Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Kwabbernoot

Interessant Frank.
Tot welk gewicht kunnen die voetjes dragen per stuk? Ik kan dat nergens vinden op het internet.

Groeten...

phmeijer

Citaat van: Kwabbernoot op mei  4, 2007, 19:09:13
Interessant Frank.
Tot welk gewicht kunnen die voetjes dragen per stuk? Ik kan dat nergens vinden op het internet.

Groeten...

3-5,5 kg per stuk. Zie: http://www.hifisupply.nl/web/Hyperion_M55_Magnetic_floater_Per_4_N_art_1466.html
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

frank2

oevrigens zijn ze er in 2 soorten, maw verschillende gewichten per voet
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kwabbernoot

Bedankt voor de info. Dat is wel een beetje weinig. Ik dacht ze misschien onder de platenspelert te zetten maar dan heb ik er nogal wat nodig. Hmmm... :-\

Groeten...

frank2

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kwabbernoot

Ik weet het niet zeker maar ik ben bang van wel. Ik zal het eens opzoeken.

Groeten...

PS: Ik heb effe gegoogled en de speler is 25 kg. Dat gaat dus net niet goed.

frank2

Een eerste reactie op de hyperion floaters: ze zijn binnen, heb ze net weer onder de cd speler en daarna onder de voorversterker gehad, onder de cd speler is het effect iets sterker, maar ze blijven onder de VV.
Het resultaat is inderdaad gelijkwaardig aan de scandrive, meer open geluid, zuiverder, het klinkt brillianter.
Een goed resultaat in eerste instantie en aanmerkelijk voordeliger dan de scandrive.

phmeijer

Citaat van: frank2 op mei  5, 2007, 15:51:16
Een goed resultaat in eerste instantie en aanmerkelijk voordeliger dan de scandrive.

Veel plezier ervan! Hoe verhouden ze zich tov de scandrive?
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

frank2

De hyperions doen hetzelfde als de scandrive, maar er zijn wel verschillen (let wel de scandrive heb ik gisteren weer teruggebracht) 1 groot voordeel van de hyperion is dat de bassen NIET slanker worden wel accurater, de scandrive deed dat wel, (maar niet veel) de scandrive maakte het geluid brillianter, net zo als de hyperions doen maar op een andere manier, bij de scandrive was het net alsof het geluid schoon gepoetst werd, bij de hyperion is dat iets minder het geval maar wordt het geluid dynamiekrijker maar ook rustiger, niet agressief, ik hoor nu zelfs bij nr 10 van madonna dingen die ik niet eerder hoorde, dus gedetailleerder. Wat wel gelijk is aan elkaar is meer dynamiek, strakkere basweergave, schoner geluid.
Het is lekker om te luisteren naar de muziek.
Overigens ook heb ik de speakerkabels van de grond gehaald en op closetrollen gelegd.

kortom: de scandrive kost voor 4 ex. € 480,= (wat ook de dealer te duur vond, dit was een proefset)
de hyperion kost € 129,= (bij hifi supply)

Eigenlijk is de keuze niet zo moeilijk...... toch???

nb: ik heb geen audiofiel rack, wat het doet in zo'n rack weet ik niet

wel raad ik een ieder aan om zo'n magnetic floater onder z'n cd speler of versterker te zetten, ik kan mij zo voorstellen dat dat bij een ieder een goede verbetering in het geluid geeft en de prijs is niet hoog. ;D

frank2

a.s. vrijdag komen ze binnen, de Usher BE 10 Maple.!!

en dan is m'n setje voorlopig af........... ::) ;D

Davey

Heel spannend Frank. Heb je dat gevoel van "eindelijk"  ;)

frank2

Nou Davey dat kun je wel zeggen, sinds oktober vorig jaar ben ik al met speakers bezig. En nu komen dan eindelijk de definitieve speakers, al ben ik wel blij dat de eerder gekomen 8871 door een verkeerde kleur het toch niet werden, de BE 10 van Usher is toch echt wel een klasse beter. Nu alleen nog even veel uren laten spelen want na 200 uur zijn ze tenminste dusdanig ingespeeld dat je er weer lekker naar kunt luisteren. Dat ze daarna nog verbeteren langzamerhand is alleen maar prettig.

Davey

Citaat van: frank2 op mei 16, 2007, 18:23:55
Nou Davey dat kun je wel zeggen, sinds oktober vorig jaar ben ik al met speakers bezig. En nu komen dan eindelijk de definitieve speakers, al ben ik wel blij dat de eerder gekomen 8871 door een verkeerde kleur het toch niet werden, de BE 10 van Usher is toch echt wel een klasse beter. Nu alleen nog even veel uren laten spelen want na 200 uur zijn ze tenminste dusdanig ingespeeld dat je er weer lekker naar kunt luisteren. Dat ze daarna nog verbeteren langzamerhand is alleen maar prettig.

Het verhaal van de kleur had ik gelezen. Ik vond het al heel knap dat je het geduld kon opbrengen en niet bent gezwicht om toch maar die andere kleur te nemen.

Dat inspelen is een luxeprobleem en heb absoluut geen medelijden met je  ;D

frank2

Hoef je ook niet te hebben, het gaat hier redelijk snel, 15 uur per dag staat bij mij de sat. ontvanger aan, dus na 13 dagen klinkt het al weer lekker, en de bas klinkt na 60 uur al weer beter dus gaat wel lekker snel.

frank2

Ze zijn er de Usher be 10 maple. Sjonge.... wat een ontzettend mooie speaker om te zien.
foto's volgen later.......

nb: upgrading gaat door: jumpers demo's komen binnenkort........
over 1 jaar de be 20??

Davey

Wat super voor je. Dat zijn toch altijd weer feestjes  ;)

Als je nu al over de be20 aan het nadenken bent gaat dat ook gebeuren Frank. Dat weet je nu toch onderhand wel  ;D

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

TheSpeedSkater

Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar de foto's.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

frank2

dank u allen, ik moet vandaag eerst een cardreader kopen, die heb ik niet op de computer zitten, want ik heb m'n oude videocamera verkocht en gisteren tegelijkertijd met de nieuwe ushers is m'n nieuwe hd camera binnengekomen. Daar zit zo'n sd card op voor foto's en die gebruik ik nu want een dig. fotocamera komt er niet en heb ik ook niet.
Maar het is een plaatje om te zien, ik ben er erg gelukkig mee

Lucky.L

Citaat van: frank2 op mei 19, 2007, 07:41:43

Maar het is een plaatje om te zien, ik ben er erg gelukkig mee
Dat geloof ik best  ;)!!

MVG Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

frank2

and now some pictures:

LexiconLogan

Echt schitterend! Wat een prachtige set en wat een waanzinnige speakers! Ziet er strak uit!
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...