Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Dolby en 2 gasten bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Dat het geen high end analoge vv is wil natuurlijk niet zeggen dat het geen goed apparaat is.

Groeten...

Joris1971

Frank heeft een pracht van een Plinius eindversterker, ontzettend mooie luidsprekers maar kan dan niet begrijpen dat de rest van zijn keten niet meegaat daarin, oftewel ern high end streamer, bedraad netwerk, NAS en voorversterker.

En kom nou niet aanzetten dat een SB met aparte voeding of andere mods net zo goed speelt als een Linn Klimax want dat is grote onzin

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op januari 12, 2014, 14:20:08
Frank heeft een pracht van een Plinius eindversterker, ontzettend mooie luidsprekers maar kan dan niet begrijpen dat de rest van zijn keten niet meegaat daarin, oftewel ern high end streamer, bedraad netwerk, NAS en voorversterker.

Joris heeft een pracht van een draaitafel, maar kan dan niet begrijpen dat de rest van zijn keten niet meegaat daarin 8)

Kwabbernoot

@Joris: Dat is zijn keuze lijkt mij. En als er geen geld is, houdt het op. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Groeten...

Joris1971

Citaat van: Onder013 op januari 12, 2014, 14:23:55
Joris heeft een pracht van een draaitafel, maar kan dan niet begrijpen dat de rest van zijn keten niet meegaat daarin 8)

Die opmerking had ik al verwacht  ;D
Daar komt later ooit wel verbetering in

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op januari 12, 2014, 14:25:32
Die opmerking had ik al verwacht  ;D
Daar komt later ooit wel verbetering in

Het was maar een plagerijtje, maar het viel mij wel op. Overigens weet ik niet hoe het bij jou klinkt net zo min als jij weet hoe het bij Frank is. Bij hem valt het best mee. ;D

Gr
Henk

rovinggecko

Frank heeft al aangegeven dat hij op dit moment geen grote uitgaven wil doen. Volgens mij heeft hij een hele mooie basis gelegd nu. Misschien is z'n set op dit moment niet optimaal verdeeld, maar dat kan over de jaren nog mooi groeien.
Dat hij op dit moment het leuk vindt om 'binnen de ruimte' die hij nu heeft te kijken hoe te maximaliseren kan ik me heel goed voorstellen. Da's een onderdeel van de hobby.

Zodra het schip binnen komt kan hij, als hij dat wil, andere elementen gelijkwaardig maken met zijn mooie basis.
Dat je dan in de tussentijd niet 'half geld' weg wilt gooien is niet zo gek toch?

Past helemaal in de trend van vandaag om het huismerk pasta mee te nemen, maar er wel een dure fles wijn naast te zetten.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

frank2

Citaat van: Onder013 op januari 12, 2014, 14:28:27
Het was maar een plagerijtje, maar het viel mij wel op. Overigens weet ik niet hoe het bij jou klinkt net zo min als jij weet hoe het bij Frank is. Bij hem valt het best mee. ;D

Gr
Henk
henk je moest eens weten hoe het nu klinkt laat ik zo zeggen frank die glimt ::) ikzelf vind het super klinken maar ja wie ben ik :huh2:

mvg  anita.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

WickedGame

En kom nou niet aanzetten dat een SB met aparte voeding of andere mods net zo goed speelt als een Linn Klimax want dat is grote onzin

Als ik heel gemakkelijk er naar kijk hoe de papieren nu liggen dan betwijfel ik je stelling. Want zowel de Linn als de SBT dienen digitaal naar de Anthem te gaan aangezien analoog geen fluit zin heeft. Dus het signaal wordt zowel bij de Linn als bij de SBT verwerkt door de D/A van Anthem.

Dus zie in Frank zijn situatie echt totaal het nut niet van een high-end streamer zoals het er nu voor staat. Over de D/A van Anthem kan je discussieren of die net zo goed is als de Linn... maar dat is in deze situatie een non-discussie.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op januari 12, 2014, 13:50:44
Deze lijkt wat dikker met meer afzonderlijke aders. Ik schat dat in de "snow-draad" circa 20 koper aders zitten.

Overigens zou het best wel eens zo kunnen zijn dat draka de in de draad toegepaste kopersoort in veel andere soorten kabel gebruikt. Het type kabel wordt dan bepaald door uiteraard dikte van de toegepaste aders + bijvoorbeeld soort mantel, emc-afscherming, pantsering etc.

Gr
Henk

Scherp gezien Henk  ;D

Dit is een ander type Draka, en inderdaad ietsje dikker  ;)
Desalniettemin ga ik toch even de poging wagen...  Wordt vervolgd !
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kwabbernoot

@WickedGame: waarom heeft analoog geen enkele zin?

Groeten...

