Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

jan-rotterdam

Het heeft even geduurd maar hier wat foto's van de nieuwe versterker:

Groeten Jan

Deleted member

Mooi Jan! En eindelijk maar...eind goed al goed! Althans, ik neem aan dat hij uitstekend bevalt? ;) Gefeliciteerd!!  :)

El Penumbra

Wauw, heel mooi.  8)

De achterkant lijkt wel een sub.  :D
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

jan-rotterdam

Citaat van: Antoine op maart 21, 2008, 13:02:11
Mooi Jan! En eindelijk maar...eind goed al goed! Althans, ik neem aan dat hij uitstekend bevalt? ;) Gefeliciteerd!!  :)

Hij bevalt prima !
Ondanks het toch al flinke vermogen van de SRM-2.3 mono die hiervoor werd gebruikt om de center aan te sturen gaat het met de nieuwe versterker allemaal een stuk gemakkelijker.

Groeten Jan

jan-rotterdam

Als ongemak voor het zeer lange wachten op de versterker van de importeur een Nespa Pro gehad, nog geen ervaring mee maar ik ga het uiteraard eens uitproberen

Groeten Jan

HTip

Citaat van: jan-rotterdam op maart 21, 2008, 12:56:45
Het heeft even geduurd maar hier wat foto's van de nieuwe versterker:

Mooie versterker 8). Waarschijnlijk heb je dat al een keer gezegd, maar hoe wordt ie in je set geïntegreerd?

Citaat van: jan-rotterdam op maart 21, 2008, 16:35:57
Als ongemak voor het zeer lange wachten op de versterker van de importeur een Nespa Pro gehad, nog geen ervaring mee maar ik ga het uiteraard eens uitproberen

Dat is netjes van de importeur. Je hebt natuurlijk wel erg lang moeten wachten, maar hij had het niet hoeven doen...

Review...
http://www.tweaks4u.com/download//Nanotec_nespa1_review.pdf

Citeer
Meer ruimte, rust, detail, betere focus, meer precisie en snelheid... De Nanotec Nespa Optical dist improver doet veel meer met geluid en beeld dan u zich kan indenken! Gegarandeerd veel meer luister- en kijkplezier, lees de reviews in Music Emotion, op 6moons

Nespa pro Cd finaliser met 3 miljoen Lux laser lamp, drie standen voor het behandelen van uw cd of dvd. Spectaculaire verbetering van CD weergave kwaliteit over het gehele spectrum. Voor mensen met een CD-collectie een van de grootst moglijke upgraqdes, gaat verder dan een component of kabelupgrade voor een fractie van de prijs.

In tegenstelling met andere CD verbeteraars dient men de CD maar een keer te behandelen. (maximaal 2 keer per cd!) Beeldkwaliteit van uw dvd kent u niet meer terug, meer diepte, betere kleuren spectrum, geluidskwaliteit kent meer subtiliteiten.

Verschillende Awards in Japan (product of the year 2005 e.a.) Blue Moon Award voor: " Effective, Permanent CD Improvements in the optical finalizers category".

Kortom, mooie aanwinst 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Erg netjes van de importeur!

Nu ben je wel weer tevreden denk ik. Inspelen en genieten!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

WickedGame

Mooie set zeg, valt mij nu pas op.

Die Nespa is overigens een erg leuke gadget welke ik kan bevestigen dat het toch wel werkt.

BuSpu

Heeft ie nou ook een DA convertor aan boord of zie ik dat verkeerd? Ik zie ook nog een output, bijzonder.
Wel prettig dat ie er nu is, veel plezier ermee.

jan-rotterdam

Citaat van: HTip op maart 21, 2008, 18:16:12
Mooie versterker 8). Waarschijnlijk heb je dat al een keer gezegd, maar hoe wordt ie in je set geïntegreerd?

Versterking is als volgt:

• Goldmund - Mimesis 29 (Job-4.2 upgraded) voor front L + R
  • Goldmund - Telos 400 voor de center
  • Goldmund - SRM-2.3 mono's voor surround L + R

Groeten Jan

jan-rotterdam

Citaat van: BuSpu op maart 21, 2008, 20:55:24
Heeft ie nou ook een DA convertor aan boord of zie ik dat verkeerd? Ik zie ook nog een output, bijzonder.
Wel prettig dat ie er nu is, veel plezier ermee.

Klopt: versterker heeft een digitale ingang en uitgang (uitgang bruikbaar bij stereo setup van een paar Telo's 400's, dan minder kabel lengte nodig) om alles volledig digitaal aan te sturen, kortom: voorbereid op de toekomst

Groeten Jan

jan-rotterdam

Citaat van: Blue-Eyes op maart 21, 2008, 18:21:42
Erg netjes van de importeur!

Nu ben je wel weer tevreden denk ik. Inspelen en genieten!

Geen klagen over de importeur, hebben echt hun best gedaan om versterker binnen te krijgen maar Goldmund - Zwitserland was het probleem

Groeten Jan

Jean Sibelius

Wat een geweld voor in de woonkamer... ERG gaaf 8)!!!

