Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

jan-rotterdam

Citaat van: Robbo op maart  4, 2007, 10:41:06
Dus feitelijk verzwaar je de cone.  Terwijl de keuze voor het keramische materiaal juist gebaseerd op het het principe van zo licht en stijf mogelijk. 

Wat is de achterliggende gedachte achter deze aanpassing ?

Niet specifiek naar gevraagd, heb ook nog geen 2 minuten geluisterd (ruimte was gereserveerd voor andere luisteraars die toen binnen kwamen lopen). Zal het binnenkort vragen aan de heren van Kharma als ze mijn luidsprekers komen afleveren

Groeten Jan

jan-rotterdam

Vandaag wat foto's gemaakt van de nieuwe versterker, de Goldmund Mimesis 29

Groeten Jan

jan-rotterdam

En nog wat foto's van de bijbehorende luidspreker kabels

Groeten Jan

FrankB

Die connectoren zien eruit alsof je ze goed stevig vast kunt zetten!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

jan-rotterdam

Citaat van: FrankB op maart  4, 2007, 21:47:31
Die connectoren zien eruit alsof je ze goed stevig vast kunt zetten!

Zit inderdaad erg stevig vast.  ;D

Groeten Jan

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

LittleNinja

J*zus Jan!!  Wat een apparaat!!!

Wat weegt je kleintje?!  ;D

Gefeliciteerd!!!
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

jan-rotterdam

Citaat van: LittleNinja op maart  5, 2007, 13:29:17

Wat weegt je kleintje?!  ;D

Ehhhh, een kleine 65 Kg schoon aan de haak

Groeten Jan

jan-rotterdam

I.v.m. mogelijke uitbreidingen in de toekomst toch maar een derde AHP klangmodule aangeschaft

Wachten is nu op de levering van de nieuwe "stoppenkast", had gehoopt dat deze afgelopen vrijdag afgeleverd zou worden maar helaas.

Groeten Jan

jan-rotterdam

Stoppenkast nog steeds niet binnen  :(

Op electriciteits gebied vandaag wel wat vorderingen gemaakt. Zolder is nu voorzien van een tweetal TL-balken (zat helemaal niets) en een stopcontact, garage ook voorzien van een nieuwe TL-balk en wat extra stopcontacten.

Groeten Jan

jan-rotterdam

Citeer
Tevens in bestelling een set "Cerapuc's" van Finite Elemente voor onder het Spider rack, stonden al een tijdje in de planning maar zijn nu eigenlijk noodzakenlijk vanwege de houten vloer in de nieuwe woning

E-mail gehad dat ze binnen zijn, vrijdag ophalen

Groeten Jan

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op maart 11, 2007, 13:05:30
I.v.m. mogelijke uitbreidingen in de toekomst toch maar een derde AHP klangmodule aangeschaft
Tja, je weet maar nooit ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

De stoppenkast is binnen en door een familielid al geplaatst ook  ;D

Nieuwe situatie

Oude situatie

Groeten Jan

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5

jan-rotterdam

En ook het laatste benodigde materiaal voor het aansluiten van extra stopcontacten op de AHP zekering automaten is binnen, een rol met 76 meter Belden powercable welke zeer veel voor audio toepassingen wordt gebruikt (ik hou nog wel een stukje over wat op termijn in de verkoop zal komen)

Groeten Jan

mikeske

FrankB

Bijna klaar dus ;D. Dan kunnen we een afspraak gaan inplannen ;)

jan-rotterdam

Citaat van: FrankB op maart 17, 2007, 08:16:29
Bijna klaar dus ;D. Dan kunnen we een afspraak gaan inplannen ;)

Met de nadruk op bijna !  ;D

Ik hoop dat ik halverwege volgende maand zover ben om de complete installatie te gaan verhuizen, dan begint de zoektocht naar de ideale opstelling in de ruimte en het inspelen van center & surrounds

Groeten Jan

LittleNinja

Citaat van: jan-rotterdam op maart 17, 2007, 12:08:08
Met de nadruk op bijna !  ;D

Ik hoop dat ik halverwege volgende maand zover ben om de complete installatie te gaan verhuizen, dan begint de zoektocht naar de ideale opstelling in de ruimte en het inspelen van center & surrounds

Groeten Jan

Misschien heb ik het gemist, maar heb je de spullen al kunnen verkopen?
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

jan-rotterdam

Citaat van: LittleNinja op maart 17, 2007, 13:24:30
Misschien heb ik het gemist, maar heb je de spullen al kunnen verkopen?

Ehhh, welke spullen bedoel je ?

Groeten Jan

jan-rotterdam

De Cerapucs van Finite Elemente voor onder het Spider rack zijn ook binnen

Groeten Jan

jan-rotterdam

Klikkerdeklik naar het topic voor de Belden stroomkabel die ik na installatie nog over heb en dus in de verkoop gaat.

In het topic kun je alle gegevens van de kabel vinden

Groeten Jan

jan-rotterdam

Kleine vertraging / tegenslag met het aanleggen van de nieuwe stroomvoorziening, de lengte van de boor is net niet voldoende om door het beton heen te komen  ::)

Helaas niemand in de kennissenkring die een langere versie beschikbaar heeft, morgen maar een langere boor gaan kopen

Groeten Jan

FrankB

Stuk schroefdraad erachter (laten) lassen? Stuk goedkoper dan een langere boor kopen.

jan-rotterdam

Citaat van: FrankB op maart 18, 2007, 16:37:41
Stuk schroefdraad erachter (laten) lassen? Stuk goedkoper dan een langere boor kopen.

Langere boor altijd handig, wie weet moet er ooit nog wel eens iets onder de grond gemonteerd gaan worden (interlinks / luidspreker kabels)  ;)

Tevens heb ik het niet zo op het modificeren van gereedschap, heb daar al te veel ongelukken mee zien gebeuren !

Groeten Jan