Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Dirkie

Kan je een foto nemen van de geleverde uitvoering ?

Raphie

Kan best zomaar zijn dat je er een medeforumlid mee kan verblijden  ;D
JBL PRX Power!

Audiofiel

Citaat van: Raphie op maart 22, 2007, 20:34:04
Kan best zomaar zijn dat je er een medeforumlid mee kan verblijden  ;D

Jouw Pioneers zijn toch nog niet binnen? Sla je slag zou ik zeggen! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

bijvoorbeeld: bij een goede prijs van je dealer is alles bespreekbaar  ;D
JBL PRX Power!

frank2

Omdat ik al van oktober vorig jaar op een speciale uitvoering wacht en de dealer erg graag z'n demospeakers die ik gebruikte terug wilde heeft hij ze laten invliegen. Normaal komen per container en schip in nederland aan.

Overigens is het bij wenw gebruikelijk en ik ben geen uitzondering dat je binnen 1 jaar je speakers kunt omruilen, krijg je de betaalde waarde in een andere speaker terug. Of dit ook voor het goedkopere segment geldt weet ik niet.
Ik hoef deze speakers dus niet te verkopen, ze worden gewoon door de dealer weer ingeruild. Het is overigens een van de 2 normale kleuren die ze verkopen, usher noemt het birsch. Het is dus geen speciale kleur.

Ik denk dat we a.s. zaterdag maar eens kort naar de BE 10 gaan luisteren, bevalt dat (ik weet wel bijna zeker) dan moeten ze eerst maar eens thuis beluisterd worden. Of Usher Taiwan moet nog iets leuks weten zodat ik niet weer een 1/2 of 3/4 jaar moet wachten want dat wil ik echt niet meer.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Audiofiel

Citaat van: frank2 op maart 22, 2007, 20:51:13
Overigens is het bij wenw gebruikelijk en ik ben geen uitzondering dat je binnen 1 jaar je speakers kunt omruilen, krijg je de betaalde waarde in een andere speaker terug. Of dit ook voor het goedkopere segment geldt weet ik niet.
Ik hoef deze speakers dus niet te verkopen, ze worden gewoon door de dealer weer ingeruild. Het is overigens een van de 2 normale kleuren die ze verkopen, usher noemt het birsch. Het is dus geen speciale kleur.

Dat vind ik wel een waanzinnig goede service. Petje af! :o :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

Ik ben inderdaad erg te spreken over de service van deze dealer.

Ik heb gisteren contact gehad met de dealer, deze vertelde mij dat hij contact had opgenomen met Usher Taiwan om te kijken of het binnen afzienbare tijd mogelijk is om deze speaker in maple uitvoering te leveren. Usher komt daar begin vlg. week op terug. Het is jammer dat het nu speelt want de dealer heeft net een container besteld met speakers die klaar staat voor verzending (per boot).
Als mocht blijken (wat ik denk) dat het weer een langdurige geschiedenis gaat worden, ga ik zoeken naar een andere speaker. Ik laat dan het demomodel van Karel hier komen de Usher BE10 om te beluisteren.
Dit is 1 stap hoger dan mijn huidige speakers, maar vlgs. Karel wel een aanmerkelijke betere.
Als mocht blijken dat dit een erg mooie speaker is, dan kan ik die aanschaffen ter vervanging van deze nieuwe die ik nu heb. Tegen een speciale prijs kan ik dan de BE 10 kopen.
Deze is standaard leverbaar in de kleur maple en die kleur was al besteld en staat in die container, zodat ik dan in mei over deze speaker zou kunnen beschikken.

Het blijkt dat de verkeerde kleur die geleverd is, dat dit veroorzaakt is door miscommunicatie en het feit dat Usher de kleuren opnieuw benoemd heeft.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted member

Als het Usher is die de fout heeft gemaakt dan zou ik me voor kunnen stellen dat Usher nu ook een paartje maple naar je toe vliegt. Ze moeten in Taiwan toch begrijpen dat jij niet weer zo lang wilt wachten?

frank2

Nu het zit wat gecompliceerder in elkaar.
Een grote firma als usher die het heel druk heeft ivm grote bestellingen voor de amerikaanse markt zit echt niet te wachten op 1 paar speakers voor nederland. Maar de fout is ontstaan doordat er 2 mensen zijn waar de dealer/importeur contact mee heeft. De een heeft hij duidelijk aan gegeven maple. De ander heeft hij naderhand gebeld en gevraagd of de speakers klaar waren, deze zij dat zij maple pioneer klaar hadden staan en dat dat hetzelfde als maple was alleen iets donkerder.
Dus zodoende heeft de dealer ja gezegd en per vliegtuig laten versturen.
Maar dat "iets" is wel iets meer dan iets, het is gewoon bijna kersen, alleen iets minder rood, lijkt een beetje op donker koper.
Maar ik als consument vind het fijn om te weten wat er gebeurd is maar heb daar eigenlijk niets mee te maken.
Dit zijn problemen die de importeur/dealer mag oplossen.
Wel vind ik het voor hem ook vervelend, hij heeft extra kosten gemaakt die niet gemaakt hadden hoeven worden. (hij baalt ook als een stekker daarvan)

Usher heeft nl. net een "nieuwe" kleur die heet: maple pioneer. (een aangepaste kersenkleur, maar net nieuw zodat Karel de kleur nog niet kent)

chansig

Het blijft vervelend ook voor Karel van WenW.

