Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

jan-rotterdam

Citaat van: LexiconLogan op november 25, 2009, 23:16:34
Mijn god, mooi spul jan

Ha LL,

het duurt even maar dan wordt het ook wat !
De houten afwerk lijsten worden dusdanig uitgekozen zodat het mooi bij de Mini's staat wat uiterlijk betreft.
Afwerking wordt net als alle andere luidsprekers "Diamond black".

Groeten Jan

LexiconLogan

Past prachtig bij je toch al prachtige set!
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

jan-rotterdam

Nog wat plaatjes (3D-CAD tekeningen)

Groeten Jan

Koen K

SolidWorks 2009, zo te zien 8)

Netjes gedaan zeg! Kunnen we ook een photoworks-rendertje te zien krijgen?

Jean Sibelius

Citaat van: LexiconLogan op november 25, 2009, 23:24:44
Past prachtig bij je toch al prachtige set!
Inderdaad schitterende sub om te zien (net als de rest van set overigens => die overigens tevens geweldig klinkt) O0
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Citaat van: Koen K op november 26, 2009, 00:19:29
Kunnen we ook een photoworks-rendertje te zien krijgen?

Als je me even laat weten wat dat precies is misschien wel (sorry, computers zijn niet mijn hobby)  ;D

Groeten Jan

Tinus_

impressive  :o

Moet je nu weken of maanden wachten?
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

jan-rotterdam

Citaat van: Tinus_ op november 26, 2009, 10:20:57
impressive  :o

Moet je nu weken of maanden wachten?

Hoor ik als het mee zit volgende week. Ik hoop dit jaar nog maar zal wel ergens Januari of misschien wel Februari worden

Groeten Jan

scrutinizer

Citaat van: jan-rotterdam op november 14, 2009, 15:41:54
De Mimesis 29 eindversterker is even weg voor het plaatsen van nieuwe luidspreker terminals. Door het vele wisselen van kabels de laatste weken is er een van de aansluitingen dolgedraaid (wat mij betreft een zwak punt in het ontwerp van Goldmund versterkers). Er worden nu WBT 0702.11 luidspreker terminals geplaatst

Groeten Jan

Vanuit optiek veelvoudig verwisselen van de soms onmogelijk, onwrikbaar in gebruik zijnde luidspreker bekabeling, ben ik het eens Jan. ::)
Klankmatig is de oude 5 way bindingpost van Monster  :-* en al zolang ik me kan heugen, standaard voor Goldmund ;).... Maar ja, zoals dat met veel goed materiaal is ....het heeft soms prima donna gedrag en zijn Achilles hiel. ;D

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

jan-rotterdam

Citaat van: scrutinizer op november 26, 2009, 10:33:08
Vanuit optiek veelvoudig verwisselen van de soms onmogelijk, onwrikbaar in gebruik zijnde luidspreker bekabeling, ben ik het eens Jan. ::)
Klankmatig is de oude 5 way bindingpost van Monster  :-* en al zolang ik me kan heugen, standaard voor Goldmund ;).... Maar ja, zoals dat met veel goed materiaal is ....het heeft soms prima donna gedrag en zijn Achilles hiel. ;D

;)

Anton.

De Goldmund luidspreker kabels zijn pas onwrikbaar (was wel de oude serie, nieuwe is volgens mij iets flexibeler geworden), had er een paar bij de aankoop van de Mimesis 29 zitten maar die heb ik ondertussen verkocht  ;D

Groeten Jan

jan-rotterdam

Vandaag bericht gekregen dat de WBT-0702.11 pluggen niet gaan passen in de Mimesis 29 eindversterker.
Nu worden er WBT-0735 pluggen geplaatst

Groeten Jan

BuSpu

is dat een goed of een slecht bericht?  ;)

Tinus_

Heb je nog geen plannen om je huidige processor te upgraden? Of wacht je tot Lexicon met een nieuwe processor gaat komen?
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

scrutinizer

Citaat van: jan-rotterdam op november 26, 2009, 20:42:12
Vandaag bericht gekregen dat de WBT-0702.11 pluggen niet gaan passen in de Mimesis 29 eindversterker.
Nu worden er WBT-0735 pluggen geplaatst

Groeten Jan

Daar sta ik niet raar van te kijken, Jan. Aangezien de 702 erg groot is qua dimensies en Goldmund tidy build :-X.
Buiten dat zijn de 702's obsolete en moeilijk verkrijgbaar geworden.
De 735 is kleiner in formaat, heeft geen klem mechanisme voor de bananas en is soms moeilijk te benaderen met spades (zeker dubbel in het geval van bi-wire) d.m.v. deze plastic isolator.
Ik zou in dit geval zelf gegaan zijn voor de Cardas bindingpost:

of deze:

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

jan-rotterdam

Citaat van: BuSpu op november 26, 2009, 21:55:45
is dat een goed of een slecht bericht?  ;)

De WBT 0702.11 kon wel passend gemaakt worden maar dat zou boren in de behuizing betekenen.
Vond ik nou ook weer niet nodig

Citaat van: Tinus_ op november 27, 2009, 09:12:42
Heb je nog geen plannen om je huidige processor te upgraden? Of wacht je tot Lexicon met een nieuwe processor gaat komen?

Als er een nieuwe processor komt dan wordt het een volledig digitale, daarvoor moeten eerst de eindversterkers 28M / 29 vervangen worden door wat nieuwere met digitale ingangen zoals de Telos-400 heeft. Maar..... er zit wat aan te komen  :-X

Citaat van: scrutinizer op november 27, 2009, 09:42:33
Daar sta ik niet raar van te kijken, Jan. Aangezien de 702 erg groot is qua dimensies en Goldmund tidy build :-X.
Buiten dat zijn de 702's obsolete en moeilijk verkrijgbaar geworden.
De 735 is kleiner in formaat, heeft geen klem mechanisme voor de bananas en is soms moeilijk te benaderen met spades (zeker dubbel in het geval van bi-wire) d.m.v. deze plastic isolator.
Ik zou in dit geval zelf gegaan zijn voor de Cardas bindingpost:

of deze:

;)

Anton.

