Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

jan-rotterdam

Voor zover ik het allemaal meegekregen heb ligt het probleem bij de douane, zendig is ca. 5 weken geleden al verstuurd !

Groeten Jan

jan-rotterdam

Importeur heeft weer contact gehad met Zwitserland, spullen bleken dus gewoon nog niet verstuurd te zijn  ::)  ::)  ::)

Onderdelen voor de Mimesis 29 zijn (als het goed is) vandaag verstuurd richting Nederland en zouden maandag a.s. bij de importeur binnen moeten komen zodat reparatie uitgevoerd kan worden.

Wanneer de Telos-400 verstuurd wordt is nog onbekend, blijkbaar zit veel personeel van Goldmund momenteel in Las Vegas bij de CES-2008 show en is er niemand die de werkzaamheden overneemt .... :P

Groeten Jan

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Deleted member

:o Dus je wacht nu al meer dan drie maanden! Echt schandalig, je zou verwachten dat zo'n merk én de importeur z'n aftersales etc. gewoon op orde heeft, nu zijn het beide niet meer dan dozenschuivers!  :-X

frank2

tsja soms denk ik inderdaad dat een winkel als bijv. smits uiteindelijk een betere service geeft dan een importeur van extreem dure apparatuur. Maar aan de andere kant vaak zijn het kleine bedrijven met weinig mensen, en als er dan 1 of 2 wegvallen ligt alles al bijna plat. Tenslotte wordt dure tot zeer dure apparaten niet in sets van 10 a 20 ex, tegelijk besteld maar meestal per 1. dus vandaar ook dat het vaak kleine bedrijven zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

jan-rotterdam

Over de importeur absoluut geen klachten, ik wordt zeer goed op de hoogte gehouden maar als ze in Zwitserland verkeerde info geven dan houd het natuurlijk op.

Importeur is er ook absoluut niet blij mee, ik ben namelijk niet de enige die op spullen zit te wachten

Groeten Jan

Deleted member

Citaat van: jan-rotterdam op januari 11, 2008, 19:03:33
Over de importeur absoluut geen klachten, ik wordt zeer goed op de hoogte gehouden maar als ze in Zwitserland verkeerde info geven dan houd het natuurlijk op.

Sorry mijn fout, ik leefde even met je mee maar ik moet ook niet oordelen voor ik alle feiten ken!  ;)

Goed dat de importeur dan in elk geval doet wat hij kan. Succes met het verdere verloop!

jan-rotterdam

Citaat van: Antoine op januari 11, 2008, 19:10:41
Goed dat de importeur dan in elk geval doet wat hij kan. Succes met het verdere verloop!

Thanks, gaat ongetwijfeld goedkomen

Groeten Jan

VlisChris

Is het nu wel zo dat je financieel tegemoed gekomen worden?
Ik kan me zo voorstellen dat je gekort wordt in de reparatiekosten?
Of was het zowieso al helemaal garantiewerk?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rock Solid

Hallo Jan,

Geduld is een schone zaak. Ik ben zelf nu al meer dan 1 jaar bezig om een nieuwe versterker uit Zwitserland te krijgen ... het zal nu niet lang meer duren, hoop ik  :o
Dat alles wat langer kan duren heeft natuurlijk de maken dat het niet een massa-product is en de organisaties kleiner zijn.

Lang leve Zwitserse versterkers !!!

bmateijsen

Is dat ook een goldmund of misschien een FM Acoustic?

Citaat van: Rock Solid op januari 12, 2008, 11:05:20
Hallo Jan,

Geduld is een schone zaak. Ik ben zelf nu al meer dan 1 jaar bezig om een nieuwe versterker uit Zwitserland te krijgen ... het zal nu niet lang meer duren, hoop ik  :o
Dat alles wat langer kan duren heeft natuurlijk de maken dat het niet een massa-product is en de organisaties kleiner zijn.

Lang leve Zwitserse versterkers !!!

Rock Solid

Nee, het is een Audio Consulting MIPA met zilvertrafo's en bronzen koelblokken ...

bmateijsen

Als je met avantgarde draait, dan lijkt me dat een 8) keuze.

Citaat van: Rock Solid op januari 12, 2008, 11:34:05
Nee, het is een Audio Consulting MIPA met zilvertrafo's en bronzen koelblokken ...