Uit je hele verhaal blijkt dat WenW er alles aan doet om het naar tevredenheid op te lossen...dat is toch ook wat waard...

Groeten Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Deleted member

Duidelijk Frank en ik begrijp dat door de gang van zaken het inderdaad lastiger, zo niet onmogelijk, is geworden voor zowel jou als de importeur om op jullie strepen te gaan staan. Al vind ik niet dat Usher Nederland en/of jou als klant t.o. de VS als insignificant zou mogen behandelen. Ze kunnen niet anders dan het z.s.m. proberen op te lossen maar zoals ik begrijp hoor je volgende week meer van Usher. Ik hoop dat jullie snel een passende oplossing zullen vinden!

frank2

Dat Karel van wenw alles eraan doet dat weet ik wel zeker. Maar aangezien ik ondertussen ook wel weet dat grote bedrijven zoals usher nu eenmaal niet zitten te wachten op 1 paar, zal het wel moeilijk kunnen worden, en inderdaad gewoon even afwachten.

En anders de BE10, schijnt ook erg mooi te zijn......

Overigens is Usher Nederland karel van wenw audio. Ik denk ook dat hij echt wel wat kan bereiken daar maar de vraag is hoeveel tijd dat kost. Ik wil best wachten tot mei/juni.
Maar nog later (wat ik denk) vind ik zelf toch erg vervelend.

frank2

Hierbij 3 foto's:

DA BoSS

misschien een idee'tje voor de importeur: probeer een paartje te ruilen met Usher Duitsland?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Raphie

Erg mooi 8), maar zo groot zijn ze niet Frank? je plasma is 42" neem ik aan?
JBL PRX Power!

Audiotwin

Citaat van: Raphie op maart 24, 2007, 16:52:06
Erg mooi 8), maar zo groot zijn ze niet Frank? je plasma is 42" neem ik aan?

CP-8871 mkII

Gewicht: 105 kg
Afmetingen (h*b*d): 139*32*85 cm
Tevredenheid!!!

frank2

de foto vertekend nogal, ze zijn best wel groot en zwaar. Overigens bestaat er geen usher duitsland meer.

DA BoSS

Citaat van: Audiotwin op maart 24, 2007, 16:57:01

CP-8871 mkII

Gewicht: 105 kg
Afmetingen (h*b*d): 139*32*85 cm

Ik heb bij Rens eens een mooi paartje Ushers mogen aanschouwen & beluisteren 8).
Wat me vooral opviel was hoe diep die speakers zijn...je moet er echt de ruimte hebben...zeker geen kleine jongens!

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Kwabbernoot

Erg fraaie speakers. Kleur is ook erg mooi, maar ik kan mij voorstellen dat het niet in het interieur past gezien de kleur van je steroemeubel.
Wel jammer dat er van die metalen platen aan de voorkant opzitten. Hadden ze niet moeten doen, IMHO.

Groeten...

Raphie

De diepte is inderdaad gigantisch! wel erg mooi design hoor, wat zijn die plaatjes aan de onderkant?

Vind de kleur trouwens ook wel erg mooi 8)
JBL PRX Power!

frank2

Ook ik ben ooit bij Rens geweest, zijn speakers zijn de kleine broertjes van deze. De speakers die ik heb zijn een stuk groter, (diepte is oevrigens 88 cm) maar het geluid is ook erg anders dan bij Rens, simpel gezegd veel frisser, meer diepte, breder geluid. Dat zal ook door mijn set zijn, maar de speakers zijn daar ook debet aan.

frank2

de plaatjes a.d. voorkant zijn metalen platen met 6 inbusschroeven, daarachter zit een compartiment wat je vol kunt gooien met loodkorrels of zand. Daardoor schijnt de bas nog mooier te worden.
Alle dancers worden tegenwoordig zo geleverd, het is niet storend, maar echt mooi???

Raphie

op de onderste foto kan ik het goed zien aan de linker speaker schaduw, hij staat i.d.d. van boven bijna tegen de achterwand aan, wat een diepte!  :o
JBL PRX Power!

frank2

maar vooral wat een geluid......je weet niet wat je hoort. Enkele mensen die hier geweest zijn geven steeds dezelfde mening; een erg open, transparant breed en diep geluid, van zeer diep tot uiterst hoog.
(al doet de BE10 van Usher het nog mooier..)
Geloof me als ik zeg dat een sub echt niet nodig is, en ik heb er 2 gehad.
en ze hebben een power is niet te geloven, de volumeknop staat eigenlijk nooit harder van een kwart, harder betekend zo'n enorm geluid dat het niet meer leuk is om naar te luisteren.

De kwaliteit/geluid van deze Ushers is echt van een zeer hoogstaand gehalte.

Audiotwin

Tevredenheid!!!