YamahaRXV

Citaat van: WickedGame op januari 12, 2014, 14:39:38
Als ik heel gemakkelijk er naar kijk hoe de papieren nu liggen dan betwijfel ik je stelling. Want zowel de Linn als de SBT dienen digitaal naar de Anthem te gaan aangezien analoog geen fluit zin heeft. Dus het signaal wordt zowel bij de Linn als bij de SBT verwerkt door de D/A van Anthem.

Dus zie in Frank zijn situatie echt totaal het nut niet van een high-end streamer zoals het er nu voor staat. Over de D/A van Anthem kan je discussieren of die net zo goed is als de Linn... maar dat is in deze situatie een non-discussie.

+1 Lijkt mij ook  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

WickedGame

Citaat van: Kwabbernoot op januari 12, 2014, 14:43:33
@WickedGame: waarom heeft analoog geen enkele zin?

Groeten...

Om de simpele reden dan de Anthem MRXx00 serie op analoge input alsnog een bewerking plaats vindt door de D/A van de Anthem. Bij de nieuwe MRXx10 series is dit niet meer aan de orde. Waarom Anthem er in de eerste lijn voor heeft gekozen om op de analoge inputs nog de Anthem een bewerking te laten uitvoeren is mij een raadsel.

Het was om die reden ook voor mij een no go om voor dit model te gaan en voor de nieuwe MRXx10 lijn.

Kwabbernoot

Ik zou zeggen: lees dit nog eens. Wellicht maak ik ergens een denkfout, dat hoor ik dan graag.

Citaat van: Kwabbernoot op januari 12, 2014, 12:55:58
Best knap want ik snap er geen jota van. Ik ga ervan uit dat de AD-DA conversie in de Anthem transparant is (als de DSP is uitgezet natuurlijk). Dat zou dan betekenen dat de klanksignatuur van het apparaat ervoor (in dit geval dus de DAC) wel degelijk zijn uitwerking gaat hebben op het uiteindelijke resultaat. Maar omdat het toevallig een digitaal naar analoog omzettert is, gaat dit niet op volgens jullie. Als dit geen invloed heeft, is dus de AD-DA conversie verre van transparant. Dat geloof ik niet want dan werden er ook geen verschillen in kabels en voedingen aan de voorkant gehoord. Ik denk dus dat het wel degelijk interessant is om verschillende DAC's te proberen.

Groeten...

Snowmaster

Citaat van: chansig op januari 11, 2014, 00:02:12
Ik begrijp uit deze reactie dat je het prettiger vindt om een schampere reactie te geven dan dat je een antwoord geeft op de gestelde vragen ?

Gr Hans

Hans, als je objectief naar dit topic kijkt dan is er geen constructieve discussie mogelijk. Veel posts worden schamper ontvangen. Het is niet goed dat ik daar dan schamper bij aansluit, maar die fase heb ik helaas bereikt.

Er is niets speciaals aan die Drakakabel.  Het is een hoogwaardige industriële kabel (voor o.a. laboratoria e.d.)  De kabel is ooit uitgeselecteerd op zijn electrische eigenschappen door een paar techneuten die hiervoor een lab gebruikten en op zoek waren naar een goede aansluiting voor hun audiosets. Een paar jaar terug heb ik zijdelings via dit forum met hun opgetrokken op zoek naar goede kabels, stekkers e.d.  Al die ervaringen en bevindingen zijn nooit gepost op dit forum omdat je dan weet wat je kunt verwachten.
Ik kende de eigenschappen van deze kabel en dacht dat hij misschien wel iets goeds zou kunnen doen bij Frank2.  Bijna wilde ik hem gaan gebruiken voor onze verbouwing...... :-X
Door de verbouwing ligt hij nu ergens onder de "schuine kant" en kan ik type niet nakijken.  Deze kabel blind kopen is ook niet zinvol want zijn eigenschappen moeten wel passen bij de weergave van een set.
Geen voodoo of tweak, het is gewoon een stroomsnoertje.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Citaat van: twani op januari 11, 2014, 12:49:06
http://www.elektramat.nl/nl/uitgebreid-menu/merken-d/draka/draka-emc-kabel/?TypeID=2193
.............?.??.?.?.

Zoiets is het inderdaad, maar de prijs lag eerder bij  €10,- dan bij €300,- per meter  ;)

Tsjongejonge, ik moest eerst 4-5 pagina's bijlezen voor ik een reactie kon plaatsen.
Moet eerst even iets kwijt......

