Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

richarde1 en 5 gasten bekijken dit topic.

frank2

@audiotwin:
Gelukkig heb ik geen problemen met mijn akoustiek, hoewel een stenen vloer+ vloerkleed zorgt er voor dat mijn ruimte meer dan voldoende gedemd is. De plaatsing is een vast gegeven en kan niet veranderd worden.

Zoals hier besproken heb ik nu een set staan welke best hoogwaardig is, maar tot nu toe heb ik er nog nooit dure bekabeling achter gehangen, de enige was de audioquest bedrock ls kabel, een goede allround kabel. De interlinks zijn 30 tot de duurste 140 euro. En omdat ik nu al een paar weken wel een betere kabel de virtual dynamics nite2 erachter heb hangen kom je tot de conclusie dat veel "problemen" veroorzaakt worden door de slechte interlinks. Dat is de reden waarom ik voor deze weg heb gekozen, eerst goede bekabeling en dan de rest.
De rest houdt de stroomvoorziening in en dan een cd speler.
Wel heb ik ondertussen diverse cd spelers mogen beluisteren in een prijsklasse van 2000 t/m 3500 euro en daar viel op dat de 2000 euro serie wel beter klonk dan de marantz maar het stereobeeld, diepte e.d. minder was. Alleen de duurste had alles wat ik wilde maar die vond ik na thuis beluisterd te hebben te kil klinken, hoewel die in de winkel veel "lekkerder" klonk. Na enig overleg (met de dealer en audiofielen die regelmatig bij wenw te vinden zijn) kan de oorzaak liggen in de bekabeling en stroomvoorziening. De marantz is een cd speler die z'n geld meer dan waard is, en hoewel de klankkleur warm en een beetje agressief in het midden is wordt ie al rustiger met een goede stroomkabel, maar de dynamiek, stage is werkelijk zeer goed te noemen en daarom staat ie er nog steeds.

De set die nu staat geeft alles weer dus elk klein detail wat je veranderd hoor je ook. Er kan nog heel wat getweakt worden vandaar dat ik nog lang niet klaar ben, maar dit zijn de grote aankopen, en ik heb geleerd dat je beter meteen iets goeds kan kopen omdat anders weer kunt gaan upgraden.

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

even een kleine update:
Ik ben nu al een paar maand op zoek naar een betaalbaar audiomeubel waar ook de tv op past. Het moet 3 vakken hebben om alle stereo componenten in te zetten. Na vele winkels had ik maar besloten om het te laten maken, dus prijzen opgevraagd. Berkenhout zou het beste zijn (ik wil per se een houten kast hebben) maar de prijs van 1650 euro hield me tegen, na verder onderzoek bleek dat de prijs wel lager kon bij een andere meubelmaker. Gelukkig heb ik nog niets besteld alleen maar naar prijzen gevraagd.
Ben ik vandaag toevallig bij leenbakker zie ik daar een dressoir 3 vaks voldoende groot, alle app. kan erin voor 149,= euro (maud) 164 cm lang. 58 cm hoog
Dus die gaat gekocht worden, houd ik tenminste meer geld over voor een cd speler.

nb: de bestelde virtual dynamics zijn nog niet binnen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

vandaag de kast gekocht, wordt vrijdag as geleverd bij leenbakker in almelo. Zo gauw ie klaar is zal ik even een foto hier plaatsen.

frank2

hoewel de bijna gehele set wordt bekabeld met virtual dynamics blijft over de sat ontvanger en de surr. reciever. Voor de sat ontvanger heb ik nu een nieuwe kabel in huis gehaald (2e hands) de audioquest emerald. Een kabel welke erg neutraal is, evenwichtige sound geeft, strak rustig, mooi hoog en midden rustige bas. Beter dan de kabel welke ik eraan had: een v.d. hul gold, erg veel bas en wat rauwer midden, weinig hoog. Deze kabel is ruim voldoende voor de sat ontvanger en kan (tijdelijk) ook z'n werk doen voor de cd speler totdat de VD zijn binnen gekomen.

Stefan S.

