroom via een simpele bouwmarkt verlengsnoer  ::)

Wees gerust de stroomvoorziening wordt volgens het boekje. Lees het hele topic en je zal het zien.

Man wat een setup Jan. Moet wel een bijzonder gevoel zijn geweest toen je die hagelnieuwe speakers uit het folie haalde. Heb het ooit met mijn Avalons mogen doen, erg apart. Toch een soort geboorte..  :)

jan-rotterdam

Citaat van: Blauwoogje op april 11, 2007, 10:29:09
Mooie set hoor,

Wees gerust: 3 AHP groepen met Belden kabels liggen gereed om aangesloten te worden

Groeten Jan