Rock Solid

Jan,

Ik heb je hele relaas nogmaals volledig gelezen; mooie opstelling zeg!
Heb je ook contact met mensen bij Goldmund in Zwitserland?

Citaat van: bmateijsen op januari 12, 2008, 11:37:36
Als je met avantgarde draait, dan lijkt me dat een 8) keuze.

Ik draai nu met BD Orphean (uit Nunspeet) - compressie drivers in fronthoorn. Maar de Audio Consultings MIPA's gaan ook als een speer met Avalons (op de CES 2008, waar ook de Goldmund boys zijn  ;D).

jan-rotterdam

Citaat van: Christiaan S op januari 12, 2008, 01:19:52
Is het nu wel zo dat je financieel tegemoed gekomen worden?
Ik kan me zo voorstellen dat je gekort wordt in de reparatiekosten?
Of was het zowieso al helemaal garantiewerk?

Er wordt iets geregeld om het "ongemak" te verzachten

Garantie op een 10 jaar oude versterker krijg je volgens mij alleen bij Bryston, geen garantiewerk dus.

Groeten Jan

jan-rotterdam

Citaat van: Rock Solid op januari 13, 2008, 00:10:13

Contact verloopt via importeur

Groeten Jan

jan-rotterdam

Vanmiddag een telefoontje gehad van de importeur met de mededeling dat de versterker gerepareerd is en staat proef te spelen. Als het meezit wordt deze zaterdag weer thuis afgeleverd

Groeten Jan

jan-rotterdam

Vandaag eens gekeken hoeveel uur de Pioneer plasma al weg heeft: 509 uur

Groeten Jan

jan-rotterdam

Gisteren avond is de gerepareerde versterker weer thuis afgeleverd. De originele JOB-3 module die defect was geraakt blijkt niet meer geleverd te worden wat onderdelen betreft, er is nu een JOB-4.2 module in geplaatst dus de versterker is gelijk weer wat meer bij de tijd  :)

Eerste indrukken van de "gereviseerde" versterker zijn goed, heb het idee dat het laag iets strakker is en de diepte een fractie toegenomen (minimaal maar merkbaar).

Volgens de importeur was er al eens aan de versterker "geknutseld" en niet door een erkende Goldmund dealer aan de manier van werken te zien, blijft toch een risico als je 2e hands apparatuur koopt waarvan je niet precies weet waar het vandaan komt  ::)

Over de nieuwe Telos-400 versterker hoop ik eind komende week meer nieuws te krijgen

Groeten Jan

HTip

Het heeft even geduurd, maar je kunt nu eindelijk weer gaan genieten :D

Goede service van de importeur om niet moeilijk te doen over "knutselwerk" van anderen. Zijn genoeg andere importeurs die dan moeilijk gaan doen ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: Rock Solid op januari 13, 2008, 00:10:13
Jan,

Ik heb je hele relaas nogmaals volledig gelezen; mooie opstelling zeg!

Ik draai nu met BD Orphean (uit Nunspeet) - compressie drivers in fronthoorn. Maar de Audio Consultings MIPA's gaan ook als een speer met Avalons (op de CES 2008, waar ook de Goldmund boys zijn  ;D).
He Rudolf,

Nooit tegengekomen hier en vandaag meteen hier. Grappig :D 8)
Was wel gezellig he vandaag :)

@Jan.
Fijn dat ze niet moeilijk deden met die versterker. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

TheSpeedSkater

Fijn dat je weer gebruik kunt maken van je set!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Eduro

Hallo Jan,

Hier een leuk filmpje over een goldmund theater, slechtsc 13000 watt :o ::)

http://www.youtube.com/watch?v=pXZEEouAqWo

Eduro

jan-rotterdam

Citaat van: Eduro op januari 29, 2008, 02:32:45
Hallo Jan,

Hier een leuk filmpje over een goldmund theater, slechtsc 13000 watt :o ::)

http://www.youtube.com/watch?v=pXZEEouAqWo

Eduro

Dank voor de link, leuk om te zien

Op onderstaande webpagina kun je meer lezen over de "Goldmund Media Room"

http://www.goldmund.com/u_room/index.html

Groeten Jan