Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op november 26, 2006, 20:55:43
Zullen we binnenkort maar eens afspreken voor een vergelijkje kabels? Bij mij is wel praktisch alles XLR (geeft niets zolang je de Plinius M8 nog in huis hebt), maar je krijgt dan wel een indruk. ;)

Dan moeten we dat komende week doen denk ik.
Momenteel 3 gegadigden voor de M8 en ik heb het gevoel dat ie verkocht is als iemand hem heeft beluisterd....
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

advr

Citaat van: Peerless Monster op november 26, 2006, 21:08:22
Dan moeten we dat komende week doen denk ik.
Momenteel 3 gegadigden voor de M8 en ik heb het gevoel dat ie verkocht is als iemand hem heeft beluisterd....
zou mooi zijn, verkopen die hap als het kan ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Pjotr27

CiteerDe Siltech is vergelijkbaar bij het opkrikken van mijn set, maar dan blijkt toch weer dat Siltech duur betaald is.
;D heel duur betaald!
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Peerless Monster

Citaat van: advr op november 26, 2006, 22:21:43
wij moeten jou in ieder geval te vriend houden :o :o

Ik wil geen SIltech.
Is gewoon een principe kwestie. ;D ;D ;D
Peter heeft ze al. ;D ;D ;D

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op november 26, 2006, 21:07:29
Dat is wat jij altijd roept Arjen. En weet je?
Je hebt groot gelijk. Ik ben helemaal overtuigd.
Ik moet toch eens wat vaker naar jou luisteren Arjen ;).

Of naar mijn set. ;) :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

wacht maar tot mijn set af is.....................een nieuwe standaard in luisterplezier

de kabel die wij gisteren hebben beluisterd (hidaimond) heeft de eigenschap dat ie het midden erg neutraliseerd. In mijn set is dat teveel waardoor het wel heel mooi maar ook klinisch wordt, in de set van rens was het precies goed.
Al ben ik wel benieuwd als het een VD was geweest, wat er dan was gebeurd. Maar daar kom ik nog wel achter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Ik heb net even een testje gedaan met 3 verschillende interlinks, op het nummer van sarah brightman, nr 3 v.d. cd eden. Configuratie zoals hierboven beschreven.
Hidaimond sigal+  € 850,= /  wirewizard enchantress € 150,=  / v.d.hul goldcabel € 60,=

v.d. hul geeft meer midden weer, het laag is goed, het hoog netjes, definitie redelijk.
wirewizard geeft net als hidaimond minder midden weer, hoog is minder dan hidi, maar dat komt doordat de definitie minder is, toch komt die al aardig met de hidi mee. als ik een cijfer moest geven wirewizard 6, hidaimond een 8,5. de hul: 4-.

Als je meer naar de prijs kijkt valt de hidi af en wordt het de wirewizard omdat die net als de hidi wel dezelfde sound geeft alleen niet zo gedefinieerd en het allerhoogst, het sprankelende niet weergeeft.

Rens, ik raad je o.a. aan om eens te experimenteren met kabels uit de nordost fabriek.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op november 27, 2006, 12:32:47
wacht maar tot mijn set af is.....................een nieuwe standaard in luisterplezier

de kabel die wij gisteren hebben beluisterd (hidaimond) heeft de eigenschap dat ie het midden erg neutraliseerd. In mijn set is dat teveel waardoor het wel heel mooi maar ook klinisch wordt, in de set van rens was het precies goed.
Al ben ik wel benieuwd als het een VD was geweest, wat er dan was gebeurd. Maar daar kom ik nog wel achter.

Wanneer kom je langs ;)

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op november 27, 2006, 18:32:53
Rens, ik raad je o.a. aan om eens te experimenteren met kabels uit de nordost fabriek.

Daar zit ik inderdaad aan te denken, maar dan geen Red dawn, maar flink hoger...
Mmm, dan moet ik zaken gaan doen met Garmt.
Zou dat lukken denk je? ;D ;D ;D

frank2

met bjorn en garmt kun je altijd goed zaken doen, en almere waar bjorn woont is niet zo ver van jouw huis.

frank2

Gisteren bezoek gehad van een ht forum genoot; deze had o.a. een belden powercord meegenomen. Toe ik deze aansloot op de bladelius en daarba ook nog op de marantz viel mij meteen op dat het geluid vloeiender werd.
Het was weliswaar geen groot verschil maar wel waarneembaar.
Ik heb dus besloten hoewel ik de bladelius erg goed vind om toch nog te wachten met kopen van deze speler en ook verder te kijken ook naar 2e hands spelers. Ik heb tenslotte maar 1 goede gehoord en bij goed opgenomen platen klinkt het ook echt goed maar bij iets minder vind ik het al gauw te kil klinken.