Gelukkig heb je nog geld over na het shoppen met de vrouw  ;)  :D

frank2

vandaag het audiomeubel binnen gekregen, zal 'm morgen in elkaar gaan zetten en er foto's van maken.

Ik heb gisteren de huidige VD kabels van de onderste klemmen naar de bovenste klemmen gezet op de speakeraansluitingen. Dit gaf een zeer duidelijk hoorbaar verschil, de definitie nam goed toe en alles werd mooier weergegeven. Dit is ook voor rens een goede tip als ie het nog niet gedaan heeft.

Ook ben ik van plan zo gauw ze er zijn jumpers te gaan gebruiken, biwire is misschien wel mooier maar schreeuwend duur, (bij virtual dynamics) dus helaas dat laat ik maar achterwege.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op december 30, 2006, 15:32:20
vandaag het audiomeubel binnen gekregen, zal 'm morgen in elkaar gaan zetten en er foto's van maken.

Ik heb gisteren de huidige VD kabels van de onderste klemmen naar de bovenste klemmen gezet op de speakeraansluitingen. Dit gaf een zeer duidelijk hoorbaar verschil, de definitie nam goed toe en alles werd mooier weergegeven. Dit is ook voor rens een goede tip als ie het nog niet gedaan heeft.

Ook ben ik van plan zo gauw ze er zijn jumpers te gaan gebruiken, biwire is misschien wel mooier maar schreeuwend duur, (bij virtual dynamics) dus helaas dat laat ik maar achterwege.

Ik speel biamped/biwired met de Nord-Ost (8 bananen per kabel). Dus je gebruikt alle 4 de aansluitingen op je versterker en alle 4 de aansluitingen op de speaker. Nog een betere optie vind ik. Klinkt veel opener dan met 1 kabel op de bovenste bekabeling en dus singlewired. Maar dat is afhankelijk per speaker hoe dat klinkt. Toch bedankt voor de tip Frank!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

bijgaand mijn definitieve stereomeubel.

Rody

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

frank2

Er zijn na een betrekkelijke rust weer ontwikkelingen te melden:

Ik heb net bericht gekregen (4-1-07) dat mijn speakers eindelijk gemaakt gaan worden in de kleur maple, dus een zeer lichte tint hout, dit was nog steeds niet zeker omdat de fabriek ze in deze kleur voor dit type niet maakt, maar ze gaan ze maken een stuk of 10 dus ik krijg er tevens een collectors item bij, het nadeel is dat ik voorlopig nog wel de demo speaker houdt, want dat maken en vooral versturen zal nog wel enkele weken duren, met een beetje geluk wordt/is het dan wel april of zo, dat vind wenw inderdaad iets minder want hij kan niets afronden, ik ben blij dat ik ze in de gewenste kleur krijg.

Ook ga ik morgen vrijdag een 2e hands cd speler ophalen om te beluisteren, de  Bow ZZ-8, niet de allerlaatste versie 20/192. Ben benieuwd hoe ik dat geluid vind het schijnt echt anders te zijn dan de badelius, heb ik tenminste beiden gehoord en kan ik gaan kijken welke "sound" mij het beste bevalt.

Ook komt blacklotus zondag hier luisteren en kan dan tevens een oordeel geven, kijken of wij gelijk gestemd zijn.
Ik ben benieuwd...................

bijgaande foto is alleen voor kleur, het is niet het juiste type

R

Mooi kleurtje, maar is dat bepaald vanaf computerschets? Dat kan nooit kleurecht zijn weet ik uit ervaring. Heb je ook een staaltje gezien?

frank2

de kleur op de afbeelding komt aardig overeen met de echte kleur, de echte kleur is nog iets lichter, ik heb ze natuurlijk ook in het echt gezien alleen was het een compleet ander type.

R

Stefan S.

