Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

R

jan-rotterdam

Vandaag van de importeur te horen gekregen dat de bestelde mono eindversterker voor de centerspeaker naar verwachting over 2 weken in Nederland is, zou het dit jaar dan toch nog gaan lukken  ;D

Groeten Jan

DJ-Foxx

El Penumbra

TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

jan-rotterdam

scrutinizer

Citaat van: jan-rotterdam op februari 15, 2008, 20:06:35
Vandaag van de importeur te horen gekregen dat de bestelde mono eindversterker voor de centerspeaker naar verwachting over 2 weken in Nederland is, zou het dit jaar dan toch nog gaan lukken  ;D

Groeten Jan

Hallo Jan,
It's like a old habbit....somethings never change :-[
Vraagje, onderhoud je contact met Leen omtrent Goldmund, of ligt het importschap inmiddels niet meer bij Multifoon?

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

jan-rotterdam

Citaat van: scrutinizer op februari 16, 2008, 00:40:45

Vraagje, onderhoud je contact met Leen omtrent Goldmund, of ligt het importschap inmiddels niet meer bij Multifoon?

Anton.

Nog steeds via Multifoon, Leen K. is inderdaad de persoon die ik het meeste spreek omtrent de levering

Groeten Jan

jan-rotterdam

Vandaag maar weer eens contact gehad met de importeur, helaas nog steeds geen goede berichten over de aankomst van de nieuwe versterker....  (sterker nog, de versterker is blijkbaar nog steeds niet verzonden)

>:(  >:(  >:(

Komende vrijdag maar eens serieus gaan praten, begin het nu zat te worden na meer dan 4 maanden wachten

Groeten Jan

bmateijsen

Citaat van: jan-rotterdam op maart  5, 2008, 19:23:06
Vandaag maar weer eens contact gehad met de importeur, helaas nog steeds geen goede berichten over de aankomst van de nieuwe versterker....  (sterker nog, de versterker is blijkbaar nog steeds niet verzonden)

Bedoel je dat ie nog in Rotterdam staat?

Citeer>:(  >:(  >:(

Komende vrijdag maar eens serieus gaan praten, begin het nu zat te worden na meer dan 4 maanden wachten

Groeten Jan

jan-rotterdam

bmateijsen

Ik schrok al...., maar als de reparatie gedaan is, zou ik bijna zeggen, dat is een mooi ritje ;D.

Citaat van: jan-rotterdam op maart  5, 2008, 19:29:28
Zwitserland

Groeten Jan

jan-rotterdam

De gerepareerde versterker (Mimesis 29) staat gelukkig al een tijd weer thuis te spelen, daar is niets mis mee. De nieuwe mono eindversterker voor het center kanaal wil maar niet geleverd worden.

Groeten Jan

Rock Solid

Citaat van: bmateijsen op maart  5, 2008, 19:30:32
... zou ik bijna zeggen, dat is een mooi ritje ;D.

Dan zou Jan mijn nieuwe AC MIPA tegelijkertijd uit Suisse mee kunnen nemen  ;D ik zit daar ook al weer een paar maanden op te wachten.

Jean Sibelius

Balen... ze nemen die exclusiviteit wel erg letterlijk :-X

Gelukkig valt er ondanks dit gemis nog voldoende te genieten :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Gisteren bij de importeur wezen praten en ze nog uiterlijk een week de tijd gegeven om te leveren.
Men had afgelopen vrijdag een verzend bevestiging ontvangen vanuit Zwitzerland en dat zou normaal gesproken betekenen dat de versterker de komende week bij mij kan worden afgeleverd.

Wel vervelend om op zo'n manier met een leverancier te moeten praten ondanks een bijna 20 jarige klant / leverancier relatie ...  :-\
De leverancier heeft begrip voor mijn standpunt en we gaan in overleg bekijken wat te doen als er komende week niet geleverd gaat worden.

Groeten Jan

scrutinizer

Citeereen bijna 20 jarige klant / leverancier relatie ...
Ahh.. dan denk ik dat wij elkaar wel eens hebben ontmoet, Jan....Ik was er vroeger 'nogal' vaak aanwezig.
Het verhaal Reverchon en leveren....... is wanneer het 'hem' zo uitkomt. :-\
Niet altijd de meest prettige positie voor een importschap of leverancier. ;)

groeten,

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Rock Solid

Hallo Jan,

En heb je je versterker al ontvangen?
Misschien stelt dit je gerust; mijn MIPA is ook vorige week vrijdag vertrokken uit Zwitserland, maar is tot op heden ook niet aangekomen.