Als ik een paar daagjes niet op het forum kijk dan lukt het sommigen om een kabeltje tot mystiek te verheffen. De verhalen worden zelfs ter plekke bedacht omdat ik niet reageer.... :crazy:

4 mm is zelfs gepost door Frank2 terwijl ik zelf niet eens de doorsnede weet.
Maar ik wil best meewerken aan het onrafelen van het raadsel, want ik duik ff niet onder de schuine kap omdat ik er te moeilijke bij kan

Er ligt nu een gestript stukje voor mijn neus. Waarschijnlijk is het ca. 4mm en hij bestaat uit 7/8 "solid" core draden.  De volledige kabel is superstug en heeft inderdaad de opbouw van de plaatjes in de door yamaha geplaatste link.
Ik weet nog dat de afscherming om de kern geen PVC is en er een superdikke koperen afscherming om de aders zit. Deze afscherming heeft bijna "conservenblikachtige" dikte.  De kabel bestaat wel uit 5-6 lagen en is stug en zwaar.

Als aanvoerkabel heeft hij het indertijd niet gehaald omdat hij niet open genoeg voor mij was.
Wel geeft hij het gevoel gemakkelijk stroom te leveren (bas e.d.).  Als je een open set hebt die misschien af en toe ietsje te open of ietswat fel/hard klinkt dan tempert een klein stukje van dit snoer deze weergave ietsje. Bassen klinken misschien wel iets dieper, er lijkt wat meer speelgemak, natuurlijkheid te komen.
Of dit het gevolg is van de dikke stranded wire kernen of de ca. 4mm weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat combinaties van bepaalde materialen tot zeer lichte verschuivingen in de geluidsweergave leiden.
Het kan dus ook geheel verkeerd uitpakken als je deze kabel combineert.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Hanky Panky

Maar als de kabel niet duur genoeg is dan kán hij natuurlijk niet goed klinken  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

frank2

OEFF   HEAVY is mijn indruk naar wat ik heb gehoord
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Deleted member

Stereo-fan for life!

frank2

Ik wacht totdat Kingpin wat geschreven heeft, dat zou hij na het eten doen.

John Wx

Citaat van: Onder013 op januari 12, 2014, 14:09:32
Bij Pioneer ja. Het gaat om een Anthem dacht ik wel eens gelezen te hebben.

Bij elke receiver het zelfde concept
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op januari 12, 2014, 17:22:28
Ik wacht totdat Kingpin wat geschreven heeft, dat zou hij na het eten doen.
Want? Niet zo zeker van je eigen mening? Jammer.

Groeten...

YamahaRXV

Citaat van: Snowmaster op januari 12, 2014, 15:47:21

Zoiets is het inderdaad, maar de prijs lag eerder bij  €10,- dan bij €300,- per meter  ;)

Tsjongejonge, ik moest eerst 4-5 pagina's bijlezen voor ik een reactie kon plaatsen.
Moet eerst even iets kwijt......

Als ik een paar daagjes niet op het forum kijk dan lukt het sommigen om een kabeltje tot mystiek te verheffen. De verhalen worden zelfs ter plekke bedacht omdat ik niet reageer.... :crazy:

4 mm is zelfs gepost door Frank2 terwijl ik zelf niet eens de doorsnede weet.
Maar ik wil best meewerken aan het onrafelen van het raadsel, want ik duik ff niet onder de schuine kap omdat ik er te moeilijke bij kan

Er ligt nu een gestript stukje voor mijn neus. Waarschijnlijk is het ca. 4mm en hij bestaat uit 7/8 "solid" core draden.  De volledige kabel is superstug en heeft inderdaad de opbouw van de plaatjes in de door yamaha geplaatste link.
Ik weet nog dat de afscherming om de kern geen PVC is en er een superdikke koperen afscherming om de aders zit. Deze afscherming heeft bijna "conservenblikachtige" dikte.  De kabel bestaat wel uit 5-6 lagen en is stug en zwaar.

Als aanvoerkabel heeft hij het indertijd niet gehaald omdat hij niet open genoeg voor mij was.
Wel geeft hij het gevoel gemakkelijk stroom te leveren (bas e.d.).  Als je een open set hebt die misschien af en toe ietsje te open of ietswat fel/hard klinkt dan tempert een klein stukje van dit snoer deze weergave ietsje. Bassen klinken misschien wel iets dieper, er lijkt wat meer speelgemak, natuurlijkheid te komen.
Of dit het gevolg is van de dikke stranded wire kernen of de ca. 4mm weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat combinaties van bepaalde materialen tot zeer lichte verschuivingen in de geluidsweergave leiden.
Het kan dus ook geheel verkeerd uitpakken als je deze kabel combineert.

Helder verhaal Snow.

Bedankt nog voor je openheid betreffende de Draka kabel  ;)

Kingpin

ah ... uitspraken doen over iets wat jezelf nog nooit hebt vergeleken.
Neem je Linn mee zou ik zeggen maken we er een leuk dagje van.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.