Ik ga wenw audio nu eerst eens vragen voor 2 stel powercords in 2 verschillende prijsklasses, de bladelius breng ik terug.
De interlinks zijn goed dus die zullen besteld worden en ook de ls kabel.

Dus nu nog even info vragen over powervoorziening... ik weet wel zeker dat dat het hele geluid vloeiender zal maken, smeujeger (?) en rustig verder zoeken naar een cd speler.

DA BoSS

Bij kabels kan ik me enige mate van synergie voorstellen.
Lijkt mijzelf dus de moeite waard om een stroom kabel uit dezelfde serie als je speaker kabel / interlink te proberen...

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

frank2

Na wat extra info te hebben gekregen heb ik al wel besloten op voorhand om een aparte groep aan te leggen voor de stereo set. De bekabeling voor deze stroomvoorziening zal geen belden zijn hoewel deze zeker goed is maar een ander waarvan de naam mij ontschoten is zoiets als mogami of zoiets. Ik heb nl. maar zeer weinig kabel nodig, de afstand tot de set vanaf de meterkast is hooguit 3 meter. Dus totaal heb ik misschien max. 5 meter nodig.
Wel heb ik een virtual dynamics powercord nr. 3 meegekregen (360 €) en een belden powercord (30€) en ja ook hier tussen hoor je verschil (gelukkig maar) De eerste geeft meer lucht is verfijnder, subtieler dan de tweede. Maar in verhouding tot een standaard snoer is er toch een wezenlijk verschil: Ik heb nu de eindversterker en de cd speler (dus nu de gehele set) met (verschillende) powercords aangesloten, en ja dan hoor je gewoon dat het geluid mooier, schoner wordt, vloeiender. Wel een verbetering om het zo maar te zeggen.
Ook de plaatsing en de diepte in de muziek nemen door deze powercords toe. En dat met mijn (eenvoudige) marantz. Ik zit nu echt voor het eerst te genieten zonder dat ik mij afvraag, wat als ik dit doe of dat hoe klinkt het dan..... (wel hangen de virtual dynamins nite 2 er nog aan)
Dus zo langzamerhand begint het voorlopige einddoel te naderen.

Stefan S.

Einddoel in zicht? Volgens mij wou je ook nog een mooi rack kopen, of niet  >:D ;)

robbie73

hallo frank

ben benieuwt hoe die virtual dynamics jou bevallen ik draai met een buis audio research voor en eind en ushers en  virtual dynamics
die bevallen tot nu goed zal het volgen hoe of wat

robbie ook uit twente  ;D ;D ;D ;D

frank2

Sorry, het einddoel is in zicht wil niet zeggen dat het klaar is, een rack moet er o.a. nog komen, maar dat zal hoogsdtwaarschijnlijk door paar audio fanaten gebouwd gaan worden van berkehout en staanders, moet ik nog gaan bekijken. (Ze zitten vaak bij wenw audio op vrijdagavond, moet ik nog gaan vragen aan ze)

En de virtual D. bevallen zo goed, al heb ik nog steeds 1 kabel te weinig dat ik die ook ga kopen, de davis serie2.

De "sound welke ik nu heb" is dusdanig dat ik eindelijk kan zeggen het raakt me emotioneel, en dat was de bedoeling..........en we zijn er nog niet......

frank2

Vandaag eindelijk een demo kabel van de testament gehaald. Zodat ik eindelijk alles op virtual dynamics aan bekabeling heb spelen. De testament is de goedkoopste kabel in de serie. Net voor het eerst geluisterd, (cd speler>voorversterker) en echt wow... hoewel de kabel niet zo open is als de nite2 serie, hoor je wel duidelijk verschil met de hidaimond. Dit kabeltje zorgt voor meer zuiver hoog, dat doet de VD dus niet, zoals ook bij de nite2 serie, gewoon weergeven maar hoe!!! De diepte in het geluid neemt toe, blijft zuiver, de volheid van de weergave neemt zelfs nog iets toe. (wel in perspectief, dus geen extra versterking) Plaatsing van alles is beter. Ik had dit al gehoopt maar het komt echt uit. Dit zijn echt kabels die ik iedereen aanraadt. Persoonlijk !! kan daar geen nordost tegen op daar die juist het geluid vermageren.