Het gaat vast en zeker goed komen  ;)

Rudolf

jan-rotterdam

Gisteren telefoontje gehad dat versterker vandaag binnen komt bij importeur en zaterdag geleverd wordt, we zien het wel...

Groeten Jan

jan-rotterdam

Net bericht gehad van de importeur, versterker is binnen. Morgen afleveren

Groeten Jan

BuSpu

wordt een leuk weekend volgens mij, na al dat wachten  :)

jan-rotterdam

Nieuwe eindversterker is geleverd, staat nu in te spelen / door te warmen. Zodra een aantal uren gespeeld ga ik de set-up opnieuw calibreren m.b.v. de Lexicon

Eerste indruk: het gemak waarmee de Telos-400 de center speaker onder controle heeft is toch een flinke stap vooruit t.o.v. de eerder gebruikte SRM-2.3 mono eindversterker.

Citeer
Power
Nominal power : 350 W RMS (2 - 8 Ohms), 175 W RMS (1 - 16 Ohms).
Instantaneous power (8 Ohms) : > 400 W
Maximum instantaneous power : 1000 W
Maximum voltage swing : 70 V peak.
Maximum current swing : 10 A peak.

Frequency Response
These figures are valid for the amplifier circuit alone, loaded by 8 Ohms and working at any level between 0 and nominal power.
+/- 0.1 dB, 0 - 300 kHz
+/- 1 dB, 0 - 800 kHz
+/- 3 dB, 0 - 2.5 MHz.

Input Sensitivity
Nominal level : 1.45 V RMS.
Voltage Gain : 29dB, adjustable by rear panel.
Input impedance : 51 kOhms.

Distortion
Figures valid for all levels from 0 to 40 V / 8 Ohms :
Dynamic : TID < 0.01 % (- 80 dB) unweighted.
Static : THD < 0.01 % (- 80 dB) unweighted.

Circuit Speed
Slew rate : > 200 V/us.
Rise time : < 300 ns.

Noise
Signal-to noise ratio : > 110 dB (0.01 Hz - 1 Mhz).
Weighted ASA A : > 120dBA.

Operating Temperature
Room temperature : -30 to +40 degrees Celsius (-22 to +104 degrees Fahrenheit).
Internal temperature : +45 to +65 degrees Celsius (+113 to +149 degrees Fahrenheit).

Power Supply
Nominal line voltage : 117, 234 V (switchable).
Input voltage range : +/- 10 %.
Maximum power consumption : 1200 W.
Power used in standby : 90 W.
4 toroidal transformers
4 separated power supplies

Grounding
Separated ground and earth.
Chassis connected to mains earth.

Safety Features
AC voltage fuse : min 10 A slow-blow for 220 V / 16 A slow-blow for 110 V.

Front Panel Controls
1 control key (Muting/Standby and 2 sec tempo for ON/OFF).
Red Led display for Over-heating, DC offset or HF protection and Overload.
Green Led display for Power on, operating mode (blinking in standby).
Yellow Led display for signal connection and digital Lock.

Rear Panel Connectors And Controls
Power cord: universal socket 3 lugs.
Main fuse (10A slow-blow 220V / 16 A slow-blow 110 V).
Green-yellow AC earth binding post.
Output speaker 2 x 5 ways post in parallel.
Output speaker 2 x Coaxial for Goldmund Speaker wire in parallel.
Analogue Input connector RCA.
Input connector XLR for analogue balanced input.
Digital Spdif input and output RCA connector.
Switch between analog or digital input
Switch of right or left channel selection from the Spdif input

Groeten Jan

Jean Sibelius

Hoi Jan,

Fijn dat hij eindelijk binnen is :). Heb je tijd om weer eens wat foto's te maken? :P

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Zal proberen morgen wat foto's te plaatsen

Groeten Jan

DA BoSS

de aanhouder wint....gefeliciteerd ;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Roderick

Ha Jan,

Fijn voor je dat na zolang wachten eindelijk je nieuwe Telos 400 binnen hebt.
Ben benieuwd naar de foto's.

Groeten,
Roderick