Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

De laatste grote aankoop gedaan, vandaag toegezegd aan wenw dat ik de bow ZZ 8 koop. Ik heb zoals hierboven beschreven veel cd spelers gehoord, van paar honderd tot een paar duizend euro, maar zo als deze player speelt heb ik nog nooit van m'n hele leven gehoord. Het tilt de gehele set naar een (nog) hoger plan, het zorgt ervoor dat de kamer gevuld is met muziek, puur, vol van rijke klanken enorm brede soundstage en heel veel lucht.
Ik heb samen met blacklotus van dit forum (dennis) afgelopen zondag geluisterd naar m'n oude cd speler, zijn cd speler een duson 150 en de bow. De conclusie was heel eensgezind.

Nu nog wachten op m'n bestelde kabels en speakers. Daarna een lange tijd veel rust.... inspelen van een paar honderd uur, en dan eens kijken naar de stroomvoorziening....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

R

Nou feli dan maar. Dan kan het genieten eindelijk beginnen

Stefan S.

Heel mooi Frank, gefeliciteerd met je aanwinst  :D

R

Heb je een foto van de speler in je set. Ben wel benieuwd hoe het geheel er nu uit ziet.

frank2

Nee de foto moet nog even wachten, het is nu te donker dat pakt mijn filmcamera niet goed. Ik heb nog steeds geen dig. fotocamera, maar ik zal 'm binnenkort hierop zetten
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Erg mooi Frank.
Als ik dat zo zie loopt het water in mijn mond.
Ik wil hem zekers komen beluisteren!!

We moeten gewoon weer een keer afspreken ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

foto's:

Daklem

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van het merk cd speler gehoord heb!

Zo zie maar dat luisteren belangrijk is ;)  :D

Veel luisterplezier met de cd speler Frank!

frank2

dank dank, weet je om een voorbeeld te geven; het is nu gemakkelijk om te herkennen of er een electrische bas of een contrabas gebruikt is, dat hoor je nogal duidelijk.....

die cd speler is bij "freaks" aardig bekend hoor..... maar ik had er ook nog nooit van gehoord, maar die sound ik denk dat die de beroemde opus 21 van bb&g er uit speelt.....

FrankB

Citaat van: frank2 op januari 14, 2007, 14:49:48
die cd speler is bij "freaks" aardig bekend hoor..... maar ik had er ook nog nooit van gehoord, maar die sound ik denk dat die de beroemde opus 21 van bb&g er uit speelt.....

Een boude uitspraak. Die ik ernstig in twijfel durf te trekken ;). Het zal net zijn waar je naar zoekt in je sound. Dat maakt dat de voorkeur voor de ene of de andere speler naar voren komt.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

frank2

Nou zo boud zou ik 'm niet noemen, de sound die ze geven is allebei "analoog" Overigens schijnt de bow nieuw erg duur te zijn, al zegt dat niet alles.

FrankB

Citaat van: frank2 op januari 14, 2007, 14:56:50
Nou zo boud zou ik 'm niet noemen, de sound die ze geven is allebei "analoog" Overigens schijnt de bow nieuw erg duur te zijn, al zegt dat niet alles.

Tja, wat is analoog? Ik heb ook de North star combinatie gehoord, waarvan veelal beweerd wordt dat het een erg "analoge" combinatie is, en die vond ik toch echt digitaal in optima forma.

En wat is erg duur? Ik vind 4500 euro voor een cd-speler al behoorlijk aan de prijs.

frank2

noth star is een meer analytisch klinkende speler geheel anders dan de sound die de opus of de bow weergeeft daar ben ik van overtuigd. Als je de bow afspeelt wordt je niet gegrepen door de precisie van de klanken hoewel die wel degelijk aanwezig is maar door de emotie je wordt gelijk in de muziek opgenomen, daarbij geeft hij enorm veel lucht en dynamiek.

De bow was destijds nieuw 16000,= gulden nu wegens een upgrade 10.000 euro.
Dat kan ik niet betalen vandaar dat ik een 2e hands heb zonder die upgrade.

frank2

even een bijschrift voor alle foto's:

cd speler> pre: audioquest emerald interlink wordt vervangen door virtual dynamics david serie2
sat reciever>pre: wordt audioquest emerald van hierboven
pre>eind: VD series 2 (david)
ls kabels: VD David series 2
rest van de aansluitingen zijn nu goedkope kabels worden tzt vervangen door 2e hands kabels liefst audioquest emerald.

Als hierboven uiteindelijk geheel is uitgevoerd: heb ik een zeer transparant, live geluid met veel diepte, zwarting, gedefineerd en emotioneel (geluid).

Dan ga ik verder met de stroomvoorziening:
powerkabels van VD. en een aparte groep aanleggen, dat zal prioriteit 1 zijn, ik heb nu al belden powercords.

Stefan S.