Ik heb vandaag dus de bestelling gedaan voor de David3 series, ls kabel en 2 interlinks. Komen waarschijnlijk eind december binnen.

Verder worden er (voorlopig) powercords van belden gekocht deze worden tzt wel vervangen als ik met de stroomvoorziening bezig ga en indien nodig. Ja je hoort verschil maar de prijsverschillen zijn wel erg groot. (30 euro of 360 euro)

frank2

De testament kabel en power 3 powercord gaan morgen terug nar de dealer.
Wel krijg ik 2 belden powercords, voor beide versterkers (voor/eind) voor de marantz cd speler had ik er al een.

Besteld zoals hierboven beschreven: ls kabel en 2 interlinks van virtual dynamics david series 2.
Verder wordt er morgen waarschijnlijk voor de sat reciever en de onkyo surr. 2 interlinks 2e hands gekocht om dat geluid ook op te vijzelen.

Nog te doen:
aparte stroomvoorziening gaan aan laten leggen (jajaja dat kan ik niet)
inspelen van de nieuwe kabels als ze er zijn
nieuw rack laten maken op mijn specifieke wensen, van berkehout

verder uitkijken naar een cd speler

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op december  8, 2006, 17:53:24
De testament kabel en power 3 powercord gaan morgen terug nar de dealer.
Wel krijg ik 2 belden powercords, voor beide versterkers (voor/eind) voor de marantz cd speler had ik er al een.

Besteld zoals hierboven beschreven: ls kabel en 2 interlinks van virtual dynamics david series 2.
Verder wordt er morgen waarschijnlijk voor de sat reciever en de onkyo surr. 2 interlinks 2e hands gekocht om dat geluid ook op te vijzelen.

Nog te doen:
aparte stroomvoorziening gaan aan laten leggen (jajaja dat kan ik niet)
inspelen van de nieuwe kabels als ze er zijn
nieuw rack laten maken op mijn specifieke wensen, van berkehout

verder uitkijken naar een cd speler

Het is weer voor een hoop geld Frank ;).
Ik volg je op de voet...
Wat betreft bekabeling sowieso ;)

frank2

Rens,

Ik raad jouw niet aan om een interlink van VD aan te schaffen, voor jouw set in jouw huidige configuratie dien je toch een kabel te nemen zoals de hidaimond, erg fris, helder.
De virtual dynamics geven weer wat je ze geeft, dus 1 ander merk kabel erachter en het hele klankbeeld wordt anders, maar ze hebben wat weg van cardas, een vol geluid met definitie en ze zijn 50% goedkoper dan cardas.
Maar je hebt gelijk er gaat weer ruim 2500 euro op aan kabeltjes. Maar daar krijg je ook wat voor terug;
een enorme "live" sound, natuurgetrouwe intrepretaties.

Morgen even naar wenw audio ze gaan een kabel opruiming doen, komt als het goed is ook op hun site, dat scheelt zeker een hoop geld.

frank2

even een tussendoortje: ik heb nog ergens op zolder een ddc van marantz staan, deze heeft de mogelijkheid om via "monitor" een apart apparaat zoals een sat reciever te decoderen, dit heb ik even aangesloten; daaruit blijkt dat de "losse" dac het toch wel beter doet dan de dac die in de sat reciever zit.
Kost niets en je hebt toch beter geluid.

Audiotwin

Citaat van: frank2 op december  8, 2006, 18:30:36
Maar je hebt gelijk er gaat weer ruim 2500 euro op aan kabeltjes.

Ik vindt dit best een bedrag voor kabeltjes,is het niet een beter idee om zo'n bedrag bv in je bron(cd-speler)te stoppen en/of akoestiek/plaatsing en pas later als je set helemaal klaar is aan andere bekabeling te gaan denken?
Tevredenheid!!!