Dik voor elkaar Frank! Die foto's vertekenen alleen wel compleet het beeld. Als ik je tv zo zie, dan denk ik aan een 26", maar daar kwam ik in het echt wel achter  ;)

frank2

frank2

sinds gisteren heb ik een 2e hands cd speler in huis, model Bow Technogies ZZ eight.
de eerste indrukken: wow, een rijke klank zo zou ik'm typeren, warm analoog geluid, voldoende detail en echt de diepste tonen komen er nog zeer zuiver uit, mooi erg mooi hoog. Eerlijk gezegd zo'n cd speler heb ik nog niet thuis gehad, musikaal erg musikaal je blijft luisteren, en dan heb ik het nog niet gehad over de ruimtelijkheid de diepte in het geluid, dit is echt een juweeltje...

Dit is ongetwijfelt de mooiste cd speler die ik tot nu toe thuis heb gehad. Daarbij verbleekt de bladelius toch wel, bij die cd speler had ik wat op te merken, bij deze niet gewoon puur genieten.

Jammer dat ik geen idee heb wie deze cd speler nieuw verkoopt, more music is de importeur maar daarvan staat niets op hun site.

beunky

Gekocht bij W&W Audio in Enschede?
Die Bow lijkt me inderdaad een erg mooie speler :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

frank2

nog niet gekocht, wel geleend en inderdaad bij mijn dealer wenw in enschede.
Ik heb net een uur lang diverse cd's zitten beluisteren, het is ongeloofelijk wat een sound deze speler neerzet, probeer de remasterd cd van jean mischel jarre, in china eens, je zit in het concert, zo ruimtelijk. Het klinkt heel natuurlijk, ik heb 'm nog 1 week of ik 'm daarna aanschaf? ik weet niet eens hoe oud deze speler is en wat een laser vervangen kost als dat moet... maar aanschaf is nu al heel verleidelijk..

fotootje:

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op januari  6, 2007, 18:50:22
nog niet gekocht, wel geleend en inderdaad bij mijn dealer wenw in enschede.
Ik heb net een uur lang diverse cd's zitten beluisteren, het is ongeloofelijk wat een sound deze speler neerzet, probeer de remasterd cd van jean mischel jarre, in china eens, je zit in het concert, zo ruimtelijk. Het klinkt heel natuurlijk, ik heb 'm nog 1 week of ik 'm daarna aanschaf? ik weet niet eens hoe oud deze speler is en wat een laser vervangen kost als dat moet... maar aanschaf is nu al heel verleidelijk..

fotootje:

Kijk die speler zou ik nog wel eens willen horen!
Prachtig apparaat. Vind het erg leuk dat je zo enthousiast bent over Bow (Deens).
Heb het gevoel dat het vaak ondergewaardeerd wordt, terwijl het zo lekker klinkt.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Zoals je weet heb ik de laatste tijd veel spelers beluisterd, ook de classe. Maar heel eerlijk gezegd zoals deze bow speler speelt dat slaat alles, ik heb net weer 2 uur zitten luisteren naar diverse cd's, klassiek en jaren 80 muziek, alles wat ik tot nu toe heb gehoord verbleekt bij deze speler. De meeste duurdere spelers klinken heel zuiver maar deze klinkt zuiver en tegelijk heel analoog en erg ruimtelijk, bovendien speelt ie ook slechtere cd's erg mooi af.
waan je zelf in een mooie balzaal, akoestisch perferct met een orkest of band die op het poduim speelt, de klanken komen overal vandaan, klinkt erg dynamisch, met power, maar de triangel hoor je nog net op de achtergrond, zet dat geluid op een cd tje en speel het af met de bow zz8, het geluid komt zo op je af zoals je het net hoorde in de balzaal. Ik denk er erg sterk over om deze speler aan te schaffen, als je dan op het internet even zoekt en deze speler wordt vergeleken met een wadia waarbij hij zich staande kan houden dan denk ik dat het niet veel mooier kan worden...

wel is het zo dat de sat. ontvanger nu wel erg kaal klinkt, bijna metaalachtig.....

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

aMUSEd

Wauw, wat een enthousiasme.. this is a keeper ;D! Bow technologies apparatuur ziet er altijd zo typisch uit. persoonlijk vind ik het uiterlijk fantastisch.. bijna sprookjesachtig. Leuk om te lezen dat het ook zo goed presteert. Zo zou ik zelf nog eens een versterker van Bow willen horen.

frank2

aMUSEd