Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Dan was het wellicht de center waar je me eens op wees. Maakt verder niet uit ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

garmtz

Citaat van: jan-rotterdam op juni 15, 2009, 21:21:03
In de loop van de week krijg ik een Kharma subwoofer te logeren, doel is om te testen of de Kharma sub het wint van de Martin Logan - Depth subwoofer

Als het goed is met fluitend gemak... Een klant van ons heeft ook een Depth verkocht op een Velodyne SPL-1200 Ultra, dus het lijkt me sterk dat de Kharma sub minder zou zijn dan de Depth... Anders weet je wat je te doen staat... :D

jan-rotterdam

Citaat van: garmtz op juni 15, 2009, 22:59:57
Anders weet je wat je te doen staat... :D

Buurten bij BB&G voor een Velodyne....  :P

Groeten Jan

jan-rotterdam

Vandaag heeft OLS de Kharma - Ceramique subwoofer gebracht, aangesloten als stereo sub middels een tweetal Grand Reference interlinks op de Lexicon MC-12 processor.

Sub staat op dit moment z'n werk te doen in een range van 15 - 40 Hz, ik moet nog wel een level calibratie doen maar op het gehoor de sub al flink terug gedraaid wat geluid niveau betreft om een comfortabele klank balans te krijgen. De sub neemt nu het laag over van de Kharma Exquisite - Mini's die "ontlast" worden van de lage tonen < 50 Hz waardoor de kamer resonantie die ik heb op 48 Hz gereduceerd is (voor de oplettende lezer: jawel een "gap" van 10 Hz die helpt de resonantie te verminderen, filter helling zorgt ervoor dat je dit eigenlijk niet merkt). Ik ben benieuwd wat het effect van een nieuwe calibratie van de EQ software van de Lexicon gaat doen....

De eerste indruk.... De Martin Logan - Depth subwoofer komt op termijn (binnenkort ?) in de verkoop  :P

Foto's volgen, moet ze eerst even overzetten wat me nu niet lukt

Groeten Jan

jan-rotterdam

Als eerste foto's van de aangeschafte Finite Spider - Cerabase set

Groeten Jan

jan-rotterdam

En hier de foto's van de Kharma subwoofer (foto's zijn een beetje donker uitgevallen)

Ingepakt in folie ter bescherming van de lak

De aubergine gekleurde sub met afstands bediening

In de hoek naast de Exquisite Mini

In vergelijk met de Martin Logan Depth

Met camouflage....

Groeten Jan

Automaat

Als je straks denkt dat het in je huis tocht omdat je gordijnen en de bladeren van de pant in beweging zijn, ............... :D
Reading the HTForum is learning every day!!

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

R

jan-rotterdam

Citaat van: R op juni 17, 2009, 19:34:39
Mooi hondenhok ;) ;D

Heeft de sub inderdaad veel van weg, inclusief tralies !

Groeten Jan

Tinus_

Citaat van: jan-rotterdam op juni 17, 2009, 20:42:30
Heeft de sub inderdaad veel van weg, inclusief tralies !

Groeten Jan

Hij is wel vrij groot maar zo in de hoek met de plantjes ervoor valt het niet zo op.
Heb je met jouw speakers echt een sub ter ondersteuning nodig?
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

blue-eyes

Hij is fors groter dan ik eerst van de fabrieksfoto's dacht!

Maar ik vind de vormgeving erg mooi, de klank zal ook wel in orde zijn lijkt me ;) .

Ga je nog een SMS1 oid gebruiken?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Joris1971

Lijkt wel een kattenbak die sub.  ;D

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

WickedGame

Dat is nog eens een serieus "woofertje"  ;D

jan-rotterdam

Citaat van: Tinus_ op juni 17, 2009, 21:05:15
Heb je met jouw speakers echt een sub ter ondersteuning nodig?

Ja, frequentie bereik van een Mini loopt niet tot 20 Hz door maar stop eerder. De sub vult het laag perfect aan. Je mist het pas als je de sub uitzet.

Groeten Jan

jan-rotterdam

Citaat van: Blue-Eyes op juni 17, 2009, 21:38:36
Hij is fors groter dan ik eerst van de fabrieksfoto's dacht!

Hij is inderdaad erg groot, de Martin Logan Depth pas er wel 2 - 2.5 keer in.
De afmetingen zijn:

• 54.1 H
  • 77.8 D
  • 58.0 B

Maar ik vind de vormgeving erg mooi, de klank zal ook wel in orde zijn lijkt me ;) .

Klank is niets mis mee, past goed bij de rest van de set. Wat vormgeving betreft zie ik liever het model van de Exquisite sub maar ja dat is een hele andere prijsklasse en die is tevens nog veeeeeel groter.

Ga je nog een SMS1 oid gebruiken?

Niet nodig, er zit een correctie mogelijkheid in voor totaal 3 frequenties ! Je kan elke frequentie tussen 20 - 200 Hz (regelbaar per Hz) 6 dB corrigeren inclusief de Q-factor zodat de correctie ook iets buiten de aangegeven frequentie werkzaam is. Phase ook regelbaar per 5o

Groeten Jan

MLCinema

Citaat van: Joris1971 op juni 17, 2009, 21:47:40
Lijkt wel een kattenbak die sub.  ;D

Eerlijk gezegd, dacht ik precies hetzelfde...

Overigens, prachtige set, veel bewondering voor.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Weer prachtige upgrades Jan!

ERG indrukwekkende set O0

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

S@m

Citaat van: jan-rotterdam op juni 17, 2009, 18:10:13
Als eerste foto's van de aangeschafte Finite Spider - Cerabase set

Bij emotional audio langs geweest...?

Wat is je indruk van de muzikaliteit met de Cerabase's?

jan-rotterdam

Citaat van: S@m op juli  3, 2009, 20:54:29
Bij emotional audio langs geweest...?

Wat is je indruk van de muzikaliteit met de Cerabase's?

De Cerabase's komen inderdaad via Emotional Audio. Moet ze nog steeds plaatsen maar dat moet nog even geduld hebben aangezien in nog niet met apparatuur van 45 Kg kan slepen wegens gezondheids redenen. Heb nu Cerapuc's onder het Spider rack zitten

Herstel gaat echter voorspoedig dus zal wel niet al te lang meer duren voordat ik de Cerabase's ga plaatsen

Groeten Jan

R

Wat goed om te horen jan!!

Ik ben wel een benieuwd in welke 3 woorden je je set omschrijft, zo wat in je opkomt.

jan-rotterdam

Citaat van: R op juli  4, 2009, 12:08:09
Wat goed om te horen jan!!

Thanks !

Citaat van: R op juli  4, 2009, 12:08:09
Ik ben wel een benieuwd in welke 3 woorden je je set omschrijft, zo wat in je opkomt.

• Dynamisch
  • Gedetailleerd
  • Design (wat uiterlijk betreft, persoonlijke mening uiteraard  ;D)

Groeten Jan

R