Ongeacht de prijs of het merk, mijn oortjes vonden de set van Frank echt prachtig klinken  :-*
Persoonlijk kan ik me (nu) niet voorstellen hoe het nog beter of mooier kan. Ik neem zijn set ook als mijn referentie  8)

beunky

Ik ben eigenlijk ook überbenieuwd naar die set... dus Frank2 als je ooit nog eens tijd over hebt... ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

frank2

Ik heb altijd wel tijd vooral op zondagen.
Wat mij wel opvalt na het lezen van jouw epistel beunky is dat jij een redelijk analytische set heb terwijl ik juist het omgekeerde heb.
Maar als je tijd en zin hebt mag je gerust langs komen. Pm  me maar
Overigens je hebt een erg mooie collectie klassieke cd's.

frank2

gisteren voorlopig de laatste grote aankoop gedaan: De huidige speakerkabel, virtual dynamics nite2 aangekocht+ 1x interlink virtual dynamics nite3, deze had ik te leen en heb ze nu aangekocht, deze zijn fractioneel beter dan de david series3, maar hebben ook als voordeel dat ze al ingespeeld zijn. (wat een ramp schijnt te zijn bij nieuwe kabels van VD)
Ook heb ik 3 powercords aangeschaft: Virtual dynamics 1x one en 2x three.
2 ex. heb ik nu binnen een ex. moet nog komen, ook 1x interlink VD david 3 moet nog komen.
Alle kabels tegelijk gekocht, een rib uit m'n lijf maar door deze combi aankoop toch een mooie prijs gekregen.

voorlopig stop ik nu. Budget is op.
toekomstplannen: nieuw stroomblok en een aparte groep laten aanleggen. Dat laatste schijnt niet duur te zijn, rond 300 euro.

en verder nu maar eens genieten

nb: link bekabeling:  http://www.virtualdynamics.ca/

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

M

LG G2 83
Panasonic DP-UB824
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300 MK2
B&W PX 8 S2

advr

Citaat van: frank2 op januari 14, 2007, 14:56:50

gefeli met je nieuwe prachtige speler ;D ;D

maar er is maar 1 ding speler echt analoog en dat is een platenspeler :o :o ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

Citaat van: Stefan S. op januari 16, 2007, 19:49:49
Ongeacht de prijs of het merk, mijn oortjes vonden de set van Frank echt prachtig klinken  :-*
Persoonlijk kan ik me (nu) niet voorstellen hoe het nog beter of mooier kan. Ik neem zijn set ook als mijn referentie  8)

ikke wel, geef mij de set van Countamati maar ;D
al klinkt de set van Frank  FrenkB ( is ook Frank) natuurlijk prachtig uitgebelanceerd en precies wat Frank wil. Daar is het natuurlijk weer helemaal om te doen. 8)  De North Star kwam bij Frank inderdaad niet uit de verf. Ik heb de combi ook een aantal dagen in huis. Als ik het geld had dan prefereer ik hem boven de Opus en had ik hem nu staan :o. Het geluidbeeld wat ik thuis had was bij Frank niet te vinden. Waarom weet ik ook niet maar is verder eigenlijk ook niet relevant.  ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

frank2

advr: ik ben bang dat je de verkeerde frank voor je hebt. (dit is frank2)

Ik heb net de 2 powercables aangesloten: het verschil met belden is dat er meer lucht en meer definitie komt in het geluid, dat is duidelijk waarneembaar. De cd speler en de pre zijn nu aangesloten op de VD.
Bij mijn sat. reciever was het hoog een beetje een brei, nu is het dus duidelijk gedefinieerd.
Ook bij de cd speler wordt alles nog openener, meer lucht en nog meer definitie. Ik vind dit eigenlijk omdat het een stroomkabel is heel wonderlijk, maar ik wist gelukkig dat het bestond anders had ik iedereen bij wijze van spreken voor gek verklaard die met zoiets komt aanzetten.
Mooi en heel wonderlijk, maar een goede en juiste upgrade, kijken wat er gebeurd als ook de eindversterker naar de VD gaat ipv. de belden kabel.

advr

Citaat van: frank2 op januari 20, 2007, 16:20:05
advr: ik ben bang dat je de verkeerde frank voor je hebt. (dit is frank2)
nee,  want met Frank bedoelde ik FrenkB (Frank) en die set ken ik goed!

maar desalniettemin heb jij (zo op papier) in ieder geval een geweldige set. ;D ;D

FrankB

Citaat van: advr op januari 20, 2007, 13:51:38
De North Star kwam bij Frank inderdaad niet uit de verf. Ik heb de combi ook een aantal dagen in huis. Het geluidbeeld wat ik thuis had was bij Frank niet te vinden. Waarom weet ik ook niet maar is verder eigenlijk ook niet relevant.  ;D

Het enige dat ik kan bedenken is dat de NS een compleet andere filosofie heeft dan de rest van m'n set. De combinatie is dan volledig verkeerd en dan komt de NS niet uit de verf. Jouw Graaf zet sowieso een enorm beeld neer, de Lavardin niet. Die is veel meer afhankelijk van wat ervoor gebeurd en of dat wel matched. Vermoed ik.

Maar goed, het doet er uit eindelijk ook niet toe. De Opus is het helemaal voor mij!