Overigens een mooi gebaar van de importeur om je zo'n Nespa te geven!

Gelukkig heb je dit weekend een extra dagje vrij om te genieten van je nieuwe aanwinst(en) :D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: jan-rotterdam op maart 22, 2008, 16:35:41
Versterking is als volgt:

• Goldmund - Mimesis 29 (Job-5 upgraded) voor front L + R
  • Goldmund - Telos 400 voor de center
  • Goldmund - SRM-2.3 mono's voor surround L + R

Groeten Jan

Imposante set 8) Zal ook wel super klinken :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Rock Solid

Hallo Jan,

Goed te lezen dat de versterker is aangekomen en uitstekend bevalt; een zorg minder  ;)
Ondertussen blijkt mijn MIPA toch nog niet uit Zwitserland te zijn vertrokken ... angstige visioenen - van mensen die opeens een versterker per post (zonder te hebben besteld) en deze dan lekker aan in het indraaien zijn op een setje met plastic speakertjes - begonnen te ontstaan  :o
Ik blijk dus gewoon wat meer geduld te moeten hebben  :'( na vele maanden wachten
Ik ben ervan overtuigd - dat net zoals in jouw geval - het wachten op Zwitserse hoogstandjes de moeite meer dan waard zal zijn  :)

Geniet ze !

jan-rotterdam

Gisteren visite gehad die wat oude stereo apparatuur had meegenomen met het verzoek of ik dit voor hem op internet wilde verkopen, wat zie ik tot mijn verbazing bij het openenen van de kofferbak van de auto.....

Nostalgie: een Luxman D-105U buizen CD-speler die ik vroeger ook heb gehad (zij het dat dat een probleem speler was)  8)

Binnenkort aansluiten en eens luisteren hoe de CD-speler klinkt op mijn huidige installatie

Groeten Jan

jan-rotterdam

Edit: verwijderd

Groeten Jan

WickedGame

Ben wel benieuwd hoe jij de Nespa ervaart. Al toevallig getest op de installatie?

jan-rotterdam

Citaat van: WickedGame op april  1, 2008, 10:54:20
Ben wel benieuwd hoe jij de Nespa ervaart. Al toevallig getest op de installatie?

Tot op heden een CD behandeld, resultaat een drastisch verlaagd ruisniveau van de betreffende CD (Eva Cassidy). Ook beperkte toename diepte / breedte. Ik ga er uiteraard nog meer testen maar momenteel weinig tijd

Groeten Jan

xynyx

Jan,

ff off-topic
...maarhu.... als ik op jouw Pioneer linkje druk krijg ik een of andere genetische modulator  ??? :)

"Pioneer is the world's leading developer and supplier of advanced plant genetics to farmers worldwide."

Krijg je na genetische manipulatie nou een rustiger stereobeeld uit je set ??? ;D

On topic
PRACHT SET! Wanneer ga je beamen?

jan-rotterdam

Citaat van: xynyx op april  1, 2008, 20:00:53
als ik op jouw Pioneer linkje druk krijg ik een of andere genetische modulator  ??? :)

"Pioneer is the world's leading developer and supplier of advanced plant genetics to farmers worldwide."

Aangepast

PRACHT SET! Wanneer ga je beamen?

Niet, ik hou het bij de plasma TV

Groeten Jan

tiptop

Jan,

ff off-topic
...maarhu.... als ik op jouw Pioneer linkje druk krijg ik een of andere genetische modulator  ??? :)

Krijg je na genetische manipulatie nou een rustiger stereobeeld uit je set ??? ;D

Zijn oren zijn genetisch gesynchroniseerd met zijn set. ;D

@Jan.
Sorry, grapje.

Hele mooie set zo en die nespa moet ik toch ook maar eens ervaring gezien de reacties. Veel plezier ermee. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jan-rotterdam

Edit: verwijderd

Groeten Jan

jan-rotterdam

Na een tijdje rust de pagina maar weer eens wat bijwerken...

In de afgelopen maanden niet veel nieuws te melden behalve het aanschaffen van een 2e hands Siltech - Octopus Cu verdeelblok (om de stroom voorziening helemaal af te maken  ::)).

Met Kharma in overleg voor een passende subwoofer voor de set welke afwijkend zal zijn van hun huidige modellen, mogelijk zal deze tevens als steun voor de center speaker gaat dienen, ik heb al wat plaatsjes gekregen maar weet nog niet of ik ze mag plaatsen van Kharma (indien toestemming dan plaats ik ze ergens eind komende week).
Aanschaf subwoofer naar verwachting ergens eind van dit jaar...

Op versterker gebied mogelijk op korte termijn een "cosmetische" upgrade voor de set door de SRM-2.3's te vervangen voor een Goldmund Mimesis 28M welke qua uiterlijk op de Mimesis 29 lijkt.

Groeten Jan