Ben gebonden aan de inbouwmaat die de behuizing van de versterker toe laat, Multifoon adviseerde deze als vervanging te plaatsen.
Ik hoop alleen wel dat de spades van de luidspreker kabels er tussen past, er is blijkbaar maar 3.5 mm ruimte beschikbaar en ik weet niet wat de dikte van de spades van Siltech luidspreker kabels is... wordt nog even opmeten !

Groeten Jan

scrutinizer

Citaat van: jan-rotterdam op november 27, 2009, 20:45:56

Ben gebonden aan de inbouwmaat die de behuizing van de versterker toe laat, Multifoon adviseerde deze als vervanging te plaatsen.
Ik hoop alleen wel dat de spades van de luidspreker kabels er tussen past, er is blijkbaar maar 3.5 mm ruimte beschikbaar en ik weet niet wat de dikte van de spades van Siltech luidspreker kabels is... wordt nog even opmeten !

Groeten Jan

De Siltech spades passen er qua dikte tussen, Jan.

Maar waar ik eerder op doelde, is dat ze buiten niet gemakkelijk qua insteek, afhankelijk zijn van de hoek en lengte die de spade heeft/maakt(zie bijv. Echo Bay G5 versus Emperor G6), voor hoe diep je hem het chassisdeel in 'kan' brengen, wat natuurlijk zeer belangrijk is voor het contactoppervlak.
Verder vind ik ze onder (rack)omstandigheden, moeizaam met de hand goed vast/aan te draaien.
Iets wat niet direct aan het chassisdeel ligt, maar vooral aan die zo nodige geintroduceerde kunststof isolatie. :-X

;)

Anton.

JeKa

Koen K

Citaat van: jan-rotterdam op november 26, 2009, 09:51:41
Als je me even laat weten wat dat precies is misschien wel (sorry, computers zijn niet mijn hobby)  ;D

Groeten Jan

Oh, sorry, dat is zeg maar een fotorealistische weergave van een 3D CAD-model. Ik herkende het uiterlijk van het model (aangezien ik zelf ook regelmatig met SolidWorks werk) en dacht dat het weinig moeite zou zijn om even een rendering te maken...

Maar misschien kun je Kharma daarvoor even aan hun collectieve taas trekken :angel:

jan-rotterdam

Citaat van: Koen K op november 30, 2009, 11:20:03
Oh, sorry, dat is zeg maar een fotorealistische weergave van een 3D CAD-model. Ik herkende het uiterlijk van het model (aangezien ik zelf ook regelmatig met SolidWorks werk) en dacht dat het weinig moeite zou zijn om even een rendering te maken...

Als ik je goed begrijp dan bedoel je dus zoiets als reeds op pagina 27 staat vermeld (helemaal onderin) ?

Groeten Jan

Koen K

Klopt, zoiets, maar ik hoopte dat er nog een 'extra eye candy' versie was ;D

Maar goed, eigenlijk zit ik te zeuren... Goed uitziende sub en ik ben heel benieuwd hoe het resultaat zal zijn :smile:

jan-rotterdam

De Goldmund Mimesis 28M stereo eindversterker staat te koop (of eventueel de Mimesis 29 stereo eindversterker)

Verkoop topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94952.0

Er voor in de plaats komt een paar Goldmund - Mimesis 18.4 mono eindversterkers met digitale ingangen

Groeten Jan

jan-rotterdam

De Mimesis 29 is terug van de importeur en heeft nieuwe luidspreker pluggen gekregen

Hier nog een foto van het inwendige van de Mimesis 29 nog met de oude luidspreker pluggen

Groeten Jan

jan-rotterdam

En hier wat foto's van de laatste aanwinst, een paar Goldmund - Mimesis 18.4 mono eindversterkers met digitale ingangen (dus voorbereid op de toekomst).
Het is de bedoeling dat deze uiteindelijk de surround kanalen gaan aansturen maar voorlopig worden ze als versterking voor de front kanalen ingezet.

Groeten Jan

jan-rotterdam

En hier wat specificatie's van de nieuwe versterkers

Power:

• continous power, 1 * 200 W RMS (8 ohm)
  • instantaneous power, 1 * 400 W RMS (8 ohm)
  • maximum voltage swing, 62V peak
  • maximum current swing, 20A peak

Frequency response:

• +/- 0.1 dB, 0 - 300 KHz
  • +/- 1.0 dB, 0 - 800 KHz
  • +/- 3.0 dB, 0 - 2 MHz

Inputs / outputs:

• Cinch input analogue
  • XLR input analogue
  • Cinch input digital
  • Cinch output digital
  • speaker outputs standard
  • speaker outputs Goldmund coaxial
  • ground

Power Supply:

• Maximum power consumption 700 W/pc
  • 4 torrodial transformers, 3 seperate power supply

Size and weight:

• 22.0 cm (W) * 44.0 cm (D) * 17.0 cm (H)
  • appr. 25 Kg

Groeten Jan

jan-rotterdam

Gisteren nog even contact gehad met Kharma m.b.t. afleverdatum van de subwoofer, als het allemaal mee zit is hij nog dit jaar gereed anders wordt het ergens eind januari 2010.
Zou wel leuk zijn zo net voor de feestdagen....  8)

Groeten Jan